- Projektor topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple notebookok
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Asztrofotózás
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- iPad topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nyomtató topik
Hirdetés
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
Sziasztok!
Infinity Ecosys tapasztalatai vannak valakinek? Tesztek jókat írnak róla 9810/db a méretemben, még simán bírna 1 szezont a mostani Vredestein garnitúra, de most még talán jó áron elvinnék. Ennyiért elgondolkodtam a váltáson. Belevágjak?
-
diegho
nagyúr
Nemrég kérdeztem, hogy mennyire jó az infinity ecosis, végül nem vettem, mert rosszul emlékeztem és nem 2010es, hanem 11es a vredestein nyári szett. A téli dunlop viszont köv szezont már nem fogja nálam tölteni és jövőre már nyári is kell. Évi 10k-t megyek, 185/60 r15 a méret, mi legyen? Vegyek olcsóbb télit (barum és társai) és nyárit, vagy 4 évszakos jó lesz? 8 lemezfelnim van.
-
diegho
nagyúr
válasz Kornel #13067 üzenetére
Én még mindig arra próbálom rávenni magam, hogy az Infinity jó gumi. 9810 pénz a méretemben darabja, a Barumnak 14000, a Hankooknak 16000, tehát óriási a különbség, éppen ezért félek belevágni, mert ha az általam eddig legolcsóbb használhatónak tartott Barum-nál is 4000-el olcsóbb, akkor az már gyanús. Tényleg használható az a gumi? Egy garnitúrán minimum 16k-t lehet spórolni, ha Hankook-hoz nézem, akkor meg 24k-t. Ez nekem számít.
-
diegho
nagyúr
válasz Kornel #13070 üzenetére
Én szerintem bepróbálom. Vredestein Sportac3-at fog váltani, nekem itt vidéken a gané úton nagyon nem jön be ez a gumi, a télim Dunlop SP Winterresponse és ahhoz képest sokkal keményebb a Vredestein, sokkal jobban érezni rajta az úthibákat, ami ezeken az utakon inkább hátrány, mint előny, mondjuk tény, hogy nagyon jól néz ki a V minta
-
diegho
nagyúr
válasz HussarF #13632 üzenetére
Nem tudom milyen gumikat használtál eddig, de nekem volt Michelin Energy gumim, amit 92 ezernél cseréltem le 5mm mintával 8 évesen, mert már kezdett repedezni és a 92ezer 60%-a nyáron ment. Egy jó gumi simán kibír 50 ezret. A céges autóink átlagban 100-120ezret mennek évente, teljesen 50-50%-ban, tehát 50-60 ezret mennek a téliek és a nyáriak is és még egyszer sem kellett őket idény közben cserélni kopás miatt, minden idényre újat rakunk fel, pedig mindig marad legalább 4-5mm minta bennük és ezek Sharanok, amik a megtett út több, mint felét 7 személlyel teljesítik.
-
diegho
nagyúr
Nekem lehet az lenne a legjobb. 16k, a Quatrac meg 21k, nem megyek gyorsan, szinte sosem pályázok, csak vidéken, melóba, boltba, havonta 1 100km feletti kirándulás és ennyi. Gyakorlatilag 110 felett nem járok vele, vízen max 90, de az is óra szerint. Majd meglátjuk mit hoz a jövő, ősszel benevezek valamire, van már 4 évszakos tapasztalatom (Kléber Quadraxer), ráadásul a legerősebb (150le 200nm) autómmal és nem volt vele semmi gondom se télen se nyáron.
-
diegho
nagyúr
ez egész jónak néz ki szerintetek van értelme ilyent választani majd télinek, ha max 5k megy bele idényenként? Igazából 5 év alatt 25k km-el már cserélném is öregedés miatt.
-
diegho
nagyúr
válasz Wiz Khalifa #13836 üzenetére
2001 14. hét.
-
diegho
nagyúr
Jövőre már itthon készül a Vredestein és az Apollo 2008-ban pár idióta barom miatt el lettek hajtva mert szerintük gyenge technológiát képviseltek...
-
diegho
nagyúr
válasz Chesterfield #13859 üzenetére
Én 175öst vennék a kicsit nagyobb felület miatt.
-
diegho
nagyúr
Mitől lehet szerintetek, hogy a jobb hátsóm mindig 1.6 Bar-ra leenged? Felfújom és pár nap múlva 1.6 megint, de tovább nem enged.
-
diegho
nagyúr
Ha már 4 évszakos, akkor a Hankook Kinergy 4S-t miért nem ajánlja senki?
-
-
diegho
nagyúr
válasz rbalint88 #14097 üzenetére
Hol vannak azok (minimum 3) tesztek, amik azt mutatják, hogy az Apollo egy jó 4 évszakos gumi?
Ezt a kínai gumis témát pedig felejtsétek már el. A méretemben 185/60 R15 arukereso.hu árai szerint:
CC: 22900
GY: 23170
Firestone WH3 (Adac jó minősítéssel): 12950
Kumho KH27 (Adac jó minősítéssel): 13700Valóban drágább ~4k-val a két gumi, de mindkét gumi az erősen ajánlott kategóriából való, nem pedig kínai fos. Ha a Kumho-t a még mindig használható Infinity Ecosys-re cserélem (10230), ami szintén ajánlott Adac szerint, akkor ugyanannyiból jövök ki, mint a CC-vel, vagy a GY-el és még mindig nem vettem fost.
Hozzátenném én már 2009-ben is vettem 4 évszakos gumit újonnan és használtam is, semmi bajom nem volt vele (Kléber Quadraxer), de azt akkor azért vettem, mert téli és nyári szettre is szükségem volt. Most a nyárim még 1 szezont simán kibír, a téli ha enyhe a tél talán elmegy szintén egyet, de már kezd repedezni, ezért cserélni fogom. Nekem a CC-t megvenni jelenleg nem biztos, hogy jó ötlet lenne, a gumisom 150 HUF-ért centíroz és szerel kereket nekem, szóval az ilyen költségeket ne számoljuk, mert nem tényező.
Egy módon lehet jó választás a CC, ha a jelenlegi nyárit jó áron el tudom adni.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz rbalint88 #14099 üzenetére
Van 8db felnim. De egyszerű a matek. Itt azt írtátok 50k-t bír ki egy CC, ugyanennyit bír a külön téli, külön nyári. Ha évente 15k-t használod az autót, az 3 év és egy kicsi a CC-vel, 6 év és egy kicsi a téli+nyári garnitúrával, tehát pont akkor fog öregedés miatt cserés lenni, amikor elkopna. A 34000 nem tudom hogyan jött ki, biztos meg tudod magyarázni azt is, akárcsak azt, hogy 6 év és 100k km-re hogy a fenébe lehetne jó alternatíva a CC, amikor kétszer meg kell venni, a téliből és a nyáriból viszont 1-1 garnitúra elég, viszont jóval olcsóbb. A sebességindex pedig kit érdekel? 130 km/h a megengedett maximum az országban nem? Egy 185/60 R15 méretű gumis autón minek legyen 300-at tudó gumi, amikor 150-et sem fog látni sosem?
A teszteket pedig azért kérdeztem, mert nincs olyan elismert oldalról származó teszt az Apollo 4 évszakosról, aminek akárcsak az első kezdőbetűjét biztosan igazra lehetne venni. A SUV gumis tesztet hagyjuk, az jelen pillanatban senkit nem érdekel. Személyautóról van szó normál méretben.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz rbalint88 #14105 üzenetére
A 8 felnit az autóhoz kaptam ajándékba, nem adtam érte semmit. A 34000 azért sántít, mert a téli+nyári (Firestone és Kumho) össz ára és a CC ára között van 3600, tehát 3600*4=14400 pénz. Az 50k-val amúgy eléggé alá lőttem a téli+nyári gumival. A cégautóinkon mindig budget gumik vannak, Kumho, Barum, Friestone stb. és éves szinten van amikor 110k-t mennek, olyan 60/40 megoszlásban, de az 50/50 sem elképzelhetetlen, minden évben új garnitúrát kapnak, de mindig marad rajtuk annyi minta, hogy még simán mehetnének pár hónapot, pedig szinte mindig 7 személy van az autókban és nincs kímélve.
A CC majmolást azért nem értem, mert még senki nem tudja mi lesz 3-4 év múlva. Mennyire fogja ezt a forradalmi újítást érinteni a kopás, mennyire fognak a tulajdonságai változni attól, hogy folyamatosan az autón vannak a 35 fokos melegben és a -15-ös hidegben is stb. Én beszéltem erről olyan gumissal, aki már lassan 40 éve a szakmában van, de ő is azt mondta, hogy majd 3-4 év múlva kiderül mennyire jó.
A 100k km-t nem értetted. 6 év és 100k km-ben gondolkodva és a jövőt nézve. Oda két garnitúra CC kell (2x23x4 tehát 184k esetemben), míg téliből és nyáriból is elég 1-1 garnitúra (107k esetemben), tehát hosszú távon rengeteget tudsz spórolni, ha nem CC-t veszel és van 8 felnid, sőt ha veszel felnit, akkor is jóval olcsóbban jössz ki.
-
diegho
nagyúr
Én egy valamit nem értek. Ott az SUV teszt, azt mondja az Apollo ugyanolyan jó, mint a Vredestein, de volt ide linkelve egy 4 évszakos teszt, amiben a Vredestein fos volt [link]. Ha a kettőt összerakom, akkor az Apollo ugyanolyan fos, mint a Vredestein, csak kicsit olcsóbban ugye?
-
diegho
nagyúr
-
diegho
nagyúr
Ez a Yokohama jó lenne nekem Meriva A-ra?
-
diegho
nagyúr
Meg nem mondom, hogy hol láttam, de CC tartós teszt volt, egy idő után kiszakadtak belőle a lamellák. Érdekesen nézett ki a gumi, pedig minta alapján még jó lett volna. Én köv szezonra is felrakom még a Vredestein-t nyárra, akkor lesz 6 éves, de szerintem még akár 2 szezon is lehet benne, télre pedig veszek az idei ADAC tesztről egy jó ár/érték arányút.
-
diegho
nagyúr
-
diegho
nagyúr
Ma voltam gumisnál, megnézettem a 2010-es Dunlop téli szettet, hogy mit tegyek vele, azt mondta tegyem fel nyugodtan még 1 télre. Kérdeztem mi a véleménye a 4 évszakos gumikról, azt mondta, hogy szerinte nem erre az éghajlatra valóak, mert itt túl nagy a hőingadozás és ez okozza a legnagyobb gondot. Szerintem Anglia, Írország éghajlata az igazi 4 évszakos környezet, a Magyar külön szettet kíván.
-
diegho
nagyúr
No, de végül is a gumisom ajánlása ellenére valószínűleg cserélni fogom a télit, a kérdés az, hogy mit vegyek, gyakorlatilag 4-5 opción gondolkodtam, éves 10k km futásra:
1. Barum Polaris 3
2. Hankook W452
3. Apollo Allnac 4g All Season
4. Vredestein Quatrac 5A nyárim 2011-es Vredestein SporTack 3-as, még van minta rajta bőven, szerintem 2 szezont elmegy bőven. Ha pusztán anyagilag közelítem meg a dolgokat, akkor a 4 évszakos lényegesen olcsóbb. Felnim 8db van és összesen 8 gumim is, tehát ebből meg a téli vásárlás lenne az adott. A méret 185/60 R15 és most XL-es gumik vannak fent, szerintem következőbe is azokat vennék.
TaaT tudja és én is tudom, de látjuk az ADAC tesztet, ahol a 4 évszakosok nagyon elhasalnak mindig.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz Kornel #14787 üzenetére
2010-12 között csak négy évszakost használtam, akkor mindenki le akart beszélni róla, de megvettem. Nem csalódtam, jó volt (Kléber) a maga szintjén, de a nyári Energy Saver és a téli Dunlop/Barum sokkal jobb volt azonos körülmények között ugyanazon az autón. Itt a nagy kérdés az, hogy ha jön egy kemény tél, akkor hogyan viselkedik egy olcsóbb 4 évszakos. A legolcsóbb vállalható téli - Barum - biztosan jól.
-
diegho
nagyúr
válasz rbalint88 #14818 üzenetére
Kérek egyedi árat 3 gumira, meglátjuk mennyire lesz olcsó, Apollo All Season, Barum Polaris 3 és Vredestein Q5 lesz a három, bár nekem a Fulda Multicontroll is tetszik mintára, kérek arra is, ha netán lényegesen olcsóbb, mint a webshopokban, akkor beírom ide és akinek kell küldök, de szerintem max 1k lesz a különbség.
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #15036 üzenetére
Melegben a téli keverék nyúlik és csúszik. Forró napokon állj be egy nagyon kacskaringós helyre, ahol mondjuk Tesco stb parkolóban szoktak legalább derékszögeket fordulni az autók. Amelyik nyikorog a kanyarban, az nagy eséllyel nem nyári. Én közlekedtem télivel nyáron 3 éven át (Barum) nem volt komoly gondom vele, de vészfékezésnél rá kell számolni. Kopni se kopott nagyon, 50k km után még simán volt 5mm minta rajta és nem is keményedett fel.
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #15038 üzenetére
Az itthoni tél nem igényel a Barum-nál drágább téli gumit.