- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Milyen széket vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
it A spanyol közlekedési hatóság észrevette, hogy valaki adatokat próbált szerezni tőlük – lehet, hogy járművezetők millióinak privát adatait árulják online.
-
Már elérhető a Star Wars: Hunters
gp A próbaverziók és a régiós tesztek után végre befutott a teljes változat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
Svajci, nyugdijas, orvos hazaspartol - Arthur baratunk elbujhat, kinaban tudjak a frankot.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Sipi- #114557 üzenetére
Hm, na most elgondolkodtam, ha nincs sebességben, akkor lehet mégsem zár az a kuplung...
ÉS ezt már valaki megkérdezte
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__4716206-miert-forognak-a-meghajtott-kerekek-felbakolt-kocsinal-ures-sebessegben-ha-bei
Akkor ez nem bug, hanem feature. Mert egyébként üresben, felengedett kuplungnál, zár a kuplung, ergo a váltó nyelestengelyére jut át forgatónyomaték. Ez valahogy át tud szivárogni a féltengelyekbe.
-
Sipi-
tag
Nem hánytam már legalább 7 éve. Most kipróbáltam: nem jó!
Utoljára részeg voltam, most viszont elkaptam amit gyerek hazahozott a táborból
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Samott
addikt
Mar nem emlekszem kinek a batyja, bar az mintha a padlasra is felvitte volna.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
Elmúlt napokban (vasárnap oda, kedden haza) megvolt a kis akkus elektromossal Győr-Zürich (~880 km) oda-vissza.
Odafele hűvösebb (9.31 c°) volt, 1-2 helyen eső is esett, meg a német autópálya örömeit is ki kellett próbálni. Így 9 óra 3 perc volt a vezetés, 19,9 kWh/100km a fogyasztás. 5x álltunk meg tölteni, 1 óra 35 perc volt összesen. Mindenhol pont elég volt wc/evés/ivás/nyújtózkodásra, talán ha összesen 5-10 perc volt amit a töltésre vártunk a szükségletek kielégítése után.A német pályán kipróbáltam, tudja az ígért végsebességet az autó.
2 supercharger közt kipróbáltam hogyan fogyaszt tartósan nagyobb sebességnél. 61 km szakaszon töltőtől töltőig 140 km/h átlag jött ki (csak az autópályás részt nézve 160as átlag), 29,5 kWh/100km fogyasztással.Hazafele jobb idő volt (16.39 c°), végig száraz, 150es sebességet se nagyon léptem túl. Így 17,7 kWh/100km lett az átlag, 8 óra 39 perc vezetéssel, 4 db töltéssel (1 óra 19 perc).
költségek: supercharger töltés 0,41-0,52€/kWh (0,49 CHF), összesen 129,95€+22,54CHF az 1880 km-re.
Pár éve voltam benzinessel, ami 1 töltéssel is bírta végig, de szerintem azzal is megálltam legalább 3-4x és megfogadtam hogy ennyit autóval soha többé, legközelebb repülő. 1000+km-t bíró szuperdízellel is legalább ennyit megállnék enni-inni.
Ez az út az autopilotnak hála sokkal kevésbé volt fárasztó, bevállalnám máskor is, ha kell.
Számomra teljesen kompromisszum mentes út volt, nagyobb akku meg mesebeli 500+km hatótáv se hiányzik.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #114568 üzenetére
egyebkent en ezt irtam, anno hogy ahol ezt az autot terveztek ott egy LA-SF tavra is repulovel mennek inkabb es nem autoznak el odaig, helyben berel egy autot
mar akkor abban uldogel, mikor meg 150km-re van az autos ember a kozuton erkezve ugyanoda
Tesla-nal akar sajat profil is mukodhet a berelt autoban is, mintha azzal ment volna el odaaigtöbb drón kell ;P
-
WiZARD
addikt
válasz A. Crowley #114571 üzenetére
?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Phülöp
addikt
És akkor ez is megvolt
Az eleje hiányzik, mert a kesztyű tépőzára kapcsolgatta az órát
Ahhoz képest, hogy a cél csak a túlélés volt, nem panaszkodom az eredményre.Nem örültem a kavicsnak, amit még mindig nem szedtek össze az utakról. Mondjuk, még mindig jobb, mintha sóznának télen.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
WiZARD
addikt
válasz A. Crowley #114573 üzenetére
nem
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz Phülöp #114574 üzenetére
Nájsz!
Ez a bringa mennyire bírja a sót? Nekem a Nishiki semmit nem rozsdált, csak a tengelyek gyorszára. Asszony olcsó kínai bringája egy év alatt totál rozsda, pedig kenegetem zsírral amikor karbantartom.
Lányom Biltema bringája teljesen rozsdamentes, fiamé valami gyerekboltból van, fél év alatt berozsdált.
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #114569 üzenetére
Az üzemeltetésen tudsz megtakarítani, mert egy csomó olyan dolog nincs, ami a belsőégésűeknél van. Ha tudod napelemről tölteni, akkor meg az "üzemanyagon" is lehet fogni. Ott bele kell kombinálni annak a kiépítését is... Az áram ára kicsit stabilabb (még?) mint az olajé, és jelenleg olcsóbb is ugyanarra a távolságra vetítve.
Kolegám vett nejének meg magának is egy pici villanyost. A saját autója egy Smart, ami elektromos, tisztán. Azt mondja, a töltés elég 2 napra, hogy bejöjjön vele, meg hazamenjen. Budakeszi - Kelenföld a táv, ~30km egy irányban. Ez költségben nincs egy BKV bérlet, mert a töltögetéssel 6000-6500Ft a villanyszámlája erre a verdára, a BKV bérlet meg 9500.
A nejének nagyobb szerencséje van, mert dombra megy fel, és onnan jön le, hazafelé meg (vissza)termeli, amit elfogyaszt . Vagy egy részét. Az egy a hármasból, asszem Peugeot logóval (ion?). De ugyanez van Citroen és Mitsubishi logó alatt is.
Emellé van egy Dacia akármi, mert pecázni kell menni, meg van egy nagyobb kutyus is, azt is néha vinni kell.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Phülöp
addikt
válasz zetor2000 #114583 üzenetére
Nálam úgy néz ki az éves költség, hogy a karbantartás kb. 300 euró, üzemanyag (mostani áron) 2000, biztosítás+adó 400.
Az autó értéke kb. 6-700 euró.Innen indul a matek.
Napelem nincs, ingyen töltés nincs (pl. cégnél).
A kínálat legalja 2013-as Nissan Leaf 12k euróért. Ez még az a kategória, amit nem vennék meg.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #114583 üzenetére
Jó, hogy occsó a töltés, de mi a bekerülési költség? Meg persze azt nem havonta termeld ki utólag, hanem előre is kell egy nagyobb összeg. Aztán szervízköltségeket is csak módjával ismerünk, de erről volt szó. Vagy ha kicsit megnyomnak hátulról, mint ahogy utoljára a motoros és pisloghatok, ha ránézésre nincs sok baja, de az 6 milliós GTK.
-
Sipi-
tag
válasz WiZARD #114568 üzenetére
Szépek ezek a számok. Költséghez gondolom még hozzájön, hogy itthon utána még feltöltötted a kocsit, nem telitöltve értél haza.
De így sem rossz.
Nekem szimpatikus az elektromos autózás, de a kezdeti bekerülési költség erős visszatartó erő, sajnoshttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Bujdy81
csendes tag
Vettem egy új laptopot. Asus Zenbook. Tetszik.
Nem volt vészesen drága és a munkaidő 80%-ában úgyis kvázi dokkolva van.Egyetlen dolog zavar benne: Win 11. Nem tudom a tálcát bal oldalra, függőlegesre állítani, illetve nem tudom beállítani a tálcán, hogy ne vonja össze az ikonokat. Gugliztam, de csak annyit találtam, hogy a Win 11 MÉG nem tud ilyet...
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #114584 üzenetére
Jam. Használtban ami van, az egyelőre elég "ergya", mert az cirka az első gen. az, ami most ~10 éves, és érett a cserére. Ezekre én se áldoznék.
Az általad megadott paramétereknek nem ellenfele egy villanyautó, vagy az nem olyan komfortos, mint ami most van.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #114585 üzenetére
Egen, ezt írtam is, hogy a napelem bekerülését kombinálni kell a verda árával, és a "megtérülést" vagy spórolást egy eleve megemelt összegről kell kezdeni. Ráadásul a megtermelt energia csak egy része az autóé (jó esetben), egy másik fele meg mondjuk az ingatlané, de azt meg nem az autó árába kéne beálmodni.
Vis maiort nem tudok kezelni, azaz balesetet nehéz kombinálni, pláne hogy a "pzs-vel letörlöm a nyomot"-tól a GTKig bármi is lehet.
Az ilyen kötelező "nyomorok" viszont el-elmaradnak a villanyosoknál, mint pl. olajcsere/olajszűrő csere, meg vízpumpa, meg akármi. Kuplungot is csak módjával, meg a kettős tömegű lendkereket se annyira kell cserélni. Cserébe majd lesz más... még dolgoznak rajtaEz a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #114566 üzenetére
"A tátrai teherhordók rekordját jelenleg a Kő-pataki menedékházat (Skalnatá chata) üzemeltető Laco Kulanga, az egykori legendás teherhordó tartja, aki 1993-ban egy alkalommal 207,5 kg-os terhet cipelt fel a hátán a Tarajkáról (Hrebienok) a Zamkovszky menedékházhoz (Zamkovského chata)."
Az kb. 3 km séta és az alatt durván 200 méter emelkedés, azaz átlagosan kb. 6,6%-os emelkedőn kellett felmennie...
-
zetor2000
senior tag
válasz hokuszpk #114588 üzenetére
Ez szerintem nettó fszság, mert az XP, a 7 / 8.1 / 10 is tudta... és lekezelte, hogy a tálca felül van. 10nél olyan is lehet, hogy tálca csak 1 képernyőn legyen. Azaz, ha kéne, megoldható lenne...
Ami újdonság igazán lett a 11ben, az az, hogy a 12.gen intel CPUkra megírták az ütemezőt, hogy a kis- és a nagyteljesítményű magok kábé jól legyenek leterhelve. Ezt olvastam, nem értek a sw fejlesztéshez, csak bele tudok pofázni, hogy ne kék legyen, hanem zöld... cca ennyi lenne a nagy újdonság, meg a TPMhez kötődő cuccok, de ez akár 10 alá is kijöhetett volna. A színes mappákról inkább nem beszélek, mert az roppant hasznos újdonság, ami miatt "nyilván" főverziót kell ugrani.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs