Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fatpingvin

    őstag

    válasz Grillo #123001 üzenetére

    "Az, hogy a gyerek akár szarjon le mindent, ami nem ahhoz kell, hogy az adott egyetemre/szakra bejusson, szerintem nem jó irány."

    egyetértek, viszont.
    az iskola nem a minden, egy normális rendszerben az élet egy lényeges, de viszonylag kis szelete lenne ebben az életkorban. Ezekre írtam a példákat: saját hobbi, ha valami téma érdekli magától is fog tanulni, láblógatás, etc. az iskolai történéseket azonosítani a teljes élettel egy eléggé mérgező hozzáállás.

    az érvelésedben ott van egy talán annyira nem evidens de akkor is tátongó lyuk, hogy az iskola alkalmas terep az érdemi tanulásra. ami most a közoktatásban történik, az egyszerűen nem az, ezen viszont azért nem érdemes vitát nyitnunk, ugyanis ez nem vélemény dolga hanem egy kőkemény szakmai (pedagógiai, oktatásmódszertani) kérdés. Bocs ha ez a megfogalmazás támadónak hangzik, nyilván nem annak szánom és remélem érted. (citrát-körre gondolsz amúgy :) ez tipikusan amúgy az a tudásanyag amit a biológusok nagy része abszolút nem tud fejből, aki nem kifejezetten sejtanyagcserével foglalkozik)

    "Az meg, hogy a gyereknek azt mondjam, hogy nyugodtan lógj el fizikáról, mert úgyis töriből fogsz emelten érettségizni, kissé túlzásnak érzem."

    miért érzed túlzásnak? konkrétan NINCSEN érdemi következménye, ha nem napi rendszerességel, és nem mindig ugyanazzal a tantárggyal csinálja, arra meg egy nagyon jó terep hogy elkezdne megtanulni önállóan beosztani az idejét. Ez egy sokkal hasznosabb dolog mint bent ülni egy teljes munkanap után úgy hogy nem is érdekli és nem is tud figyelni, és főleg nincs is értelme.

    "Nem azt mondom, hogy akkor mindenből legyen kitűnő, meg ha van valami kialakult célja, akkor az legyen a prioritás, de azért nem kérdés, hogy a doktori végzettségű vizilabdás-e a szinpatikus, vagy a majd leérettségizek valamikor focista "

    ez viszont vastagon a te személyes szempontod. nem pedig a gyerekedé. hogy kinek mi szimpatikus az egy tök jó beszédtéma és egy teljességgel alkalmatlan érv.

    Azt kell ebben az egészben látni, hogy az egy bődületes tévképzet, ami a szülők nagy többségének a fejében él, hogy az iskola alkalmas lenne gyakorlatilag bármire is érdemben felkészíteni a diákokat vagy érdemi tudást átadni. Ha valahol mégis van ilyen irány, az kb az anomália kategória a magyar közoktatásban. iszonyatos mennyiségű erőforrást daráltatnak le a gyerekekkel a közel zérus haszonért. csak gondolj bele, egy nap annyi időt vannak bent mint egy teljes munkanap. Tegye fel a kezét az, aki tud napi 8 órában lankadatlan figyelemmel foglalkozni óránként totálisan változó és össze nem kapcsolható témakörökre, ráadásul úgy hogy mindegyikből dől a memoriter jellegű információdömping amit be kéne magolnia. És akkor ezt az év stabil háromnegyed részében. Aki feltette a kezét az vagy hazudik vagy téved, ezt maximum túlélni lehet, teljesíteni nem, ha meg akarod őrizni az ép eszedet.

    És akkor ezt rakd össze azzal, hogy ezt abban az életszakaszban kell átélniük, amikor kiemelten fontos lenne a kortársakkal való sok szocializáció, az önazonosság keresése, a szülőktől való részleges függetlenedés, etc.

    megint csak leírom, jelenleg azzal tehetsz a legtöbbet a gyerekedért, ha ebből amennyire csak lehet kihúzod. A legelkeserítőbb azt látni, hogy a szülők nagy többsége egyszerűen az idióta képzettársítások és fals analógiák okán ezt egész egyszerűen végiggondolni sem hajlandó, nem hogy meglépni.

    [ Szerkesztve ]

    A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

Új hozzászólás Aktív témák