Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HollyBoni

    veterán

    válasz Fall-N #221481 üzenetére

    Bármikor szakadhat bármilyen lánc, akár új is. Ha veled még nem történt meg az tök jó, de bármikor bekövetkezhet. Én mindig viszek extra patentszemet, láncbontót, és pár extra láncszemet.
    Terepen főleg nekiállhatsz váltót állítani, mert ha esés van, vagy kap egy picit a váltó egy sziklás résznél és valami elhajlik, simán beválthat a küllők közé. Nem egyszer láttam már. Én mikor rendeltem a bicót vettem egy extra váltófület is, pár gramm, semmi helyet nem foglal, mindig nálam van. Láttam már olyat aki egy több napos versenyt egy nyamvadt törött váltófül miatt adott fel.
    Külsőt tényleg életszerűtlen vinni. Nálam szokott lenni extra tubeless lötyi, belső, folt, plug, görbe tű, cérna. Ezzel kb. mindent megoldasz.

    Nyilván attól függ milyen a javító készleted hogy merre és hogy tekersz, mennyi ismerős van aki érted tud jönni. Ha terepen nyomod egyedül jó messze otthonról, esetleg külföldön, akkor nem árt felszerelkezni. Nálam csomó minden van a javító készletben, de összvissz így is miniatűr táskával járok, még akkor is ha be vagyok tankolva kajával meg mindennel egy egész napos körre.

    [ Szerkesztve ]

  • Gaben92

    őstag

    válasz Fall-N #221481 üzenetére

    Ebbe mindenhol bele tudok kötni szinte. :DDD
    Vágásos defekten a tej nem segít, de ha le tudod kapni a gumit akkor menthető a dolog annyira, hogy hazajutsz. Páromnál is ott egy Tubolito belső végszükségre hiába tubeless nyomja, ami akkora, hogy a nyereg pálcái közé is befér.

    Váltótörés nálam egyszer volt, az is a váltófül ami ha van nálad tartalék (van nálam) akkor cserélhető pikk-pakk. Nyilván ha a kanál törik az más, de ha leveszed a törött váltót ÉS a láncot is le tudod szedni, gurulni még tudsz azért és tolni is sokszor egyszerűbb mert nem akad a küllők közé az egész hóbelebanc. Akkor utána is kellett állítanom a váltónak kicsit mert kapott maga a mechanika is. De mondok jobbat, ha tényleg rommá megy a váltó akkor leszereled az egészet és ha van egy kis szerencséd akkor valamelyik keréken pont ki fog jönni a lánchossz úgy, hogy össze lehet rakni váltó nélkül és ideigleneses egysebességesként használva haza lehet jutni. Még a régi 3*7-es időkben haverom egyszer így jutott haza. Középső tányér elől, legkisebb kerék hátul váltó nélkül pont jó volt. Kicsit tanyabike feeling volt de nem kellett 6km-t tolnia hazáig. :)

    Láncszakadása is volt már a topikban többeknek, simán lehet valahol egy kis repedés ami nem tűnik fel. Ha van nálad láncbontó és patentszem akkor max egy kicsit rövidebb lesz a lánc a végén és bukod a legkönnyebb fokozatot de simán be tudod fejezni a tekerést és még csak nem is kell rögtön hazamenni.

    Nyilván ha nem akar/mer az ember hozzányúlni mert nem ért hozzá akkor felesleges, de bele lehet futni sok olyan szituba ami instant a tekerés végét jelentené ha az embernél nincs multitool és sokszor egy kis találékonyság. Lásd Toby Price szétszakadt külsőjét a Dakaron. ;)

    [ Szerkesztve ]

    If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

Új hozzászólás Aktív témák