- Autós kamerák
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen széket vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
gp A DLC alig két hét múlva végre elérhető lesz PC-n és konzolokon is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz WiZARD #124191 üzenetére
Egy kollégám csinált egyszer 70 felettit PS2-vel. Mondjuk akkor a fék is vörösen ízzott. Az mondjuk tényleg kemény menet volt, nem közúti gurigázás.
Én már nagyon várom, hogy elkezdjünk "normális" autókat csinálni, nem ilyen túl nehéz és túl erős SUV gombócokat.
Amikor megláttam az Ioniq 6 első hosszabb rivjúját, akkor már-már tapsikoltam örömömben, hogy végre egy értelmes BEV. Ha a Tesla kijön a kisebb és egyszerűbb verdával, akkor vélhetően az is valami hasonló irányba megy majd el (nem túl sok teljesítmény, nem túl nagy akksi, de jó hatásfok).
A túl erős SUV kocsiktól hülyét kapok már. Túl nagy kerék, túl kicsi profil a gumin, túl feszes futómű, túl magas súlypont, túl nagy tömeg, túl nagy fékek, túl nagy fogyasztás, kívül túl nagy, belül nem túl nagy....
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #124186 üzenetére
Lehet örülni, aztán nekem még mindig lenne némi hátulütője. Te nem nagyon jársz semerre, most 8-10 milliós használt villanyos autók vannak, ami nem éppen occsó és akkor míg beállsz a kertbe és töltikézi a napelem, addig környékemen hiába egyre jobb itt a töltő ellátottság, este menjek el a szomszéd utcába, dugjam fel pár órára, sétáljak vissza? Ha foglalt akkor hümmögök, márpediglen ház mögötti Teát szoktam nézegetni, egyre gyakrabban foglalt (ezt viszont online meg lehet nézni)140/kWh árfekvéssel (előfizetősen ennyi). 1 kilométeren belül van AC/D e-mobi meg minden is, nem azzal lenne a baj, hanem ha anyámhoz lemegyek akkor néha van 1.5 napom is töltikézni, de nem biztos, hogy ennyire korlátoznám magam a kényelmes benyás tankoláshoz képest. Tiszta KGST, mikor nyaralás előtti délután a szomszéd városba mentünk át tankolni faterral, mert délután 4 után ott volt nyitva kút :-D
Ha Gánt közepén lenne elektromos kút, míg kódorgok a mezőn, addig sok órája is lenne tölteni (itt meg illik visszaérni, mire végez) az sem zavar, de most anyáméktól mentem volna nyaralni, akkor útközben álljak meg 1-2 órára, aztán malmozzak a kút mellett? Márpedig ez szerintem havi szinten előfordulna. Anyámhoz azért nem naponta járunk, anyóshoz sűrűbben, ott sem nagyon tudnám tölteni.
Mellékesen az alkatrész meg a többi kifejezetten zűrös, vagy ha akkupakk sérül, meg tudom én, hogy nem romlik el és minden százezer évig meg tovább műxik, de az nem én leszek :-D
Egy darabig úgyis húzni fogom a mostanival, aztán úgysem lesz más.
-
Phülöp
addikt
#nyugodjék békében
Dan McCafferty, a Nazareth utolsó tagja is elment
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
válasz Jahno #124211 üzenetére
Nálam pont hasonló a helyzet.
Amikor valaki kiszámolja, hogy melóba menet 10 km, akkor az napi 20 km, majd elosztja a hatótávval és örül, hogy 2 hétig nem kell "tankolni", akkor csak nézek. Mert az pont úgy működik. WLTP hatótáv, elosztva valós közlekedéssel, aztán sosem halunk meg....
Megnézem, hogy van-e olcsóbb megoldás a téren levő AC oszlophoz. Ha regisztrál az ember, akkor gondolom van valami csomagban elérhető töltés, ami olcsóbb. Amikor odaszédültem, akkor 75 SEK volt 15 kWh, mindenfajta előfizetés nélkül. Csak QR-kódot szkenneltem, majd beírtam a kártya adatait, hogy le tudjanak foglalni pénzt és indult a session.
Kábé 58 km-nyi távot töltöttem vissza 75 SEK-ért, tehát 28 HUF per km lett azzal a töltéssel a belvárosi közlekedésre vetített költség. Faluból belvárosi pontra, aztán vissza és vásárlás.
Ez gyakorlatilag DC-töltés ára, vastagon fog ott a ceruza.
A cégnél tudnék tölteni, ott jelenleg még van elég sok oszlop is, ha elég korán megy oda az ember. Jelenleg még elég odaszédülni reggel, aztán foglalhatod az oszlopot estig. De már tárgyalják, hogy ez így nem jó, kellene mozgatni a kocsikat töltés után, hogy más is tudjon tölteni. Ez jó meccs lesz, mert a legtöbb kocsi esetében nincs app, hanem akkor meg kell jegyezzed, hogy 13:42-re ki kell menni, mert utána elkezd ketyegni a büntetési ár, hogy csak foglalod a helyet.
Itt a környéken nincs értelmes töltő. A LIDL-nél van egy oszlop, ami tud DC-t CCS Type 2-vel és Chademoval (de csak egyiket egyszerre), valamint van rajta egy AC is. Reggeltől estig tökig van, ott állnak sorban és várakoznak. Tipikusan 2-3 kocsi vár az olszopra, ott szerintem lazán el lehet tölteni 2 órát, mire sorra kerülsz.
Otthon nem tudok tölteni és még legalább 3-4 évig semmiféle esély sincsen tölteni itthon. A házról tölteni sosem lehetséges majd, de még ha sikerül is pár parkolóhelyet átalakítani töltőssé, akkor is a távoli jövőről beszélünk.
Távolra ritkán járok, ha Magyarországra mennék, akkor ABRP oda tud navigálni. Az igazából nem gond, mert a család tipikusan repül, én meg hajtom a kocsit. De Magyarországon belül vidékre menni rögtön érdekes kihívás lenne. Ha beszop az ember valami megállót, ahol van mondjuk 1 db 50 kW--os oszlop és vagy nem működik vagy ledobálja a töltést vagy lóg rajta egy Nissan Leaf túlhevülve és 3 kW-al próbálja feltölteni magát, akkor ott megőszülsz, mire tovább tudsz jutni.
Ha valami jó hatásfokú cucc lenne, akkor sem igazán oldódnak meg a fenti problémák, ellenben jóval tovább jutok egy töltéssel. A céges PS2 és XC40 BEV kocsik hatótáv tekintetében nevetségesek. Még mindig nem értem, hogyan tudták ennyire elqrni az egész koncepciót. Nagy volt az igyekezet, hogy le kell nyomni a Model 3-at gyorsulásban, aztán mire kijöttek vele, addigra a Tesla csinált X iterációt a fejlesztésben és gyakorlatilag felmossa a padlót velük.
A vicc az, hogy a Long Range is jobban gyorsul, mint a PS2, de még a Performance is jobb hatótávot tud. Csináltak egy szűk és kis csomagterű (a frunk különösen kínos), de nehéz kocsit, ami röhejes hatótáv mellett sem gyorsul jobban, mint a referencia. Egy dologban tudnak többet, a vontatható tömeg 1,5t. A Model 3 "csak" 2000 fontot tud, ami kábé 908 kg. A futómű és a fékek tekintetében a PS2 persze mérföldekkel jobb, de ha A-ból B-be szeretnék menni értelmes hatótáv mellett, akkor ezt ritkán feszegetem.
Szóval marad a hibrid még jó ideig, sima HEV, még a PHEV is pocsékolás ide.
-
Phülöp
addikt
válasz ezittketto #124215 üzenetére
A trendet elnézve szükséged is lesz rá.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
blueboi69
csendes tag
válasz Jahno #124211 üzenetére
Látod, mennyivel jobb lenne, ha nem zsúfolódna annyi ember egy nyomorult városba. A tömörülés pont azért alakult ki, hogy ne kelljen nagy távokat megtenni és ne kelljen autó.
Értem, hogy szívás és nem mindenkinek való az elektromos autó, de sztem az autósok 70%-nak bőven elég lenne. Máris jobb lenne a világ.
-
Grillo
senior tag
válasz blueboi69 #124218 üzenetére
OK, de így hirtelen hogyan bírná ezt az eletromos hálózat, ha a sima házi visszatáplálással is baj van, mit csinálsz a sok benzinkúttal és az olyajiparra épülő munkavállalókkal? Ja, meg a sok akkuval, ami pár évenként cserés. Van azért itt még min dolgozni.
Egyébként nekem is pont elég lenne egy kb. 100 km-t tudó autó a hétköznapokon, mondjuk 98%-ban. -
npera
újonc
válasz blueboi69 #124218 üzenetére
Ez egészen addig jó, ameddig távolról erősen hunyorítva tekintesz a szituációra és eléggé liberálisan vágod le a haranggörbéről a széleket. Ügyesen extrapolálva tényleg jó bárkinek az elektromos kocsi és még csak fejleszteni sem kell a töltési infrastruktúrán, mert minimális optimalizációval használható a mostani is...
Ennél több kár is lenne bárkinek:
-
npera
újonc
válasz Grillo #124219 üzenetére
Ha 100 km-t tud egy töltéssel, de igazából 20-80% között kell tartani, hogy az akksi is jól érezze magát, akkor rögtön más a helyzet. Aztán az ilyen kisebb kocsik tipikusan télen nem túl acélosak, aztán akkor ott vagy, hogy mire meg tudod venni használtan és az akksi már nem túl acélos, akkor van elméleti 80 km nyáron, aztán gyakorlati 35 km télen. És a töltés gyakorlatilag több órás manőver AC-ról.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Grillo #124219 üzenetére
Hát ha probléma a sok napelem miatti visszatáplálás, akkor pont jó, ha bekerül egy csomó fogyasztó a rendszerbe és akkor lokálisan elszippantanák az áramot.
A benzin és olajipari munkavállalók kedvéért nem ésszerű az egész bolygó jövőjét a mélybe taszítani.
Akkukat azért nem kell olyan sűrűn cserélni, mint gondolnád. De az autókból lejövő fáradt olaj, fémdarabok is ugyanolyan rosszak, csak kevésbé látványos. Fékbetétből sincs már olyan amiben azbeszt van, pedig az sem volt látványos. Kb csak a lóháton/szekéren való közlekedés nem szennyező. A légszennyezettség csökkenése pedig azonnal érezhető lenne ha a járművek 70%-a elektromos lenne. Végső soron az elhasznált akksikat ki lehet lőni a napba, a szennyezett levegővel és talajjal ezt nem tudod megoldani.
-
Grillo
senior tag
válasz blueboi69 #124222 üzenetére
Jó, de számold már hozzá a mindenféle nem megújuló erőműveket, ahonnan az áramot kapod. Mert azért ott is történnek dolgok, meg előtte a bányában is.
Nem tudom, voltál-e arra, de elég erősen átjön, mire utal az a kifejezés, hogy tájseb.Ettől függetlenül még mindig lehet, hogy kevésbé szennyező, meg ez a jó irány, de a hirtelen váltás, főleg politikai döntésre, ritkán jó.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #124222 üzenetére
"Hát ha probléma a sok napelem miatti visszatáplálás, akkor pont jó, ha bekerül egy csomó fogyasztó a rendszerbe és akkor lokálisan elszippantanák az áramot."
Tehát a nappal feltermelt áramot éjjel kiveszed az autó töltésére és azt hiszed, hogy nem kell hozzá hálózat fejlesztés?
(nem, nem mindenki dolgozik otthonról)"Végső soron az elhasznált akksikat ki lehet lőni a napba, a szennyezett levegővel és talajjal ezt nem tudod megoldani."
Szerinted, ha ennek költségét beleépítenék az akksi árakba, mennyibe kerülne egy elektromos autó? -
npera
újonc
válasz blueboi69 #124222 üzenetére
Ha elég sok V2G kocsi lenne és a hálózat is tudná támogatni ezt mind logikai, mind teljesítmény tekintetében, akkor az segítene. Mondjuk 50 kWh kapacitást bedobsz a közösbe, be van állítva, hogy reggelre legyen garantált 200 km range, aztán gyí. A kocsi lóg a kanócon és a környező 5-6 ház arról fut simán. Aztán éjszaka olcsó áramról töltődik ameddig kell.
De ehhez azért kellene pár infrastrukturális fejlesztés is. A kocsinak kell kommunikálnia a hálózattal valamilyen szinten, a többi ilyen kocsival is, hogy legyen valamennyire értelmes load balancing. Akár a közvetlen hálózat, akár a magasabb logikai elemek részére. Meg az sem árt, ha a házba bemenő kanóc kifelé is el tud látni mondjuk 4-5 házat a közelben. Beleértve esti főzést, hajszárítást vagy akár azt, hogy valaki részben a te kocsidból tölti a Gen 1 Leaf gépkocsiját. Vagy a Tesla Powerwallt.
A lokális alacsony emisszió is csábító dolog, de jelenleg még elég durva költsége van egy pakknak, a környezeti lenyomata pedig tipikusan borzalmas durva. A bányászattól kezdve a rabszolgamunkán át a félkész termékek fél világon át történő szállításáig van pár részomentum, ami erősen kérdőjeles. A kóser vágóhídon elvileg etikus forrásokat használnak csak, de hallgattam előadást arról, hogy mennyire durva kihívás akár csak megpróbálni auditálni a bányákat és a szállítási láncokat. Afrikában azért máshogy mennek a dolgok, mint amit a legtöbb európai naív polgár megszokott.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #124225 üzenetére
Szerintem ez eleve rossz megközelítés. Az egész föld szennyezésének csökkentése kell, hogy elsődleges legyen. Ez költségekkel is jár, illetve azzal, hogy megváltozik az életünk és nem biztos, hogy jó irányba.
Most nem raboltak el az ufók meg nem lettem hirtelen sötétzöld környezetvédő, de ha az otthonról dolgozóknak/nyugdíjasoknak pl le lenne cserélve az autója, akkor az már simán a géppark fele.
Napközben menj végig itt a környéken vagy egy random lakótelepen Bp-en. Azok az autók tulajdonosainak nincs szükségük a munkábajáráshoz belsőégésű autóra. És nem gondolnám, hogy üresen konganak a parkolók.
Igen, sokan közlekednek tömegközlekedéssel és nem dolgoznak otthonról, azok is pont elég hétvégén bevásárolni elektromos árammal, vagy elmenni az oviba/suliba.Itt nem az a lényeg, hogy egyik napról a másikra _mindenkinek_ át kell térni, mert ez lehetetlen.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #124222 üzenetére
"Akkukat azért nem kell olyan sűrűn cserélni, mint gondolnád."
Fém újrahasznosítható, olajra is egész jó opciók vannak. Akkunál a gyártás a zűrös. Aztán majdkiderül, bármire találok tanulmányt ami valamit igazol és másik kettőt, ami az ellenkezőjét is
"A légszennyezettség csökkenése pedig azonnal érezhető lenne ha "
Ez is országfüggő, télen jártam hegyek felé lengyeleknél, ott minden úszott a szénporban és most sem lesz különb, eleve ebből jön a villany és rádobják még a fűtést:
Aztán pár hónapja enperáék is elnyomtak pár 10 tonna olajat óránként, pedig eddig elég szép zöldek voltak a világtérképen. Túl komplex itt minden.
-
Phülöp
addikt
válasz blueboi69 #124228 üzenetére
Szerintem ennek a bolygónak már lőttek.
Csinálhatsz te bármit, a problémát nem tudod az egyén szintjén megoldani.
Fektess energiát a környezetvédelembe, vegyél elektromos autót hitelre, vásárolj "zöld" élelmiszereket sokkal drágábban, mondj le dolgokról az életedben, aztán olvasd el a híreket, hogy tankhajó szivárog, az oroszok fáklyáznak, az észak koreaik rakétáznak, a brazilok irtják az őserdőt, a románok ciánozzâk a folyókat, Kanadában autógumi hegy ég évtizedek óta...[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
WiZARD
addikt
válasz npera #124214 üzenetére
Drága a töltés, így 75 SEK volt 15 kWh ami egy normális fogyasztású EV-vel mondjuk 100 km környéke városban.
De azért mellé lehet tenni, hogy egy városban 6 litert fogyasztó benzinesbe 6 liter anyag az ~120 SEK.Persze az adott autóval ez csak 58 km-re elég.
De egy 500 lovas benzines SUV mennyit eszik?Melyik a drága?
Melyik kocsihoz nincs app, hogy tudd meddig tölt? Azért az elég alap.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz npera #124221 üzenetére
Egy csomószor elég lenne a 100 kilométer, de ezt mindig mondtam, nem ezzel van a baj. Meg mindig mindenki azzal számol, hogy eljár melóba meg vissza, 2x20 kilométer heló. Nekem szinte az a legkevesebb, meg meló után most dolgom lenne, egyből Budaörs-Törökbálint-Csepel-Gödöllő, heló...
Éppen most sípolt a kocsi, hogy enni kér. Szerintem szombat reggel tanya felé beugrom tankolni, vagy holnap hazafelé. Elektromossal két percnél több logisztikát igényel ez is.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Jahno #124232 üzenetére
Igen, de senki nem mondta, hogy ez az egész nem jár lemondásokkal. Cserébe tisztább lesz a levegő.
Nem is értem miért várja el bárki is ugyanazt egy tökmás technologiától. Ez máshogy működik, van amiben sokkal jobb, van amiben rosszabb. Fejben kell átállni és kész.
Az élet csomó más területén is tudunk alkalmazkodni, ahogy ehhez is.
Nézd azt, hogy ha mondjuk ingyen lenne az elektromos és beülhetnél egy vadiúj tesla-ba a seat helyett, akkor melyiket választanád? Mert ha a tesla-t, akkor csak próbálsz kifogásokat keresni azért, mert nincs rá pénzed. Ha a seat-ot, akkor meg hülyevagy -
Jahno
őstag
válasz Phülöp #124230 üzenetére
Én csak Indiakínát szoktam emlegetni, hogy mi itt buziskodunk a szívószálon, ott meg kb. tonnaszám öntik óceánba a szemetet, vagy a vegyipari maradékot?
És ahhoz képest van újrahasznosítás, meg némi szelektívkedés, legalábbis hiába műanyag, ha kukába dobom akkor sem óceánból irtja ki a bébifókákat.
Aztán mikor azt mondom, hogy fele Afrika korlátlan mennyiségben pénznyelő és csak púp a modern világ hátán, nem is nagyon akarják, hogy folyton megmentsük, de 50 éve toljuk bele a pénzt és az erőt amit minek, akkor én vagy a fajgyűlölő geci. Közben szaporodnak a nyomorba, az orvosi ellátmányokat meg igyekeznek mielőbb fegyverre cserélni.
-
veterán
-
blueboi69
csendes tag
válasz Jahno #124237 üzenetére
Na ezt az indiakínai óceánszennyezést én sem értem. Hogy jut eszükbe egyáltalán az óceánbatolni a szemetet? Én ettől teljesen ki tudok borulni.
Afrikát pedig az olcsó munkaerőrért tartják valahogy életben a segélyekkel. Ez az egész világ sajnos arra épül, hogy valakiknek akkor tud nagyon jó lenni, ha cserébe másoknak meg szar.
-
WiZARD
addikt
Na itt az újabb árstop krumplira és tojásra.
A hatósági ár pedig nagyon is jól működik az infláció megfékezésére, ezt a hülye is jól láthatja az argentín példa alapjánSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-NoVa-
addikt
válasz WiZARD #124245 üzenetére
Az a baj, hogy durcás kétéves mentalitású kormányunk bármilyen kritikára így reagál, beleáll teljes lélekkel, és még túl is tolja. Szar az árstop? Majd mi jól megállítunk még több árat! Hogy feudalizmusszerű a felhúzott oligarchák kezében lévő nagy munkaadó vállalatholdingok felépítése? Majd az ispán a vármegyében megmondja, hogy ez így jól van.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #124235 üzenetére
Novának tutira van jó képe erre, amikor origóból extrapolál trendvonalat egy mérési pontra, aztán tovább a végtelenbe.
A fejben átállás egy dolog, már ez megdől sok ember esetében. Mi itt a "telepen" már asszem 4 éve próbáljuk a nyuggereket meggyőzni, hogy legalább kezdjük el megnézni, hogy mit jelent az elektromos töltés előkészítése. Mostanra jutottunk el odáig, hogy megszavaztuk közösen, hogy mindenfajta definitív vállalás nélkül csak felderítjük a lehetőségeket.
Jahno szerintem nem is extrém felhasználó, de a töltés neki abszolút nem evidens. Jár vidéken olyan helyeken, ahol a gumicsizmát sem ismernéd fel, mert teljesen mást jelent, mint gondolnád. Ott a DC-oszlop nem evidens például. De ott is laknak emberek.
Apósomat megnézném például BEV-el. Törökbálinton tudná tölteni otthon. A gond az, hogy vadászik Zalában, ahol áram sincsen, de van helyette sár. Milyen Land Rover Defender terepképességű platós BEV-ről tudunk lehetőleg 12 misi alatt? Mert a Bollinger B1 befuccsolt, a Rivian R1T pedig 68,5k USD-ről indul. Az akkor legalább ennyi juróban, aztán még nem is kapni errefelé.
Anyámnak elég lenne az iMiev is, de 2x vezetett életében, a 80-as évek óta már nem. 140k HUF-os nyugdíj mellé erős lenne a Model 3 SR neki.
Én igen flexibilis vagyok. Alapvetően bringázom, augusztus óta nincs is autónk és december előtt nem is lesz. Júdóra bringával viszem a gyerekeket, hétvégére meg bérelek kocsit melóból. Bringával oda, kocsit felveszem, azzal haza pénteken, aztán hétfőn reggel vissza és bringával haza. Szerintem én fejben jobban át vagyok állva mint elég sokan máshol. De magamnak privát még nem vennék BEV-et, mert nem tudom tölteni. És mókás dolog nézegetni a más 2 éve elromlott és sosem megjavított oszlopokat az 1 km-re levő téren, vagy a LIDL előtt sasszézó BEV pilótákat, amikor tébolytól rángatódzó arccal várják, hogy az ID4 befejezze a töltést és oda tudnak gurulni a KIA Niróval. Vagy akármilyan más kombinációban. i3 vár PS2-re, et cetera, et cetera.
Alig van AC-töltő a város északi részén. Ami van az többnyire a folyóparton vagy a belvárosban található. Néztem, hogy ha van egy olyan összehajtható rollered, akkor berakod a csomagtartóba, lerakod a kocsit AC-re valahol 4-5 km-re innen, aztán a vízszintes esőben hazarollerezel, majd késő este vissza, roller csomagtérbe és hazagurulsz ECO-módban.
Közben a gyereket hagyod otthon, mert asszony órát tart a város másik felén. Megoldható, én már át vagyok állva fejben. De a vásárlóképes (!) felső középréteg szerinted mennyire akarja szopatni magát BEV-el, ha nem tudja tölteni megbízhatóan? Mert az nem móka, hogy 2-3 órát dekkolsz a LIDL előtt, vagy éppen tele van a téren az összes működő oszlop és akkor majd megpróbálod 4-5 óra múlva.
-
-NoVa-
addikt
válasz Phülöp #124230 üzenetére
Az önkormányzat meg energiaspórolásból 6:30 után nem engedi az új műfüves edzőpályán a focizást. Ezért a gyerekek edzését is áttették a nagypályára, aztán reflektoroznak, és fényárba vonják a környéket. Mondjuk ha a nagypályán felkapcsolják a reflektorokat, akkor a kispálya is felkapcsol, úgyhogy kicsit sokba fog kerülni a spórolás, de összehúzták a nadrágszíjat.
Új hozzászólás Aktív témák
- I5 13600k rtx 4070 ti 32gb ram
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs