Hirdetés
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gg72
veterán
OK, kösz mindkettőtöknek.
-
xLt`
tag
Esetleg erre vki?
-
TheProb
veterán
Infinity EcoSis vagy Barum Bravuris 3HM?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
xLt`
tag
válasz Motion_Blur #12203 üzenetére
Tehát akkor a 175x70x r13-at nézzek? Egy ismerősöm mondta, hogy nem érdemes a régi téligumival foglalkozni, mert már öreg. 2008as gyártás.
-
Skillet
addikt
Tiéd gyári mérete elvileg (bár attól függ milyen évjáratú a szekér, gyári felni van-e rajta) 175/70/13. De talán a vezető oldali ajtóhoz, a B oszlopra fel van ragasztva egy matrica, rajta a mérettel, guminyomással.
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
veterán
Igen, 100%, hogy ez a gyári méret (Astra F).
@gg72: jó a Lidl gumi hab, még jobb persze egy gumi kence, pl. Sonax, Wolf's, Turtle, stb. szilikon ne legyen benne! Ha mész Lidl-be, most van W5 műszerfalápoló kendő is. az meg jó a műszerfalra és 400 Ft/30 db. A MATT fényűt keresd.
@TheProb: Barum, nem kérdés.
Én is általában minden gumit túlfújok 1-2 tizeddel, bár most szeretném, ha kicsit puhább lenne az erősített oldalfalú (XL) 225/40...
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
Urak, az (ugye?) nem para, ha a négy nyári gumi amivel vettem az autót (eddig nem néztem, el volt csomagolva), 4912, 0213, 0613, ill. még egy 0613 gyártású, tehát van 9 hét a legrégebbi és az újabbak között?
Pirelli Cinturato P7 egyébként.Whatever.
-
nrbx
tag
Hello, most ugyan a nyari abroncsok korul forog a topik, megis egy kis osszegzes a Yokohama W DRIVE V905 teli abroncsrol (195/65 R15 meretben) amit vettem az elozo teli szezonra a Renault Megane (III) Grandtour 1.6 benzin tipusu kocsimra. Az abroncsok relative olcsoak voltak: darabjat 36,5 EUR-ert vettem.
- vasarlas utan ha jol emlekszem 8mm-es mintat mertem az uj abrocsokon, szinte pontosan 5000km-t tettem meg veluk, most kb. 7mm-t mertem
- az auto fogyasztasa a teli idoszakban kb. 0,2-0,3 literrel volt tobb ugyanolyan felhasznalas mellett (jellemzoen videken jarok, 15-50km-s tavokat), mint az ugyanilyen meretu, ugyanolyan lemezfelniken levo nyari Dunlop Sport Bluresponse-zal. Nyilvan ez a kulonbseg reszben a kora reggeli minuszokban valo autozas miatt alakult ki, nem onmagaban a mas gumiabroncs okozta.
- enyhe volt a tel, havas, jeges uton szinte nem is mentem
- fektavot, kanyarstabilitast meg hasonlo dolgokat nem tudom meg ennyire pontosan sem osszehasonlitani, viszont semmi negativ tapasztalatom nem volt az abroncsokkal (pl. hogy megcsuszott volna valaha is az auto, instabil lett volna vizes aszfalton stb.), ESP-t sem lattam felvillanni. Hozza kell tenni, hogy nem is vezetek sportosan.
- nem tunt hangosnak az abroncsEn ugy tudnam osszegezni tehat a tapasztalataimat, hogy olcso, normal vezetesi stilus mellett elfogadhatoak a menettulajdonsagai, nem fogyaszt vele tobbet a kocsi, viszont elegge kopik.
Olvastam itt masoktol is, hogy ilyen gumit vettek, Nektek milyen volt vele a tapasztalatotok?
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
A franc meg mindig nem tudtam megvenni a gumikat az evasionra... es mindig valtozik a keszlet.
Most ezek vannak.
195/65R15 T Semperit Comfort-Life 2 XL 95
195/65R15 H Kumho xl? 95
195/65R15 H Toyo CF2 Proxes XL 95
205/65R15 H Infinity Ecosis
205/65R15 V Barum Bravuris 2 ebbol nem tuti hogy van meg 4db
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Doki16 #12193 üzenetére
100-200km is kellhet, mire lekopik a gyártás során keletkező rosszabb tapadású külső réteg. Addig nem is érdemes nagyon feszegetni a határokat. Én Barum Polaris 3-mal tapasztaltam hasonlót, "bekopás" óta vizes műagyantán is volt alkalmam próbát tenni, jól viselkedtek.
Túlfújás: kúszás miatt előre gyárilag előírt maximum terhelésnek megfelelően, hátra minimumnál 1-2 tizeddel több a kopást is figyelembe véve. Így valamelyest csökken az orrmotor+FWD orrtolása, illetve komfort és kátyútűrés szempontjából is bevált.
-
Oroszlánom
tag
Sziasztok!
Mik a tapasztalatotok a Nokian Line gumikkal? Ilyet néztem ki. Eddig Continental Eco Cont. 3 volt a gyári.4 év után megkeményedett. Barum Brillantis2 került rá. 4 év után ez is kérdéses./kemény.Évente kb.10000km-t megyek.
A Nokianok meddig bírják, míg megkeményednek? köszönöm a segítségeteket. -
_adaml21_
őstag
Sziasztok!
Mercedes GLC típusra szeretnék téli felnit és majd téli gumit vásárolni.
A típus alapfelszereltségben 235/65 R17-el szerelt, de a nyári gumi 235/60 R18 méretű lesz.
Télinek az elsőként említett méretet céloznám meg, Alcar konfigurátorban ki is választottam egy nekem tetsző típust, a Dezent TD-t.A kérdésem az lenne, hogy hallottam innen-onnan, hogy bizonyos felniknél a márkajelzéssel ellátott felniközép kupak kipattintható, és a helyére tetszőleges kupak helyezhető. Ez ennél megoldható? Hol keressek hozzá ilyen "kupakot"?
Kösz előre is
-
veterán
válasz _adaml21_ #12223 üzenetére
Szia!
Mercedes GLC-re én nem tennék fel egy "khmm...olcsó" Dezent felnit, de nem ez volt a kérdésed.
Igazából semmire se tennék ilyent, inkább használnám lemezzel.A felniközép kipattintható. Utángyártott közepet pl. itt keresnék - átmérőben megfelelőt.
[ Szerkesztve ]
-
_adaml21_
őstag
válasz focvis #12224 üzenetére
Ok, akkor következő kérdés, milyen irányban indulnál el?
Az eredeti felni 2-2,5x-es felára miatt keresek olcsóbb alternatívát, téli sózott utakon szétcseszni 60-70ezres felnit nem szeretnék, akkor már tényleg inkább járnék lemezfelnin.
Igazából az ötlet onnan jött, hogy ismerősék most vettek Mazda CX5-öt, télen kezdték el használni, és ők is ilyen Dezent felnire ruháztak be. Szépnek látom, és nem számoltak be semmi hátrányról.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz _adaml21_ #12225 üzenetére
Első körben itt pontosítanám a találatokat, ehhez ismerni kell a GLC pontos kerékméretét (szélesség, ET, stb.). Ezeknek neked kell utánjárnod, SUV-ban én nem vagyok otthon.
Szóval vagy vennék 1. gyári használtat, szép állapotút, vagy 2. gyári újat - az autó értékéhez képest nem akkora beruházás 4*60-70 ezer Ft, vagy 3. valami jónevű német felnit (pl. BBS, esetleg Borbet, Ronal, osztrák ATS). A Dezent erre az autóra - szvsz - ciki.
Szerk: talán ez lesz a gyári méret: 7,5J x 17 ET36
Szerk2: 4 db guminyomás szenzorra (így keresd: TPMS, RDK) is szükséged lesz.
Itt vannak gyári kerekek szólóban és komplett is, kedvező áron.
[ Szerkesztve ]
-
TheProb
veterán
Házilag, sima keresztkulccsal meghúzott, majd utánhúzott kerekekkel felmerhetek menni pályára? Mielőtt megrendelem a gumikat azért felpróbálnám az egyik új felnit, hogy passzol-e a gyakorlatban is. Kb. 15km-re van tőlünk a felhajtó, ha előtte meghúzom az jó? (ugye elvileg 50km után mondják az után húzást)
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
_adaml21_
őstag
válasz focvis #12226 üzenetére
Használt kereket én kihagynám.
Az oldalon, amit küldtél, eredeti felni kb. olyan 1100 euroért van, ez durván 3x annyiba kerül. Tudom, amit említettél is, hogy az autó árához mérten nem nagy kiadás, ám én mégis annak vélem.
A menettulajdonságok nem rosszabbak egy ilyen felnivel talán, a télen agyonsózott utakra pedig sokkal kevésbé sajnálok felvinni egy ~120ezres szettet, mint egy 300-350ezreset. Arról nem is beszélve, hogy ebből az árkülönbségből legalább 10x teletankolom az autót, ami egy gyors saccolással kb. 11 000 km-nyi üzemanyagköltség, szerintem ez jelentős, úgy egy 5 milliós autónál, mint egy 15 milliós autónál.Méretre a Dezent 7,5x17 ET35-öt ír (5x112), az a milliméter kerékagytól való távolság befolyásol bármit is? Van valami minőségbeli gond ezekkel a Dezentekkel, azt leszámítva, hogy egy új Merci SUV-ra "ciki"?
Egy ilyen nyomásmérő szenzor mennyibe kerül? Biztos hogy kell rá? Pillanatnyilag W204 C220cdi van (2009-es), és arra nem kellett. Ha jól tudom, valamiféle gördülési ellenállásméréssel határozza meg a kocsi, ha alacsony a nyomás, ez nem így van már ennél? (Előtte Renault Laguna 2004 volt, ahhoz valóban kellett szenzor).
Nyugodtan javíts ki, meg ellenkezz velem, ha bármit másképp gondolsz, ezért vagyok itt, és kérdezlek benneteket!
-
veterán
válasz _adaml21_ #12228 üzenetére
Te tudod, én ilyen foscht nem tennék fel a saját autómra, ha nem szánok vagy sajnálok pénzt frankó felnire, akkor inkább kopasz lemezkerék... Mindenkinek más a hobbija, más fontos neki, szabad országban élünk.
TPMS szenzorokról pl. itt olvashatsz, nem tudom milyet rendszert használ a Mercedes, amit linkeltem ott volt komplett kerék (4 db gyári 17" felni + 4 db minőségi gumi 1400 € = 430 e Ft) és az tartalmazta már a szenzort is - ebből gondolom, hogy kell bele. Darabja 10-20 ezer Ft, 4 kell belőle.
VW-nél indirekt rendszer van, ott a kerékfordulatból következtet a nyomásvesztésre, de pl. Suzuki is szenzoros rendszert használ.
ET-ben az az 1 milliméter nem számít semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Baaraanz
tag
Ez a felni: [link]
Ezzel a gumival: [link]
Jól éreznék magukat egy G Astra-n? Méret kompatibilitásra gondolok elsősorban.A felni linkje, lehet hogy nem egyértelmű, de alul kiválasztottam azt, hogy (Opel Astra G ferdehátú (02/1998 - 12/2009) 1.4 16V - 90LE)
I am little pieces / Pieces that were picked up on the way / Imprinted with a purpose / A purpose that's become quite clear today
-
veterán
válasz Baaraanz #12232 üzenetére
A gumi homológ méret -> 100% OK.
A felni jó kell, hogy legyen, ha a leírtak szerint választottad ki.(Gumiból szintén homológ a 185/65R15, de a 195/60 jobban néz ki.)
Szerk. TaaT gyorsabb.
@TaaT: egyik másik linkelt ATS nagyon tetszene a sajátomra. 🤔 Pl. ez.
Ódivatú vagyok? (költői) Sparcoból is láttam nekem tetszőket.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
2015-ös adac teszten 205/55 r16 méretben ez a gumi conti mögött a 2. lett Bár a teszt alapján hangosnak kellene érezned
Idén nekem is kell új téli szett, ebben a méretben, amit te is használsz, mert a bridgestone lm32 5 év alatt kőkeménnyé vált, bár nálam 5 év alatt kopott le 7mm-re.
Ez is a listán van, wrd3/wrd4 is ,majd meglátjuk mi lesz végül.
Nekem is bluresponse a nyári, annál nem nagyon szeretnék hangosabbat, a bridgestone már a vége felé rettenetesen zúgott, megváltás volt a nyárit feltenni. -
TheProb
veterán
válasz focvis #12231 üzenetére
Közben már túl vagyunk rajta, pályán nem előzött meg a saját kerekem...
Mondjuk amennyire tudtuk meghúztuk, egyébként elvileg 85Nm a gyári előírt nyomaték.
Amúgy felpróbáltuk a felnit, egyik helyen elég passzent. Konkrétan az egyik cső tartó "izéje" és a felni közé nem fér be az ujjam. De gondolom az még nem vész, talán nem tágul annyit nyáron.Btw: Most találtam jófogáson bridgestone turanza T001-et 2015 38.heti gyártás, állítólag 7,5mm-rel, 45k. Elég jó vételnek hangzik, nem? Ennyiért csak Infinity-t kapok kb.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
válasz rbalint88 #12237 üzenetére
Milyen szemetek van basszus
Még jó, hogy belinkeltem.Ceat-ról mit kell tudni? Azt olvasom, hogy a Pirelli leánymárkája. Bár gyanús, hogy még sose hallottam róla.
Itt lenne helyben egy, bár furcsán olcsó...Van még brand new Sailun 45k-ért
Hankook 51k-ért[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
ginola
addikt
195/65 R15 méretben melyek a prémium gumik, amiket ajánlanátok?
-
stickermajom
addikt
Szia!
Én 205/55 R16 méretben nyúztam a V905-öt a télen.
~8500 km-t mentem vele november vége és március közepe között, de nem tudtam még lemérni a profilmélységet, mert a csere napján elhagytam a mérőmet.. Úton van már az új, mert kíváncsi vagyok mennyit koptak hátul.
Átlagban kb. 2-3 deci fogyasztáskülönbséget véltem felfedezni a nyári Hankookhoz képest, szerintem ez nem vészes.
Hóban nem volt semmi különös vele, sokat nem villogott az elektronika, normálisan lehetett vele közlekedni. Felhőszakadáskor autópályán nem úszott fel, vízen amúgy is szerethetően viselkedett végig. Nekem egy kicsit hangosnak tűnt, de azért ez még bőven a vállalható kategória. -
Qru
MODERÁTOR
válasz ginola #12247 üzenetére
Tapadjon vagy ne kopjon (sarkítva értendő), ebből lehet választani.
Túra: Michelin EnergySaver, Continental EcoContact, Pirelli Cinturato P1, Dunlop BlueResponse, GoodYear EfficientGrip,
Sport: Vredestein Sportrac 5, Continental PremiumContact... (ilyen kicsi méretben elég gyár a sport felhozatal)
Ha esőgumit szeretnél akkor meg Uniroyal RainExpert 3.
#nincsbennetarcsi
-
SzlobiG
félisten
Hai.
195/65 R15-ös méretbe kell vennem nyári gumit.
Kettő közül melyik lehet a jobb választás? 307-es Pugra lesz.
Az adatlap alapján a Kinergy jobb. Vélemény?
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel topik
- Óra topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- OTP Bank topic
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Kompakt vízhűtés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Diabetes - Cukorbetegség
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...