Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hasaggymeg

    Topikgazda

    válasz Runner_fxr #196063 üzenetére

    Pedig ugyan úgy el lehet fáradni, az ég világon semmit nem vesz el a sportból, mindig minden a felhasználón múlik!
    Ez olyannyira igaz, hogy sok magát nagy bringásnak mondó végig sem tudna csinálni pl. egy motocross versenyző edzését, (én biztos nem! ;] ),pedig ott 100 lóerők vannak alattuk és "csak" a gázt kell húzni. :U

    arcitec...igen, a mondandó lényege, hogy ez az un. kódolt pedálfordulat kábé ugyanott van mindenkinél (mármint embernél, mert kengurunál az eltérő testfelépítés miatt valszeg. más lenne🤭), vagyis valahol 70 fölött és 100 alatt. Leglassabban tekerő mugli hölgy is hamar ilyen csapásszám köré emelné pörgetését ha kényszerből, hosszan tekernie kellene, feleségem rendszeresen vitatkozik, hogy neki márpedig a 60 alatti a jó, meg én "üresben" tekerek, meg ne mondjam én neki mi a hatékony, ugyanakkor ha valamiért, nagy ritkán úgy dönt, hogy tempót megyünk (vagy sietni kell munkába :U ) bizony tetten érhető nála is a 80 körüli csapásszám...rá is pirítok olykor ezért. ;]

    [ Szerkesztve ]

    "Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

  • eddie1978

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #196063 üzenetére

    Hello Runner!

    Nagyon jó hogy előjött a ratchet téma. Most cseréltem DT-re. Miért van az, hogy a racsni hangja nem egyenletes, hanem a kerék forgásával megegyezően periodikusan változik? Lehet köze ahhoz, hogy át kellett húznom a felnit a fék oldalra a Cannondale Ai miatt és valami küllőfeszesség gond lehet. Megmértem a küllőfeszességet, relative eltérés nem nagy. Mérőóra szerint 0,2mm körül van az ütés a felnin mérve. Előző Mavic kereket is ugyanígy én csináltam. Annál nem volt ilyen jelenség. Az is ratchet-es.

    más

    Ez egy CX gép. Di2 XT hátsó váltó van rajta. Szerintem kopnak a belsőségei, fogaskerekek stb, a váltónak így a két évhez közeledve. A paralelogramma és kanál tengelyek hibátlanok, nem kopottak. Ott vettem észre, hogy most a Mavic országúti rotoros SLX 11sp sorral használt kerékről áttértem a DT szintén országúti rotoros kerékre. Itt jött ki, hogy már nem tudom beállítani a hátsó váltót a +/-16 lépéses offszeteléssel. Szinte eggyel lejjebb kerültek a fokozatok. Ja váltótartó fül nem görbe. Kicseréltem a DT-n a rotort 11sp montisra. Az kijjebb hozta a váltó felé a sort. Így most be tudtam állítani a váltást. Igaz van egy kézzel érezhető kottyanás a váltóban belül. Vettem tartalékba egy másik váltót. Azzal még nem hasonlítottam össze a holtjátékot. Majd megteszem. Működik a váltás.
    Ami a probléma, hogy jön valami nyekergés a sor felől. Emiatt kezdtem el keresni mi lehet a baj. Ez a fentebb leírtak után is megvan. A váltót ha végig állítom a két szélső helyzet között amikor már felkap a szomszédos lánckerékre, akkor is megvan a nyekergés minden mikro steppenként léptetett pozícióban is. Lánc és hajtás egyidős, nem kopott a láncmérő szerint. Váltó görgőket is jónak látom. Falra akasztva terhelés nélkül a hajtókarnál fogva hajtva is van hangja. Nem küllő, nem pedál. Egyértelműen a sor-lánc kapcsolattól jön.
    Az a baj, hogy sok minden történt egyszerre. Kerék csere, wax csere. A saját mixelésű wax-ról, amiben volt még valamennyi paraffinolaj+teflon+MoS2+BN, áttértem az Absolute Black melegítős bemerítős wax-ra.
    Mi lehet? Váltó pozicionálás? Megkopott a hajtás? Nem jó a wax? Friss waxolás után is ilyen hangja van. Cseréljek hajtást?

  • f4lcon

    őstag

    válasz Runner_fxr #196063 üzenetére

    létezik acél microspline kazetta test, de azokban nem Scylence van, hanem sima kalapácsos mechanika (FH-MT410/510 és társaik)

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

Új hozzászólás Aktív témák