Hirdetés
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
SteveAd
tag
SPECIALIZED EPIC 2024: 120mm rugout, es ha jol latom, nem lesz kormanycsapagyas vezetek tovabbra sem
-
SteveAd
tag
válasz Dark Archon #282129 üzenetére
A 11s 11-34 HG700/HG800 (105/Ultegra) sorok gyak. mtb sorok, azert kell a tavtarto. Elvileg orszagutihoz es gravelhez lettek kifejlesztve szeles atfogassal (34T mokuskerekhez), de montis szabadonfutora is ra lehet tenni oket (akkor nem kell feltenni a hozza kapott tavtartot). A sima 11s sorok 30T-ig bezarolag picit szelesebbek, azokhoz nem kell a tavtarto
-
SteveAd
tag
válasz Mezga Aladár #282139 üzenetére
Bocs, el is felejtettem, hogy van 11-32-es is . Sajnos mar nem tudom szerkeszteni.
Az a lenyeg, hogy a HG700/800-hoz kell csak a tavtarto
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
A Speci is kapitulalt, legalabbis az S-Works szintjen.
Uj Epic 120 lesifoto a kormanycsapagyba integralt kabelvezetesrol
-
SteveAd
tag
válasz semmiho #282142 üzenetére
Igen En is azokban bizom, meg a dealer spec sheet fotokon nem ilyen a kabelvezetes, de azok persze generalt kepek.
Par nap mulva talan okosabbak leszunk (marc. 14 a hivatalos launch date, de febr. 28-an van a dealer launch event, onnan talan mar lesz meg kiszivarogtatott info) -
SteveAd
tag
válasz Mezga Aladár #282143 üzenetére
En GRX gravel szettel hasznalom, ott nincs gond. Illetve annyi van, hogy a dragabb HG800-ason kattog a 27T fogaskereken akarhogy allitod be finomhangolassal a hatso valtot. Szamos forumon is irnak errol, vszleg. a gyartassal van valami (a mellette talalhato 25T 2 foga tul kozel van a 27T-hez es ezeken picit megakad a lanc). Nem nagy gond, de eleg idegesito ha erzekeny a fule az embernek ilyesmire. Az olcsobb/nehezebb HG700-assal nincs ez a gond (ott mas a 25T kialakitasa)
-
SteveAd
tag
válasz Hasaggymeg #282149 üzenetére
A pressfit helyett eleg sok gyarto hozza vissza a menetest (BSA vagy T47), az nem igazan egy sikersztori.
Kiforrni meg akkor tudna, ha a fekkabelre lehetne valami eletkepes gyorscsatlakozot tenni amivel nem lesz levegos a rendszer. Talan a Formula SpeedLock ilyen -
-
SteveAd
tag
válasz Mezga Aladár #282154 üzenetére
A 11-est kicsereltem 12T-re (ami hivatalosan nem is lenne kompatibilis, mivel 12-25 sorhoz van es mashol a rampa), de azzal szepen valt szerencsere
-
SteveAd
tag
válasz semmiho #282200 üzenetére
Erdekes, a Vitalen azt irja valaki aki latta a spec sheetet, hogy a "130"-as (kvazi uj Evo) is marad hatul 120 (azt hittem, hogy az 130/130 lesz). Sajnos marad a gumiharmonikas kabelelvezetes a lancvillak iranyaba. Volt akinek ott beszorult kavics a 2 haromszog koze es szepen megrepesztette a vazat.
Kerdeztem az SW-t, de naluk nem lesz most a heten dealer launch sajnos
-
SteveAd
tag
A castelli.hu oldalrol rendelt mar valaki? Tapasztalatokra lennek kivancsi. Elvileg szlovakiai bolt, magyar webshop felulettel. Emailben kerdezetm 3 napja valamit, valasz nem erkezett
-
SteveAd
tag
válasz dom1n0 #282689 üzenetére
En azert meggondolnam nagyon a hooklesst. Par grammot leszamitva nem igazan latom az elonyeit (kiveve gyartoi oldalrol: olcsobb), ugyanakkor tul sok negativ velemeny olvashato a rizikoirol.
Amugy a Zipp agyakrol is vannak velemenyek (nem tul jok). Ha kerek, akkor DT Swiss (vagy Swissside), Campa/Fulcrum felso kategoria (nem az ipari csapagyas, amivel Fultonnak is gondja volt) -
SteveAd
tag
válasz jjeahh #282704 üzenetére
Ugyanez nalam is (emiatt nehezen is vasarolok, mert azert mindenrol lehet valami negativ velemenyt talalni)
De a Campa/Fulcrum kerekek tenyleg nagyon jok (kb. Racing 3/Zonda-tol felfele). Annyira, hogy vaskalapos Shimanoskent is siman feltennek egy Campag Bora kereket (ha valaki hozzamvagna joval aron alul). Montira jobban szeretem a DT szortimentjet, de regen (meg 26"-os idokben) volt montin is Fulcrum kerekem. De a Campag miatt amugy is inkabb orszaguti meg gravel vonalon van otthon a Fulcrum is.Ringman & Dom1nO: Ez egy eleg jo forum pl. a hooklessrol.
Influenszer- es reklamszponzor-mentes szaksajtobol meg az Escape Collective szerintem a nagyon ajanlott kategoria. Itt egy cikk a De Gendt kerekerol (a kommentszekcio is joval atlag feletti az Escape-en)
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz bulikavagyok #282727 üzenetére
Legtelenito. Nagyon hasznos innovacio, sajnos a 34-es es 32-es Foxok nem kaptak meg
-
SteveAd
tag
Ez olyan mint minden mas hasonlo mero: a Shimanoval ellentetben (lasd a fentebb linkelt abrat), minimalisan nagyobb nyulast merhet a valosnal.
Itt a legatfogobb osszefoglalas a temaban (a felhuvelykes/0,5"-es lancszemekrol is ir reszletesen: a lenyeg az, hogy 3 szemparnal azert nem annyira jol lehet vonalzoval vagy tolomerovel merni, idealis esetben 30 cm hosszu szakasz kell legalabb ahhoz) -
SteveAd
tag
válasz MPowerPH #282795 üzenetére
Ja, a tubeless dragabb, de nehezebb es elvileg picit merevebb is ha belsovel hasznalod (annak megfelelo magasabb nyomassal). Szoval belsovel nem igazan lesz elonye egy tubeless guminak orszagutin (montin mas, mert ott minden kozepkategoriasnal jobb gumi eleve tubeless ready, mig orszagutinal a csucs gumik kulon leteznek tubeless es belsos "clincher" valtozatban).
Milyen kereked is van pontosan? Mennyi a belso szelessege? Es milyen meret lenne a gumi? 25 mm-es guminal eleg nagy nyomas kell, ott azert a tubeless valamivel rizikosabb, bar van aki ugy is hasznalja. En szeretem a tubeless elonyeit, de csak 32mm-tol felfele hasznalom (ott azert mar nem akkora nagy a nyomas).
A latex+karbonkerek valoban nem a legszerencsesebb kombo, de ez leginkabb hosszu, sk fekezessel jaro lejtmenetben jelenthet problemat.
-
SteveAd
tag
válasz MPowerPH #282810 üzenetére
Elhiszem, hogy ennyiert zaklat, mert ujan ugyanez a kerek 1700 euro. Igaz, az mar a tubeless valtozat, meg a tied megiscsak valamennyire hasznalt (fekfelulet).
Kerdes, hogy konnyiteni akarsz vagy maradnal az aero profilnal. Marketplace-en 360-ert arulnak uj Campa Borat (fel kiloval konnyebb a Zippnel, de nem aero). 280-ert meg felig aero Campa Bora szinten hasznaltan.
A szingot felejtsd el hobbi celokra, mar a profik is csak max. versenyen hasznaljak evek ota (edzesre nem). Akkor mar inkabb tubeless, de a keskeny gumi (nagy nyomas) miatt az is kicsit maceras lesz.
A TPU leginkabb a sulycsokkentesre lesz jo, de ha maradsz egy relative nehez aero kereknel, akkor ez szvsz nem akkora prioritas. Es minden pozitiv velemeny melle azert lehet olvasni mindenfele problemakrol (a draga Aerothan/Tubolito stb. belsoknel is, nemcsak a RideNow stb. olcsonal). 25mm-es gumihoz en evek ota hasznalo a Schwalbe SV20 extra konnyu belsoket (filleres darab, 65-70 g, tartossagra nem panaszokodom) -
SteveAd
tag
válasz MPowerPH #282818 üzenetére
Ha mindenkeppen tubelessre akarsz valtani, ertem. De talan egy picit meg nehezebb is a Bontrager a tiednel (nem nagy kulonbseg, kb. 5%?), es az eloeleterol semmit sem tudsz. A sajat Zipp kerekedet legalabb eddigre kitapasztaltad, hogy jo-e, meg nincs semmi rejtett problema vele.
A nagy nyomassal csak annyi a gond, hogy vszleg gyakrabban pumpalhatod (gyorsabban veszit a nyomasbol, bar nem annyira mint a latex belso), illetve defektnel a nagy nyomas miatt nem biztos, hogy jol megfogja a tej (ha nem jo marka vagy pl. nem eleg friss).
-
SteveAd
tag
válasz fulton #282823 üzenetére
Pontosabban, az S TR tubelessnek a futofelulete vekonyabb (2/220 TPI), szemben a sima GP 5000-es 3/330 TPI-jevel. A defektallosaga meg, hm-hm, nem igazan a legjobb. Ugyanakkor joval nehezebb.
Az MPowerH altal emlitett Bontrager kereken a regi (atombiztos) GP 5000 TL van, az volt a tubeless etalon tartossagban. Mar nem gyartjak. Cserebe eleg nagy szop*s feltenni/levenni (a gumileszedo a legkisebb aldozat, volt akinek a felnije is serul a muvelet kozben). Az utodja kb. a GP 5000 AS (all season) TR, legalabbis tartossagban. A TL azert kicsit jobban gordult.
-
SteveAd
tag
válasz MPowerPH #282834 üzenetére
Hm, az uj Aeolusra irt 1700 koruli sulyt, de ez lehet, hogy a regi modell ami csak 1470g. Viszont az egy 8-9 eves modell, kicsit zsakbamacska igy hasznaltan megvenni egy ilyen regi felnifekes kereket. Az ujabb modellrol 2018-ban (tehat az sem egy mai darab) irtak 1600+ grammot.
Aero kerekbol 1500 g alatt amugy is csak aranyarban fogsz talalni meg hasznaltan is. Kerdes, hogy megeri-e vagy hajtod belsovel a Zippet egy ideig. Vagy ha megunod a sikot, akkor veszel egy alacsonyabb profilu konnyu kereket -
SteveAd
tag
-
SteveAd
tag
válasz Dark Archon #282848 üzenetére
Mi a gond a psi-vel? Nagy nyomasnal kicsit egyszerubb psi-ben szamolni. Pl. 75 es 80 psi ertelmezheto szam (nyomasmeron, szoban is stb.). Barban ugyanez 5,17 vagy 5,52. Meg nem hallottam egyetlen orszagutist sem ugy beszelni, hogy "5,17 barra fujtam a gumit"
En pl. a montinal is egyszerubben tartom szamon, hogy az egyik gumit 19 psi-re fujom, a masikat mondjuk 22-re (digitalis nyomasmerovel) -
SteveAd
tag
válasz balintbaba #282859 üzenetére
Ez nem egeszen igy van. Mellesleg akkor hasznaljuk a Pascalt, ha mar SI Montinal pl. megmaradt a collos rendszer, orszaguti/gravel guminal meg metrikust hasznalunk. Montinal 29-es (collos) kerek van, meg korabban 26-os, 27,5-es, orszaguton 700-as meg 650-es. Tavolrol sem mindenhol a metrikus az elterjedt.
Ez lehet, hogy nem tetszik, de probald barmelyik komoly orszagutis tarsasagban azt mondani, hogy 5,17 bar nyomason hasznalod a gumidat. A 75 psi-it mindenki erteni fogja, a bart nem sokan.
Mellesleg ha a "birodalmi" angolszaszoknak nem derogal Nm-ben szamolni a csavarok nyomatekat, akkor miert is gond szamunkra a psi guminyomasnal? -
SteveAd
tag
válasz mauimagic #282875 üzenetére
Speciel van olyan tej ami kepes a Fulton emlitette hipotetikus kart okozni (a gumitol is fugg, hogy mennyire gyorsan tomi be a tej).
32mm-es gumiban en is tubelesst preferalok, de a 25mm-esben meg a 73 kilommal sem vallalom be, meg ugy sem hogy egyaltalan nem fujom tul kemenyre a gumit (erdeklodoknek privatban megadom a pontos erteket szigoruan csak psi-ben ) -
SteveAd
tag
-
SteveAd
tag
válasz balintbaba #282885 üzenetére
Milyen szemellenzot? Es milyen szinvonal? Ha valaki egy kicsit igenyesebb akkor mindjart leszoljuk ("felesleges a NASA pontossag"). Kicsit a lovon forditva ules esete.
En nem tettem alaptalan altalanosito kijelentest (nem en allitottam, hanem te, hogy mindenben ugyis metrikusat hasznalunk, ellenben nehany peldaval szemleltettem, hogy a topik temajat ado kerekparoknal sem igaz ez igy).A 87,02 az gyakorlatilag 87. De akkor a 84 vagy a 89 psi mennyi is barban? Ott mar korantsem ennyire szep kerek szamokat kapsz. Psi-ben egyszerubb kifejezni a finomabb kulonbsegeket, de lehet csak en szeretem a kerek szamokat.
A digitalis meron amugy lehet valtogatni a mertekegyseget.
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz dom1n0 #282883 üzenetére
Szerintem pont ebben all a dolog nyitja. Sokan a kocsi miatt megszoktak a bart es ezert idegenkednek a psi-tol.
De a lenyeg pont ez lenne, hogy megszokasbol ne rogton azzal ugorjunk neki a masiknak, hogy "az allando psi-zesed faraszto". Innen indult az egesz.Harom nyelven (angol, nemet, francia) kovetek rendszeresen kerekparos forumokat, ott azert kicsit ritkabban tapasztalok ilyen zsigeri egymasnak ugrast meg beszologatast.
-
SteveAd
tag
válasz mauimagic #282891 üzenetére
Orulok, hogy segithettem. Szerintem ezt lassan fejezzuk be.
Az "igenyesseg" nem neked szolt, hanem a kolleganak aki azt sugallta, hogy a mi szintunkon felesleges meg ugysem erdemes (meg nem is lehet) ilyen pontos nyomast merni. Mellesleg ugyanaz a kollega pusztan egy kep alapjan a multkor megallapitotta, hogy a piac egyik legjobb nadragjan "igenytelen" a pant varrasa. Kicsit viccesnek tartom ezt, ennyi. Reszemrol off. -
SteveAd
tag
válasz Csokicsibesz #282895 üzenetére
Viccet felreteve, a multkor linkeltem egy WW topikot alis cuccokrol (hasznos lehet). Wax teszteles ugyanott, de mashol is. Az most egy igazi hot (melt) topic
A Csepel tuning fajo hianycikk Bar 10 eve egy brusszeli kerekparboltban meglepodve fedeztem fel egy Csepel Friscot (a tulaj inkabb azt forgalmazta a Cannondale hasonlo biciklije helyett) -
SteveAd
tag
válasz Hasaggymeg #282899 üzenetére
Na de milyet ment! Es szoloban!!!
-
SteveAd
tag
Roviden: orszagutira problemas leginkabb (nagyobb nyomasnal konnyebben le tud ugrani a gumi). Gyartasi pontatlansag, ETRTO sztenderdek (meg van szabva, hogy milyen felniszelesseghez minimum milyen gumimeret kell) esetleges be nem tartasa, max. nyomas (ami alacsonyabb mint a nem hookless felninel) atlepese mint potencialis rizikofaktor.
Ez pl. a legfrissebb video a temaban (eleg megbizhato szakmai csatorna).
De ez is ajanlott (250+ komment is, nemcsak a cikk maga; az Escape Collective jelenleg a legmegbizhatobb fuggetlen kerekparos szakportal)[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
Hookless ban update
https://youtu.be/eA6FG-khtnE -
SteveAd
tag
válasz Fall-N #282981 üzenetére
Vagyis ha tenyleg az SI-t hasznalod, akkor 345-350 kPa
Szerencsere a legtobb pumpa meg nyomasmero mindegyik mertekegyseget mutatja.A gumiknal mondjuk az is vicces, hogy adott collos meret 29-es (na jo, legyen 622-es) montis guminal nem mindig adja ki a nevleges mm szelesseget. Es ezt nem is arra ertem, hogy a felni szelessegetol is fugg a valos gumiszelesseg, hanem arra, hogy pl. a Vittoria 2,35-os Barzo es Mezcal gumijai nem egyforma szelesek ugyanazon a felnin (es itt meg csak markan belul vagyunk)!
-
SteveAd
tag
válasz Mezga Aladár #282982 üzenetére
Celszerubb alulrol (kormanyvegnel) kezdeni valoban.
-
SteveAd
tag
válasz dom1n0 #283077 üzenetére
Itt kellene vegigmenni a pontos tipussal, majd ha az megvan, akkor a "Conversion" alatt kivalasztod a "Convert to Sram XDR 12/142"-t es megadja az alkatresz gyari szamat (gondolom atutos, de van 5x135 opcio is persze).
Pelda [link]Bocs, csak utana olvastam, hogy mar elvileg meg is talaltatok. De azert a DT Swiss support oldalon ellenorizd te is
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz Dark Archon #283283 üzenetére
Irjal nekik, vagy meg gyorsabb ha telefonon felhivod a nemet ugyfelszolgalatot (van angol opcio is). Eleg segitokeszek szoktak lenni
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Projektor topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vicces képek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Call of Duty: Mobile
- Motorolaj és szűrő topik
- További aktív témák...