- OLED TV topic
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bluetooth hangszórók
- ASUS notebook topic
- Videós, mozgóképes topik
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- E-book olvasók
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
ph A cég "lopakodó" alaplapokkal is kompatibilis, Signature sorozatú újdonságát szemügyre véve hirtelen azt sem tudjuk, hogy merre van az eleje és a hátulja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
válasz Bujdy81 #137850 üzenetére
Szerintem valami "vastelepen". Mondtam volna, hogy a Ferroglobus árul ilyeneket, de azt megvette a ThyssenKrupp, aztán az elég nagy cég, hogy csak úgy legyen itt-ott telephelye.
De ilyen külvárosi fémkereskedések, mint pl. felénk a BóNa vasker, szerintem esélyes, csak ott inkább táblás lemezek vannak, de talán van ekkora leeső darab.
Anno nekem azt mondták, hogy a "helyi erőkkel" meg lehet beszélni, hogy vágják fel a táblalemezt... lehet, hogy van ilyesmi leesett darabjuk.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
Nem is értem, miért vesződik a világ az akksitechnológiák fejlesztésével...:
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
nperának, mert szereti az adidasba bújt oroszokat:
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #137859 üzenetére
en ezt a Rimac-s mukit nem ertem, hogy o huszonegyket evesen mit tudott annyira jobban egy E30-s bodeba osszerakni az otthoni garazsban, meg onmaga megrajzolt osszeforrasztgatott NYÁK-re epitett elektronikan levezerelni, amit a autogyarak meg fejleszto kozpontok tobb szaz/ezer mernokje sem tudott megkozeliteni se...
foleg amik hozza kepest vegtelen penzbol csinalhatjak, meg olyan csiri-biri dolgokat is be tudnak rendelni beszallitotoktol vagy akarhonnan, amikrol egy otthoni hobbielektronikas messze nem is tudhat, hogy az egyatalan leteziktöbb drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #137861 üzenetére
Van ennek egy haverja a svédeknél, a Christian Von Königsegg. Ő mondjuk éppen gazdag volt, és ő is autógyártásra adta a fejét. Ja, kezdetben ford V8 asokkal, asszem, de most már van nekik saját elektromos, és az egész cég ~20 éves.
A Rimac a másik, ja. Azt a gyártót / csókát annyira nem ismerem, de hogy a Bugatti-t beáldozta a VW konszern, azért jelez valami tudásfélét.
Biztos sok motort leégettek ott is.Szerintem a Máté jó volt az elektronikai szakkörön is már, és a tanárai felfigyeltek rá.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
didyman
őstag
válasz hobizoli #137861 üzenetére
Valószínűleg azért, mert neki otthon a garázsban számos olyan szempontot nem kell figyelembe vennie, amit egy első vonalas gyártónak meg igen, és valószínűleg azért is, mert bármilyen technológiai fejlesztés egyik sarokköve az, hogy az arra épülő termékek ki tudjanak futni, behozzák a belefektetett mindent, mielőtt a következő lépcső beléphet, mert azért a kotta ott sem korlátlan a mindenre.
"Az Antióchiai Szent Kézigránát. Mínár atya az őrizője e kegyes ereklyének"
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #137861 üzenetére
Jó hát na, a Futárt sem akartad sokadikra megérteni, hogy nem csak egy kijelzőről van szó (amik mondjuk azóta mennek esőben, fagyban, napsütésben) hanem egy viszonylag komplex rendszerről ami tájékoztat, appban követ, valós időben értesít és a járatok felől/felé is kapcsolat van. Oszt mindent iparilag betermelni mindenbe, ha metrópótló van akkor kirendelik és a busz felkerül a térképre, Moszkván már bemondják, hogy Oktogontól pótlás van, appban kis szöveges leírás és kb. valós idejű követés. De ja, hetekig nyüszítettél, hogy de hát mi kerül ezen olyan sokba és csak egy kijelző. Az ipari részét nem is számolva, meg azt sem, hogy ha telepítened kellene egy ilyen fém oszlopot, akkor milyen bér igényed lenne :-)
És itt egy részének mindenféle csoda ISO meg egyéb bigyónak is meg kell felelni, míg ha a garázsba összerakod és lekotlik, vagy bármi hisztije van, az nem hat meg senkit. Ellenben ha az M4 megáll, akkor ajajj...
-
eattila
csendes tag
válasz Sipi- #137867 üzenetére
És kb ennyi lehet a megoldás 88%-a
Meg még annyi, hogy amíg a pl. a Vw (meg bármelyik) mérnökeinek az munka (8-17-ig kb), a Rimacos csávó meg szerelemből csinálta, mindegy meddig tart alapon.
[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #137866 üzenetére
OK, es akkor most terj at arra reszere, hogy ez a faszi hogyan tudott home made is ennyire jobbat csinalni, mint iparilag barki tizen-huszoneves gyakorlattal elektroniai meg sw mernokok ezreivel sem hozza kepest vegtelen budget-bol gazdalkodva
szoval ez hogyan lehet?
vagy ekkora tudassal kb Nobel dijat kene kapniatöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz hobizoli #137869 üzenetére
Ez nem egyszerű. Érdemes különválasztani a kezdeti prototípus megoldásait, az első Concept 1 kocsit, aztán a ”beszállítói” fázist és a mostani VW konszern legfelső polcos fejlesztői szegmensét befoglaló szakaszát.
Kezdetben elképesztő lelkesedéssel és igazi prototípus megoldásokkal hekkelt össze egy 3-as BMW-t elektromos hajtásra. Cimborák és rokonok segítettek, akkor alighanem mindenfajta ipari eljárást mellőzve tisztán prototípus szinten megalkotott koncepciókat. Minden mockup, minden személyre szabott és végletekig tákolt, de működik. Technological demonstrator.
Utána lett belőle cég és valami elképesztő melóval megcsinálták a Concept 1 kocsit, amit Hammond durva balesete rakott be a köztudatba. Addigra gyakorlatilag felépítettek egy erősen manufaturális processzt, írtak saját szoftvert és fejlesztették és gyártották a komponenseket a kocsihoz.
Nem tudom pontosan mikor, de vélhetően valamikor ekkortájt kezdett a VW felfigyelni rá, hogy lehetne ebből még kihozni együttműködést is. Alighanem jó trendeket jókor felismerve a Rimac is rájött, hogy van fantázia beszállítóként hajtásláncokat tervezni. Akár turn key calibrated, akár részegységekre korlátozva. Így lett például a Taycan hajtáslánc kifejlesztve, amennyire tudom az is Rimac munka.
A Bugatti márkanév mögé is Kellett valami elektrifikálható tartalom, mire a Concept 2 (Nevera) átment koncepcióból valóságba meg is lett kötve az üzlet. Rimac fejleszti ki a Bugatti hajtásláncot (és vélhetően a kocsi nagy részét is) a VW helyett.
És akkor a kérdésedre válaszolva:
Kezdetben tutira semmiféle megkötés nem volt. Semmilyen. Férjen bele a kocsiba. Működjön mérsékelt napsütésben ott éppen. Ha bárki hozzányúl valamihez, akkor megcsípi jól. Vagy agyonüti.Bármilyen topológia lehet opció. Gyártás, processz, anyagminőség nem számít. Fusson pár kört a drift pályán, kész. Semmiféle más kritérium nincs. Se range, se élettartam, se NVH, se EMC, semmi.
Ahogy lett pénz a cég mögött rá tudott állni az exkluzív fejlesztési irányokra. Felső polcos komponensek, felső polcos anyagminőség, felső polcos processz a gyártásban. Alacsony darabszám, de agyhalott profit per kocsi.
Hypercar szegmens, csak a teljesítmény per köbcentiméter (és tömeg) a lényeg. Lehet akármilyen elvont megoldás, ha alacsony darabszámban gyártható, kis térfogatból is kijön egy kamion ereje és meg tudják rá otthon írni a szoftvert, akkor hajrá.
A fentiek alapján hiába is akarod VW-hez vagy FORD-hoz hasonlítani, mert nem ugyanaz. Ha hasonló példákat akarsz, akkor ott van a VW ID.R és a FORD irányából a 2000-lovas « Transit » kisbusz…
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
napelemes összeb*szta a zsaluziát, mert létráról lecsúszott az építés alatt lévő állvány egy darabja - fizeti javítást.
most jött zsaluziás leszerelni, amikor építette az állványt akkor a szarul kinyitott létra összecsukódott, a ház falba ütött 2 lyukat. 2 éves fehér szín, javítsd úgy hogy ne legyen folt egy nagy sík közepén... sorry, csináltassam meg, fizeti.(maradék, lejárt cuccal megpróbáltam bejavítani, ha megszárad kiderül mennyire üt el)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
Ezek 2023 legjobb négy évszakos gumijai
A tesztekből tisztán látszik, hogy a négy évszakos abroncsok teljesítménye kezd összemosódni a téli és nyári abroncsokéval, több esetben még jobbak is. Mivel egyre inkább mosódnak össze az évszakok, arra a rövid időszakra, amikor igazán hideg van, tökéletesen megfelelnek már ezek az abroncsok is, de hóban sincs velük igazán gáz. Ráadásul az évi kétszeri szerelést is meg lehet velük spórolni a gumisnál.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sipi-
tag
Postapontra érkezett csomagnál is kellene emailt kapnom, ugye?
Nyomkövetés szerint: "A küldemény PostaPonton 12:00 után átvehető", de nem jött róla email, hogy tényleg át lehet-e venni.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
npera
újonc
Nevera tolatása megvolt már? Mert mostantól Guiness World Record ez is.
-
npera
újonc
Jogsim kezd lejárni, januárban kifut. Jött levél, hogy meg kell újítani. Két lehetőség van:
- csinálok fényképet, ráragasztom egy papírra, beküldöm és befizetek egy számlát
- odamegyek a jogsis irodához, ott van automata fényképezéshez, majd elintézem ott.Mivel az iroda kábé 2 km-re van innen, így odamentem ma 7:30-ra. Automatát személyi számmal etetve megcsináltam a "mugshotot" magamról. Utána odamentem a pulthoz, ahol az adminisztrátor hozzárendelte a képet a digitális fiókhoz. Ott helyben ki tudtam fizetni a 180 koronás díjat a fényképre, meg a kézi adminra. Utána a már levélben megkapott 280 koronás számlát befizetve elindult a folyamat. 5 nap múlva jön levélben az új jogsi.
Egész kellemes folyamat, nincs sok macera.
A fénykép kegyetlen jó lett egyébként. Igen pocsékul aludtam és atom karikás szemmel félig fölébredve nézek bele a kamerába, mint egy partra vetett hal. Ha valaha is elkapnak valamiért, akkor a tökéletes "én ártatlan vagyok" fénykép
-
-NoVa-
addikt
Kis RPI5 első benyomásos post.
DSI display: Nem sikerült életre rugdosni, hamar elengedtem.
Raspbian full linux: TV-re kötve megnéztem, szép, jó, reszponzív, tényleg elhiszem, hogy használható lenne desktopként, de azért maradok a macOS-nél.
OSMC: Kodi-s transmissionos készre csomagolt debian alapú oprendszer, egyelőre kivárok, amíg rendesen felkészítik PI5-re.
Raspbian lite: ssh-s remote headless core linux, most ennél maradtam. Teljesen jól összeállt desktopra való installer, next-next-ok jelleggel letölt, megírja az SD kártyát, konfigot megszerkeszti annyira, hogy nem kell utána még szövegszerkesztőből turkálni. ÖSszedugom a router mellett, adok neki áramot, és megy.
OpenMediaVault: Ez egy elég szépen összeállított NAS/Docker container/mindenféle pluginezhető környezet lenne webUI-val Raspbian lite alá, de egylőre az aktuális 12-es Debiannal nem kompatibilis. A 11-es meg nem támogatja az új PI dolgait, karácsonyig ígéri a friss 7.x-es változatot a fejlesztő. Ezt mindenképpen meg akarom nézni majd.
Szóval jelenleg ott áll a TV alatt, SSH van, MC van, SMB támogatást pakoltam rá, 2x2TB SSD lóg rajta exFAT-ra formázva, azok hálózatról elérhetőek. Wifin 40-50MB/s körül teljesítenek, a WD NAS-okról 80MB/s körül másol, magán belül a két SSD között 200MB/s megy. A WD-től hasonló árbant 4TB mechanikus HDD-vel jönne ki, nagyobb fogyasztással,, lassabb felpörgési/hozzáférési idővel és már jóval körülményesebb SW háttérrel. Ok, még terveznem/nyomtatnom kéne hozzá valami esztétikusan az SSD-ket kábelestől integráló házat is, ennyi extra meló jár vele.
-
Jahno
őstag
válasz npera #137893 üzenetére
Én meg fél napot szoptam az online ügyintézéssel, mert elvileg egy jelszó van mind felett, gyakorlatilag a folyamat vége felé még egyszer kéri a végső azonosításhoz és ott azt mondja, hogy nem jó.
Másik böngésző, privát ablak, másik gép, kuki törlések, még másikabb böngésző, minden is volt, nem megy. Persze akkor derül ki, ha nem megy, mikor végignyomkodtad a sok oldal kitölteni valót és aláírás után beküldenéd. Úgy látszik valami összekócolódott, kétszer megváltoztattam a jelszavam és attól megjavult. Határidő előtt nagyjából 2.5 perccel.
Most inkább a szombati bulira is készülök, közben reggel gyárban selejtezés, ki kell pakolni a raktárat, egyéb civil dolgokkal is olyan arcon pörgés akad, hogy kb. alig látok ki a fejemből és villamoson alszok 20 percet. Jövő hétre mérsékeltem magamnak némi szabadságot, de addig még megküzdök itt 1-2 szoftverfrissítéssel, ami alap rutin lenne és mégis félrement.
-
Sipi-
tag
válasz npera #137899 üzenetére
Az jól szokott működni, csak hiába lépek ki, nem lehet másik session-t nyitni csak böngésző bezárás után.
Engem a CIB szivatott (remélem múlt idő). A mobilapp 3-szor is kidobott és úgy gondolta, hogy nem vagyok regisztrálva. De a push üzeneteket megkaptam a terhelésekről
Ilyenkor 10-15 perces telefonálásokat kellett csinálni az ügyfélszolgálathoz, hogy kiküldjék az új regisztrációs kódot.https://www.ferfiakonyhaban.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen