Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Spizzi

    tag

    válasz wihay #393 üzenetére

    "Inkább az a kérdésem, ti hogy érzitek miben volt a GTA V gyenge?"

    Számomra volt egy nagyobb gond vele, illetve több kisebb, de javarészt a nagyobból következik a legtöbb kisebb.

    Lehet furán hangzik, de szerintem túlságosan cinematicra tervezték a singleplayert. Volt a fejükben egy grandiózus, látványos és izgalmas sztori amit kitaláltak, megírták a forgatókönyvet, összeállt a cucc... csak közben arra nem gondoltak, hogy ez egy játék nem pedig egy film. Valahogy a gameplay nálam azt a hatást kelti, hogy annak a megtervezése volt a másodlagos a fejlesztés alatt.

    Pár példát had említsek.

    -A játék elején annyi pénzünk sincs, hogy felnit cseréljünk a verdán, aztán 5-7 óra gameplay múlva az első Heist után megveheted a legcombosabb sportkocsit is. Azért mert a sztori alapján ennek egy olyan mértékű rablásnak kellett lennie, hogy a másfél megyével feljebb élő Trevor TV csatornáján is hírértékkel bírjon és leadják adásba, szóval nem lehetett volna a sarki coop kasszájára felhúzni ezt a missziót, de ha már bank volt a célpont nem adhat a mission passed felirat után csak 15k dodót mert nevetséges lenne az is. Ennek így mi értelme van, hol a linearitás és az adagolt jutalmazás, ezáltal a sikerélmény játékos oldalról?

    - A kampány küldetéseken kívül nem lehet csinálni semmit. Oké, van ez a pár jópofa Strangers & Freaks küldi ami összesen talán kitehet 2-3-4 óra gameplay-t ha mind a három karakterrel megcsinálod fejenként azt a 2-3 darabot ezekből, esetleg ezt belehet tudni a játék side-mission oldalának... de ez sajnos nagyon kevés. Oké, lehet még benne teniszezni, hmm golfozni, őszintén, a 2013-as megjelenése óta amikor is kipróbáltál mindent azóta ezeket a minigameket tolja valaki? Van valaki akinek ezek a szerves részét képezi a GTA V gameplay-nek és haverokkal reszketve várják a hétvégét, hogy a GTA-ban tenisz párbajozzanak? Ez esetben én kérek elnézést.

    -A pénz értéktelenségéről már beszéltem az első bekezdésben de ennek több más aspektusa is van. Mire tudod elkölteni? Van a játékban egy csomó autó, rendben. Megveszed a leggyorsabbat, rendben. Feltuningolod maxra, rendben. És aztán? Veszel belőle mégeggyet? Minek? Basszus, mind a három karakternek a Rockstar állította be a default vehicle-t amit NEM TUDSZ ÁTÁLLÍTANI. Hiába van Franklin-nek már rég a garázsba a Bugatti, a küldihez ahol mondjuk mennie kell valahova teljes lelkinyugalommal spawnolja le a játék a lvl1 Dodge-ot ami a gameplay 0. percétől meg van neki. Így aztán csak azt a három kocsit van értelme fejleszteni és pimpelni ami a három karakter saját járműve, de ezek közül is a Trevoré még csak nem is színezhető át vagy bármi, mert a sztori szerint ő egy igénytelen redneck aki 3 professzionális rablás elvégzése után is egy rozsdás vödörrel jár hiába több millió $ van már a számláján. Meg amúgyis, hol vannak a megvehető ingatlanok? Hagyjuk azt a pár garázst amit enged a játék megvenni, ahol amúgyis csak a dísznek jó autóidat tárolhatod mert 0 használati értéke van az igazi gameplay közben, tekintve, hogy nem engedi a játék használni. Bejárható éttermek? Stb...

    -Rugalmatlanság, talán ez a legjobb szó. A GTA-nak a San Andreas féle semi-rpg rendszer áll a legjobban. Hízás-fogyás-izmosodás. Bevétellel rendelkező ingatlanok, területi háborúk bandák között stb. A side activityk esetleges hatása akár egy sztori küldiben is. Pl. ha felgyúrtuk magunkat és szembe jön a kampányban egy verekedős szakasz akkor könnyebben tudjuk teljesíteni mert nagyobb a dmg az ütéseinknek, stb. Az V-ből ezek vagy hasonló rendszerek teljesen hiányoznak. A VI-tól azt várom, hogy jelentősen sokkal nagyobb mélységet adjanak a singleplayer gameplay-ének, a pénzt érdemleges dolgokra tudjam elkölteni, legyen benne annyi side quest és grindolni való cucc hogy még fél év múlva se érezzem azt, hogy itt az ideje új mentést kezdeni. Nyugodtan lehet valami biznisz rendszert is betenni mint amik vannak a mostani GTA Online-ban is, nem ledarálni akarom a kampányt mintha moziban ülnék, hanem megélni, tervezni, gyűjtögetni, felfedezni.

Új hozzászólás Aktív témák