Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hasaggymeg

    Topikgazda

    válasz alpihun #216903 üzenetére

    A baj az, hogy téves feltételezések képezik kerékpárvásárlásoddal kapcsolatos döntéseid alapját. Először is nem kell 21 sebesség még a profiknak sem (21 amúgy nem is igazán létezik, hacsak teljesen nem váltasz keresztbe, ami ugyebár nem tanácsos), továbbá a kerék méretének aligha van szerepe a mászásban, ráadásul 26"-os keréknek már megtörtént a nagy kataklizma, tehát kihalás vár rá mint a dínókra, így egyre nehezebb lesz cserélni kereket, gumit rajta, javítani stb.
    Végül mivel az árak a csillagos eget súrolják az ellátás pedig meglehetősen gyenge én egy használt városi cirkálót ajánlok minél kevesebb sebességgel, kényelmes ballonosabb gumikkal a xar magyar aszfaltra, padkára...pl.1, 2.3.Nem azt mondom pont ezeket kell megvenni és ennyiért, csak azt, hogy én valami ilyesmit keresnék helyedben.

    [ Szerkesztve ]

    "Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

  • válasz alpihun #216903 üzenetére

    Én nem értem az egészet, a 28"-os trekking miért nem volt jó? Ha nem akarsz izzadni emelkedőn, akkor elektromos bringát kell venni, egyébként a legkisebb áttételen is fogsz. Hogy mennyire leszel "vizes", az meg a ruházaton is múlik.

    [ Szerkesztve ]

    Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

  • parandroid

    nagyúr

    válasz alpihun #216903 üzenetére

    Csak az alap válaszok:

    - Nem kell 21 sebesség, az új gépeken 11-12 sebesség a divat, az átfogás ugyanaz, ráadásul ezek a váltók jobbak. A 21-es ráadásul 3x7, ezek jellemzően a gagyi váltók MTB-n is, hátul a jobbakon legalább 8-9 fogaskerék van, amikből a szélsőket úgysem gpfogod tudni használni, szóval ott eszi a rossebb a sok sebességet. Az országútis rendszerek jellemzően 2x10-esek (vagy a jobbak hátul 11, a gyengébbek hátul 8-9 fokozatosak), de itt is jönnek be az elöl egy, hátul 11-12 fogaskerekes rendszerek, főleg gravel (terepes versenybicikli), illetve fitness (egyenes kormányos versenybicikli) vonalon.

    - 26 collt felejtsd el, elavult, mai szemmel korszerűtlen már minden azokon a bringákon. Ma már minden 28-as (a 29-es MTB-k is), hosszú lenne kifejteni, de hidd el, jobbak ezek.

    - Súly rengeteget számít, egy bizonyos szintig. Alap áruházi bringák 14-15 kilósak, vagy még nehezebbek, egy jó alu MTB 11-12 kilóra levihető, egy lecsupaszított trekking, vagy egy fitness bringa szintén alu vázzal is közelítheti a 10 kilót, karbon bicajokat alá is lehet vinni, de az már nagyon zsebbe nyúlós (sokezer euró).

    És akkor a javaslat:

    Ha jól értem, sokat mászol, de azt csak aszfalton, városban, ellenben az utak nem túl jók, és néha padkázni kell.

    Ehhez egy XC MTB (hátul merev váz, elöl teleszkóp), egy cross trekking (sportosabb geos, lecsupaszított trekking, elöl egy könnyű teleszkóppal), vagy egy fitness bringa (alu váz, karbon villa, olyat keress, ami fogad kicsit gravelesebb, szélesebb gumikat is) az ideális.

    Az első verziót (XC MTB) én eltenném tartalékba, ez a legnehezebb, a telót meg nem használnád ki, ellenben akadályozna mászásnál, ha kilockolod, hogy ne billegjen, akkor is nehéz. A gumi ráadásul aszfalthoz sosem lesz kényelmes, igazán aszfaltos gumi MTB-re nincs.

    A harmadik variáció (Fitness Bike) a leggyorsabb, legkisebb súlyú, legkönnyebben tekerhető, de ezzel azért óvatosan kell padkázni. Lehet, de ésszel, illetve a kátyúkat is jobb kerülgetni. A kulcs a szélesebb gumi, lehetőleg legalább 37-40 mm széles. Ezt viszont nem minden fitness bicaj tudja fogadni, kda kell figyelni. A másik megoldás a gravel, ha nem ódzkodsz a koskormánytól, ez gyakorlatilag könnyebb trepre szánt országúti bicaj, pont erre való, amit keresel.

    A kompromisszumot a második verzió jelenti (Cross Trekking), ez egy sportos, inkább MTB-re hasonlító geometriájú, könnyített trekking, vékonyabb gumikkal, mint egy MTB, de itt biztosan beférnek a 40 mm körüliek, amikből elérhető aszfaltos változat is. A teleszkóp sok mindent kisimít, mászásnál kilockolható, és kisebb, könnyebb, mint a MTB-okon, az egész szerkezet masszívabb, de még elfogadható súlyú.

    Váltásnál az 1x11 (vagy 12) rendszereket keresd, az átfogás ugyanaz, de az élet sokkal könnyebb vele, ráadásul nincs belőlük igazán szar verzió. Fitnessnél valószínűbb az országúti, 2x10 (vagy 11) rendszer, attól sem kell félni. Agyváltót ennyi mászáshoz én hanyagolnám.

    Valamiért az az érzésem, hogy külföldön élsz, úgyhogy euróban az árak olyan 800 körül fognak indulni újan, és 400-500 körül használtan, de inkább 1000 euró fölötti összegre készülnék, és ott még mindig lehetnek kompromisszumok. Sajnos az utóbbi időszak nagyon felnyomta őket, és ez jobb még sokáig nem lesz… :(

    Ps.: Halkan jegyzem meg, hogy ehhez a felhasználáshiz ideális lenne az e-trekking, de az nemigen fog megállni 2500-3000 euró alatt)…

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák