- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Milyen széket vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: ProArt notebookok és tabletek
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #130791 üzenetére
Most csak ötletelek, mint egy boldog amatőr. Milyen paraméterekre (szenzor jelekre) vezérel a vezérlő? Ha ezeket tudod, akkor nem lehetne egy Raspberry Pi-ra rittyentett kis szoftverrel vezérelni mindezt?
Gondolom van benne 1 vagy 2 szenzor, azok valamilyen tartományon belül kell legyenek és begyújtásnál van valami szekvencia, ami lefut. Utána pedig valamilyen egyszerű vezérléssel próbál tartományon belül maradni a paraméterekkel.
Gondolom kellene A/D-konverter a szenzorok irányából, aztán gyí. Ha működik a kazán, akkor rá tudsz kapcsolódni egy teszt szoftverrel és diagnosztikázni, akkor tudsz logokat generálni, aztán LabView vagy más egyszerű SW alatt megnézni, hogy miként regulál. Aztán lehet saját SW-t írni rá.
Utána van egy open source vezérlőd, ami alighanem nagyságrendekkel egyszerűbben javítható, ha valami megmakkan benne.
Hmmmm?
-
blueboi69
csendes tag
válasz npera #130801 üzenetére
Számtalanszor gondoltam rá, de nem merek belevágni
Egyébként viszonylag kevés szenzor van, viszont a gázszelepet szabályzó cuccot végképp nem ismerem és a begyűjtó részhez is valami extra trafó kell.
RPi helyett arduino board jó, pár éves tapasztalatom van ilyen saját fejlesztésű cuccokkal, de ez annyira kritikus, hogy nem mertem belevágni.
De pl a HMV fűtőszála az saját vezérlés lesz. -
npera
újonc
válasz blueboi69 #130803 üzenetére
De most komolyan mi kellhet hozzá?
- gázszelep kábé, mint egy fojtószelep? Valami tartományban vezérled gondolom.
- hőmérséklet az égéstérben vagy kimenő hőfok?
- légtömeg méréshez hasonló valami?Az egész kábé arra megy ki, hogy mennyi "benya" megy be, milyen a "lambda" és mennyi az EGT, nem?
Fogalmam sincs, de ennél sokkal komolyabb nem lehet. És gyújtásnál van egy gyújtási szekvencia, amikor valami lamdára vezérel és nyomatja a szikrát.
Ha értenék hozzá és nekimennék, de persze előtte csinálnék többféle logot, hogy tudományosan b@sszam el, ne csak úgy hübelebalázs módjára
Kell legyen neten RTFM gázkazánra, kis előolvasás sosem árt. Meg ruszki gázkazános robbanós kompiláció
-
Jahno
őstag
válasz eattila #130800 üzenetére
De az legalább kicsavar egy hibalódot, hogy X szonda meghibásodás. Aztán úgyis mindegy, kijön a gázszerelő, az vagy hümmög vagy nem, de nem kevés pénzt fel mernek szívni. Hivatalosan ugye bekötni sem köthetem a készüléket, idehaza megnéztem, feladtam, még ehhez is béna voltam és gázszerelő is egyből mutatta, hogy mi a baja de vlaahogy vízzel bátrabban kísérletezem ha mellémegy valami tömítés.
-
npera
újonc
válasz Sipi- #130812 üzenetére
Kábé nagy vonalakban igen. CAN snifferrel meg lehet patkolni a CAN-t, aztán ha valamennyire logikusan követik az Autosar megnevezéseket, akkor rá lehet kavarni a jelekre. Nem mindig egyértelmű, de ha van idő, akkor csodákat lehet művelni.... állítólag, mert ugye én ilyet sosem csinálnék....
Két hete egy talán stuttgarti (ki emlékszik már) modellt hajtottam 2 napig a tesztpályán. Az autó árának kábé duplája volt benne műszerekben, még extra nyomatékmérő tengelyeket is használtunk, hogy gyakorlatilag "mozgó fékpados" mérést tudjak csinálni. Annyira tele volt mérődobozokkal a kocsi, hogy a hátsó ülésekre be sem lehetett ülni.
Most szedik ki belőle a cuccot, aztán újra összerakják rendesen és meg lehet vásárolni jó pénzért...
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #130745 üzenetére
Cserébe ha igazak a hírek egy újfajta élménnyel gazdagodhatsz. (feltéve hogy eddig nem csináltál ilyet)
Állítólag mostantól ők nem helyezik forgalomba az autót, hanem neked kell intézni az okmányirodában
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz WiZARD #130814 üzenetére
Szerintem egyszerűbb lenne, ha mindenki magának intézne mindent. Pár PDF-et letöltesz, kitöltöd, elküldöd, aztán vársz 1 évet és megjön a kocsi. Levámolod, kihozod a kikötőből, aztán forgalomba helyezed. Kapsz hozzá leírást, hogy miként kell a HV-rendszert szervizelni, vastag gumikesztyű és védőszemüveg, aztán hadd szóljon....
-
WiZARD
addikt
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #130819 üzenetére
Teslának onnan is jöhetett, hogy elég kevés a helyi erő aztán még pénzt sem szeretnek rá költeni, azok meg dolgozni nem szeretnek szóval ja, meg lehet fejteni, hogy mi megy nyugaton meg mi nem, mikor teljesen más az eljárás. Közben család első nyugati autójára emlékszem, a bolt határon adta át a trélerről és még ott is segített mindent lepapírozni a magyar oldalnak. Mondjuk akkor még az okmányiroda/kormányablak ismeretlen fogalom volt.
-
WiZARD
addikt
válasz Jahno #130821 üzenetére
Persze hogy ez van a háttérben.
Gondolom nyugaton az okmányiroda se ilyen napokig sorbanállós.
Itthon asszonynak lejárt személyi.
6 hónapos gyerekkel menjen oda (időpont volt neten foglalva), utána menjen oda még1x akkor nem kell időpont mert csak ideadják. Aha, 30 perc után felhúzta magát és eljött, tartsák meg.
Ma ment gyerek lakcímkártyájáért (mert első elveszett és pótlást már nem lehet online kérni). Nem tudják megcsinálni, mert ők más címet látnak a rendszerben. Ha kevésbé határozott akkor simán hazaküldik, de így végül mégis sikerült, mert mégis megtalálták a jó címet...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz WiZARD #130824 üzenetére
Itt a kovid alatt összeomlott az egész okmánymegújítási rendszer. Hónapokat kellett várni időpontra. Elkezdték árulni (!) az időpontokat élelmes egyének, erre bevezették, hogy csak magadnak tudsz foglalni
Én a fiamnak 180 km-re innen Åmål kisvárosban foglaltam időpontot, 2 és fél órás autóút volt egy irányban. Akkor volt 1-2 héten belül időpont. Nagyvárosokban fél év kábé.
Felvenni úgy lehetett, hogy odamentél kábé 2 órával zárás előtt, akkor ha zárásig nem adták ki, akkor kaptál külön sorszámot és kihozta egy rendőrnő az extra sorszám alapján az ajtó elé, mert az épület már bezárt. Asszony addig elment a gyerekekkel játszani, én meg tartottam a helyünket a sorban.
Ez mondjuk nem Nyugat, mert az Helsinki
Mondjuk cím egy van: a személyi számodhoz kötött és az minden rendszerben benne van.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Jahno fogadjuk már látott ilyet:
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #130824 üzenetére
Haver éppen Hollandiában honosított autót, az kerek 9 napos ügyintézés volt úgy, hogy semmi extra nem jött közbe. És ott is van olyan, hogy online foglalás után a visszaigazoló emailt ki kell nyomtatni, mert egyik állomáshoz kell a nyomtatott papír...
Az mondjuk mókásnak tűnt, hogy az ügyintézéshez szükséges egy napos rendszámot akár ki is nyomtathatod magadnak a megfelelő formátumban és csak simán felragasztod.
Meg olyanok, hogy ami emailben jött azt vissza kell postázni, aztán ha megkapják erre hivatkozva kapsz egy emailt, hogy mit kell utalni és hova.
Meg ilyesmik és itt-ott sorba is kell állni, megkérdezhetem pontosan meg előkereshetem a teljes sztorit mindennel, most írta meg kordokumentumnak pár hete. Pld. az is érdekes, hogy 15 éves autónál valami adót vagy illetéket a bekerülési ottani katalógus árához mérve számolják ki.
A többi X, idehaza a személyikkel meg hasonlókkal kb. 5 perceket szórakoztunk, de lehet idén még csináltatok útlevelet, akkor beszámolok mi történt. Előző elég gyors volt úgy 2012 magasságában, mert bent voltam úgy 5+ percet és fél óra múlva át is vehettem.
-
Jahno
őstag
válasz npera #130825 üzenetére
Nekem az alatt járt le a műszaki vagy már nem is tudom mi volt, de végül mindent ki lehetett gépészkedni. Lehet mást érzékenyebben érintett, mert én sem értettem a rövid átmeneti időszakot, hogy szinte megállt minden, aztán feltorlódtak a teendők, de nyitottak ideiglenes ablakokat is valamint hosszabb nyitvatartást. Ahogy nézem 1-1 extra hétvégén kipörgött a fél kerület feltorlódott cucca és akkor melót sem akadályozta. Bezzeg a póóóósta, az lefaragott a nyitvatartási időből és úgy is maradt, meló után rohanok haza és éppen beesek zárásig. Vagyis még pont beesek, mert az új főméltóságos nagy ember kitalálta, hogy másképp és hosszabb legyen a munkaidő és ezt az infót még nem tudjuk hova tenni....
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz WiZARD #130814 üzenetére
Igen, a csoportban most ezen megy a hiszti. Hogy a szalon meg akarja spórolni egy Jóskapista árát, akinek az lenne a dolga, hogy rohangál a szalonból az ocsmányirodába intézkedni.
Egyrészt megértem őket, mert esélyes, hogy nem kapnak embert, miközben az eladás fut fel. Másrészt meg azért, na! Ez nem egy Trabant, hanem egy 20+ (S vagy X esetén 50+) milliós autó, azért ne a user álljon már sorban ügyet intézni!
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #130831 üzenetére
Vannak specializált szerelők, akik ebben nagyon jók. Úgy szétszedni ismeretlen műszerfalakat, hogy utána össze is lehessen rakni. Adózási megkötések miatt egy "konzultcég" intézi az összes autós kölcsönzős vagy vásárlós ügymenetet, a vágóhíd nem kereskedhet gépjárművekkel az üzleti leírásában foglaltaktól eltérően.
-
npera
újonc
válasz Jahno #130834 üzenetére
In your dreams
Eddig a legjobb az volt, amikor megkaptam egy USA-piacos kocsit homologizációs tesztre és aki lerakta a parkolóba képtelen volt arra a bravúrra, hogy ráakassza az AC-töltőre. Abban a parkolóban van egy rakás beépített kábeles Type 2 (EU-s) AC-töltő, de ez a kocsi USA-piacos volt Type 1 dugasszal. Annyit kellett volna csinálni, hogy kábé 30 méterre odébb áll meg vele, ott vannak beépített kábel nélküli AC-töltőfejek, amibe be tudod dugni a kocsi saját Type 1 kábelét, aztán éjszaka feltölti magát.
Mikor felvettem a kocsit volt benne 4% SoC. Be kellett adjam műhelybe felműszereztetni (instrumentált motorvezérlő, powerbox a műszereknek, laptopnak állvány utasülés elé, satöbbi). Mire kész lett és a gumit is lecseréltem rajta nyárira a fékpad miatt (all season abroncsot szétszaggatja a dyno), addigra volt 2% a "tankban".
Mivel a fékpados mérés előtt 100%-hoz közel kell legyen az akksi, ezért utána még fel is tölthettem bónuszként.
Szóval az, hogy BEV abszolút nem garancia a teli tankra
-
npera
újonc
Tegnap 3 autós próbálta megreccsenteni a Totoyát. A falun belül egy nyugger kitolatott egy parkolóból anélkül, hogy bármit nézett volna oldalra. Kábé 10-el haladtam a parkolóban, de így is erősen fékeztem, mert olyan hirtelen nyomta be a gázt álló helyzetből, hogy gyakorlatilag "kilőtt" elém.
Ugyanabban a parkolóban egy másik nyugger előadta ugyanezt kábé 30 méterrel később, akkor már római arcéllel fékeztem le miatta.
Később pedig a "belvárosban" hajtott ki elém egy XC60-assal egy effendi úgy, hogy mélygarázsból jött ki sehallselátdömötör üzemmódban, ott el kellett rántsam a kormányt. Egy 30-as zónában haladtam 25-30-al, sikerült kikerülni. A legjobb az volt, hogy utána még ő dudált rám és próbált "tolni" hátulról. Elküldtem a qrva anyjába, utána meg púposkodott a pirosnál, ahogy mellém állt a kanyarodó sávban. Érdeklődtem, hogy akarja-e, hogy beverjem a pofáját, de nem akart kiszállni. Utána bátran köpött egyet a szélvédőre, amire kiröhögtem és lemostam a szélvédőt. Ezen csak jól felhúzta magát és csikorgó kerékkel húzott el.... Júúúj....
Nem értem minek púposkodik, ha utána csak köpködni tud....
-
npera
újonc
Blueboi, inkább ne nézd meg a grillt 6:43-tól...
Pár százalékkal túltolták a nyílások méretét, ez groteszk...
-
Grillo
senior tag
Jánoskérem, elvileg kedden birtokomban lesz a 8mm-es Meike. Már fedexálták, hétfőn meg is jönne, de akkor nem lesz otthon senki, így
csütörtökötkeddet mondtam. -
Jahno
őstag
válasz Grillo #130841 üzenetére
Hét végéig szerintem magamon kívül leszek.
Szombaton lesz egy rendezvény amit csinálni kellene, csak hiányoznak a részletek. Aztán 1-2szer megírtam a mondókámat, az senkit nem érdekelt, most meg nem tudom, hogy picsogjak-e ahogy szoktam és akkor megkapjam a magamét, hogy ne hisztizzek folyton vagy csak várjak és sodródjak a dolgokkal, utána meg abból legyen nyűg, hogy nem egyeztettünk :-D Ebből kifolyólag minden is képlékeny. Én a kihasználtam volna a helyismeretemet, mert IX. kerületben reggel parkolót keresni 1 tonna cuccal időre, az nem túl kellemes.
Péntekre meg van egy fix dolgom, ahonnan reggel 3 felé esek haza, így ha szombaton reggel 5-6 felé kell pakolni, akkor nem leszek boldog. Este meg vissza ugyanez. Ebből kb. az este a fix és még azt sem tudom sörözhetek-e szabadon :-D
Utána meg lukkamerás hétvége. Vasárnapra még ahhoz sem találtam semmi értelmes helyszínt.
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #130447 üzenetére
Napelemes fb csoportban panaszkodnak, hogy októberi napelemes témára Eon még nem válaszolt, mert leterheltek.
Nekem az októberi beadványra január elején jött válasz.
A múlthéten beadott dokumentációra pedig ma jött válasz, hogy jóváhagytákSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
Ma elvittem asszony második macskáját is sterilizáltatni. Beraktam a hordozóba, az egész hordozót pedig egy nagy kék IKEA-s zacsiba, hogy ne a hordozó fogóját terhelje a kisállat (3,72 kg a mérés szerint) tömege. Volt alatta egy törölköző is, ha esetleg valami folyadék jönne belőle a transzport alatt.
Az egész installációt beraktam a csomagtartóba, aztán mire odaértem kiderült, hogy a kisállat kinyitotta a hordozó ajtaját és leült mellé a zacskón belülre a törölközőre és onnan szemlélődött....
Az orvosnál ilyenbe rakták, ez jóval komolyabb cuccnak tűnik.
-
Samott
addikt
Es nagyjabol vege is a Digi mobilnak.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sipi-
tag
válasz Samott #130848 üzenetére
Ami problémás, hogy a meglévők sebességét is lekorlátozzák 3/3 Mbps-re júniustól
Nagyobbik fiamnak van egy digi-s kártyája is, a net miatt. Havi 1600 forintért megérte, de ezután nem tudom honnan szerzek neki mobilnetet. Céges kártyám nincs, sajátom flottában van, de az kb. 3ezer forint/hó. De lehet, hogy az lesz majd a legolcsóbb mégis.https://www.ferfiakonyhaban.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- IBM Lenovo ThinkPad 20V 4.5A 65 és 90W gyári töltő
- HP laptop töltő, eredeti, 65W
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen