Hirdetés
-
The Last of Us: Part II - Kész lenne már a PC-s kiadás?
gp Vajon a készítők megvárják az új kiadást a TV sorozat új évadának indulásával?
-
Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
ph Az Arrow Lake és a Granite Ridge CPU-kra várakozva az ASRock több alaplapot és egy érdekes VGA-t is bemutatott.
-
Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
it Az NVIDIA piaci értéke átlépte a 3 billió dollárt, így már a világ második legértékesebb cége, megelőzve az Apple-t. A Wall Streetet pár nagy cég húzza előre, Tajvanon pedig tombol a Huang Zsen-hszün-kultusz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz Bujdy81 #73299 üzenetére
Kinek mi a világ vége. Eredetileg Csepel/Kispest volt céliránynak kitűzve. Csepelhez képest Kispest az világ vége
Inkább a szobák érdekesek, az belváros/Kamaraerdő túlvége, vagy Újpest/Csepel szinte tökre egy árfekvés. Andrássy úti kiadó vackok ára meg szerintem lefelé megy, bár az én fejemmel gondolkozva ez utóbbi a "ki az a hülye, aki" kategóriába esik.
A szeptember 1től 1 évre kiadó tömegszállásokat már nem is emlegetve, ciberéd is feldarabolhatná az üres részt akár 15 négyzet alattiakra is, néhány szobánkénti közös infrastruktúrával és kész is, simán piacképes.
-
blueboi69
csendes tag
válasz JonesC #73303 üzenetére
Most asszem 115 vagy 120at fizet, ez neki kb a max. Viszont most lehet összebútorozik a barátjával és változik a koncepció árban és igényekben is. Nemtudni még mi lesz, mert ő annyira nem költözne össze vesze, a srác meg igen Szóval nem tudok konkrétat mondani, de sztem akár ketten is 140e körül lenne a max.
-
blueboi69
csendes tag
válasz JonesC #73306 üzenetére
Nekem sem... előző albija az olyan volt, hogy a fürdőben a kád mellett a falicsempék kb 1nm területen le voltak váltak, de úgy, hogy a levált felületnél az ujjad befért a csempe és a fal közé
Szólt a tulajnak, vállatvont, hogy hát évek óta ilyen, majd ha esetleg leesik, akkor szóljon. Érted... a fuga tartotta össze és pont leszarta. Összes csap csöpögött, nem érdekelte, nem ő fizeti a vízszámlát. Mondta sógorlánynak, ha több napra elutazik esetleg, akkor a vízóránál a főcsapot zárja el, hogy mégse generáljon többletet.
Az ablakok nagyobb szélnél kb maguktól kinyíltak, ha épp nem, akkor csak süvített át a szél. Bejárati ajtó körbe fénylett, olyan jól illeszkedett a falhoz.
És ez még egész normális volt havi 100ért és örült neki... szted milyen lehet a többi? -
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #73284 üzenetére
munkatarsam egy 9ker Jozsef Attila lakotelepi 28nm-s felujitott lakast berel 120k-ert
ott vannak fak is, mert parkositott, es nem szemkozti a tuzfalat nezed
metro is ott van kozel a Pottyos utcanal (OK, most eppen felujitjak meg, de kb ev vegen atadjak)
Shopmarkt-ban ott van egy valag uzlet, 5perc setara a Hatar utnaltöbb drón kell ;P
-
ncc1701
veterán
válasz blueboi69 #73279 üzenetére
Az albi pénzt természetesen a muter tenné el. Legalábbis nekem ez természetes. Majd megörökökljük tőle, remélhetőleg jó soká.
És tisztában vagyok vele, hogy ez a harmadik ingatlan, ahol mindent nekem kell csinálnom. Az első után a második volt a nagy ugrás, a harmadik már rutin.[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Nagyon izgalmas!
Volt bejelentés. Október elejére derül ki, hogy kit küldenek el, akkor még egy hónap várakozás.
Az évet kettévágják pénzügyi szempontból, így ha a második felére teljesül a cél, akkor kapunk maximum fele bónuszt. Ha ez tényleg úgy lesz, akkor azonnal bevásárolom Kababtól a ToothPick3-hoz való dolgokat.
Aztán akkor van is helye a meglévő Tattu 3S 450 mAh pakkoknak, mert az kábé jó is rá.
Addig tudok repülni a BabyTooth-al, ami majdnem ugyanekkora, de gyengébb és könnyebb. Nem 100 gramm, hanem csak 60 vagy inkább alatta.
-
zetor2000
senior tag
Wizard figyelmébe, hogy van ellenpélda is:
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
"Kinek mi a világ vége. Eredetileg Csepel/Kispest volt céliránynak kitűzve. Csepelhez képest Kispest az világ vége"
Most a bekötőutak felújítása kapcsán ezt a kijelentést átgondolnám..."Andrássy úti kiadó vackok ára meg szerintem lefelé megy, bár az én fejemmel gondolkozva ez utóbbi a "ki az a hülye, aki" kategóriába esik."
Én laktam 2 évig az Andrássy-n, a Kodály köröndnél. Szinyei / Andrássy sarkon. Ha időben gondolkodok, lehet, még most is ott lakom. Önkormányzati bérlakás... 10 éve 25E+rezsi volt a minden is. Embertelen hombár, ~300 nm. 5-6m belmagasság, bőven galériázható...
A "nappali" volt akkora, mint most a lakás... emellé volt még egy szoba, egy bazi fürdőszoba+wc (16nm) , ugyanekkora vagy nagyobb előszoba, keci nagy konyha, 8 nm spájz, 2 erkély.
Mindegy, elmúlt.Ami problémás az ilyen ingatlanokban, hogy régiek és nagyok. Hiába újítasz fel lakáson belül mindent, ódon csövön jön be a víz, alu kábelen kapod az áramot, és a gázt se most vezették be, mert megvolt mind2 szobába a cserépkályha is. Meg benne egy-egy Héra. 2 nap, mire felfűtöd egy hidegebb hétvégés kikapcsolódás után. Egy mai lakáshoz képest 2x annyi anyag kell sokmindenből. Tapéta ~5 méter magasságig furcsán mutat, mert felette van még 1 méter fal, és akkor OK a bordűr. 1 tekercs ~1m20 cm... van 20 méter falad... Glett se egyszerű, mert a 8 fokos létráról nyomod a fal felső részét, és nem érted el a plafont.
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
A hónap dolgozója... [link]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #72856 üzenetére
Ma meglett a víz. Tényleg 8-10 méterrel odébb volt mint a közmű térképen.
Mondta ember, hogy szomszéd telekre már drágább lesz, mert most javítják a térképet, így oda saját költségén kell majd megcsináltatni azon a +10 méteren is.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #73327 üzenetére
Önkormányzati kicsit más. Akad pár ismerős aki jól él vele, az olyan. Aztán meg itt sírnak, hogy jaaaaj belváros, jaaaaaaj zaj, jaaaj bulinegyed. Ok, de faszé nem jössz el onnan, ha nem saját és ennyire vacak? Mer' occsó. Kör bezárul.
Különben is hisztis vagyok, mert PayPal ha műxik, akkor műxik, csak aztán huba ne legyen. Főleg mikor egy combosabb visszaigénylést kellene benyújtani:
Naja, még csak pár hete próbálgatom, most végre találtam menüpontot, ahol a hibát le lehet adni hibára. Legalább a válasz gyors volt, pillanaton belül megfordult. Én ugyan nem vagyok előbbre.
-
Samott
addikt
A portan ti csinaltok ilyesmit?
Könnyebb és biztonságosabb az új Model Y
Mennyire elterjedt ez a technologia? Hasznaltok ti ilyesmit? Mert ez most nem nem kapcsolodik kozvetlenul a villanyhajtashoz ahol a Tesla masok elott van. Ez tisztan kaszni gyartastechnologia.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz Samott #73334 üzenetére
A tényleges részletek mindig titkosak. De mivel a porta igen nagy hangsúlyt fektet a tényleges biztonságra, ami a standard teszteken túlmutat, ezért igen komolyan veszik a strukturális kérdéseket.
Ez egy elég komplex téma, mert benne van a dizájn, a gyártás, a processz, az aftermarket, meg persze a törésbiztonsági részleg is. Meg ugye maga a platform, amire az adott tophat megy.
Szóval ez tipikusan egy adott típuson messze túlmutató kérdés.
Röviden: igen, optimalizálnak állandóan. De az adott platform peremfeltételein belül.
Ha az a kérdés, hogy lesznek-e csak pár panelből álló autók, akkor ismét el kellene mélyülni a részletekben, hogy mit tekintünk egy résznek egy "panelben" vagy hogyan épül fel a tophat és milyen gyártástechnológiával készül.
-
Samott
addikt
Nem, semmifele titkos dolog utan nem erdeklodtem. Nem ismerem az autoipart ilyen melysegeben, a kerdesem arra iranyult, hogy van-e jelenleg ilyen onveny technologiaval keszult kasznis auto a volvo vagy mas hagyomanyos OEM kinalataban?
Ha jol ertem a Model 3 meg hagyomanyos modon, lemezbol hajtogatott, hegesztett hatso traktussal keszult, a Model Y mar ezt a 70 darabbol osszeghegesztett valamit ket darab ontvenyre cserelte. Most az az ujdonsag hogy a ket darab helyett egy darabbol is ki tudjak onteni. Es a nagy dolog az az europai, berlini Y lesz ahol az egesz "alvaz" (elso+hatso egybe) igy lesz ontve.
Ez tenyleg ennyire nagy dolog?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz Gabibácsi #73337 üzenetére
Ez a belso resz, nem a boritopanel hanem a ket hatso tengely kozti resz, meg a kerekjarati iv meg a hatso gyureszona bekotes meg ilyenek. Ezt mind egy onvenybol oldjak meg. Es meg ezt boritjak kivulrol.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz Samott #73336 üzenetére
Túlságosan kevés szerintem az információ, jobban utána kell nézzek. Számomra az "öntvény" szó nem összeegyeztethető a karosszériával, mivel ott nagyon vékony szerkezetetet formálnak és rögzítenek egy bizonyos geometria mentén, hogy óriási merevséget adjon. És mellette még a dizájn is jól álljon és szépen törje a fényt.
Emiatt vannak lemezek, mert akkor tudnak különféle anyagminőségekkel is optimalizálni és könnyű lesz.
Most belenéztem a videóba gyorsan (egy percet talán) és látom, hogy ez nem kaszni. Ez egy teherviselő kereszttartó a hátsó tengely felett. Ez ismét egy komplikált cucc, mert itt lehet összeoptimalizáltak valamit a "platform" (alváz ha úgy tetszik) és a tophat között. Ennek mondjuk van logikája, hogy jóval kevesebb interfész van a teherviselő elemben és ha találtak egy jó processzt, akkor a gyártása is egyszerűbb. Így lehet merevebb, könnyebb, olcsóbb, alacsonyabb cycle time és hasonlók.
Ez nem újdonság a portán, a futómű körül sok ilyen van elég sok OEM esetében.
-
Samott
addikt
Ekkora meretben is? Itt ha jol latom az a plane, hogy nagy meretu, de megis konnyu darabot ontenek ki. Azert irtam kasznit, mert ezek onhordo kasznik, es mas autonal ez a resz lemez(ek)bol van kialakitva. Meg naluk is abbol volt, amig nem valtottak erre.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz Samott #73343 üzenetére
Ami most fut abban a subframe körül vannak combosabb darabok, de pont ezeken a területeken most kapható modellben még nincs ilyen méretű darab tudtommal.
Ami majd jön arról nem nyilatkozhatok sajnos.
Kis háttér információ: jelenleg nagyon kevés ténylegesen BEV-nek tervezett autó kapható kereskedelmi forgalomban. A Tesla összes ma kapható kocsija persze alapból BEV és a Leaf is nagyon kevés ICE-legacyt tartalmaz. Meg most az ID.3.
Még a Polestar 2 is alapvetően egy CMA-platformra alapul, ami egy elektrifikált platform, de alapvetően ICE hajtásláncra készült.
És ez egy óriási különbség. Ha nincs ICE legacy, akkor valami elképesztően máshogy fog kinézni a platformod, akkor az optimalizációt nem kell elhúznok kétfelé. Nincs borzalmas hőt és vibrációt produkáló belsőégésű motor, nincsenek 500-fokos részecskeszűrők, nincsen fehéren ízzó turbó és leömlő. Az összes teherviselő elem máshogy állhat, az elektromos subframe teljesen más, az akksi okozta alacsony súlyont miatt a futóművet is át tudod szabni és kalibrálni.
A porta most dolgozik a következő generációs platformon, aminek még a megjelenési idejét sem árulhatom el, de az már teljesen BEV-alapú lesz.
Hogy ez mennyire van elkésve a Tesla fejlesztéseihez képest vagy hogy mennyire érdemes almát körtével hasonlítani azt inkább most nem is kezdem el kifejteni.
-
FőDudu
addikt
Meg lennek lepve, ha valoban ontveny lenne.
Azokra ugyanis ritkan jellemzo az ilyen esetben szukseges flexibilitas.
Inkabb tul merev es torekeny cuccokat csinalnak ontessel.Elkepzelheto, hogy feltalaltak valami olyan modszert amivel mar nem 'rigid' lesz az elkeszult vegeredmeny, de nem hallottam meg ilyenrol. Vagy utolag hokezelik, stb.
Vagy eleve baromsag az egesz forditas, hiszen miert hangsulyoznak a 6000 tonnat ha az nem egy presgep.
Szerintem valami turpissag lesz itt, vagy felreforditas. Ontes az valoszinuleg lassu (is) lenne.
Casting and giga press - igy jellemzik a cuccot.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Samott
addikt
Az se tiszta nekem, mert emlekeim szerint a cybertruck meg egy megint teljesen kulonbozo koncepcio alapjan keszul. Ott rozsdamentes acelt hajtogatnak formara. Egy nagy presgeppel.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz FőDudu #73346 üzenetére
Ez nem ujdonsag, egy csomo onveny igy keszul: nem homokbol formazott, egyszer hasznalatos formak vannak, hanem fem, es ugy sajtoljak be a folyekony femet mintha csak froccsontenek a muanyagot. Itt is csak a darab merete es felhasznalasi terulete az ujdonsag.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
Nekem az egeszben az volt az erdekes, hogy ez olyan teruleten fejlodes naluk, amiben elmaradasban voltak. Azon a 70 darabbol osszeheggesztett hatsoreszen mindenki szornyulkodott. Most meg eljutottak oda, hogy megoldjak egy darabbol. Es ez autoepites, nem villanymotor vagy inverter. Kaszni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #73348 üzenetére
Nyomásos öntés, alura még tán én is tanultam, szóval tuti valami elavult vagy éppen egy jól bevált módszer lehet. Itt a negatív forma a gyanús, hogy miből áll össze és miképpen szedik le az elkészült darabról.
Többit tán Csepel Művekben is elintézték volna seperc alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Nem lesz idén Nothing Phone (3)
- Ukrajnai háború
- Nők, nőügyek (18+)
- Computex 2024: A CEO az új rocksztár
- Milyen monitort vegyek?
- Politika
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs