- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen egeret válasszak?
- GoPro Topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #57014 üzenetére
Nem ez volt az a Passat, ami valami kőegyszerű alapmotoros cucc és nagyon erősen hitt benne (a hit erejével!), hogy ez lesz az ultimatív autó. Vidékről, idős tulajtól, tutira megkímélt és hi-ba-kód-men-tes!!!!
Az is jó, hogy a kedvenc szerelő miként b@szta össze az egészet, utána vált is szerelőt.
Még nem olvastam végig, csak átfutottam, de olvasmányos történet.
Szerintem neve a tulaj, csak a könnyek igaziak, vagy hogy mondják angolul. Hóh-dojcs...
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #57014 üzenetére
A Passatba friss motorolaj került, kapott új olajszintjelzőt, légszűrőt, illetve pollenszűrőt. Minden műveletnél az elhanyagoltság nyomait láttuk: a légszűrőházban például egy kiserdő volt, teljes faunával.
Majd...
Elkezdtem használni az autót. Időnként vizet kért, én pedig meregettem spatulával kifelé a tágulásiba felhordott trutyit. Ez nem volt kóser. Nézegettem a motortérben: hiányzott a géptető tömítése, minden trehányul beleszórva, stekkerek lógtak a stekkerállványok mellett, burkolatok féloldalasan voltak felerőltetve, az egykor ép fényszóróm összekarcolva, mintha megcsiszolták volna, az akkufedél fülei letörve, pedig ez ép állapotban igazi passatos és Audi A4-eses kincs. Valami súrlódott is az indítás után: kellett volna vezérlést is cserélni, talán megadta magát a vízpumpacsapágy?
Aztán hoppá:
Felemelték, ment vissza a csendes kipufogó, jött a főnök és kérdezte Józsit, az új szerelőmet: „A motortartóbakot miért kötötted le?”. Ne, b@meg! Hát azt a sietős srácok nem rakták vissza. Az első billenésgátlóról van szó, a bazi nagy öntvénye fityegett a kereszttartón, az súrlódott az ékszíjtárcsához. Akkor ez is megvolt.
Innen lesz szép nyerni:
Visszaértem, gépre rakták, ekkor újra a kettes henger gyújtáskimaradását diagnosztizálták, de a négyes hengerével megtoldva. Három szerelő nézte gondterheltem. A főnök messzebb ült, kezében a laptop, vallatta a kocsit. „Rugdosd meg a gázt!” – szólt Józsinak, ő megrugdosta, mire a főnök kiabál hangosan: „Állítsd le, állítsd le, dől a víz a kipufogóból!!!”.
Innentől jön a hit megint:
„Mi legyen?” – kérdeztem most én. Ha kiszedik, szétszedik, gépre rakják, meghónolják, új gyűrűkkel összerakják, javulhat, mondták. De hát a fő probléma nem az ovalitás, hanem a folyadékkeverés volt. Attól, hogy két henger enyhén ovális, legfeljebb eszi az olajat a motor, majd egyre jobban eszi, de megy. A víz a síkok miatt keveredett az olajjal. „Azt csináljuk meg” – mondtam, és közben lélekben lemondtam a komolyabb nyaralásról.
Erősen kell hinni. A hit segít.
A mai tudásom szerint a hiba kiváltó oka szerelői hiba volt, nem voltak megfelelő nyomatékkal meghúzva a hengerfejcsavarok. Így hát az új csapattal másodszorra is nekimentem a hengerfej-felújításos cserének, mint a makacs öszvér. Egy héttel az egy hétre rövidített nyaralásunk előtt lett kész ismét a Passat. Csak úgy voltam hajlandó átvenni, hogy előtte kimennek és jól meghajtják az országúton, nem szervezek fölöslegesen utat. Meghajtották, működött.
Úgy tűnik a hit sem segít már...
Hetven kilométerenként visszadobta a katalizátor-hibajelet, a kipufogó időnként vizet prüszkölt, ez van. Nem érdekelt. Közben a szélvédő is kapott egy bazi nagy követ középre: ami addig jó volt az autón, az is romlásnak indult, így éreztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
- Dell Optiplex 7070 SFF:Kis tervező/gamer PC:i7 9700, 32GB RAM, 512GB SSD,Quadro P1000,4xmDP+HDMI,Win
- Dell Latitude 7400 - i5 8365u/8GB/256GB Nvme SSD/Windows 11
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs