- E-book olvasók
- Apple notebookok
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HTPC (házimozi PC) topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autós kamerák
- Projektor topic
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mészike
aktív tag
válasz MPowerPH #56183 üzenetére
A fékre tenném rá. Jelenleg Deore, de remélem jövőre XT lesz belőle. Tegnap még rendelhető volt
A projekt jövőre lesz aktuális, idén asszem már nem megyek sajna bringával. Mire hazaérek sötét van.
Munkába max még holnap, de már csak outival. MTB-vel erdőben nem volt nagy élmény a szürkületben.
A visszajelző először engem is, miután meglett a Cube. Előző XT váltón volt visszajelző. Most már direkt a visszajelző nélkülit néztem[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #56185 üzenetére
Én lassan egy éve használom,de még mindig nem szoktam meg,hogy nincs visszajelző.Folyton le-le nézek!
(#56191) Normi01...a pedál és a hajtómű kopogását általában érzed is és ugyanott szokott kopogni,míg a kazetta,esetleg hátsó agy kopogása gyorsabb,nem ugyanannál a hajtókapozíciónál kopog és kevésbé érzed.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56306 üzenetére
Csodás jószág lett. Majd mutass róla képet mocskosan is.
Mai napig nem fogja az agyam ezeket a 2-1 tányéros rendszereket. 29 es bringán még oké a 2 tányér nagyobb kerék miatt megvan a kemény áttétel, kazettából meg fel tudsz rakni 11-34 est, meg a kimondottan 1 tányérosra fejlesztett 1x11 es rendszer pl a sramé ki vannak találva áttétel ügyileg, de oda azért kellett elég sok kompromisszum, az egyedi agy, vagy hogy lánc lesés gátló kell hozzá, mert különben rendszeresen elhagyod a láncot.
De egyébként ha 26 os bringáról van szó, a 11-32/44-32-22 nem véletlenül lett kitalálva. Nálunk sok helyen olyan áldatlan állapotok vannak hogy 22 es tányérnál nagyobbat nem tudsz eltekerni, hiába vagy erős.. hülyeség. Már csak az egyensúly vesztés miatt is, na meg mert emeli a bringa az elejét ha kis fordulattal erőlködsz. Lefele meg kell a 44 es, 2.2 es gumival is. Síkon 55 ig el tudtam tekerni még 2 éve, ott már 112-t pörög a lábad. 22x32 ben pedig 60-as pedálfordulatnál 5km/h val mész.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #56310 üzenetére
Igaz csak párszor,de én még a 22/36-ot is haszáltam egykerékreállás nélkül.Biztos,hogy előre kell dőlni és adagolni kell az erőt,hogy ne pörgesd le,de pl.ha az erdőben 35 fokos lejtőn valamiért leállsz elindulásnál jól fog.
superecneB...nem tudom mennyivel jobb az xt,most van először,de 2 láncot a Deorenak is el kell bírni.Tudom,hogy Aliviom legtöbbet használt koszorúi egyetlen láncot bírtak el. ~7000KM.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56364 üzenetére
Ez mind kuka. Viszont ha a karbont úgy töröd el, hogy pl oldalról megüti valami, és attól reped szét, vagy szakad be az oldala, azt meg lehet javítani. Míg a vékony aluvázaknál esély nincs javításra.
Nézd meg hogy a máriusz mit tudott meghegeszteni alu ból: máriusz Mondjuk hozzáteszem hogy ezeknek a nagyrésze értelmetlen volt, főleg amennyi lóvéba kerülnek ezek a javítások. Egyik ismerősnek javított egy radon ösztelós vázat, nem egy mai váz, el volt repedve a láncvilla, alul felül megerősítette, még a két láncvilla közti összekötő is kapott alulról erősítést, és a másik láncvilla is meg lett erősítve felül alul, jó 1 centis anyaggal, ami szépen méretre lett igazítva a váz formájához, úgy emlékszem 25 ezer volt. A munkáért ami volt vele, valamint az egész igényessége messze megérte ezt a pénzt. De én azt a bringát meg nem csináltattam volna..
Aztán itt egy profi karbon javító, itt fogsz találni elképesztő dolgokat: carbonframerepair[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #56484 üzenetére
Fékeknek nem hiszem,hisz az egy zárt,valamennyi +nyomás alatt levő hidraulikus rendszer.Ami a telót illeti nem tudom,de Lasali kolléga a múltkor éppen azt említette,hogy jó ha néha fejre állítva megkenődik benne mittoménmilyen szivacs.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz MPowerPH #56579 üzenetére
"A hajtokar helybentartasaert nem a ket oldalso imbusz felel?"
de, ez a műanyag csak arra való, hogy a helyére húzza a hajtókart. sramnál (hasonló csavar) fém, és tényleg ez tartja a hajtókart, de ott nincs is a 2 imbusz oldalt, mint a shimanonál. itt a 2 imbuszt kell meghúzni jól,egy műanyag vacak nem sokáig tartja helyén a hajtókart.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #56552 üzenetére
Én biztos, hogy rádobtam volna.
Crytec210: A kerékpár végül is szabadtéri sportolásra lett kitalálva, tehát nyilván elkerülhetetlen az ilyesmi. Az is számít, hogy legalább zárt hely. Persze mindenképpen hamarabb öregszik a bovdenezés, meg úgy minden ha egy bringát mindenféle időjárási körülményben használnak és tárolnak is. A drága montim biztos nem tenném ki ilyen körülménynek, de egy melóba járós bringának nem kell drágának lenni, ott meg belefér.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MPowerPH #56583 üzenetére
En nem indulok sehova potbelso, gumileszedo, foltozokeszlet, imbuszkeszletes kis szerszam, meg mini hatlapfejus mindenes kulcs nelkul
[ofc kis lampak, nagy lampa, kulso akku, ropi, lakat is a taskam folyamatos lakoja, csak ezek amolyan kellekek, de mindig nalam vannak]
Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #56579 üzenetére
Ha te szereled nyomatékkulcs nélkül,pár km után újra kellhet húzni.Ez minden terhelt csavarra érvényes amíg rendesen megtalálja helyét.Nekem az oktalinkes hajtókar esett úgy le,hogy csak néztem mit hagyok el.Még kínos is volt Bp.belvárosban a járdán ezer ember előtt,nem hittem a szememnek. Mintha egy sz@r lehurbolt bringa lett volna,mely hull szét alattam!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56595 üzenetére
Jó hogy nem ment tönkre a kar! Nem sérült meg benne a bordázás? Ez ennek a leggyengébb pontja!
Nem húztad meg eléggé, de túl is túl lehet húzni, mindkét esetben tönkre megy. Használj nyomaték kulcsot, 14Nm el meg kell húzni, berakni a pedált, ugrálni párat a pedálokon mindkét irányból, aztán újra rákattintani és lehetetlen hogy lejöjjön.
Az a baj ezzel a csapággyal, hogy ahogy nézem nem műanyag betét szorul rá a hajtómű tengelyére, hanem maga a fém csapágy van vele kontaktban, ez nem igazán jó megoldás.
Meg kéne mérni pontosan jó tolómérővel hogy mekkora a csapágy belső átmérője, valamint mekkora a hajtómű tengelyének külső átmérője, hogy kiderüljön egyáltalán belefér-e. De elég passzentosnak kell lennie hogy ne érezd a kottyanást. Igazából ezeket úgy, hogy megzsírozod a tengely, átnyomod rajta, majd egy kis rongyot raksz a hajtókarhoz, és megütöd oldalról gumikalapáccsal, bele kell menjen.
Az hogy át tudtad simán dugni a shimano középcsapágyon, az egy dolog, van abból is olyan, amit meg kell küldeni rendesen gumikalapáccsal hogy átmenjen rajta teljesen.
Ezzel nem lehet ennyire szakszerűtlenül bánni, ki kellett volna mérni hogy ha nem vagy biztos benne hogy átment-e teljesen, akkor mennyire kell kilógnia a tengelyből, ugyanis ha nincs elég bordázat amire ráfogna a hajtókar, szintén le fog lazulni, és tönkre fog menni az egész a 3.14csába.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
zoli03
őstag
válasz MPowerPH #56650 üzenetére
Amúgy van egy rögzítőlemez, gondolom azt se tetted be. Haveromnak se voltak meghúzva a csavarok, de a rögzítőlemez ott volt, nem is jött le a hajtókar. Amúgy egy nyomatékkulcs nem olyan drága, ha már ennyit költöttél biciklialkatrészekre, az a minimum, hogy azt is veszel.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #57414 üzenetére
Én láttam egy kettőt, de annyira ritka itthon..
Tudok egy két gyártási hibásról, amik gyárilag kotyogtak, elvileg már javították ezt a hibát..
Én amiket nyomkodtam marha lomha érzéketlenek voltak, nem tudom miért, nem hoztak hozzám egyet sem szerelésre hogy kiderült volna mi a bajuk. Viszont amiket a nagykerben nyomkodtak a kollégák azok finoman mentek, hát nem tudom... nekem annyira nem kéne. Nyílt olajos foxomat nem igazán cserélném le semmire. Ha lehetne belőle még kapni rugósat, esetleg abból egy titán rugósra.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #57441 üzenetére
Már jó pár éve volt az eset és nem is a legközelebbi ismerősömmel történt. Sajnos nem emlékszek már minden részletre, azt tudom, hogy egy merida monti volt és karbon telóval. Úgy emlékszem, hogy a nyaknál tört el, de mint ahogy ---Lasali--- is említette, inkább a vállnál vannak nagyobb erőhatásnak kitéve, így a törés is ott a jellemzőbb. Itt egy gyártási hiba okozta a törést. Egyébként a telók jellemzően még a kereszt merevítő hídnál is szoktak törni.
Hát az elmondottak alapján azzal a bicajjal nagyon mellényúlt. Nem sok mindenre fogja tudni használni. El lehet vele tekerészni sík úton, de mint Te is érezted nem könnyű hajtani. Ez ugye adódik a jelentősebb súlyából (17-18kg), és a hatalmas rugóútból, ami rengeteg energiát elnyel tekerés közben. Egy Dh bicó rugózása nem is zárható és ha optimálisan be van állítva a súlyodhoz akkor valóban elég nagy beülése van, tényleg olyan mint egy hintaágy. Egyébként nagyon ki tudja tolni a határaid lefelé, először nyilván fura egy XC géphez képest az az extrém geometria, de hamar hozzá lehet szokni és akkor már eléggé lehet vele csapatni. Rengeteg hibádat is korrigálni tud, a telók olyan gödröket, gyökereket, köveket kimozognak, amiket egy normál kis rugóutas monti képtelen. Ott esés lenne belőle, itt meg a bringán maradsz, így leszel egyre bátrabb is a nyergében. Illetve olyan szinten hátul van a súlypont és akkora a tengelytáv, hogy baromi meredek szakaszokon is lejöhetsz gond nélkül. Persze megszokást igényel, és nyilván függ attól nagyban, hogy tapasztalt terepezős akar rá átszokni vagy tapasztalatlan.
[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz MPowerPH #57469 üzenetére
Garmin Egde 705-öm van. A netről lehúztam egy térképet és azt raktam fel rá.
Kezeli szépen, de azért az autós gps-ek sokkal egyértelműbben mutatják az irányt és nem mindig a legegyértelműbb utat mutatja.Arra, jó, ha ismeretlen terepen mész, elnavigál és eljutsz A-ból B pontba.
(#57472) Sleek: Jah, félreértesz. Az autós gps-t nem használtam még kerékpárhoz, csak összehasonlításképp hoztam szóba. Terepen pedig nem igazán lenne az autós optimális a térképek hiánya miatt.
Ha országúton mész bizonyára teljesen jó az autós is. Miért nem használsz hozzá töltő akksit, vagy napelemes töltőt?[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Sleek
senior tag
válasz MPowerPH #57469 üzenetére
Miért nem túra gps t veszel ? Szerintem sokkal praktikusabb. A bringás gps ek szerintem kicsik és alig lehet látni vmit a kijelzőből.
Garminból vannak nagyon jó túra gps ek.
Kérdés mennyit szánnál rá<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #57473 üzenetére
110-es tagról én még nem hallottam. A tagok szemtávja általában 165-240mm között van. A tag rugóútja meg nem azonos a váz rugóútjával. A tagnak mindig kisebb a rugóútja mint a vázadnak, a hátsó kerék tényleges rugózása meg több mint amit a tag tud mozdulni. Ez vázanként eltérő mértékű lehet. A 29"-es fully vázamban 200-as szemtávú a tag, de a rugóútja csak 57mm, míg a vázam 120mm-t rugózik hátul, pontosabban a hátsó kerék tengelye ennyit tud elmozdulni.
Minden váznak van egy gyárilag javasolt tag mérete. Ettől eltérni szerintem nem sok értelme van. Vannak olyan vázak ahol többféle pozícióban is berakhatod a tagot, így változtathatod a rugóutat, azonos tagméret mellett.Belső nélküli kerekeid vannak? Ha nem akkor alakítsd át olyanra, amennyiben kompatibilisek a tubeless rendszerrel, így lemehetsz akár 1,8bar-ig, az már igen komoly tapadást tud adni.
Enduro bringának akkor van értelme ha sokat csapatsz lefelé is, komoly terepen. Itt 160-170mm körül van a rugóút, ami már kezd a DH bringákra hasonlítani. Ezeket a tagokat és villákat teljesen nem tudod zárni, marad egy kis játéka. Lehet velük felfelé tekerni, de itt már sok energia elvész. Optimálisabb egy AM bringa 140mm körüli rugóúttal. Az is kemény már lefelé.
-
zoli03
őstag
válasz MPowerPH #57477 üzenetére
Az előbb írta Runner_fxr, hogy mit jelent össztelós biciklinél a rugóút. Ránézésre a rugóstagod becsúszója nincs 110 mm, akkor hogyan mozogna annyit? Össztelós biciklinél a váz rugóútját adják meg, az 110 mm neked, nem a rugóstagé (ha a tag mozogna annyit, akkor a váz mozgása sokkal több lenne).
Amúgy nem kell semmivel tisztában lenni, ha már láttad a biciklidet mozgás közben, akkor tudnod kéne. Ha lenyomod a nyeregnél a biciklit, a hátsó kerék sokkal többet fog mozogni, mint a rugóstag mozgása.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #57477 üzenetére
A vázad rugózik 110mm-t, a tag a vázadban ennél sokkal kevesebbet.
Defekt esetén betehetsz ideiglenesen egy belsőt is, de tubeless rendszernél elég ritka a defekt. Inkább akkor kapsz ha kivágja valami a külsőt, a szúrásos defekt ritka, mert az átalakítós az folyadékot tartalmaz, a rendes UST rendszernél meg sokkal erősebb a külső mint egy normál külső. Ha még is szúrásos lenne, úgy tudom létezik folt amivel a külsőt belülről meg tudod ragasztani.
Meg azt is érdemes szem előtt tartani, hogy egy könnyű enduro baromi drága még használtan is. AM-ből olcsóbban kijössz.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
-
fpeter07
veterán
válasz MPowerPH #57469 üzenetére
Montizáshoz sztem gps felesleges. OsmAnd és g:hu androidos progikat használok. Rajt van minden út, ami szükséges. Tökre meg is lepődtem, hogy jééé... ennyi kijelölt út van errefelé. (mind Zalaegerszeg, mint Veszprém környékén) Bár csóró is vagyok gps-hez. 2 éve akarok venni pulzusmérőt, de mindig másra megy el a pénz.
-
Tothgera30
Ármester
válasz MPowerPH #57500 üzenetére
#57502 maximilian4: Ha jobban megnézed az 559-eseket lényegesen tovább fejleszteni már nem lehetett, ezért egy fél évtizede már elterjedtek más kerékméretű mtb-k is. Személy szerint ezt teljesen kiváltja egy 27.5-ös, de amennyivel többe kerül, annyival nem jobb.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
fpeter07
veterán
válasz MPowerPH #57500 üzenetére
"Tegnap pl. pont e miatt lementem egy 2km hosszu lejton, majd az aljan realizaltam, hogy eggyel elvetettem, igy maszhattam vissza."
-Ez benne a kaland. Múltkor 40 fokban felmentem egy baromira meredek emelkedőn. Aztán nem volt út a másik felén... Visszafele nem akartam legurulni, mert defektesélyes volt a tüskék miatt. Úgy fél óráig bolyongtam a fák között, mire kitaláltam. Néha össze kell kapcsolni a kerékpározást a gyalogtúrázással. -
maximilian4
addikt
-
maximilian4
addikt
válasz MPowerPH #57509 üzenetére
Na igen...
De még pár év és tudom fejleszteni, majd csak normalizálódnak az árak.
Bár egyáltalán nincs szükségem fejlesztésre az az igazság. Nekem bőven megfelelnek az alkatrészek, gramm mániás sem vagyok. Majd komolyabb agyakat meg fékeket akarok, de ez nincs szerencsére kerékmérethez kötve. A pedál meg már úton van. Kíváncsi leszek erre a saint-re. Sokat gondolkoztam h spd legyen vagy platform, remélem jól döntöttem.[ Szerkesztve ]
Maxi
-
f27
aktív tag
válasz MPowerPH #57563 üzenetére
Igen,sajnos en 3eve megbetegedtem,amirol ma semmtudni mi a bajom,de az erzes olyan gyengeseggel jar,mikor valakit elkap a szapora fos@s es a 15 WC re rohanas kozbe remego labakkal maszol be.
Na ebbol kifolyolag nekem 500meteres biciklizes es kimerito,es nemtudni miert.
Sem a szivem nem ugral,futas kozben 110pulzussal elvagyok,es a levegot sem kapkodom,de a labaim remegnek az erotlensegtol.
Sportos ember voltam mint irtam en megjartam a hegyekben a kekturat biciklivel,ami gyalogos resz lenne 600km tavon.
Imadom a biciklizest,de ugy fest mostmar hacsak megnem gyogyulok akkor marad az e bike hogy legalabb az elvezet maradjon
Tudom milyen felmaszni egy dobra mikor majdnem hanyat dob a bringa annyira meredek
Itt az en bringamnal lehet tekerni is tehat ha jonne vissza az ero belem ,akkor elsonek kozos erovel megmaszhatok egy egy dombot hegyet[ Szerkesztve ]
-
dudika10
veterán
válasz MPowerPH #57563 üzenetére
"Sportteljesitmeny nulla, pedig ezt tobbek kozott azert is csinalod."
Butaság. Két óra alatt pont ugyan úgy el lehet fáradni elektromossal (mármint nem elektormos motorral, hanem rásegítőssel), mint simával. Csak előbbivel 120km-t teszel meg, utóbbival 60-at. Természetesen "versenyeztetni" a kettőt tök értelmetlen.
Miért kéne, hogy mindenkinek az legyen a célja, hogy kiköpje a tüdejét? Lehet más hobbija is az embernek, én heti rendszerességgel futok, úszok, biciklizek, kirándulok, konditerembe járok, télen korcsolyázom, lényegében a kosárlabdán kívül minden sportba is szívesen beszállok.
Ennek következménye, hogy soha nem leszek olyan szinten kerékpárral, hogy önerőből jussak el olyan helyekre, ahova egy ebike-al el tudnék jutni. Egy jól megtervezett rásegítéses kerékpár szerintem az egyik legjobb közlekedési eszköz lehetne. Csak hát az ár...Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Polar mirage kerékpár eladó olcsóbb lett!!!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)