- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- OLED TV topic
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Bluetooth hangszórók
- ASUS notebook topic
- Videós, mozgóképes topik
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
it Az energiaéhes adatközpontok és a big tech egyre növekvő igényei miatt elindultak a megbeszélések az USA kormánya és a tech szektor között: klímabarát áramtermelést akarnak.
-
Computex 2024: Az Akasa mágneses burkolatot ad, az SSD-t te rakhatod bele
ma Újabb MagSafe-es kiegészítő, más megközelítésből, mint az MSI-nél.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
Yajj. Vasárnap haveroknak kellene segíteni fotózni. Egyszerre ránk is dőlt vagy három feladat. Első legegyszerűbb a világító térkő vagy mi. Ebből ki kellene hátrálni, mert nem lehet jól megcsinálni. Úgyis csak a szívás lesz vele, nekem alapban értéktelen az egész. Ezt még pénzért sem.
Egy istentisztelet és nyugdíjas lelkipásztor búcsúztatója, két helyszín, 2 mise meg vendégség. Hááát, még értelemezen de nem az én rendezvényem lesz. Állítólag enni-inni lehet, szóval már jobb, mint egy MLMes gyűlős majomkodás. Viszont korán kell kelni, majdnem egy ember is meg tudná csinálni csak kettővel biztosabb a dolog. Ez legalább nem bonyolult.
A harmadik már bonyolult, ezt sem lehet jól megcsinálni, szakérteni kellene meg vakukat vinni valami délutános buliba. Most nézem az időpontokat és nem árt ha elolvassuk a kiírást és a házirendet:
"– Azoknak, akik nem szeretnek éjszakázni: Ez a buli tényleg délután 4-től éjfélig tart, és érdemes korán érkezni!
- klub legszolidabb partija (de azért számíts rá, hogy ez is vadabb, mint bármely más buli a városban).
– Rutinosaknak, akik szívesen segítik a kezdőket ezen a fantasztikus utazáson.
– Azoknak, akik számára a tánctér nem az orgiák tere: ezen az partin azt kérjük, csak a playroom-ban szexeljetek."Mire gondol a költő?
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #129141 üzenetére
A Tesla hívők, ööö, tulajok szerint sokkal tartósabb, igénytelenebb, mint a valódi bőr. Tapintásra (6500 km volt a tesztautóban) nekem tetszett, olyan "bőr feeling" volt. A "vegán bőr" dumát letojom, ne kelljen a gyerekek után havonta restaurálni a kocsit, az a fontos!
-
Tim82
nagyúr
-
Tim82
nagyúr
válasz Jahno #129155 üzenetére
Én azért bízom benne, hogy előbb-utóbb leesik nálad, hogy totálisan lényegtelen a felvetésemben az összlétszám...
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Jahno
őstag
válasz Tim82 #129156 üzenetére
Szerintem nem lényegtelen, de talán leesik, hogy ami számot én is mondtam az is egy teljesen véletlenszerű bármi, mert nem tudjuk indokolni. Amúgy 1-2szer írtam erről, komplett városon átmentem már úgy, hogy alig láttam bicajost a körúton meg úgy is, hogy az összes teljesen szabálytalan volt (vagy biztos kettő is elbújt éppen akkor szabályosan a hátam mögé, ezt ugye nem tudhassuk).
Az mondjuk akár számíthat is, hogy az hány százaléka az összesnek, de gyanítom az össz forgalom is valami lehetetlenül becsült arányszám, mert mérni nem nagyon mérik. Elvégre ilyesmikből áll az a megmondás, hogy minden kerékpáros szabálytalan és ha 95% valóban szabálytalan, akkor az már minden. Meg az is, hogy ha a rakparton/körúton napi három bicajos közlekedik akkor az olyan jelentéktelen, hogy nem érdemes vele számolni és méretezni rá.
-
Tim82
nagyúr
válasz Jahno #129157 üzenetére
Akkor még egyszer: szerinted az rendben van (függetlenül a halmaz egészének nagyságától, de persze lehet ezen fingot reszelni), hogy a t. kolléga előítéleteit a halmaz egészével szemben egy, azaz írd és mondd, egy darab általa látott biciklisre alapozza?
Merthogy a felvetésem (amennyiben sikerült elolvasnod és megértened) erre vonatkozik.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Tim82
nagyúr
válasz Jahno #129159 üzenetére
Javíts ki, ha nem jól értem: Te HZD-vel ellentétben rendelkezel számszerű, valós adatokkal arról, hogy a biciklisek hány százaléka az, aki szabálytalanul közlekedik úgy általában és ezért szerinted igaza van? Hiszen valamivel alá kellene támasztanod a "nagy átlagot" a hasraütésen, illetve azon kívül, hogy Te mondjuk 3-4 esetet láttál.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Jahno
őstag
válasz Tim82 #129160 üzenetére
"hogy Te mondjuk 3-4 esetet láttál."
Napi 3at is látok, de lehet csak kettőt Így kezdődött, amit írtam nem? "Számoljuk meg."
És mintha írtam is volna példát.
Bár ebben Bujdy a haladó, Vele elvileg megyünk számolni. Majd 4 év múlva írok posztot, csak olyan feltételt szabott, ami nekem nem tetszetős irányba kavarja a számokat. Mert bicajos és gondolkozik is. Ritka alak, bár állítása szerint is átmegy a piroson, mert az a hatékony
[ Szerkesztve ]
-
Tim82
nagyúr
válasz Jahno #129162 üzenetére
Nos, én tömegközlekedést használóként, illetve gyalogosként legalább ennyi szabálytalan autóst látok naponta és a "gondolatmenetedet" követve ezek alapján az összes autós, na jó, a nagy átlaguk úgy általában véve szabálytalanul közlekedik és veszélyes magára és környezetére.
Persze, egy darab galamb-a-sakktáblán módon "vitatkozó" Jánosból azért nem szeretném azt a következtetést levonni, hogy a Jánosok nagy átlaga így "vitatkozik", ahhoz még kellene egy-két másik ilyen János is, azzal megalapozott lesz majd ez a következtetés is. /s
Azt már csak elengedem, hogy kifejteni nem tudtad eddig, hogy pontosan mire is vonatkozik a megszámolósdid, de ez feltehetően az én gondolatolvasói képességeim hiánya miatt van.
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Jahno
őstag
válasz Tim82 #129164 üzenetére
Darabra nem láthatsz ennyit, de százalékosan még érdekesebb a helyzet, ha az autós forgalom nagyobb. Nem azt mondtam, hogy az autósok sem szabálytalankodnak, mert lásd pofátlantanítás meg a többi ide való szakirodalmat. De mondjuk körúton villamosból kibámulva az ablakon teljesen általános, hogy az összes bicajos átmegy pld. a piroson. Körúton az autósok ezt jobban betartják.
Lehet fel kellene élesztenem az akciókamerát, de akkor az lenne a sakktábla módszertanod, hogy biztos a szabályosakat direkt hagytam ki ugye. Helytől függően baromi nagy arányok vannak. De majd tavasszal lehet elgondolkozom rajta.
-
Jahno
őstag
válasz Tim82 #129164 üzenetére
"hogy kifejteni nem tudtad eddig, hogy pontosan mire is vonatkozik a megszámolósdid,"
Leülünk valami frekventált helyen aztán kielemezzük jól. Addig is rá lehet fogni, hogy miért iszunk. Itt is lesz majd olyan ami egyik halmazba sem tartozik, vagy nem tudjuk eldönteni, de majd kialakul. És nyilván egy mérés az nem mérés.
Oktogon, Mester u. környéke, Gellért térnél híd vége erős felhozatal lesz. Szabadkikötőn a Dokkal szemben nyilván 99.7%ban szabályoskodnak meg most ott azzal a szopatással nem irigylem a bicajosokat és simán lehet olyan helyeket is mondani, ahol jó részt szabályosabbak. Újpalotán lehet ki is haltak a kerékpárosok olyan csendben voltak. Vagy csak tegnapelőtt tartottak szünnapot mert egyet sem láttam, viszont a kutyát sétáltatók száma meglepően magas. Egy alkalomból még nem vonok le következtetéseket, de város egyéb helyein bicajosokat nézegetve már lehet 5 percnél több időt is elvertem.
-
Tim82
nagyúr
válasz Jahno #129165 üzenetére
De mondjuk körúton villamosból kibámulva az ablakon teljesen általános, hogy az összes bicajos átmegy pld. a piroson.
Talán 8 éve volt a Margithíd felújítása, ahol elég jól lehetett látni, hogy totálisan differenciált szabálybetartásban a "bringástársadalom", szó nincs arról, hogy általában mindenki szabálytalan lenne. (Ott volt, hogy a híd két végén - a gyalogos/bicajos forgalomnak - ki volt téve a tábla, hogy kérik a kerékpárról leszállva, azt tolva átkelést a hídon a felújítás időtartama alatt. Nyilván az sem feltétlenül reprezentatív minta, viszont mondhatni, érdekes szociológiai tanulmány lett volna ilyen szituációban felmérni, hányan tartják be és hányan száguldanak át a hídon)
Az összes bicajost meg persze valahogy nem láthatod a körúton, a villamosból kinézve egy darab közlekedési lámpánál. De persze nyilván a szabálytalankodó fog megragadni, főleg úgy, hogy (akár csak épp akkor) nem vagy a "bringástársadalom" része. A fent említett Margithidas példánál nekem is azok maradtak meg gyalogos járókelőként.
Lehet fel kellene élesztenem az akciókamerát, de akkor az lenne a sakktábla módszertanod, hogy biztos a szabályosakat direkt hagytam ki ugye.Nem, akkor is az lenne az ellenérvem, hogy hacsak nem tudod megoldani, hogy mondjuk Budapest egynapi bringásforgalma esetében valahogyan átfogóan felmérd a szabálytalankodók és szabályosan közlekedők arányát, addig az is interpoláció, legfeljebb egynél nagyobb számú példa alapján.
Nekem tökre nincs bajom azzal, ha valaki azt mondja, hogy neki ilyen tapasztalatai vannak és tartózkodik amúgy az általánosítástól, az volna - szerintem - értelmes megközelítés. És erről is szólt eddig is részemről a felvetés...
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
npera
újonc
Én elég sokat tekerek melóba, bár nem Budapesten. Azt kell mondjam, hogy a szabályosan közlekedő illető gyakorlatilag láthatatlan, függetlenül a közlekedési formától. Nem zavar, nem tart fel, nem is marad meg az emlékezetedben. A forgalom ritmusától eltérő vagy szabálytalan egyén viszont megmarad az emlékben, mivel reagálni kellett valamilyen módon vélhetően.
Én akármivel is megyek nézem, hogy miféle közlekedési szituációk alakulnak ki és miként lehet elkerülni a bajt. Sok országban vezettem már, ezért nem csak egyféle mintából tudok meríteni.
Mindenhol vannak szabálytalan közlekedők, a Nyugat (Helszinki??????) semmire nem garancia. Skandináv nyugati parton a kerékpárosok agyhalott módon mennek, de persze itt is van szabályos kerékpáros. Csak az emlékek között az idióták maradnak meg, amikor fülessel a fülében, mobillal a kezében átcsorog az éppen induló kocsik között csodálkozva felnézve a mobilból, hogy mi is történik.... Ez csak egy példa, de gondolom értitek.
Én megállos pirosnál, megállok vagy legalábbis lépésre lassítok STOP-táblánál. Jelzem időben a kanyarodási szándékot, még jobbkezet is megadom bringáról. De tutira volt már olyan, hogy valami autós anyázott rá, mert valamivel feltartottam mondjuk edzés közben. Az országúton tekerve nem fogok tudni 110-el menni a 70-es táblánál, jó esetben 35-el gurigázok. És akkor ki kell kerülni, irgalom atyja ne hagyj el. Sőt, lehet úgy kell kikerülni, hogy még előtte lassítani is kell. Cserébe remélem legközelebb ugyanazt az autóst egy kamionos nem fogja eltaposni vagy leszorítani az útról, mert ott meg ő a kisebb játékos ugyebár.
Élni és élni hagyni, próbáljunk már meg valami kompromisszumokat találni az úton.
Szerintem....
-
Jahno
őstag
válasz Tim82 #129167 üzenetére
"Az összes bicajost meg persze valahogy nem láthatod"
Nyilván arra gondoltam akik éppen a lámpánál vannak és nem a másik 15ezerre aki a szomszéd kerületben hülye vagy szabályos vagy odahaza alszik. Bár ezt sem mindig tudjuk, hogy hányan vannak míg a számlálásuk elég gyenge lábakon áll. Vagy már nem is áll, csak besaccolnak mindenfélét :-D
Van 8 autó, 3 bicajos. 8 autóból mind áll, 3 bicajosból legalább 4 átmegy szabálytalanul. Na, gyártsunk tanulmányt
Átfogóan fel nem méred úgysem, minden tudjuk, hogy a lehetetlennel határos. De adott számú viselkedési minta már mérvadó lesz.
-
Jahno
őstag
válasz npera #129168 üzenetére
"Azt kell mondjam, hogy a szabályosan közlekedő illető gyakorlatilag láthatatlan"
Dede, szoktam is emlegetni, hogy jééééé egy rendes bicajos. Körúton is kétértelmű a dolog, sok autós a szabályos bicajosra is rinyál és úgy marad meg az emlékezetében mert ugye jött ez a sáv szűkítés meg bicajsáv építés és az mindenkinek fáj. Ott lehet picsogni, de hát evvan... Erre meg azt szoktam mondani, hogy a forgalom nem indokolja annyira, de köztes megoldás ami mindenkinek jó az nem lesz
"Élni és élni hagyni, " Jaja, Bujdy is ezzel indokolta, hogy miért nem megy a bicajúton, mert feltartják, ezért megy inkább az autók közt mert ott jogában áll autó előtt makettkedni és feltartani
-
Tim82
nagyúr
válasz Jahno #129169 üzenetére
De adott számú viselkedési minta már mérvadó lesz.
Mekkora számú viselkedési mintát tartanál mérvadónak mondjuk a HZ által írt 15k-s budapesti rendszeres bringázós összlétszámra vonatkozóan, ami valóban értelmesen megfigyelhető úgy, hogy közben mondjuk iszogatunk egy forgalmasabb útszakasz mellett?
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tim82 #129156 üzenetére
mar miert lenne lenyegtelen?
majd varos napi kozlekedeset kitevo nulla egesz ketto tized szazalek miatt fogjak atalakitani a mindent IS, nem?
telen meg a nulla egesz öt szazad %-ra
kulon poen, hogy ugyanezeknek semmire nincs soha semmi mas megoldasi javaslatuk az ultimate megakiller "tííccsukki"-n kivul
anniyra nem partnerek semmiben, hogy az mar egy kulon vicc
egyik sem azon gondolkodik soha, hogyan kene a gyors tomegkozelkesdesi infrastrukturat novelni a varosban, hogy autohoz kepest tenyleg javuljon a varos tomegkozelkedessel bejarhatosaga, hanem a bonccsukle, tííccsukki
ennyit tudnak
jonnek az olyan kulfoldi varos peldaikkal, ahol fele meg harmad ekkora varosban 2x annyi hid meg a 2-3x ennyi km metro van es az raadasul a kulvarosba is kijar, nem kell fel orat BKV-zni odaig se, hogy csak azt elerd, mert a varos 100 evvel ezelotti teruleten jar csak
esku az aggomeraciobol gyorsabban be lehet erni a belvarosba a vonattal, mint BKV-val a varoson belulrol indulva, pedig a MÁV is egy fokozat
ezt a reszet vhogy sosem sikerul eszrevenniuk a nagy peldazasaikban, hogy Bp-re aranyosan atszamolva 120-150km metronak kene lennie varosban ugyanahhoz, meg a Duna felett 15-20 kozuti hidnak, hogy olyan infrastruktura legyen ehhez a lakossag aranyosan, mint a pelda varosban
jaaaaaaaaaaaaaaa
aztan van 39km metro meg a 7 hid
wow
es a qrva "BFK"-nak sincs a kovetkezo ket evtizedre vonatkozoan sincs semmilyen terve se ezek novelesere, azaz 2050-60 elott nem is lesz ebben javulas
de a korlatozasokat azt egybol at akarjak venni mar tegnap
több drón kell ;P
-
Tim82
nagyúr
válasz hobizoli #129174 üzenetére
mar miert lenne lenyegtelen?
Amennyiben nem sikerült volna megérteni, Te egy darab biciklisből interpolálgattál, ennek vonatkozásában lényegtelen, hogy 15k vagy 12,7k méretű az összhalmaz, amelyikre fújsz.Nem írtam semmi olyasmit, hogy az autósokéhoz képest mekkora a biciklisek halmaza, vagy melyik szereplő mennyire számít a másikhoz képest a közlekedésben.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #129174 üzenetére
Te nagyon alacsonyról és nagyon kicsiben nézed a világot, nagyon rövid távon ráadásul. Az autózás, mint városi közlekedés, káros, zajos, helyigényes, stb. Idővel az autonóm carsharing megoldja ezt, de már a last mile cuccokkal is akad haladás.
A város viszont nem alakul át tapsra, sok évtizedes evolúciós folyamatot kell nyomni, amit közben persze ekéznek és támadnak az ősemberek.
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #129176 üzenetére
aszondja "nem alakul at tapsra"
ehhez kepest pont a bicajosok azok, akik egy ora alatt teleszornak Bp-t behajtiani tilos tablakkal, es pont semmit sem szolnak soha sehol a tomegkozlekedesi infastruktura bovitesehez
nekik jovanazugy, mert 8-10 sarokra eltekerget o kenyelmesen 12-vel istöbb drón kell ;P
-
Tim82
nagyúr
válasz hobizoli #129178 üzenetére
Te magad hoztál jelen thread-ben 1 db példát. Egyet. Erre jeleztem, hogy nem ennyiből kellene általánosítani az összes biciklisre.
Én értem, hogy feszít téged valami irracionális gyűlölet a kerékpáron közlekedőkkel szemben és azt próbálod valahogy racionalizálni a világ felé, de nem jól megy az utóbbi.
Hozzáteszem, nem vagyok kerékpáros, nem fűződik érdekem ahhoz, hogy védjem őket.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #129177 üzenetére
Nézz néha ki a kő alól. 20 éve még a bank/pénzügyi szektor a belvárosban nyüzsgött, mostanában szétköltözött forgalmas, még járható és parkolóval rendelkező főutak környékére, Váci úti irodaközpont, meg a többi körbe a külvárosi új mini városközpontoknak nevezett zónákban.
Az egy óra alatt kiszórt behajtani tilos táblák azok nyomást kezdenek gyakorolni, amire aztán a nem állami szereplők reagálnak. Lassú játék, de érted van, csak nem akarod érteni.
-
npera
újonc
válasz Jahno #129170 üzenetére
Igen, amikor látsz egy szabályos bringást és éppen fel is tűnik az gyakorlatilag ünnepnap. Szivárvány, fanfárok és kaleidoszkóp
Egyszer végrehajtottam egy hőstettet. Országúton nyomultam (edzés), bekanyarodott elém egy traktor trágyás futóval. Qrva csípős szaga volt. Kigyorsított kábé 25-re, de nem ment jobban. Ezért nekiduráltam magam és kielőztem (!), aztán elhúztam borzalmas 35-ös tempóval. Közben majdnem kiköptem a tüdőmet, de győztem!!!!!
Szerencsére a kábé 800 méter múlva következő elágazásnál másfelé kanyarodott, így nem kellett kielőznie az emelkedőn, ahol én értelemszerűen nem megyek már 35-el tovább
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, végre megtaláltam, hogy mekkora a Five33 LightSwitch váz tömege.
Frame inkl. Hardware: ca. 59,50 g
Frame inkl. Hardware und mitgelieferte 3D-Druckteile: ca. 65,70 gAkkor a Rotorama Samurai PRO a side force generator lapokkal (úgy fordul, mint egy shuriken!NÉGY444) 6 grammot nyer és alighanem van olyan merev
-
Samott
addikt
B+ a kommunizmust tenyleg nem lehet csak felig bevezetni: Ez már tervgazdaság: jöhetnek a Nemzeti Tüzépek és megszűnhet a szabad piac az építőanyagoknál
Kivancsi vagyok meddig utazhat kulfoldre az, akinek versenykepes tudasa van...
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz npera #129181 üzenetére
Jelentem még nagyon nincs szezon (bár folyton előkerül pár ősbicajos, aki szerint mindig szazon van), ha nagyon el nem csúszott a figyelmem akkor elég szépet kerültem a városban és alig láttam bringást. Gondolkoztam is, hogy na M1/M7 kivezető felé nyilván nem is érdemes nézni, hogy kilométerre vagy percre mennyi esett erre a Törökbálint felé a felüljárón haladt éppen az össz létszám több, mint 10%-a. Ebbe beleszámoltam azt a fószert is aki út szélén éppen defektet javított, meg mindenki aki csak ácsorgott és szomorkodott magában de bicajt támasztott. Egy nagyon szabálytalan Woltos hozta a formáját, jelentem más esemény nem történt.
-
Jahno
őstag
válasz Tim82 #129172 üzenetére
Mennyi legyen? Mondjuk a 15ezres rendszeres bringázósat biztos nem erre az időszakra tippelik erősen felfelé de majd májustól hümmögünk rajta, ha forgalom lészen. Akkor is szoktam mondogatni, hogy körút kihasználtsága elég gyér amit azzal indokolnak, hogy szarul bicajozható. Én meg nem tudom.
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #129180 üzenetére
pont nem ertem van, hanem ellenem
mert kozben a helyettesito infrastrukturara meg terv sincs, amikor ezek a tipikus tíccsukki makimajmokat kerdezed mi lenne megoldas, csak a bicajuk jut az eszukbe mindenre IS, egyebkent meg annyira qssolnak, hogy a bagoly huhogasat meg a tücsök ciripeleset lehet hallani
megfigyeltem mar a Fb-n is, hogy minden korlatozos hir alatt ugyanaz a 15-20 bicajos profilos szol bele mindenbe, mit kene lebontani meg lezarni, kajakra mintha vmi botfarmrol irogatnanak
de infrastrukturalis fejlesztesre meg sosem szolnak semmitmajd probalj meg reggeli meg a delutani csucsidoben a 1-s meg a 4-6 vilire felszallni, meg kb az osszes metrora rahordo buszjarat is olyan szinten tele van, hogy az esz megall
mikozben a vilag leghosszabb meg a masodik leghosszabb vilijei ezek, egyik 56m masik 54m, es 3 percenkent jarva sem gyozik
vmiert qrva mod agyig van utasokkal mindketto, szoval hasznaljakvilag roheje ez a tomegkozlekedes
a belso city-n kivuli teruleten egy sapka szar az egesz, lehetetlenul lassu, mert a tetves metrok meg most is csak ott jarnak, ahol 100-120 eve volt a varoshatar, M1 meg az M2 egy tipikus belvarosi metro, M3+M4-nek is joooooval kijebbre kene jarnia, meg boven elbirna meg egy 5. es 6. vonalat is a varos, hogy erdemben csokkeni tudjon a autos forgalom
IX-XIX ker Hatar uttol ma 12-13km-re van a varos szele, a Örs-től is 15km-reegy harmad ekkora Koppenhagaban, ami a masik nagy automentes varos ervuk szokott lenni, ugyanennyi km metro epult 20ev alatt, ami itt 120ev alatt, nem mellesleg ott azt is sikerult megugrani, hogy a metron elerheto a repter is
na erre itt 50+ eves tervek vannak csaknem a villlamosokat eroltetik ott se, ez a vitezy rokonhulyegyerek baromsaga csak, hogy mindenhova is abban latja az ultimate megoldast
egyik europai nagyvarosban sem azt csinalnak gerincnek, hanem metrot
Koppenhagaban is miert nem +40km villamost epitettek gerincnek?a Praga-ban ahol a Karoly hiddal erveltek a zarjukle+ticcsukki gyogyok, a 2-s metrovonal az ottani varoszeleig jar az ottani M0-stol 300m-re jar keresztben at a varoson a masik szeleig
26km hosszu az az egy vonal egymaga
2/3-t kiteszi csak az az egesz bp-i metrohalozatnak
1.2millios varosban 65km metro van mar, pedig 70-s evekben epult meg csak az elso is
lakossag aranyosan nezve itt ehhez 90-100km-nek kene lennieBFK-nak meg 2040-g terve sincs semmilyen bovitesre sehol
ha akkor el is kezdenek se lenne belole semmi 2050-g, az mostantol 25+ ev
hany eves is leszel addigra?
.....aztan varjuk a csodakat tatott szajjales a f4sz sem azoknak ugat, hogy de miert nem ezzel foglalkozik a BFK a pest (var)megyei agglomercios lakosok tomegkozlekedesenek javitasa helyett (ami sokszor igy is gyorsabb most is, mint egy peremkeruletie), hanem meg o is azon izgul be, hogy a jelenlegi tulterhelest tomegkozlekedest hasznaljak megtobben, mert meg a BKV-nek nincs kapacitasa jarmuvekben se, mert takkra tele vannak a csucsidoben a jaratok, meg megy a tííccsukki, bonccsukle, zarjukle
kozben meg a bicajost alig latsz a varosban, foleg a belso city-n kivuli teruleten
oktoberben is ugy mentem vegig a Bajcsy-n a dugoban a feluljarotol az Andrassy-g, hogy 30perc alatt lattam 8-9bicajost, abbol is 5 kajafutar volt
kora delutan 22-24fok, es 3-4percenkent jar arra egy bicajos
akkor hol vannak?
aki nem munka celbol tekert, az volt 3-4...fel ora alatt, pedig jo ido, meg nappali idoszak
na hurra
de arc az akkora van melle annak a 15-20 profilnak, mintha stabil tizenpar %-t adnak a varosban kozlekedoknekes hiaba a dugo a metrofelujitos buszsav miatt leszukitett Bajcsy-n, a Deak-tol 20perc alatt hazaertem
a szupersztar BKV +1 ora lenne
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
válasz -NoVa- #129188 üzenetére
Megy a szájkarate, az igaz.
De azért az is igaz, hogy pár híd elkéne még Pest és Buda közt, és nem politikai értelemben, hanem közlekedésileg.
Pár éve már, hogy olvastam a "Galvani hídról". Épül a Kopaszi gáton egy megaberuházás, ha ránézel a térképre, egy új kerület épül ki lassan. Mellette, kicsit beljebb, a Vágóhíd helyén most épül egy ~2000 ember befogadására alkalmas valami, vagy lakóépület lesz, vagy irodaház, de mellette-előtte a Lágyi híd felé eső részen van még egy 2x akkora terület. Azaz csak ez a telek ~6000-7000 embert fog befogadni. A híd túloldala meg ~30000+ -t. A közlekedés jelen helyzete olyan, hogy a Lágymányosi híd a megközelíthetőség egyik fele, a másik a híd túloldalán a Szerémi út. Tömegközlekedés kiépítésére alkalmas úthálózatot nagyon nem láttam arra épülni, pedig azért ennyi emberre kéne valami, ami busz-metró-villamos-troli, és ez a 2 felhordó út ennyi ember közlekedését extraként kiszolgálni képtelen lesz.
A Rákóczi híd így is elesik mindennap 2-3 alkalommal.
Szóval kéne még egy híd valahová, aminek már nagyjából látható állapotban kéne lenni. De ebből egyelőre csak terveket látni.
És annak a hídnak is kéne 2 bekötés, amit megint csak meg kéne építeni, de erről sincs szó nagyjából semerre. A Kopaszi gát lassan kész, vele szemben Csepel északi részén ( a színháztól délre) ott lesz az atlétikai stadion, remek NDK HÉVvel megtámogatva, amit pár éve átfestettek, de így is réginek hat. Tervek szerint 1-2 éven belül ott nemzetközi verseny lesz, pár éven belül olimpiát fogunk rendezni, de eljutni egyik helyszínre sem lehet. Se autó, se canga, se tömegköz, semmi. Talán a roller és a görkorcsolya az, ami a gyalogláson felül szóbajöhet itt.És akkor a szociális ellátó hálózatról még semmit nem tudunk, de ~40-50K emberre kéne legalább egy körzeti orvosi rendelő, fogászat, szülészet stb.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #129189 üzenetére
Ááá, ma Budapest túra volt családilag és az fasza, most meg iszom és holnapi fotó mókára készülök.
Röviden? Tök tudja, keci bonyás, nagy koponyák is agyalnak rajta meg BKVKK-n is látszik, ha ezt-azt átszerveznek. Nem látjuk át. Átlag 4es6ost nem lehet sűríteni és hosszítani, HÉVnél még a legtöbb vonalon megoldás lehet, de aztán merre tovább?
Most elveszek és majd jövök.
-
Sipi-
tag
Ma hatékony nap volt: főztem levest, sütöttem fánkot, délután vettünk a gyereknek inget és nadrágot, másiknak pedig kabátot, szóval minden elintézve
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Phülöp
addikt
válasz Sipi- #129195 üzenetére
pénteken kiderül, hogy jól számoltam-e, de szerintem igen
ha igen, akkor kiváltom a másik szememre is
meg tán a tyúkszememre is (az elvileg olcsóbb, ráadásul nem is kell félni attól, hogy belepislog a lézerbe)[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Minden ami hőszivattyú
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Energiaital topic
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Robotporszívók
- PHP programozás
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- I5 13600k rtx 4070 ti 32gb ram
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen