Hirdetés
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz WiZARD #71192 üzenetére
Tudom, írtam is, hogy érteni vélem Björn logikáját miért választott PHEV-et.
De nagyon nehéz elmenni a valóság mellett, hogy az autóval rendelkező nagy átlag akár Magyarországon vagy Svédországban jelenleg még ICE gépekkel nyomul. És még elég sokáig így lesz ez.
A különféle cégatuók és lízinges konstrukciók is látszanak az utakon a forgalomban, de aki megveszi magának az autót az egy jól keresi parányi halmazon túl még nem vesz sem PHEV-et, sem BEV-et.
Nekem az autó többnyire áll, mivel amit tudok megoldok bringával. Így fogyasztáson behozni bármit kábé mission impossible. A mostani kocsi vegyes fogyasztása éppen 8 liter alatt van és igazából nem számít, mert másfél havonta tankoljuk meg általában. Ha "sokat" megyünk, akkor havonta egyszer. És 45-literes a tankja, mert japán kocsi.
Ha lőnék céges kocsit, akkor az adókedvezmény miatt előnyös a PHEV. De ha kocsival járnék melóba, akkor leégne a pofámról a bőr. Kábé 10 km egy irányban. Arra kocsit elővenni picit durva pocsékolás.
-
npera
újonc
És viszont. A videó egy amatőr próbálkozás, de a muzsika alatta ütős.
-
-NoVa-
addikt
Erre valami megfelelő Orosz énekes kontent, Gabibácsi újabb próbálkozására. Insert Coin, continue.
-
-NoVa-
addikt
-
Bujdy81
csendes tag
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #71210 üzenetére
Elmúlt 3300 km átlaga 15.2 kWh/100km.
Vegyesen autópálya/város/országút (tippre kb 50/20/30% lehet)Normál használattal, sose óvatoskodva/spórolva mert minden hatótávon belül van és tök8 mennyit fogyaszt mert ingyen van.
(autópályán gps szerinti 118-128 körül)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Gabibácsi
tag
Én is spóroltam ennyi benzint, hiszen mehettem volna kocsival is moszkvába.. meg inkább az astrát használtam mint a vectrát
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
WiZARD
addikt
14 hónap alatt, 36000et, 390es benzinnel számolva, 8.58 fogyasztással.
Golffal alapvetően spórolósabban vezettem, mert ott számított a fogyasztás valamennyit, meg azzal padlógáz az üvölt és paraszt, na meg lámpától lámpáig nyomva vissza se tölt
(viszont autópályán nem 120-130al mentem azzal)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FőDudu
addikt
Akkor mar erted miert nem eroltetem a ceges autot.
Igaz en nem igen biciklizek.Tegnapi vihar olyan eros volt, hogy a becsukott es osszekotozott napernyot felbe torte.
Az aluminium rudja kb meter magasan kettetort. Nem elhajlott, tort es lekonyult.
Mondjuk 10 perc alatt 10 fokot esett a hofok, pedig nem volt jegeso.Es most azt mondjak ma 13 ora korul meg erosebb jon....
FőDudu
-
FőDudu
addikt
Visszaterve az auto karcokra. Nem igazi karcok, azaz nem alapozot is lehuzo femes horzsolasok, hanem amit mondjuk a kormanyveg gumija hgy a fenyezasen.
Kb muanyag rakenodve...Lehet komolyabb mosas lehozna, slag es szivacs nem.
FőDudu
-
-
FőDudu
addikt
A NER megint szemet vetett egy iparagra?
Megvedik az embereket... Persze.FőDudu
-
Bujdy81
csendes tag
válasz WiZARD #71212 üzenetére
Ez az autó ugye kisebb, mint a 407 kombi, de kisebb kocsink nincsen, számoljunk azzal!
Ilyen profillal a Pug elmegy 6,5 liter gázolajjal, ami kb. 2600 Ft, azaz 26 Ft/km.
Legyünk jó fejek és számoljunk völgyidőszaki áramárral, az 33 Ft/kWh. 15,2*33/100=5 Ft/km. Tehát kb. 21 Ft/km a difi36.000 km alatt az 756.000 Ft. Ez nekem azért bő egy év autózása.
Almát körtével hasonlítani (10+ éves 407 SW-t egy kvázi új Leafhez) hülyeség, tehát gyorsan konfiguráltam egy 308-ast, amit normál felszereltséggel kb. 7 millióért lehet elhozni. A Leaf a 260 km-es akksival 8,2-ért elhozható (nem tudom, adnak-e plusz kedvezményt a listaárból, a Pug esetén belevettem a plusz kedvezményt!), az eltérés tehát 1,2 millió Ft, azaz kb. 57 ezer km. Ez vállalható, elgondolkodtató.*
Amennyiben nem a fapad és/vagy nem a kis akksis Leaf kell, akkor borul a matek, mert nincsen állami támogatás. Nekem elég lenne a fapad felszerelés is, abból viszont nincsen 400 km-es akksis kivitel, csak a következő szintből, már 14,7 millióért, ami már 366.666 km alatt térül meg, az nem éri meg.
*: két dolog miatt nem gondolkodom el a Leaf-en:
1) nem akarom, hogy ennyi pénzem álljon autóban (a Rifter 5 millió volt, arra is szívtam a fogam, de az gazdaságilag azért racionálisabb, mert 10 év múlva az egy újonnan 7,5 milliós autónak a 10 éves értékét fogja érni jó eséllyel).
2) ez már az én nyomorom, de nem férünk el benne. -
-NoVa-
addikt
#Mithallgatszmost. Jó.
-
Gabibácsi
tag
válasz A. Crowley #71231 üzenetére
Azt írtam tudok. Ha akarnék
de nem attól függ miben vagyokHozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #71224 üzenetére
Penny töltőn töltöm, egyelőre ingyen van. Amikor a Leafet rendeltem akkor még azt hittem 1 évvel hamarabb meglesz saját ház. Addig marad ez, vagy lassan szomszéddal egyezkedek hogy hogyan húzok ki hosszabbítót a teraszról a kerítésig az ő kertjén keresztül. (szerencsére nem kell szó szerint a kertjén keresztül, kerítéshez rögzítve szerintem elfér úgy hogy senkit se zavarjon, de majd meglátjuk ő mit gondol erről )
(Alap Leaf annyira nem fapad, listaáron 8.3as 308 körül van extrák tekintetében, teljesítményben/dinamikában meg jóval odébb.)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
veterán
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-NoVa-
addikt
válasz Phülöp #71239 üzenetére
Megesik, valaki ajánlotta, beraktam munka közben háttérbe, és fél óra múlva sem dobtam ki, hogy mi ez a szar, szóval háttérbe jó.
Nem minden hónapban sikerül Igorrr szintű zseniális dolgokat előtúrni a netből szerencsére, különben átlagosságba szürkülne, addig térkitöltő kontent. Meg klasszikusok.
-
veterán
-
Bujdy81
csendes tag
válasz WiZARD #71234 üzenetére
A 8.3-as Pug az kb. 7 millióért elhozható, én is ahhoz hasonlítottam.
Az, hogy teljesítményben/dinamikában odébb van, az relatív. A forgalom ritmusát simán tarja a 308 is a dízel motorral, előzni is simán lehet vele (egy jóval nagyobb bódéval használom az 1.5-ös dízelt, tudom, miről beszélek). Szóval ha nem boyracer valaki, akkor nem igazán számít a villanyautós nyomaték. Ugyanakkor érdekelne, hogy a Leaf mennyi idő alatt gyorsul (óra szerint) 130-ról 160-ra, ami még pont nem büntis az autópályán?
-
Jahno
őstag
Jelentem Baja közepén az egy négyzetméterre eső jó fagyizók/kávézók száma kis híján pozitív egész szám. Kaja/ital ellátmánnyal nem lesz baj, közvetlen mellettünk 24 órás helyek is akadnak, olyat azért ritkán látni. Most értünk vissza a hatalmas városnéző túránkról, kicsit lazulunk az itteni medencénél aztán estefelé folytköv. Persze holnap szerettünk volna hajózni, de pont nem jár.
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #71242 üzenetére
Nyilván lehet azt mondani az autót nagyban meghatározó paraméterek közül bármelyikre hogy az nekünk pont nem számít. De akkor kár hasonlítgatni a többi paramétert is.
130 a max megengedett, így nem tudom a választ és úgy se számít ha valaki nem boyracer
A 308at is elő lehet fűteni télen/hűteni nyáron távolról irányítva, ugye?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
Életösztön minimál:
-
Bujdy81
csendes tag
válasz WiZARD #71244 üzenetére
Bevallom, sosem volt olyan autóm, amit lehetett előfűteni/hűteni, ez tény. Biztosan hasznos feature.
Az óra szerint 160-at csak azért írtam, mert írtad, hogy "teljesítményben/dinamikában meg jóval odébb". Az én vezetési profilomban sokkal gyakrabban fordul elő az autópályán óra szerinti 160, mint az előfűtés/hűtés hiánya. Ugyanakkor, ha nem garázsban parkolnék és nem teremgarázsba mennék munkába, akkor biztosan örülnék az előfűtésnek!
Biztosan jó autó a Leaf ezt nem vonom kétségbe, egyszerűen levezettem, hogy ÉN miért nem fogok azt venni amíg nem változik jelentősen az ára.
Amit viszont leslie írt, hogy ha van villany autód, akkor többet mész, az viszont nem a zöld gondolkodás irányába mutat...
-
FőDudu
addikt
Egyik ismerosom - vezeto beosztasban, de nem nalunk - Surface Pro X masinat nezett ki maganak.
Igazabol nehez belekotni, mert amire neki kell arra valoszinuleg jo lesz.
VPN-en keresztuli tavoli asztalon SAP-ban es egyeb progikban dolgozni, atutalasokat USB-s kutyuvel alairni (na erre azert driver ugyileg lehet nemi szivast feltetelezni, hiszen lehet nem trivialis az USB passthrough az ARM-PC vonalon)...Ha a biztos kompatibilitast nezem, akkor Surface pro7 vagy epp egy Dell XPS 2in1 ami biztosan jo lenne. Egyik sem ennyire uj, ennyire mas, ennyire picipuha....
Velemenyek?
FőDudu
Új hozzászólás Aktív témák
- IBM Lenovo ThinkPad 20V 4.5A 65 és 90W gyári töltő
- HP laptop töltő, eredeti, 65W
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs