Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Spizzi

    tag

    válasz SpazzMaticus #574 üzenetére

    Én csak arra a kérdésre válaszolnék, hogy mi derült ki a másfél percből. Nem vagyok szakértő, mondhatni csak hobbi szinten foglalkozok ilyesmivel, de többet tudok azoknál akik csak megnyomják a pléjsztésönön a bekapcsoló gombot de fogalmuk sincs, hogy az amit látnak alapvetően micsoda.

    Elsősorban kiderült, hogy az egész előzetes ingame render, tehát a Rockstar által fejlesztett RAGE motorban készült, annak is a 9. verziójában. (GTA V v7, RDR2 v8). Ebből következik az, hogy a játék MINIMUM így fog kinézni mint a videóban, de sanszos, hogy jobban, mint ahogy az elmúlt két játékuk esetében is történt. Nyugodtan meg lehet nézni, a GTA V 2011-es előzetesét, köszönő viszonyban sincs a jelenlegi vizuállal amit ott látsz. Konkrétan akkor még nem volt működő AA a játékban, teljesen kiforratlan volt a subsurface scatter is. A Rockstar kb. az egyetlen kiadó aki nem, hogy downgrade-elne hanem még upgradel is a trailerekhez képest, miért lenne ez más a GTA VI esetében az elmúlt 20 év tapasztalata alapján?

    A másik elképesztő dolog, hogy a játékmotor képes egyszerre ekkora számban AI-t kezelni és megjeleníteni, ráadásul nem csak szimpla, össze-vissza sétálgatós generic formában, hanem így ránézésre is mindegyik saját egyéniséggel, '"dologgal" rendelkezik. Vannak kocogók, hempergők, egymást naptejjel kenegetők, egymást fotózók stbstb. és mind ez olyan számban ami abszolút váó, a GTA V egy kihalt temetőnek látszódik az új Vice City mellett még csutkára húzott pop density mellett is.

    A következő maga a lépték ami a világot érinti. Az egy dolog, hogy hatalmas, de, hogy milyen elképesztő módon sikerült azt berendezni teszi igazi mestermunkává. A Rockstaron kívűl ki figyel oda ilyesmikre, hogy ránézésre is egy szegényebb környéken a póznákon lévő vezeték nem egy object copy paste egy másik utcából hanem a vezeték a póznán fel van tekerve mert gondolom javítatták valami zs kategóriás brigáddal vagy az afrikai koalicíó tépte le. Aki egy picit is fogékony az ilyesmikre rengeteg ilyen részletet találhatott abban a másfél percben, én dolgoztam mapperként pár itthoni kisebb hazai projektben, borzalmas mennyiségű munka egy ilyet így megcsinálni, a GTA VI egy utcájában több munka és fantázia van mint a spídermanus 2 vagy szájbergyerek teljes térképében.

    A karakterek haj és háj fizikája lehengerlő. Ahogy a hosszabb hajú karakterek haja lengedezik vagy a kocsi tetején twerkelő néger csaj segge ahogy lötyög brutális szerintem. Az ilyen Witcher 3 féle NV HairWorks-öt is asztalra pakolja azonnal, kérdés nélkül.

    És még csak a játék technikai oldaláról írtam, arról sem részletesen. Ha esetleg fogékony vagy rá (bár ezzel az attitűddel kétlem) akkor nagyon szívesen folytatom ennek a "szimpla PR videónak, amiből nem derült ki semmi" elemzését.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák