- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Plazma TV topic
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #212978 üzenetére
[kép11500gr] ...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #212983 üzenetére
A Chisel váza karbon súlyban ban, a Giant XTC SLR váza is, nem ritka, hogy ezekből 8.x kg gépet építenek. Trail-enduro fronton a Last bringák könnyűek.
Gumi: szerintem kb ugyanúgy működik a Rekon elöl is, mint hátul, szárazon szuper, sárban, hidegben borzalmas. Ha elkopnak a Maxxisok, kipróbálhatnál télre sárba valami Schwalbe szettet, szvsz sokkal jobban tapadnak sárban, mint a Maxxis féle anyagkeverék, cserébe száraz terepen sodródnak . Sőt, ha már sár, egy veretősebb bringán kipróbálnám milyen a soft anyagkeverék, nagyon állat lehet. Én rájöttem, hogy részben ezért szeretek sárban veretni, ősztől tavaszig a Schwalbe szett sárban m@rhára magabiztos és kiszámítható, a Maxxisokkal sokkal óvatosabb vagyok. Nyáron meg fordul a kocka Maxxis javára.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #212983 üzenetére
Karbon ide, vagy oda 2020-ban azért 650 (kedvezményes 580e) pénzért nem nagyon grammbuzisztak kjúbék, így tulajdonképp értelmes ráfordítással olyanokat lehet fogni rajta, hogy hajtómű (M6100 vs. M7100) 200gr, teló (Judy Gold vs.Reba) 400gr, nyereg/nyeregcső (még csak nem is karbonnal!) 200-250 gr, gumik 400gr, kormány/stucni nemtom, és úgy már nagyon közel lenne a 10-hez...majd idővel és a kopás miatti cserékkel eljutunk oda is.🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213038 üzenetére
Aránytalanul sok(k) az egy kerékszettért. ...azt amúgy is lecseréltem már Mavicra mert azokkal olyan jó tapasztalatom volt korábban úgy csapágyazás mint küllőzés és kazettatest viszonylatában, hogy harmadlagos volt a súly, nagyon drága kerékszettet amúgy is túlzás lett volna egy ~1800 eurós bringába vásárolni. Mivel (nálam és gondolom sok másnál is) ehhez a hobbihoz erősen hozzátartozik ápolni, szerelgetni, javítgatni és fejlesztgetni szenvedélyünk legfőbb eszközét is, időnként rájön az emberre egy-egy ésszerűen nehezen indokolható fejlesztés, könnyítés stb.amiknek ha mindig engedsz, végül aztán az isten pénze sem lenne elég. Pl. kinézek és könyvjelzőzök pár faxa gumit mert több mint fél kilót lehet nyerni rajtuk aránylag kis ráfordítással (mondjuk 30-35% drágábban mint az alap gumik) aztán alszok egyet rá és hideg fejjel már aligha tűnik jó iránynak a mérlegnek és fotózkodásnak vásárolni drága cuccokat csakis az erőltetett könnyítés végett (nem versenyzek) mikor az egyes napokon történő tekerések között is olyan erő, kedv és egyebek miatti teljesítménykülönbségek vannak, hogy azok mellett pont eltörpül 500 gr ide, vagy oda. Az én (és gondolom sok más) felhasználási szokásaim mellett 1-2 kg mínuszban aligha észrevehető, és ha titokban vennék le valahonnan meglehet észre sem venném, hisz tyúkbelesítéssel is pl. elhagytam a majd 700 gr nyeregtáskámat, vagy van olyan nap, hogy elfelejtek vizet vinni (~600gr) a 2 órás téli tekerésemre és bár tény nem a kerekekről megy le ez a súly, aligha leszek gyorsabb, vagy virgoncabb a súlycsökkenéstől. Egy szó mint 100 ez a grammbuzulás inkább szubjektív énünkről (falánk placebonk táplálása) szól mintsem a tiszán mért teljesítmény növeléséről. Én pl. meg mernék esküdni érzem jobban és szebben megy a kerékpárom ha meg van mosva (!) és kenve a váltás/hajtás úgy, hogy ezt nem évente csinálom mikor már tényleg érezhetném, hanem tulajdonképp tekerésenként törlöm a becsúszót és láncot, 2 tekerésenként pedig (3-5 óránként/50-100km) meg is kenem a láncot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #213138 üzenetére
De ez nagyon nem való a te bringádba, talán még az enyémbe is kevés lenne.
Gravel/CX pedig általában addig szokott értelmetlen lenni, még ki nem próbálod. Tökéletesen kiegészíti a fullyt, ezzel a két bringával szinte mindent le lehet fedni, ha nem akarsz nagyon mélyen belemenni az összes szakágba.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #213138 üzenetére
a grevöl a biciklivilág SUV-ja. lehetne vele enyhébb terepre menni, de senki nem megy. Igaz, hogy előtte csak terepjárók és Lamborghinik voltak, ami szintén hülyeség. A Porsche Cayenne pedig az össztelós gravel: csúnya, de Porsche, tehát veszik.
jobban átgondolva a gravel inkább az átlag személyautó, csak rossz sorrendben jött.
az országúti az ültetett utcai harcostól a Lambóig bármi lehet.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #213143 üzenetére
Én megtapogattam egy ilyen Berg felnit 180-as DT agyra fűzve, elképesztő volt. Hiába a 100 kg, nézd meg a gyártó oldalát. Ez nem trail bringába való. Csak kimásolok egy részletet a garanciára vonatkozó részből:
The warranty expires
1. Crashed or accidents
2. Mis-abuse (All mountain, Enduro, trick rides, ..)https://barbieripnk.hu/
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #213231 üzenetére
Próbáld meg óvatosan meghúzni. Csak ne bikázd túl, mert tönkremegy a menet. Ilyen betétet meg én már hoztam helyre, alkohollal lemostam, fogóval megfogtam és láng fölött kiégettem. Aztán egy kis csiszolás és kész . Szerintem a tárcsákat is alaposan takarítsd meg, mert ha beült az olaj a lyukak közé, a következő betétet is tönkreteszi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #213246 üzenetére
Én visszaküldeném gariba, vagy ha ez nem játszik, tényleg húznék rajta óvatosan két ujjal egy picit. Nekem alsó közép kategóriás Shimano van, volt ezzel is ilyen problémám, picit félek is, hogy következő légtelenítéskor megint elcseszek egy pár betétet. Nekem nincs nyomatékkulcs, de nem kizárt, hogy jobban meg kellett húzzam az előírt nyomatéknál. Túlhúzni sem jó, mert akkor a csavart cserélheted ki. Ja és amikor ereszt a csavar mellett, gyakran a mosással cseszed el a betéteket, mert rájuk mosod a féktestről az olajat. Szal amíg ereszt, megpróbálhatod úgy mosni a bringát, hogy a fékre direktben ne menjen víz, elég ha külön egy ronggyal utána áttörölgeted a féktestet, a tárcsákat meg egy másikkal, vagy papírtörlővel és alkohollal.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #213246 üzenetére
Nekem úgy tűnik ez a Magura fék semmit nem eszik meg jelenleg reggelire, maximum a bringád és a te épségedet fogja előbb vagy utóbb. A G2 R nekem idáig nagyon bevált az Izzo-n, te pedig egy RSC változatot kukáztál, mert csak, mindenféle próba nélkül. A Magura hit mindent legyőz Szóval a te kálváriád úgy, hogy az én koordinátarendszeremben nem egybites user vagy, hisz magad cseréled, légteleníted, stb, megerősít abban, hogy oltári messzire kerüljem a márkát. Ez a lifetime olaj meg ilyen autóiparból átvett marketingfogás, amit az erre fogékonyak desszertként fogyasztanak el. Ilyen szerintem jelenleg nem létezik, maximum a termék tervezett élettartama alatt nem szükséges olajat cserélni. Ez mennyi is? 1-5 év, attól függ, milyen árkategória és mennyi rá a gari.
https://barbieripnk.hu/
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #213250 üzenetére
" Es lehet, hogy az lesz, hogy vagy a csavart nem jo erovel tekertek vissza, vagy bekerult egy szennyezodes, ami miatt folyott."
Erre egy szervizes tudna rendes valaszt adni, akar itt is. Mondjuk Runner.
Nem veletlenul szervizelem inkabb magam a bicajt. Igaz, neha sokkal tovabb tart, nekem kell vele dolgozni, youtube -on tutorialt nezni, meg user manualt olvasgatni, szerszamot venni, mert mindig elokerul olyan, ami meg nincs. De igy legalabb tudom, hogy becsuletesen meg van csinalva.
Don't Tread On Me
-
Gaben92
őstag
válasz MPowerPH #213260 üzenetére
Itt most mi úgy állunk, hogy olyan 0 fok körül billeg a hőmérséklet. A probléma ilyenkor mindig az, hogy az a potom 30-150 cm hó elkezd megolvadni, az utakon szépen összegyűlik és megmarad a latyak, az meg szépen lefagy reggelre. A képen amúgy olyan 8-10cm tömör jég van az út tetején, jövőre be is szerezzük majd a szögeseket (nálunk ugye az a standard még autón is), de idénre arra az 1-2 hónapra már feleslegesnek érzem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213301 üzenetére
Nem véletlenül annyi amennyi a Magura MT8 és csak a felső polcos kerékpárok kapják meg, még ha valóban macerásabb is lehet szervizelése a többieknél.
#213302evilskati...szerintem nem feltétlenül, ha a golyópálya benne nem sérült akkor jó lehet, az agyat szétcseszni nem egyszerű művelet.
#213303ZolkoW...hát hacsak a kép nem egy montázs akkor ez egy vakmerő (értsd zakkant) fickó lehet. ... több száz kibiztosított fegyverrel parádézó szerencsétlen idegbajossal az utcán erősen romolhatnak hosszú távú kilátásaid, elég egy frusztráltabb fegyveres aki lő mindenre ami mozog, vagy éppen kilőtt bajtársát bosszulja így meg és neked sz@rral meszeltek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213307 üzenetére
Nem ismerem egyiket sem, eddig Shimano (BR-M315,615 és 8100) továbbá Hayes Stroker Trail volt csak amit eddig használtam. Elsőt inkább lelkes (nem túl súlyos) amatőrnek, többit meg teljes értékű XC-zésre ajánlom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #213295 üzenetére
Ha olajat kapott a betét, akkor azzal hiába kísérletezel, jó sosem lesz. Bár a kiégetős módszer működhet, de tökéletes már az sem lesz, ha olajat kapott betét csere.
Engem soha nem érdekelt, hogy ki mit mond (ebike-al is mindig így voltam), a saját álláspontom a saját tapasztalatom alapján hozom meg. Nem azért nem szívlelem a magurát, mert xy azt mondja, hogy szar, hanem mert tapasztaltam, hogy sokkal több a hibás, nem vagy csak nagyjából beállítható darab mint pl egy Shimano esetében. Nyilván nem mind szar, nekem is volt magura fékem és az pl szintén jól működött. Soha sem szerettem magam fényezni, mert úgy gondolom mindenki hibázhat és élete végéig tanul, de talán annyit mondhatok, hogy elég alaposan beleástam magam a fékek légtelenítésének, beállításának a világába, és tényleg igyekszem mindent megtenni az ügy érdekébe, nem adom fel könnyen. Ha lukra futok egy fékkel kapcsolatban, akkor az nem véletlenül szokott megtörténni.
Amúgy azzal egyetértek, hogy sok a kontár szerviz (mondjuk amit az építőiparban tapasztaltam az szerintem sokkal rosszabb), bár a mai internet világában azért lehet informálódni, véleményeket olvasni, de kétségtelen, hogy nem mindenkinek a lakókörnyezetében van jó szerviz. Én egyébként azért is döntöttem úgy, hogy inkább magán vállalkozóként folytatom a szakmát, mert így én döntöm el, hogy mennyi időt szentelek egy-egy munkára, nem az adott vállalkozás főnöke mondja meg, hogy mi az a tempó, mi az a termelési mennyiség ami elégséges, rentábilis és azért így stabilabb minőségben is lehet dolgozni. A probléma összetett, bár egyre többen bringáznak, nem olyan egyszerű egy kerékpár szervizt/boltot jól jövedelmezővé tenni, mivel azért a munkadíjak még mindig messze elmaradnak egyéb szakmunkák munkadíjaihoz képest. Növekedtek a bérek is, ma már egy árufeltöltőnek odalöknek akár 300 netto-t, teljes egészében bejelentve, ami brutto 400 ezer felett van! Ezzel egy kerékpárszerviz, kisvállalkozó nehezen tud lépést tartani. Jó szervizes, aki tényleg precíz, nagy tudású, ugyanakkor jól terhelhető, gyors és intelligensen kommunikál is, azért viszonylag korlátozott számban van. Akik vannak, azok érthető módon szar fizetésért nem mennek. Így sok esetben a szervizek tapasztalatlan vagy kisebb-közepes tapasztalattal rendelkező embereket alkalmaznak. Terhelés alatt pedig sok ember megrogyik és kb azt is elfelejti amit tud. Ez eredményez rengeteg problémát, felületesen leszervizelt bringákat, sokkal több hibát. Ma egy tényleg jó szervizesnek 350-500 netto-t ki kell tenni, ezt pedig viszonylag kevesen adják meg. Így marad a többségében kezdő, hobbi szerelő, akiknél szerintem itt a fórum kemény magja is tízszer többet tud. Bár hozzáteszem, más azért magunknak szerelni, meg más napi 10-15 bringát megcsinálni a legkülönfélébb problémákkal. Szóval én egy cseppet sem csodálkozom azon, hogy sok a rossz tapasztalat, mert rengeteg a munka, viszont kevés a szerelő, nagyon nagy a terhelés és sokszor még a tapasztaltabbak is hibáznak emiatt. Nem egy leányálom ez a szakma, tényleg csak annak való aki imádja, mert ha csak munkaként tekint valaki rá, nagyon hamar bedobja a törölközőt.
[ Szerkesztve ]
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #213307 üzenetére
Ennyire azért nem fekete fehér a dolog, hogy a DOT folyadékot temetni kéne. Nem véletlen, hogy autókban csak és kizárólag dot fékfolyadékot használnak.
Vajon miért?
Az ok rendkívül egyszerű. Olyan, hogy teljesen zárt fékrendszer nem létezik, különben nem lenne tágulási tartály se ahova a melegedő fékfolyadék ki tud tágulni és a tágulási tartály pedig közvetlen kapcsolatban van az atmoszférával (magura szerint is minden mai fék ilyen gyártótól függetlenül). Ha nem lenne tágulási tartály, akkor pedig a fékfolyadék melegedésével és tágulásával a dugattyúk nem tudnának visszahúzódni, tehát melegedő fékbe szépen egyre jobban beragad és megszorul a tárcsa.
Visszatérve a folyadékokra. Mivel levegővel találkozik mindkét rendszer, ezért az abban lévő párával is. A különbség abban van melyik folyadék mit csinál a vízzel. A dot felveszi és eloszlik benne teljes terjedelmében, ezért idővel csökken a forráspont.
Az ásványi olaj nem veszi fel, tehát víz buborékok alakulhatnak ki a renszerben. Ez addig nem gond, míg egy lejtőn nem hevíted fel rendesen a féket. Ekkor ugyanis az egy helyen összegyűlt víz (alacsonyabb a forráspontja mint a fékfolyadéknak) szépen gáznemű lesz és a rendszer tetszőleges pontján ott lesz egy hatalmas légbuborék. Ilyenkor szokott jönni az ismert jelenség, hogy amikor hirtelen kéne a fékerő, akkor szépen markolatig beesik a fékkar. Erre mondják sokan Maguránál, hogy jók kell légteleníteni, ami részben igaz, de valójában ott is ha intenzív a terhelés, rendszeresen kell cserélni a folyadékot és akkor semmi gond nem lesz vele.Na autóban ezért nincs ásványi fékfolyadék. Bringán meg kisebb a terhelés, illetve a versenyzők szerelőit nem érdekli a gyári élettartam megnevezés, minden egyes versenyre, akár hetente vadonat új fékfolyadékot adnk a verseny paripáknak.
Ettől még nem lesz rossz az ásvány olajos megoldás bringkon és az azzal működő fékjeik se lesznek rosszabbak, szimplán kétféle elgondolás van a piacon.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #213313 üzenetére
Szerintem félreértettél valamit, én miért takaróznék bármivel is? Mi közöm hozzájuk? Én melletted állok, csak próbáltam megvilágítani a helyzetet belülről, hogy nem könnyű a kerékpárboltokba jó szerelelőt találni, mert amennyit fizetnek azért nincs, kitermelni meg nem mindig olyan könnyű a magasabb bért. Én ugyan azt a hozzáállást képviselem amit Te is, ha valamit elcseszek, mert nyilván ilyen bárkivel lehet, vállalom a felelősséget és addig csinálom amíg jó nem lesz. Persze előfordulhatnak utánállítások ami nem jön ki mindig egy állványon, de ezek apróságok. És nem, nem mindenhol van így, hogy ennyire alacsonak a bérek, mert egyéb szakmunkások 5 ször annyit elkérnek mint egy kerékpárszerelő, azonos időtartam alatt, ennek ellenére ugyan úgy tróger munkákat csinálnak. Komplett ház, műhely felújítás után, tudnék mesélni, miket trógerkedtek, milliókért. Mondjuk az a 42k durva, azt nem teljesen értem, hogy mire számolták, én konkrétan 6000-8000 ft-ot kérek egy 0-ás beállításért, a lötyiért a 2 kerékbe meg mondjuk kérnék még 3000 ft-ot. Szóval ennek tényleg baromi lehúzás szaga van, de még egy viszonylag drága műhely sem szokott elkérni 10-12 ezernél többet egy 0km-es beállításért.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #213351 üzenetére
Na arra kíváncsi leszek, hogy jött össze az az összeg. Az mondjuk egy létező jelenség, hogy szervizek felárat számolnak a nem náluk vett alkatrészek beszerlésére, ezt egy autó/motor szervizben is simán felszámolják. Persze ennek is van egy egészséges mértéke.
Nem csak azért érdemes magunknak szerelni, mert feltétlen mindenhol átvernek, szarul dolgoznak, hanem mert azért nem kevés pénzt lehet megspórolni, meg ha magadnak csinálod, akkor azonnal neki tudsz állni amikor épp időd van rá, nem mástól függsz. Illetve egy rendszeresen használt kerékpárnak többször van szüksége kisebb szervizekre egy évben, nem feltétlen elég évi egy generál, minden szarért szervizbe rohangálni sem olyan jó. Alap szinten nem árt ha tudnak a bringások szerelni, ez mindenkinek hasznos.
Mindenki tud hozni rossz példát, bármivel kapcsolatban ahol rossz tapasztalata volt. Azért szerintem a kerékpár szervizeltetés sem rosszabb mint bármilyen egyéb szolgáltatás, de tény, hogy a szakma fel van hígulva, egyre többen bringáznak, egyre többen látak benne bizniszt, a szakértelem, igényesség meg azért sok esetben hiányzik, ez sajnos tény. Volt nem rég egy olyan sztori, hogy bejött a kerékpár boltba ahol dolgoztam egy ürge, hogy nem messze tőlünk bringa boltot szeretne nyitni, de nem ért hozzá és ideküldene két embert, tanítsuk meg őket bringát szerelni pár hónap alatt. Nem hittem a fülemnek, hogy ezt hogy gondolja. Nagyon sokan nyergelnek át, mert azt hiszik ez csak bringa, mi baj lehet. Vannak azért megbízható helyek, de ez meg nem mindenkinek van elérhető közelségben.
Én annyit tudok tenni az ügy érdekében, hogy legjobb tudásom szerint javítom a bringákat, én abban hiszek, hogy ezt kisebb vállalkozásban, ha mindent kontrollálni tudok, lehet azért minőségben művelni, viszont így meg nem tudok olyan mennyiséget megcsinálni egyedül, de ez lehet nem is baj.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #213358 üzenetére
Azt nem mondom, hogy olcsón dolgoznak, de azért ez nem csak egy 0km-es beállítás. Amit meg rosszul csináltak meg, azt nyilván kötelesek megcsinálni utána jól, ha tönkretettek egy betétet, az is az ő saruk. De ezeket meg kell beszélni, amíg segítőkészek, normálisak és hajlandók orvosolni amit nem jól csináltak, addig szerintem nincs gond. Mond el nekik a problémád, ha normálisak akkor cserélnek neked betétet.
Nyilván mindig az a legolcsóbb ha magadnak szerelsz amit csak tudsz.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213374 üzenetére
Néztem hogyan az istenbe tudtál 1700 kalóriát elégetni 2 óra, 21 km és 200 m szint alatt, talán 200 kilós vagy?!...aztán rájöttem, hogy ez futás.
Ami a zoknit illeti, profi bringások is esküsznek rá, tehát tényleg lehet valami benne a placebon túl is.#213375 sebgutkopf...Runner te vagy az? ...jónak is néz ki az a vas!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213377 üzenetére
Mi a baj az idővel?! (kérdezné jjeahh is )
#213378 jjeahh...egy merevvillás fat-e-bike, mi?! ...magyarul egy kövér merev villanyos.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213381 üzenetére
Volt 4 nap alatt 2000 szint körül nekem is (Zoliwrc naponta megy annyit ) de így 50 fölött kell idő regenerálódásra ...főleg a vasárnapi Kevély után ahol megkínoztam magam, hogy egy seggel kimásszak a Ny oldalon a nyeregbe, kell legalább egy nap bringa nélkül, hogy utána újra jól essen felnyergelni.
#213382 Toobee...puhítasz minket mert villamosítani készülsz, mi?! Előbb-utóbb mind a villanyra fanyalodunk, egyik a korral járó fizikai hanyatlás, másik az erre fordítható szűkös ideje miatt, ki-ki amiért...legalábbis mi a terepezők. Ha még kihúzom pár évet már majd le is tagadhatom mert be fog férni ebbe az alsó csőbe az egész kóceráj, akksiktÚl, motorostÚl, a sok süket bringás vénember meg nem fogja hallani, hogy zümmög is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #213385 üzenetére
Én tavaly télen gyakran alapozgattam, tavasztól sok-sok interval, semmi komoly, egyszerűen neki szoktam állni egyik helyi 15-20%-os emelkedőnek terepen és annyiszor tekerem ki, amíg meg nem unom. Úgy érzem ami még sokat segített, azok a hosszú tekerések, ha megszokom a 6-10 órás tekeréseket, alapozó átlagpulzussal gyakorlatilag képtelen vagyok elfáradni . Idén télen még nem igazán alapoztam, hanem rövid interval féléket nyomok terepen, egyelőre úgy tűnik a tavalyi erőnlétem még mindíg megvan, sőt, gyorsultam is. Remélem tavaszra nem égek ki, még sosem csináltam ilyent. Van pár haverom, akik tavasszal elkezdenek tekerni és egész szezonban csőmaxon nyomják, aztán nyár végére már brutál belassulnak, gondolom kiégnek. Nem szeretnék így járni, de amennyit tekerek, remélem nem fenyeget ez a veszély . Idén csak 700km/11300m szintnél tartok, az semmi, csak arra elég, hogy ne essek vissza.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz MPowerPH #213396 üzenetére
Köszi, ezt megtaláltam, már vissza is küldtem nekik egy cipőt! Csak arról nem találtam leírás az oldalukon, h mi a helyzet a beszerelt, de hibátlan állapotú alkatrészekkel?
Egy Renthal V2 FatBar Carbon kormányt, 40mm emelkedéssel. De a hétvégén rájöttem, h túl magas lesz. Elég lenne egy 20-30 milliméteres is. Illetve egy másik cipőt is rendeltem, remélem azt már nem kell visszaküldenem.Hasaggymeg: Jaja!
arcitec: Ezért írtam, h "a legtöbb embernek". Nemrég olvastam valahol, h tőlünk nyugatabbra már milyen kicsi a kereslet a nem elektromos bringákra. Kicsit túlzónak tartom ezt a hypeot, kb ennyi a lényeg.
Szerk.: Nem ítéltem el emiatt senkit! Sajnálom ha ez jött le a hozzászólásomból.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #213450 üzenetére
2000m szint 25-el a nagyobb aksis gépekkel sem működik, a 630Wh-val 1800-2000 a vége, és itt már gazdálkodni kell. A kis aksis gépekkel 1000-1200m szint fér bele. Én is gondolkodtam az Orbea Rise-on, még kb 1,5 éve amikor megjelent. Csak nem nagyon lehetett kapni, illetve kevés a sárférőhely a vázban, a 2,4-es gumi már bele tudott dörzsölni a támvillába ha rendesen megcsapatod alacsonyabb nyomáson. Van már egy újabb verzió belőle [link] 540-es akkuval, 20,8kg. Szerintem ez lehet az arany középút. A 60Nm-re butított Ep8-al egész jó hatótáv kiszedhető belőle. És ha kell, van hozzá 252Wh range extender 1,4kg.
A speci sl-t kipróbáltam, nekem nem annyira tetszett, 35Nm-es motorja azért gyengécske, illetve az akksi rögzítése sem a legjobb, az akku egy gagyi műanyag házban van, el is repedt az ismerősömnek, az egyik rögzítési pontnál. A full power levo kezelése sem számottevően rosszabb, sőt, és abban van 90Nm meg 700Wh, persze nem kell mindig akkora teljesítmény, de néha jól jön. A 700Wh-val meg rendes hatótáv is van. 360Wh azért erősen kompromisszumos. -
Lacerta
aktív tag
válasz MPowerPH #213427 üzenetére
[+sebgutkopf]
Nem kétlem, hogy vannak jó arcok az e-bájkosok közt ( van egy kollégám is, csak vele nem tekerek ), ettől függetlenül nekem itt az a tapasztalatom, hogy ha az erdőben egy szembejövő, vagy engem leelőző nem köszön, és vissza se köszön, az 99%-ban e-bájkos.
Teszem hozzá, hogy ilyen 30-as párokat vagy faszikat szoktam látni, kisportolt testtel. Van egy 70+-os öreg akit látni szoktam ( az se köszön ), meg néha vicces párok, ahol a faszi tekeri a villanypedált, a csaja meg analóggal röhögve tartja a tempót.Lehet, hogy igazából csak irígy vagyok rájuk.
-
nagyúr
válasz MPowerPH #213470 üzenetére
Gratula, nagyon kíváncsi leszek a tapasztalataidra! Korábban én is gondolkodtam a cserén, de egyelőre elnapoltam.
Jaja, az euró árfolyam, rendesen kivagyok tőle (a háborútól még inkább). Pont a héten akartam Németországban autót venni. Múlt héten meg is találtam a megfelelőt, inkább nem árulom el, h mennyivel többért tudnám most hazahozni. Buktam is az egész projektet. Most nincs is autóm és nem tudom, h honnan/mikor lesz?![ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #213455 üzenetére
Számomra meglepő módon én is azt hittem majd egyedül fogok a télen bringázgatni ebike-al. Aztán a népszerű téli pályákon szinte csak ebike-osokkal találkozom és olyan gyorsan lettek minden hétvégére tekerő pajtások, akikkel meg is beszéljük a következő hétvégét, hogy már az a nagy szó, ha egyedül megyek.
Néha már az az érzésem, hogy téle csak az ebike-osok bringáznak, vagy mi járunk olyan helyekre ahova az analógosok egyszerűen nem vagy kevesen jutnak el.
Idővel meg majd az analógos csapatom is vesz digitálisat, amikor lesz rá pénzük (tetszik nekik is), addig meg nyáron a bikeparkban úgyis eleget fogjuk együtt nyomni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213527 üzenetére
Úgy tűnik nincs sok agysebész itt ...kicsit utána néztem és hát a Duke sokkal ritkább és több pénzért is vesztegetik, titán reteszelő korong van benne...ugyanakkor ha nekem kellene választani valószínű a DT-t venném, elterjedtebb így jobb lehet alkatrészellátása is, na meg azért ismertebb név a kerékgyártásban ...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz MPowerPH #213538 üzenetére
igazából mindegy, de nagyon nem kell a finom irányba elmenni, mert ugye nem polírozni akarod
a fékfelület egyenetlensége, vagy barázdáltsága egyébként egy ideig javítja a fékerőt, viszont túl sok anyagot el tudsz távolítani (a tárcsák jellemzően a 2mm és 1,5mm közötti tűrésben használhatóak) szóval óvatosan a csiszolással.
én ha nekem kellene, áztatnám inkább alkoholban (99,7%) egy ideig
de ha nincs alkoholod és/vagy megfelelő edényed, akkor fém csiszolására alkalmas papírral esnék neki, 240-400 közöttivel (ami van kéznél) a 400-as felettiek jellemzően már inkább polírozásra vannak
vagy valami vlies/korund Lidl-ben szokott lenni ilyesmi fúróba tehető korong, szerintem talán az a legjobb megoldás“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Diablo IV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- OTP Bank topic
- További aktív témák...