- 3D nyomtatás
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Flipper Zero
- Milyen alaplapot vegyek?
- E-book olvasók
- Apple notebookok
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HTPC (házimozi PC) topik
Hirdetés
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sumsang
aktív tag
Sziasztok!
205/55 R16 91H téli gumi vásárlás előtt állok. Szerintetek az alábbi 3 prémium közül melyiket érdemesebb választani. A gumi használata pálya, főút, gyenge minőségű 3 rendű út és város vegyesen. Szezonban kb. 8-10 e km futással.
Continental Winter Contact TS860
Bridgestone Blizzak LM005
Goodyear Ultragrip 9A BS nagyon jó arcát mutatja ezen a teszten, de kérdés hogy ez egy marketing video, vagy a teszt előírások szerint készült ? https://youtu.be/DiKgRv2nBP4
Előre is köszi a válaszokat, ill véleményeket[ Szerkesztve ]
-
sumsang
aktív tag
Köszi a gyors választ Valószínű a TS Conti 860-as lesz a befutó:
Egy másik kérdés, ami alufelnivel kapcsolatos.
Ezt a felnit néztem ki, ill. rendeltem meg. A kereskedő azt mondja, hogy nekem kell letölteni a gyártói honlapról az TÜV, ABE dokumentumokat. letölteném, ha lenne, de a gyártói oldalon ennek a 6,5x16 ET50-nek nem találok semmilyen doksiját, csak a 7x16 ET45-nek van meg letölthető pdf-je. Viszont az utóbbi doksi egyértelműen csak a 7x16 ET45 felnire vonatkozik. Ilyenkor mi a teendő? Gondoltam, hogy ez a kereskedőnek a feladata, hogy csatolja ezt az alapbizonylatot. Vagy tévedek ? Amúgy ezt ki és hol kérheti? Műszaki vizsgán ,vagy közúti ellenőrzéskor?[ Szerkesztve ]
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz gabor9991 #34405 üzenetére
Engem csak a helyesírás a weboldalon. Néhol még bugyután sincs lefordítva, mert rendelésnél volt ahol hibát dobott, aztán jött a szlovák/cseh valami nyelvű hibaüzenet.
Én is csak ajánlom őket, a háttér sztori már annyira nem érdekel, csak kíváncsi voltam gondolt-e már más is erre.
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Brave_86
aktív tag
válasz DJ. Ru$y #34406 üzenetére
Ez bennem is felmerült, kicsit tartottam tőle. Mivel nem kellett előre fizetni, így végül is nem volt probléma.
Megérkezett nekem is a Continental WinterContact TS860 205/55 R16 91T a gumidot-tól. Pénteken rendeltem, kedden hívott a futár, de nem tudtam aznap átvenni. Ma szerdán vettem át a postán (kértem, hogy adja le és majd ott átveszem).
Minden rendben volt, azt kaptam amit rendeltem. DOT 2619
Részemről így ajánlott teljes mértékben a weboldal! -
gg72
veterán
Már korábban is merengtem itt egy sort, de mivel közeledik a tél, így újra vázolom a problémám: a kocsinkon 2015/11 DOT-os Michelin CC négyévszakos 205/55R16 gumik vannak, amik 2016. májusában kerültek fel, vagyis 4 nyári és 3 téli szezonon vannak túl, 28.000 km van bennük, a profilmélységük 5.5 körül van, vagyis bőven kibírnának még néhány évet, de már tavaly télen is elég bizonytalannak éreztem őket, párszor jól leizzasztottak. Ebben az is közrejátszik, hogy egy éve elköltöztünk BP-ről vidékre, ahol azért télen mások az útviszonyok, mint BP belvárosában... Így mindenképpen szeretnék még tél előtt egy cserét, és itt lenne két opció:
1. veszek vmi jó közepes minőségű télit (Kleber HP3, Hankook, Nexen), nyárra pedig még használom a CC-ket (szerintem két szezont még bőven kibírnak), aztán utána átállok a téli/nyári szettre.
2. veszek jobb minőségű négyévszakost (Continental, esetleg még Nexen), a CC-ket pedig megpróbálom eladni.
Az éves futás most, hogy vidéken lakunk 10-12ezer km között van, előtte alig mentünk 6ezret...
Szerintetek? -
Qru
MODERÁTOR
Attól függ mennyire vagy(tok) vidéken. Ha a körülmények nem indokolják akkor 15k km/év-ig simán jó a 4évszakos mert a jobbak 50-60 ezret elfutnak lazán, azaz minden 4. télre friss gumid van és közben nem bajlódsz a cserével (időpontra várni, költség, stb). Viszont ha olyan helyen vagy ahol keményebb téli körülményekkel találkozol oda érdemes külön télit (pl Kléber HP3) ha kevésbé havas/jeges az út és/vagy nem dombon laksz akkor elég egy télies 4évszakos (pl Nexen).
mod:
Nekem 2015/11-es CC van ugyanebben a méretben, nem tudom hány mm-es nem mértem de jövőre nekem is cserés lesz. Már érezhetően nem tapad úgy mint új korában (nekem is kb 30k km van benne).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gg72
veterán
A Balaton mellett lakunk egy kisvárosban, ahol azért vannak lejtős utak, a mi utcank is ilyen, de nem veszesen meredek. Vannak azonban olyanok is, ahol még téli gumival is nehéz a közlekedés. A problémát pedig az okozza, hogy nem nagyon takarítják a mellekutcakat, azok gyakran jegesek voltak a telen, egyébként a miénk is. A CC-vel izgalmas volt feljönni rajta, de az igazi szenvedés akkor volt, amikor egy havas, alatta vizes füves helyről alig tudtam kiállni. Szóval nem tudom... Próbáljam ki a 4evszakos Nexent?
-
BigBlackDog
veterán
Számomra a Nexen négyévszakosa friss hóban kifejezetten biztonságosabb érzetet adott, mint a CC+. Igaz a Nexen egy Thalián volt, míg a CC+-t egy S60-on használtam. Igazából a CC+-nál sem volt nagy veszélyérzetem, de oldalirányba elég könnyen megindult és a vonóerőt sem vitte át olyan jól.
Én a helyedben vennék egy közepkategóriás, de már jónak számító téli garnitúrát, amit kb. november közepétől -végétől használnék kb. február közepéig.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Ezeket szoktátok nézni? [link]
-
Qru
MODERÁTOR
A CC alapvetően nyári azért nem remekel télen. Én maradnék annál a verziónál, hogy veszel egy erős közepes télit (Kléber HP 3) és nyárra marad a CC amíg bírja.
Egy használt CC-ért amúgy sem kapnál kb semennyi pénzt... jóval több a használati értéke mint a piaci.mod:
K Norbi: Ez jó! Be is tettem az összefoglalóba.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gg72
veterán
-
GSP
aktív tag
Üdv,
Jelenleg használt 16''-os felnik (215/55-ös gumikkal) mellé szeretnék egy nagyobb szett 17''-es felnit, a megfelelő gyári adatok szerinti 235/45-ös gumikkal.
Tapasztalatok ilyen gumi mérettel? A kisebb gumi magasság okozhat kényelmetlenebb utazást, vagy egyébb kellemetlenségeket?
Előre is köszönöm a tippeket.~~~ Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet. ~~~
-
Qru
MODERÁTOR
Felesleges XL-t venned, peremvédős van belőle (FSL) csak azt nem tudom, hogy ilyen kicsit méretben is vagy csak a peresebb verzióknál.
mod:
GSP: A rugózási komfort romlani fog a kisebb és merevebb oldalfal miatt illetve a futóműre is nagyobb terhet rak (nő a rugózatlan tömeg) illetve a kormányzást és a gyorsulást is negatívan befolyásolja picit (ez nem feltétlenül lesz érezhető). Picit nő a fogyasztás is a nagyobb gördülési ellenállás miatt (kivéve ha alacsonyabb gördülési ellenállású ECO gumit veszel rá, bár akkor meg a száraz tapadási előny veszik el). Könnyebben lép fel a vízrefelfutás jelensége (aquaplaning) a nagyobb vízkiszorítás miatt, ezért vizes körülmények között picit romlik a tapadás/fékút (ezt ugyan ellensúlyozhatja a gyártó mélyebb/sűrűbb vízelvezető árkokkal/blokkokkal de attól meg hangosabb lesz a gumi).
Cserébe jobban néz ki és javul a tapadás szárazon (azonos keverék esetén).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Brave_86
aktív tag
Az T és H jelzésű abroncsok között a sebességindexen kívül más jelentős különbség is van?
Tapadásban, keményebb-lágyabb a futófelület, van lényegi különbség? -
Qru
MODERÁTOR
Ettől sokkal fontosabb hogy a gumi nyomása rendben legyen. 615 kg vs 670 kg guminként, szvsz bőven elég a 615 kg is egy átlagos személyautó esetében.
Vegyünk egy átlagos súlyú, közepes autót, az kb 1400 kg önsúlyú. Még ha nem is ideális a súlyosztása (50-50%) legyen 60-40% vagyis hátra jut az 1400 kg-ból 560 kg ami a két kerék között oszlik meg azaz 280 kg/kerék van hátul. Na most ezek az autók általában 500 kg hasznos terhet vihetnek ha ezt mind bepakolod csak hátra, még mindig csak 530 kg/keréknél jársz azaz ha pl lejtős úton mész és egyik oldalra terhel jobban még az sem gáz.
#nincsbennetarcsi
-
DJ. Ru$y
félisten
Részben tartozik csak ide, de a régi autóm kerekeit egymásra raktam és viszlát. Tudom, az egyik legrosszabb tárolási forma. Szeretném az 225/45 R17-es nyárikat meg a most vett télieket 205/55 R16-os mérettel tárolni egy állványon. Először fali megoldásra gondoltam, de úgy néz ki ezt elvetem, szóval vennem kellene egy állványt. Mit ajánlanátok? Ez jó lehet vagy tudtok valami olcsóbb alternatívát? Örülnék, ha a 225-ös nyárik sem érnének össze mondjuk téli tárolásnál. Milyen hőmérsékleten ideális tárolni őket? (Nyári, téli) Ha esetleg van valami összerakott infó a tárolásról, azt megköszönném.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
sumsang
aktív tag
válasz DJ. Ru$y #34420 üzenetére
Én pl. 2 db 50-es kültéri klíma konzolon tárolom a felnire szerelt gumikat.
Más...
Egy kicsit ellentmondásosnak látom ebben a táblázatban[link] az EU gumi címkéken feltüntetett adatokat a teszt eredményekhez képest. pl fogyasztás, nedves út és a zaj tekintetében egyaránt.[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
Vehetsz XL-et csak ha feláras akkor szvsz pénzkidobás de ha peremvédős csak XL-ben van akkor nincs mese.
Igen az nagyon jó ár/érték arányban.
mod:
Én is csak azért vettem XL-eset mert a CC-ből nem volt más. Az autóm 1390 kg, arra a 670 kg-os teherbírású gumi több mint túlzás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bozont
veterán
Üdv
Szeretnék a Corsa E autómhoz 15"-os könnyűfémfelnit. Használtan sajnos alig találni, de most van egy ígéretes darab. Viszont a képek alapján ráfér egy fényezés. 15eFt/db árral számolva (ránéztem gyorsan egy-két helyen az árra) nagyjából annyiba lenne az egész mintha újonnan vennék utángyártott szettet (Deztent, Oz stb). Kérdés megér ennyi "vesződést" a gyári felni? Az előbb írt összegért lehet minőségi munkát várni?[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bozont #34429 üzenetére
Én inkább vennék újat, mert felújítás esetén nem biztos, hogy olyan lesz a végeredmény, mint amilyet elvárnál. Ahol igen, ott meg vastagabban is fog a cerka, nem biztos, hogy megéri.
Nekem is OZ-m van, Superturismo GT, talán ez már nem annyira bóvli kategória. Még a Forza Horizon 4-ben is szerepel.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Brave_86 #34417 üzenetére
Adott típuson belül lehet eltérés a keverékben is de jellemzően a hővezető képességében van a differencia. Magas tempónál a gumi deflexiója miatt az felmelegszik és ha gyorsabban mész még jobban felmelegszik, ezért jobb hővezetésűnek kell lennie egy olyan guminak amivel gyorsan mennek. Természetesen az igazán nagy sebességre tervezett gumiknál már erősebb a karkasz is.
A sebességindex a tartós tempóra vonatkozik, tehát ha egy 190-ig jó sebességindexessel mész 200-al pár km-t attól még nem fog felrobbani a gumi.
#nincsbennetarcsi
-
gg72
veterán
Elvettem az eredeti peremvédős és az XL-es verziót is, peremvédős gyakoratilag nincs ebben a méretben, az XL-nek pedig valóban nem sok értelme van... A Barum Polaris 5 ajánlott? Ebből 4db 10ezerrel lenne olcsóbb, mint a Kléber HP3. Ahogy olvasom a neten a véleményeket/teszteket, hóban mindegyik erős.
-
OPiiPO
addikt
Hali,
Téli gumit keresek 205/60/R16, 18-20eFt körül, eddig ezt találtam szimpatikusnak:
Nexen Winguard Snow'G3 (WH21)
Esetleg más versenyző az árkategóriában? Kb. 40% város, többi főút/pálya. Van új nyári szett, szóval 4évszakos nem lenne kifizetődő.Köszi!
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
prannk
őstag
Hali
Conti TS830P
Dunlop Winter Sport 5 lenne a jobb választás?
225/50/17
Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék
-
Dika22
tag
Sziasztok! Alufelnit akarok majd cserélni a Borámon. Jelenleg gyári 16-os van rajta(et:42, 6.5 széles, 57-es agyméret). Szeretnék rá 17-es kereket. Mennyire befolyásolja a nagyobb kerék a futóművet, vagy a fogyasztást? Illetve a 17-es felni méretei mennyire térhetnek el a gyáritól, ami még teljesen passzol az autóra?
"Samsung s23 ultra®
-
rbalint88
addikt
-
Dika22
tag
Értelek, köszi.
"Samsung s23 ultra®
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
erdemes most gumit venni (TS860), vagy kesobb se lesz dragabb a szezon kozeledtevel?
Attila
-
K Norbi
addikt
válasz Dika22 #34444 üzenetére
Nekem volt Golf 4 en.
8Jx17 ET35
225/45
Napi használatra alkalmatlan.
Amúgy is fapados a G4, de ezzel a mérettel sokkal rosszabb lett a komfort.
Nyomvájásos úton nem te kormányoztál. Hót szar volt a kormányozhatósága.
Futóművet szakította szét.
Evett 1.5 Literrel alsó hangon többet.
Bal első, bal hátsó csapágyat cserélni kellett.
Volt 1 előnye "hogy szép" a többi csak hátrány.
1.4, 1.6 motorral el kell felejteni ezt a méretet, mert se megállni, se előzni nem fog a szekér.16" lett mára a vége.
Talán
7Jx17"
ET38
205/50 es gumival vállalhatóbb lenne.
Ha mindenképp 17" kell.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!