- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Apple notebookok
- Dell notebook topic
- Milyen asztali médialejátszót?
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
Hirdetés
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
it A spanyol közlekedési hatóság észrevette, hogy valaki adatokat próbált szerezni tőlük – lehet, hogy járművezetők millióinak privát adatait árulják online.
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Nekem villanyszerelő 15k/m^2 áron csinálta a ház alapszerelését, anyaggal együtt. (2020 december)
Azt mondta az egyszerűbb (fapad, alap CSOK) házakat 8ért csinálja.Elején alkudozott, hogy ne a készre gyártatott Schrack elosztó szekrény legyen, mert az drága és majd ő megcsinálja. Aztán mégis azt hozta...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
blueboi69
csendes tag
npera, ezt így kell megtudnunk?
[https://index.hu/gazdasag/2022/06/22/volvo-trucks-teherauto-kozlekedes-hidrogencella/] -
-NoVa-
addikt
Ma kipróbáltam egy új kajaházhozszállítás szolgáltatót. Egy fürkészdarázsféleség cipelt egy sáskát magával, leszállt az árnyékoló tekerőjének a nyelére. Beszuszakolta magát a végén lévő apró lyukon hogy aztán behúzza a zsákmányát is, én meg elvetten a sáskát, beadtam a terráriumba, és pillanatokon belül elégedett csámcsogással megette az öreglány. Ilyet még rendelek, nagyon kényelmes
-
veterán
-
Samott
addikt
válasz npera #117409 üzenetére
De van ennek barmi ertelme? A hidrogen eleg halott ugynek nez ki (30% a hatekonysaga az akkushoz kepest a sok ide oda alakitgatas miatt). Plane az egyre gyorsabban toltheto akksik mellett.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
- a Koronás kristálycukrot 290 forintért adja, a Diamant kristálycukrot pedig 270 forintért, de mindkettőt 569 forintért veszi,
- 1600 forintért árulja a csirkemellfilét, és 2050 forintért vásárolja a beszállítótól,
- a Tótkomlósi lisztet 219 forintért, a saját márkásat 179 forintért kínálja, és mindkettőt 349 forintért veszi,
- legtöbbet az étolajon bukik, mert a Kunsági étolajat 699 forintért adja, és 1699-ért veszi,
- a Mizo UHT tejet 299 forintért árulja, és 367 forintért vásárolja,
- a csirke far-hátat pedig 260-ért adja, és 294-ért szerzi be.Kohn bácsitól megkérdezik, hogy megy az üzlet.- Rettenetesen - panaszkodik az öreg. - Mindennap ráfizetek ezer pengőt...- És akkor miből él?- Abból, hogy szombat-vasárnap zárva tartok.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #117411 üzenetére
Lehet nem hatékony, de korlátozott körülmények közt jó is lehet, ha nem kell a kamionnak az akkut cipelni, ami csöppet nehezebb és üresen is pont annyi. Én régóta mondom, hogy nem egész országos töltőhálózatban vagy hasonlóban kell gondolkozni, de van mondjuk a komp Dánia és Svédország közt, egyik felén olcsó széllel termelik a hidrogént, hajó meg jön-megy és kész. Vagy Marokkóban napelemmel és akkor a helyi turistahajók nyomhatják a köröket.
-
JonesC
csendes tag
válasz NauTiLUS_HUN #117416 üzenetére
És majd szatyorban hordják haza a hidrogént
-
veterán
-
Jahno
őstag
válasz eattila #117422 üzenetére
Van, előző havi átlagok és napi fogyás alapján elírják a mennyiséget. Tán valami tavaly októberi... De á, mindenki is megírta, válogass egy tetszés szerinti portált:
"A KERESKEDŐ 2021. OKTÓBER 15. NAPJÁN FORGALMAZOTT TERMÉKEK FORGALMAZÁSÁRA ÉS NAPONTA LEGALÁBB A HÉT ADOTT NAPJÁRA VONATKOZÓ, 2021. ÉVI ÁTLAGOS NAPI MENNYISÉG ÁRUSÍTÁSÁRA KÖTELES."
-
zetor2000
senior tag
válasz NauTiLUS_HUN #117416 üzenetére
A Hindenburg héliummal volt töltve, égett is rendesen. Van is rá híres utolsó mondás: Hol a fszomban van itt a hamutartó? Elnyomom a plafonon...
A hidrogén az pukkan, mert a levegő oxigénjével durranógázt képes alkotni. Bojler méretben azért az már szól rendesen.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #117428 üzenetére
Csúnya is lenne ha a héliumos lufik égnének... Volt ahol fa vázszerkezet égett, mert azok héliumosak voltak, aztán ment a megfejtés, de Wikit kellene olvasni, mert az első léhajó hidrogénes volt, de veszélyes, héliumos meg kisebb terhet tudott vinni, de kevésbé veszélyes felhajtóanyag. Aztán valami hiány miatt (biztos nem volt hatósági áras a Hélium :-D) pár modellnél visszatértek a hidrogénhez, a klasszikus baleset hidrogénessel volt, vége is lett a léghajózásnak.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #117411 üzenetére
Semmi értelme, de akik a zsákutca irányába kezdtek fejleszteni, azok nem akarják feladni.
1000 km hatótávhoz mekkora hidrogén tank kell?
Ha abból indulok ki, hogy egy Toyota Mirai 650 km-t tud 5 kg hidrogénből.
Akkor kamionnál 1000 km-hez mennyi kell, kb 50-100 kg? Az térfogatban 1,5-3 m^3 hidrogén? Nem tudom hogy skálázódnak a tartályok, de a Mirai 5kg-s tartálya 87,5 kg. Kamionméretben lesz az üres tartály 1,5+ tonna és méretben mekkora?
Plusz az üzemanyagcella súlya, mérete, a buffer akku, meg mittudomén mi kell még bele ami egy sima EV-be nem kell.A vízzel mi lesz? Telelocsolja az autópályát? Télen is, amikor rögtön ráfagy?
Vagy 1000 km hatótávnál a végén már 1000-1500 liter vizet cipel magával, hogy valahol leereszthesse?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
-
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #117438 üzenetére
Gondolom most minden bolt hálás, ahol a törvényben foglalt Novemberi dátumban épp nem volt készleten semmi árstoppos izé. Az elmúlt 7 nap átlagát egyszerű lejjebb tolni, csak nehezen megtalálható helyre kell súvasztani 1-1 darabot a készletről, és szépen lassan lemegy a lehető legalacsonyabbra, de a konkrét dátum készletével már nehéz varázsolni büntetlenül.
-
NauTiLUS_HUN
újonc
válasz JonesC #117421 üzenetére
https://g7.hu/tech/20210319/a-bosch-a-hoszivattyukkal-egyenlo-eselyt-ad-a-hidrogenkazanoknak/
Van a cikk szerint valami perpétum mobile lehetőség is a rendszerben
De volt több cikk a témában. -
npera
újonc
válasz ezittketto #117415 üzenetére
Megpróbálom imgurral otthonról.
-
Samott
addikt
válasz qnadam #117441 üzenetére
Nem az olcsosag volt a szempont hanem az amcsik nem adtak el nekik heliumot.
"Hindenburg designer Hugo Eckener sought to use helium, a non-flammable lifting gas. However, the United States, which had a monopoly on the world supply of helium and feared that other countries might use the gas for military purposes, banned its export, and the Hindenburg was reengineered."
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #117413 üzenetére
ezt mar a Toyota Mirai-nal is megprobaltak megaszondani, hogy joval konnyebb, mert nincs benne akksi, aztan megis annyi kg, mint egy AWD Tesla Model 3 LR...sot, egy Model 3 SR 150kg-val konnyebb is
...mert van benne mas , ami viszont a BEV-ben nincs
plusz egy 12kWh-s puffer akksi a FCEV-ben is van, mert az hirtelen loketre nem tud aramot adni egy gyorsitashoz, igy elore fel kell pufferelni benne erre eleg jedit
aztan ott a FC membran platina igenye, messze dragabb elem a Litium-nal, az OK, hogy nem kell belole sok, de nem is orokelet+2nap az sem
eredo hatasfokot szamolva a teljes rendszeren, azaz amire nyomatek lesz a kereken nezve, az FCEV kb azt tudja, mint egy ICE auto is
Vályi-ék ezzel foglalkozo videojaban 8 GBP-ert toltottek 1kg H2 gazt a Mirai-ba, azzal ment el majdnem 100km-t...elvileg 100-t tud annyival, de gyakorlatilag alulrol surolja, telitank 40GBP...az ~17k volt mar akkoris, es megy erte 450-480km-t valojaban
a BEV-t meg televered a 40Ft/kWh-s villanyrol ~3k-ert , meg azt sok helyen lehet tolteni ma is
az FCEV is egy elektromos auto meg a neveben is benne van, csak az aramot tobb lepcsoben nyered vissza rosszabb eredeo hatasfokkal
plusz nem is "megy" egy ugyanannyiba kerulo BEV-hez kepest, amit raadasul akar meg otthon is tolthesz halozatroltöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #117448 üzenetére
Rosszabb hatásfok, de valamennyivel jobban raktározhatóbb, amikor van villanyosság, akkor termelhető. Itt ugye pár cégnek arra kell készülni, hogy nem akkor "tankol" amikor gerjed a villanyosság. Nahh, akkor azesz a drága ami nincs, vagy termel de nem tudod hova tenni, meg ezek kombinációi. És valamennyire szállítható is.
Aztán kiderül, mindig mondtam, hogy annak a piciri atomnak hátrányai is vannak bőven.
Új hozzászólás Aktív témák
- IBM Lenovo ThinkPad 20V 4.5A 65 és 90W gyári töltő
- HP laptop töltő, eredeti, 65W
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs