- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcs
őstag
csak nem progtech?
mit hoztatok ossze / mit kaptatok ra? (meg persze kinel.. sike mindenkinek a jatekot adta de paran masok is atvettek. viszont ugy tudom volt aki mast csinalt)
nekunk ilyen 24/25 pont lett a 2 doksi utana meg kaptunk 10et mert marhara befejezetlen lett a vege, de a csapat is tokjo volt mert volt 1 emberunk, aki gyakorlatilag semmit se csinalt, vmikor a hajra elejen megkerdeztem akar-e dolgozni, oszt mondta hogy nem hirtelen felindulasbol adtam volna neki 0 pontot de ketten megkegyelmeztek neki es kapott kettest.
majd a nyaron szeretnem befejezni meg 1 kicsit meg kiserletezni vele, a mostanival lehet terkepet szkrollozni meg utat epiteni es kesz. de pl analizis zehara igy is aznap keszultem fel, miutan leadtuk -
Miracle
senior tag
jo, nem teljesen egyedul csinalta, pl kiadott olyan munkakat ismeroseinek, h grafika, meg hasonlok, de azert ha ranezel valamelyik muvere, rajossz, hogy a program ertekenek a 98%at a programozas, es a jatekelmeny adja, amiert egyedul felelt
értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
Miracle
senior tag
keress linuxos/unixos jatekokat, ilyenbol talalsz milliot nyilt koddal, es ami nagyon fontos, hogy ezek a programok nagyon gyakran nem idore, es nem munkabol keszultek, es sosem a nagy tomegben valo eladhatosag volt a tet, igy altalaban gyonyoruszep kodot talalsz, szinten gyonyoruszep megoldasokkal, amiket tanitani lehetne, de sosem fognak kereskedelmi programokba jutni, mert ott nincs ido egy szep megoldassal 3 honapot pocsolni, inkabb beleraknak valami nagyobb robosztusabb, randa kodot, amivel elkeszulnek 2 het alatt. persze ez nem minden esetben igaz :>
értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
Miracle
senior tag
jaja, progtech
mi 13 pontot kaptunk az implementaciora, meg 20/23 a doksikra. habar elvileg mi is 5en voltunk, az egyik sraccal nem sikerult osszetalalkozni az egyetemen, kurzusmaillel keresett csapatot, bevettuk, de nem is lattuk, igy nem kapott pontot
amugy az volt nalunk a gaz, hogy az implementaciot egyedul csinaltam, es ev vegere osszetorlodott 1 nagy halom beadando meg ZH, igy az is egy ketnapos program volt, a kod nagyresze a leadas elotti 12 oraban szuletett (a nylabban) szoval pontosan azt csinaltam, aminek az eltunteteserol az egesz targy szol kicsit egyszerusitettem a renszerterven, kijavitottam 1 bugot a QTban, meg hasonlok.
amugy keszlett a random terkepgeneralas, a zoomolas, az osszes menu, beallitasok, modalis ablakok, varos meg utepites, habar az a fuggveny, ami a varosok osszekoteset vizsgalta nem lett kesz es magabol a jatekbol SEMMI nem keszult el, szoval se korvaltas, semmilyen ado, moral, gazdasagi metodus, habar az adatokat tarolo adatszerkezet megvan. valoszinuleg azert kaptunk ra 13 pontot, mert a terkepet animaltra csinaltam, zaszlot fujta a szel, meg a fakat is, meg hullamzott a to is(es nem 1 utemre az egesz palyan), erdot automatikusan kikerulte az ut, meg ilyesmi. szoval az latszott, h a megjelenitesert felelos resz boven tobbre hivatott, mint a google-el 2 ora alatt keresett kepekebol keszitett grafika. de meglett, 5ost is kaptam, ugyhogy utolso este rlz es nem fogom befejezni, most mas terveim vannak, amivel el akarom tolteni az unalmas szabadidomet
szerk: amugy a 23 pontos rendszertervet is leadaskor latta eloszor a csapat tobbi tagja
[Szerkesztve]értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
tomcs
őstag
uhh.. akkor asszem tudom ki vagy
rendszertervet minek olvasni, azt csak irni kell ()
egyebkent vki ujrahasznositotta a mienket, mondta hogy csinaltak uj grafikat, azt konnyu volt mert az bmp-kbol egy generatorral keszult adatfile, meg atirogattak az eroforrasokat uraniumra meg ilyen urkorszakbeli dolgokra. ejszaka telefonalgattak hogy hogy kell leforditani meg mer egy nagy szurkeseg jon be meg ilyenek. mondom olvastak a rendszertervet? nem...
asszem meg nem lattam a tieteket pedig megbeszeltuk hogy majd tapasztalatokat cserelunk meg a szorgalmi idoszakban..
dobd mar fel a pandorara a publicodba a tieteket meg kuldj 1 pandas nevet mailra, megneznem.
nekunk egyebkent a menu 90%a is hianyzott, de ahoz mar csak a leirofileokat kellett volna megcsinalni, az a resz ami kipakolja a latvanyelemeket az teljesen kesz es tesztelt volt. meg persze nem volt jatek, csak utepites, kort se lehetett lepni. -
Miracle
senior tag
na akkor te vagy a Quain? mert ha nem akkor gozomnincs kivagy :->
itt van az utolso relase build, igaz nem ezt mutattuk be, mert a vegen meg beleirtam azt, h a segitseg gombra nyissa meg az openofficeban a doksit, de nem tomoritettem ujra. itt a link. ha kell kodot is kuldok, csak van benne most nemi kurvaanyazas meg sok komment, azt azert ki kene szedni elotte
http://people.inf.elte.hu/kalas/rel1.tar
es ez linuxos binaris.értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
tomcs
őstag
nem egeszen akkor csak nekem vannak informacioim a kiletedrol
ha ez mond vmit F.O.T.H.I. voltunk, a project neve Quadratium.NET MMIII es qt-ben keszult. a kodot jobban meg tudnam vszeg nezni mert winem van
egyebkent radocz a pandora accom, ha erdekel ott van fenn src meg wines binary de abbol kell par szovegfile, pl a menu leiro, doksi meg semmi nincs benne
extraoff:
btw ugye neked van pp? voltal mar vizsgazni? mit kertek, mennyire volt nehez, stb. en azon gondolkodom hogy kihagyom a vizsgat mert ugyis csak jovore kene es sokat keszultem az anal szigorlatra most meg formnyelvekre keszulok es meg lesz valszam is, raadasul a ''minden-targybol-utolso'' 6odikai idoponton mar a labam fogom sos vizben aztatni.
(btw ami kodot irtam megprobaltam szepen megirni, masfelmillio komment meg minden ami kell mert sike errol hires.. erre bemutataskor azt az egyetlen kodreszletet talalja meg amit alaposan atolvasni se tudtam, csakaz ilyen idiotasagokat pucoltam ki belole hogy ''getpointer {return this;}'' meg meg par folosleges cuccot.) -
Miracle
senior tag
ahjhahahaha dedurva metodus :>:>:> ki tesz bele ilyet?????????????
na mind1
szoval mint mondottam kod most nem OKs allapotban van, csak en ma fogok 5 ora mulva analszigorlatozni is, es most nem allnek neki rendbetenni. de holnap megcsinalom, es akkor eldobom mailben a kodot. amugy ne varj sokat, azok a reszek, amik nyilvanvaloan nem keszulhettek el idoben hihetetlen mertekben le voltak egyszerusitve, es ez meglatszik sok helyen.
szoval majd holnap.
btw. volt PPm, de elcsusztam +-on, igy nem vizsgazok belole. es 6.ra eddig nekem is van ket vizsgam, az egyik raadasul analizis szigorlat lesz(az, amibol par ora mulva bukok ) szoval nekem is van meg rendesen dolgom.
ui: most mar azt hiszem nekem is van nemi fogalmam arrol h ki lehetsz es akkor holnap megy a kod.értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
Nem tom ismeritek-e, de itt egy oldal, amely pont (amatőr) játékfejlesztéssel foglalkozik: www.jatekfejlesztes.hu A céljuk, hogy összegyűjtsék az érdeklődőket, lehet pl játékokat beküldeni, szavazni, stb, és a cikkek/leírások rész is egyre jobban fejlődik.
Bővebben: link -
Witchmaster
csendes tag
ismerem, egy rakásszor nézegettem. Sajnos a csapat széthullt, ugyanis legtöbben csak interneten keresztül tartottuk a kapcsolatot. Úgyhogy most van egy eladó eredeti DarkBASIC. Ha kell valakinek, írjon: tihi.kris@gmail.com
I don't give a f*** if ya hate me! - Children Of Bodom
-
b14
senior tag
válasz Menthirist #30 üzenetére
A honlapot meg lehet nézni?
A honlapászatba nagyon be szeretnék szállni.''...de a konfigjából kiindulva, nem hiszem, hogy 40 éves családos ember lenne...'' -- by Slax
-
orbano
félisten
hat ha mar c, akkor inkabb c++, de a komolyabbak mar c#-ban fejlesztenek... en is most keszitem elso progimat c#-ba, egy konyvelo progit (megbizasra), aztan johet a sajat project, egy 3d-s motor. bazi jo dolog ez a c#, nagyon idotallo dolgokat lehet vele irni...
A vér nem válik VAZZE!™
-
kisfurko
senior tag
Remélem irónikusan írtad, amit írtál...
C#, persze. Komolyabbak C#-ban fejlesztenek... Pffff...
Pláne 3D-s cucc C#-ban
Ez is olyan időtálló lesz, mint a DCOM ''technológia''
Hogy őszinte legyek, csak azok nem programoznak komoly programokat (ahol nem a körítés viszi a sok munkát) C-ben, akik nem értenek eléggé a C-hez. És itt nem arról van csak szó, hogy mennyire könnyű fejleszteni, hanem hogy mennyire hatékony. Mert egy játéknak hatékonyan kell használnia az erőforrásokat, hogy minél többet tudjon az adott gépen. Ki akarna játszani egy C#-ban írt Quake-kel manapság? Nem hiszem, hogy jelenleg többet ki lehetne hozni egy nem kompilált kódból. Persze soha életemben nem írtam C#-ban (remélem nem is fogok), de a munkahelyemen enyhén hatékonyabb volt ugyanaz a program C-ben. Nem állítom, hogy ne lehetne ugyanakkora renderelő-teljesítményt összehozni C#-ban (hiszen ezt mind a kártya és a driver csinálja), de a fizika meg az AI igencsak megsínylené.
Megnézném azt a játékfejlesztő céget is, akik C#-ban nyomják
A C++ vs. C vita meg már elég régi, szerintem csak szokás kérdése, az igazi C++-os durvulások szintén nem hatékonyak.
Ha viccből írtad, akkor jót beszéltem magamban -
orbano
félisten
Figyelj. Nem tudom hány 3D-s programot írtál eddig, de van egy ismerősöm, aki elég sokat, ráadásul ebből él, még egy openGL könyvbe is bekerültek a cuccai. A C++-t a dinamikus templatek szintjéig keni-vágja, a 3d-s programozásból is mindent tud amit egy mai kártyából ki lehet hozni. És mit ad Isten? Áttért C#-ra, mert az jobb. Én valahogy neki (és a saját tapasztalataimnak) jobban hiszek, mint a Te előítéleteidnek...
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Hidd el ugyanolyan gyorsra meg lehet írni, viszont pluszba még kényelmes a fejlesztés, és biztonságok a program... Nem attól lesz jó egy AI, vagy egy Fizika, hogy mennyire tweakeled szét a kódot. Ez igazából semmit nem számít, mert csak egy ici pici konstans a műveletigény meghatározásánál. A lényeg az algoritmusokon és az adatszerkezeteken van.
Ja és nem teljesen interpretált nyelv a C#, mivel a már lefordított modulok nem fordulnak le újtra. Tehát mondjuk az AI hívások másodszorra már a memóriából hívódnak, nem kell őket újra lefordítani...
Ja és nagyon időtállónak néz ki ez a .NET. A M$ ezzek kivételesen komolyat alkotott. Nem véletlenül implementálják mindenféle platformokra
[Szerkesztve]A vér nem válik VAZZE!™
-
kisfurko
senior tag
Az az ''ici pici'' konstans pont a nem játszható-játszható különbséget takarja.
A kényelmesség, meg biztonságosság meg nem téma annak aki tud C-ben programozni. Mellesleg nem tudok semmi olyat elképzelni, ami hipp-hopp biztonságossá tudna tenni egy programot. Tömb túlcímzése ellen csak folyamatos ellenőrzéssel lehet védekezni, ami igen csak nagy overhead. Mutató ''elromlása'' ellen pedig szintén igen nehéz hatékonyan védekezni. Most akkor gyors vagy biztonságos a C#? Inicializálatlan változóra meg C-ben is kapsz warning-ot.
Mivel magyarázod azt, hogy az eddig általam látott C# programok mind erőforrásigényesek voltak? Csak úgy zabálták a memóriát, s a sebességük sem volt az igazi. Tudom, szar gépem van, vegyek modern gépet modern nyelvhez.
A .net portolása szerintem csak azért előrehaladottabb, mert azt lehet portolni. De nem értek egyáltalán hozzá, a DCOM-hoz se értek, csak arra emlékszem, hogy azt is hogy dicsőítették. Majd kiderül.
Egyébként megnéztem a C# reference-t, s semmi olyat nem találtam a nyelvben, ami jobbá, hatékonyabbá tenné a C-nél. Ha valakinek jobban tetszik egy függvényben a ref, in, meg out, az programozzon C#-ban, én maradok a C-nél. Sőt, a tömb deklarációk kifejezetten gusztustalanok.
Ha már C#: miben jobb, mint a Java? -
OddMan
őstag
Azért nem szeretem a C#-t, mert nem lehet __asm{} betéteket használni.
[Szerkesztve]''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
c4-eXp
aktív tag
Kisfurkonak igaza van, a c# egyáltalán nem hatékonyabb a c++nál. A c# előnye az, hogy egyszerűbb a c++nál, például nem kell pointerekkel bíbelődni. Nem hiába mondják mindenhol, hogy lehet c#-al kezdeni, aztán ha már jól megy, és az illető komolyabb, gyorsabb programokat akar írni, akkor szépen át lehet állni a c++ra. Egyébként komolyabb játékokat c++ban írnak, nem c#-ban. De ha nem hiszel nekem, akkor látogass el ide: Bővebben: link. Itt talán találsz olyan embereket, akiknek lehet hinni.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
Frakk
tag
Hello!
Én ezzel bajlódom egy ideje :
Ha gondoljátok ki lehet próbálni:
[link]
Fejlesztés alatt! -
_XXXXX_
tag
-
Frakk
tag
Na, itt a repszim F16-ossal, igaz ez az angol változat, de gondolom nem jelent problémát .
[link]
szerk: egyébként a ''végső'' cél egy vitorlázó repszim, az F16-ost csak a móka kedvéért csináltam .
A programozási nyelv C++, a megjelenítés OpenGL-es és a vitorlázós változatban már meglévő hangok OpenAL-el muxenek.
[Szerkesztve] -
Frakk
tag
Bocsika, hogy csak most jut eszembe, de ha tényleg érdekel az OpenGL, és a játékfejlesztés, akkor szerintem mindenképpen érdemes megvenned ezt: [link] Nekem is megvan, nagyon jó könyv, sok jó, használható, könnyen érthető forráskóddal. Szinte minden témát érint, amire játékprogramozáshoz szükség van, a hang programozást leszámítva. Azon kívül viszont van grafika (főleg OpenGL, de a DirectX-ről is van benne egy összefoglalás) animáció, fizika, AI, meg ugye az, hogy hogyan néz ki, OOP-ben programozott játék. Mindennek le van írva szépen érthetően az elmélete is, és sztem a játékfejlesztéshez szükséges matematikát meg lehet érteni középiskolás tudással is (mátrixok, vektorok stb).
Persze ez szól mindenkinek, akit érdekel a játékfejlesztés, nem csak _XXXXX_nek . -
seaky77
tag
Sziasztok,
Ha most elszakadunk kicsit a játékprogramozástól!!!
A C# előnye a C-vel szemben teljesen egyértelmű, gondolom a C++-al szeretted volna összehasonlítani.
A C# előnye a C++ hoz képest:
- Letisztultabb a nyelvezete (nagyobb projekteknél ez hatalmas előny). Ha dolgoztatok már 10fő feletti projekten tudjátok ez mit jelent. Sajnos a CPP minnél tömörebb irásmódra öszpontosít illetve a mértéktelen DEFINE-olás, egyszerűen áttekinthetetlenné teszi a kódot. Nembeszélve a .h include ról ami megöli a fejlesztés sebességet (erről késöbb...)
Kb 3 évet fejlesztettem aktívan BC++-ben tudom mit jelent ha át kell venned más ember munkáját.Tanácsadóként feladat függő, hogy milyen nyelvet ajánlok adott fejlesztéshez, de valahogy a C++ mindig utolsónak marad.
- A memóriakezelés teljes problémáját leveszi a fejlesztőről (vannak hátrányai de ez mind orvosolható összeségében nagy előny) Egy túlcímzés nem feltétlen jelenti a process teljes összeomlását (C++ gyakorlatilag igen amit az operációs rendszernek kell takarítania) stb... Azzal meg ne jöjjön nekem senki, hogy ez ellen lehet védekezni meg úgy kell megírni a kódot meg stb... (ha kell megmagyarázom mire gondolok)
- One pass compile, ez milliókat sporolhat egy adott fejlesztésnél (ezt komolyan mondom)
Volt olyan fejlesztésem ami alatt 300MB!!!!!!!!!!!!!!! source volt! A fordítási idő 40-80 perc volt. Vezető fejlesztőként napi 2 build-et engedéjeztem! (Bár #pragma ill. header cache-ekkel tudtunk javítani a helyzeten de...) Ezt azt hiszem nem kell tovább ecsetelnem.
- A .NET framework még nem az igazi, a Java JRE 1 sem volt az elején hatékony. De ez az operációs rendszer fizikai felépítéséből is adódik a Vista-ban ilyen probléma nem lesz (rémélem )!
Viszont ez is orvosolható és ez csak programozástechnika. Álltalában azok a programok futnak lassan amit C szemléletű programozók irtak. Vagy csak egyszerűen ''portoltak'' C#ba mondván legyen modern.
Sajnos vagy nem sajnos a C# szemléletváltást igényel minden C programozónak tudom ezt nehéz megszokni. De ez a jövő...
Az meg ha valaki nem veszi tudomásul hogy az idő bizonyos nyelvek felett eljár azt nagyon sajnálom jelenlegi munkahelyemen sok ember volt aki igy vélekedett :
- ''én bizony meg nem tanulom azt a gusztustalan jáávááát'' (hozzáteszem ma már nem dolgoznak itt)
Akárki akármit mond ma a C#, C++.NET és a Java/J2EE ből lehet megélni. (Tudom mivel az elmúlt időszakban kb 30 interview-n voltam) Aki csak hobbiszinten programozgat otthon magának annak meg oly mindegy neeem?
A JAVA-ról:
- Profi szinten (azaz ebből éltem és itt a profi szó nem a ''mindentudóra'' utal) X86/ASM Object Pascal(Delphi) C/C++ (BC), Java/J2EE, RPG IV stb nyelveken programoztam. Úgyhogy nem tekinthettek elfogultnak! De el kell mondjam amióta JAVA ban programozom megtértem. És a környezetemben bárkit megtérítek... És ha hiszitek ha nem, performance-ban is odaver egy tisztán C++ programnak (ami mondjuk nem használ extra dolgokat pl: DirectX, Open GL)
Játékprogramozásról:
~~~~~~~~~~~~~~~~
Mivel e topic témája a játékprogramozás itt jelenleg a C/C++ nem véletlenül a leghatékonyabb nyelv. Egy game engine nem feltétlen Intel/X86 platformra készül ezért C/C++ a jelenlegi egyetlen alternatíva hisz a nyelv elterjedsége miatt, akár PS2 akár DreamCast akár Linux akár OSX re stb elérhető s igy projekt szinten igen-igen hatékony mivel nem kell a fejlesztőknek az adott rendszer recode részével foglalkozni. Ebben a kontextuaban a C/C++ megint nem hasonlítható össze a C# mivel az PLATFORMFÜGGŐ.
A C/C++ vs Java összehasonlítás megint nem jöhet szóba ezen a szintem mivel a Java alapvetően Web alkalmazásokhoz készült bár mára már B2B defacto szabvánnyá vált.Gyakorlatilag alacsony szintű elérést nem támogat.
Na mostmár abbahagyom
UI:
kisfurko ez a levél nem neked szól. Bocs hogy rád kattintottam csak gondoltam leírom a én tapasztalataimat. Remélem senkit nem bántottam meg vele.
Köszi hogy elolvastatok...
Üdv,
S
[Szerkesztve] -
Jester01
veterán
a mértéktelen DEFINE-olás, egyszerűen áttekinthetetlenné teszi a kódot. Nembeszélve a .h include ról ami megöli a fejlesztés sebességet (erről késöbb...)
A hangsúly a mértéktelenen van. Az include pedig nekem spec jobban tetszik mint a using/import dolog. Rendszerint csinálok egy Api.cs nevű fájlt amiben az interface definíciók vannak és tulajdonképpen a header. Ha nem lennék lusta, akkor erre külön assembly kellene, hogy szépen le legyen választva az implementáció.
Volt olyan fejlesztésem ami alatt 300MB!!!!!!!!!!!!!!! source volt! A fordítási idő 40-80 perc volt. Vezető fejlesztőként napi 2 build-et engedéjeztem! (Bár #pragma ill. header cache-ekkel tudtunk javítani a helyzeten de...) Ezt azt hiszem nem kell tovább ecsetelnem.
Nekünk nincs ennyi forrásunk, de eszünkbe nem jutna naponta 2x a nulláról újrabuildelni az egészet. Itt jön be az implementáció leválasztás is: amíg az interfész nem változik, addig egy módosítás miatt nem kell egyebet újrafordítani.
C/C++ megint nem hasonlítható össze a C# mivel az PLATFORMFÜGGŐ.
Ööö, mi a platformfüggő? A C# csak annyira platformfüggő mint a java. Az hogy esetleg kevesebb implentáció van hozzá az más kérdés...Jester
-
seaky77
tag
Szia,
Ööö, mi a platformfüggő? A C# csak annyira platformfüggő mint a java. Az hogy esetleg kevesebb implentáció van hozzá az más kérdés...
Tudomásom szerint a kevesebb implementáció az pontosan 1 azaz 1db (MS)
C# platform függő! (Pontosabban maga a nyelv nem hisz mely magasszintű nyelv platformfügő?)
Számomra a nyelv platformfüggetlenségét az API csomagok által reprezentált operációsrendszerfüggetlen, fügvénytár jellemzi, ami a C# ban nincs meg. Gondolj csak a win32 stb-re. Nem beszélve az unsafe modosítórol persze ez már akár implementálható lehetne. Bár platfromfüggetlenné tehető ebben teljesen igazad van hisz a futtatást a QT vezérli, de a platformfüggetlenség alapvető feltétele a péatformfüggetlen bytecode kialakítása vagy valamilyen precompilált kód. Ennek hiányában csak más rendszeren lefordítható forráskódról beszélhetünk. Amely annyira platformfüggetlen mint a C/C++ multiplatform forráskódja. Agyon pragma-ázva és agyon defineolva. Bár most kicsit elbizonytalanítottál utána is nézek ennek hogy is van...
Ellenben a JAVA teljesen platformfüggetlen függvénykönyvtáráról és platfromfüggetlen bytecodjáról ez már nem mondható el. Ami lehetővé teszi, hogy újrafordítás nélkül futtasd más rendszeren.(Nem beszélve a számos opercáiós rendszerre implementált JRE-ről) A ''fura'' az egészben hogy tényleg müködik!! Én pl: PC fejlesztek és az elkészült kód változtatás nélkül!!!! vagy egy Sun-Solarison vagy egy AS400 fog tovább futni.
...eszünkbe nem jutna naponta 2x a nulláról újrabuildelni az egészet. Itt jön be az implementáció leválasztás is: amíg az interfész nem változik, addig egy módosítás miatt nem kell egyebet újrafordítani...
Ebben teljesen igazad van nem is irtam, hogy mindent újra build-eltünk de a 2 lépéses fordítás miatt mig csak a header-eket/headercache-eket átnyálazta telt el iszonyú idő. De ebbe ne is menjünk bele 26 ember dolgozott a projekten és pontosan tudjuk mit jelent az intefacel-t fejlesztés illetve a Borland/Microsoft szakembereivel napi kapcsolatban voltunk.
A hangsúly a mértéktelenen van. Az include pedig nekem spec jobban tetszik mint a using/import dolog. Rendszerint csinálok egy Api.cs nevű fájlt amiben az interface definíciók vannak és tulajdonképpen a header. Ha nem lennék lusta, akkor erre külön assembly kellene, hogy szépen le legyen választva az implementáció.
Igazad van de az include olással nem értek egyet de ez a demokrácia
üdv,
R -
Jester01
veterán
Tudomásom szerint a kevesebb implementáció az pontosan 1 azaz 1db (MS)
Legalább 3. Én pl. linux alatt használom a c#-ot mono-val. [link]
A MSIL is platformfüggetlen bytecode. Simán fut a 64bites linuxon fordított prog 32 bites windózon és fordítva. (A gui az más kérdés, sajnos a winforms környezet még nem megy linuxon. Viszont a gtk az megy mind a 2 helyen)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Jester
-
seaky77
tag
Legalább 3. Én pl. linux alatt használom a c#-ot mono-val. [link]
A MSIL is platformfüggetlen bytecode. Simán fut a 64bites linuxon fordított prog 32 bites windózon és fordítva. (A gui az más kérdés, sajnos a winforms környezet még nem megy linuxon. Viszont a gtk az megy mind a 2 helyen)
Ezért szeretek ide járni mindig tanul az ember, rá is vetem magam a témára... Thx -
studio
csendes tag
válasz Witchmaster #1 üzenetére
Hello embberek!
Nálunk a studio31-nél én tudok programozni db-vel és értek a 3d grafikához 3ds max-val,
a haverom pedig ért a zeneszerzéshez, flash animációkhoz, és amatőr szinten honlapszerkesztéshez.Szívesen segítenénk a programban
Ui: egyébként hogy lehet megváltoztatni a jelszavat ? -
amargo
addikt
Volt olyan fejlesztésem ami alatt 300MB!!!!!!!!!!!!!!! source volt! A fordítási idő 40-80 perc volt. Vezető fejlesztőként napi 2 build-et engedéjeztem! (Bár #pragma ill. header cache-ekkel tudtunk javítani a helyzeten de...) Ezt azt hiszem nem kell tovább ecsetelnem.
Azért erre kiváncsi volnék, nálunk is kb hasonló a források mennyisége kb 200usecase.. meg a segéd programok 30db.. mi magát a usecaseket dll-ben tároljuk, van egy keret rendszer, ami beolvasa.. igaza, ha az összes builden végig megyünk itt is a fordítási idő nem 10perc.. de ezt álltalában estére van ütemezve.. stb. Szerintem, ha ezt Java-n vagy más oo nyelven akarnád forgatni az sem lenne gyors.. Sőt java alatt makkon nyalnád magad.
Abban egyet értek, hogy egy kód átvétele más személytől eléggé nehézkes, de ez nem csak a c++, ra igaz.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Frakk
tag
Helló,
már tavaj feltöltöttem a repszim (fentebbi hsz-em) egy újabb változatát, csak ide nem linkeltem eddig be, de most ezt megteszem. Akit érdekel megnézheti a képeket, illetve kipróbálhatja a játékot : [link]
Újítások: -szebb grafika - textúrák, szebb árnyalás, utánégető, stb.
-FBW irányítás
-hang
néhány kép:
[Szerkesztve] -
Bird Dog
csendes tag
Sziasztok!
Tehetséges embereket keresek egy / több játékfejlesztési projectbe.
Ha tapasztalt vagy (profi is lehetsz de nem szükséges) az alább felsorolt területek egyikén és érdekel, keress E-mailben.
Területek
- Modkészítés (Elsősorban a source engine-re)
- Programozás / kódolás (elsősorban: source engine)
- 3D modellezés / karakter animáció
- Grafika (textúra, művészképek, képaszerkesztés)
- Pályatervezés és szerkesztés (trigerezéssel vagy anélkül)
- Zene(szerzés)
- Hang / effektezés (Készítés és manipuláció)
(Csak akkor jelentkezz, ha van tapasztalatod.)
A jelenlegi project amit megvalósítani tervezek egy egyedi stílusú FP/TP, horrorral vegyített taktikai elmejáték. (Részletek miután jelentkeztél.)
Más projectötletek is vannak ezért ha ez az ötlet nem tetszene akkor is jelentkezz nyugodtan, lesz min együtt dolgozni.
Létre akarok hozni egy jó csapatot. A terv az, hogy sikeres játékokat készítsünk és nyereséget realizáljunk.
BirdDog (birddog@extra.hu, birddog.ini.hu)BirdDog (birddog.ini.hu)
-
Bird Dog
csendes tag
Sziasztok!
Tehetséges embereket keresek egy / több játékfejlesztési projectbe.
Ha tapasztalt vagy (profi is lehetsz de nem szükséges) az alább felsorolt területek egyikén és érdekel, keress E-mailben.
Területek
- Modkészítés (Elsősorban a source engine-re)
- Programozás / kódolás (elsősorban: source engine)
- 3D modellezés / karakter animáció
- Grafika (textúra, művészképek, képaszerkesztés)
- Pályatervezés és szerkesztés (trigerezéssel vagy anélkül)
- Zene(szerzés)
- Hang / effektezés (Készítés és manipuláció)
(Csak akkor jelentkezz, ha van tapasztalatod.)
A jelenlegi project amit megvalósítani tervezek egy egyedi stílusú FP/TP, horrorral vegyített taktikai elmejáték. (Részletek miután jelentkeztél.)
Más projectötletek is vannak ezért ha ez az ötlet nem tetszene akkor is jelentkezz nyugodtan, lesz min együtt dolgozni.
Létre akarok hozni egy jó csapatot. A terv az, hogy sikeres játékokat készítsünk és nyereséget realizáljunk.
BirdDog (birddog@extra.hu, birddog.ini.hu)BirdDog (birddog.ini.hu)
-
Frakk
tag
Egyeseknek nem akar elindulni, ezt már más is mondta. Sajnos egyelőre nem sikerült megoldanom ezt a problémát, viszont remélhetőleg hamarosan (néhány hónap mulva), egy újabb verziót fogok felrakni, amiben a forráskód nagy részét újracserélem, azzal talán már nem lesz ilyesmi.
Viszont az is lehet, hogy csak elfelejtetted futtatni az OpenALwEAX.exe-t a játék első indítása előtt (ki van írva a honlapon, hogy ezt meg kell tenni, csak lehet nem elég feltűnő mert sokan megfeletkeznek róla).
[Szerkesztve] -
leviske
veterán
Ti egyébként ezt tanultátok, vagy csak egy könyv segítségével mindezt megtuttátok alkotni?
Csak azért kérdem, mert én is gondolkodom ilyeneken, de nem tudom hogy álljak neki.(#95) Frakk : egyébként gart a játékhoz!
[ Szerkesztve ]
-
BirdDog
csendes tag
Sziasztok!
Független játékfejlesztő csapatunkba keresünk javaprogramozókat és egyéb tagokat (grafikus, 3D modellező, stb.) egyedi FPS fejlesztéséhez. (Mivel a játékmotor már megvan ezért a programozóknak nem lesz különösebben nehéz vagy összetett feladatuk!) Részletek: http://birddog.extra.hu/viewtopic.php?f=11&t=3
Mindenképp az oldalon feltuntetett elérhetoségen írjatok, az ide küldött válaszokat nem figyeljük!
-
BirdDog
csendes tag
[B]Sziasztok!
Mivel a projectünk játékmotort váltott, ezért mostmár C#/C++/Torque Game Engine programzókat keresünk és persze 3D modellezőket, rajzolókat, grafikusokat, effektezőket is.
Részletek: www.recruiting.ini.hu[/B]
-
Drizzt
nagyúr
Valahol lehet találni játékfejlesztői állást, amihez nem kell gyakorlat, s részmunkaidő is van? Mostanában kezdek rákattanni nagyon a grafikára.
I am having fun staying poor.
-
leviske
veterán
A 3D fejlesztéshez mennyire jó rajzképességre van szükség?
MOD: más szóval kötelező díjnyertes grafikusnak lenni, vagy elég, ha jobban rajzol, mint az átlag?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen