- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- iPad topik
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Hirdetés
-
Minden előzetest megerősít a TENAA a Razr 50-nel kapcsolatban
ma Az előzetes információknak megfelelő formában és specifikációval regisztrált a Motorola következő kagylója a TENAA adatbázisában.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Papaj x
tag
válasz Papaj x #157196 üzenetére
Ezt, mint mai akkugyár, s jelenlegi elektromos autók miatt hoztam fel, s kíváncsi vagyok a véleményekre.
Yanna és SOAD19 köszönöm a reagálást.SOAD19: Nem, ő egy egyszerű autóversenyző cgány gyerek, akit megkérdeztek erről, hogy mi a véleménye. Ő még a ladával kezdte, mint itt sokan kb.
Szerk.: Állást nem akarok foglalni, tényleg véleményekre lennék kíváncsi elsőre egy tanultabb közösségből, ami mai napokban szerintem releváns.[ Szerkesztve ]
"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”
-
SOAD19
addikt
válasz yanna #157204 üzenetére
Láthatóan rühelled, elutasítod az elektromos autókat, mint a videóban látható emberke, csak a negatív dolgokat látjátok meg benne, illetve azt keresitek, hogy miért lehet ekézni. Egyre több lesz a töltő pontok száma, egyre nagyobb hatótávot tudnak az autók. És ha a user nem nézi be, figyel a töltöttségre, akkor jó eséllyel sose fog lemerülni alatta a kocsi 0-ra. Annak, aki főleg városban használja, vagy agglomerációból jár be, azoknak teljesen jó lehet, főleg, ha kertes házban lakik és van napelem telepítve. Azért az, csak nagy pozitívum, hogy a városban nem nagyon jön ki az elektromos autóból káros anyag. Kicsit azt érzem, hogy a fejlődés ellen vagytok.
[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
torcsrent
csendes tag
válasz Papaj x #157202 üzenetére
Venni/bérelni kell egyet saját használatra (1. autónak használva, úgy mint a korábbi belsőégésűt), és azután a többhónapos tartós teszt után kialakul mindenkiben a saját véleménye, hogy neki megéri-e váltani vagy sem, jelent-e kompromisszumot vagy sem, stb. Írhat bárki bármit, főleg ha csak messziről látta, de még nem használta. Ki kell próbálni. A magánszemélyek autóasználata alapján a többségüknek az év minimum 335 napján meg fog felelni, a maradék maximum 30 napban lehet máshogy kell terveznie.
Én bátran ajánlom. (Bár a hazai akkugyárakkal nem értek egyet) -
Papaj x
tag
válasz torcsrent #157206 üzenetére
Itt igazából a feltett videó, amivel nem igazán feszültséget akartam kelteni - sikerült sajnos/bár gondolhattam volna-, hanem maga a koncepció, hogy kinek-mennyire élet képes, s tényleg nem rossz szándékból raktam fel.
Nekem, saját környezetben megvan a magam véleménye, de ez szélsőséges oldal is lehet esetleg, s pont ezért nem is foglalok állást, mert nem értek hozzá/...
Ergo, amire értetted.. Állást lehet foglalni úgy, hogy adott (avagy lehetőség van rá), s úgy, hogy nem próbáltuk ki, s nem is akarjuk.
Én, jelenleg azok közé tartozom (fizikát ismerve), hogy ténylegesen kíváncsi lennék ezen szűk értelméségi közösség véleményére, hogy mennyire lehet élet képes. Nagyjából ennyi.Szerk.: Nekem is megvan a magam véleménye, de az nem az elektromos autóknál kezdődik, hanem ott, ahol többe kerül a kerékpár út azon szakaszra megépíteni, mint ahol minden háztartásba új elektromos autót adtak volna. Így ettől elnézve/nem figyelembe véve vagyok/voltam kíváncsi..
[ Szerkesztve ]
"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”
-
Cs1csó
félisten
válasz yanna #157208 üzenetére
A teherszállító hajókat esetleg be lehet borítani napelemekkel. Vagy pl. (újra) szélmeghajtású teherhajó.
Rengeteg opció van de lépni kell. Szerintem a COVDI lezárás megmutatta, hogy ha tényleg megszüntetjük a fölösleges jövés-menést akkor drámain vissza tud esni a szennyezés akár pár hónap alatt. -
Papaj x
tag
válasz yanna #157208 üzenetére
Hát, most nézve nem lesz, vagyis nem most.
SOAD19: Attól, hogy valami lokálisan ki van szorítva, attól még.. De, nekem nem erre irányult a "kérdésem" feltétlen?! Ugyanakkor, nem nem mond butaságot az elektromos repülővel kapcsolatban. "Energia hatékonyság", mindennek megvan a maga helye. Pl egy benzines számítógéppel nem tudom mit kezdenék,
[ Szerkesztve ]
"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”
-
sto1911
veterán
válasz SOAD19 #157211 üzenetére
Jó ez a hibrid autó városba, csak ismerősök közül már senki se szopik a töltésével mennek benzinnel ahogy eddig, és cipelik a plusz súlyt, ergo többet is fogyasztanak. (Plusz ugye amikor a BMW kihoz egy dupla turbós v8-at villannyal megtámogatva, csekély 2700 kilóban, az milyen környezetbarát )
Én sem hiszem, hogy ez lesz a megoldás, de jelen pillanatban még a legtöbb embernek nem megoldás a hibrid sem, nemhogy a tisztán elektromos. Majd esetleg néhány év múlva, főleg itthon lesz az 15 év is mire lesz belőle valami.
Cigi nem mond hülyeséget egyébként, viszont amit mond, az nagyjából igaz a mostani belsőégésű technológiára is. Bármi ami a földből jön ki az véges, maximum nem néhány év, hanem több tíz év múlva fog elfogyni. Olyan technológia kell, ami megújuló energiát használ, és hiába az áram az, marha nehéz akkuban kell tárolni, amihez ugyanúgy szét kell rabolni a földet.
Majd fejlesztenek rajta és feltalálják a tuti akkut, akkor lesz ez megoldás, ki tudja mikor.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz SOAD19 #157199 üzenetére
Pont ő mint szavahihető, hagyjuk már
És nem vagyok az elektromos autók ellen, de ez se sima fehér, hanem megvannak a árnyalatai
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
SOAD19
addikt
válasz sto1911 #157213 üzenetére
"Én sem hiszem, hogy ez lesz a megoldás, de jelen pillanatban még a legtöbb embernek nem megoldás a hibrid sem, nemhogy a tisztán elektromos. "
Itt az árra gondolsz az elektromos kapcsán? Mert felhasználói szokás alapján a legtöbb embernek jó lehet, akik napi pár 10 km-t vezetnek csak. Hetente elég egyszer feltölteni. Aki meg tudja otthon tölteni, annak meg főleg jó alternatíva lehet. Persze, manapság még drágák a magyar fizetésekhez. Itt van egy régebbi becsületes nepperes videó, szerinte is megfelelő autó lehet elsődleges autónak is egy elektromos sok embernek: [link]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
SOAD19
addikt
válasz Papaj x #157196 üzenetére
Komoly, ez az ember... Most belenéztem, ebbe a hosszabb verziójába a videónak. A 18 perctől megszakérti, hogy miért nincs 2005-től fehér karácsonyunk. Mert a mocskos holland, dán szélerőművek miatt a szél nem tudja a havat idefújni az Alpokról...Megtudhattam azt is, hogy az EU szar, agyhalott történet. Sejtem, gondolom mi a pártpreferenciája...[link]
[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
7Sony7
addikt
Az elektromos autó szerintem:
Bár nem vagyok értelmiségi, még egy vélemény: Amíg egy elektromos autó olyan drága, hogy négy normális belső égésút tudok venni az árából, addig nekem nem opció. A környezetszennyezés részére: Én is rühellem, mikor egy olajzabáló benzines, vagy egy kormoló dízel (nekem dízel van, de koromszűrős) füstöl előttem. Viszont ettől még nincs pénzem elektromosra. És amíg a villanyautósok nagy része "köpködi" a belső égésűeket, addig ne is várják, hogy mosolyogva integessenek vissza.-
-
torcsrent
csendes tag
válasz sto1911 #157213 üzenetére
80k km saját tapasztalat szerint teljesen életképes a plugin hybridben való gondolkodás. Vegyesben van használva, minden nap harcra fogható, bárhol életképes a technika. Látott már mindent
Aki lusta feltölteni napi indulás előtt, az szokta fikázni. Neki nem ezt kellett volna vennie, már el kellett volna rég adnia (persze ha szolgálati autónak kapta, akkor neki nem érdeke a töltés, mert azt nem fizeti ki a cég. Az ilyenek szokták eladni a korábbi saját autót, mikor kap egy vadiúj felsőközép kategóriás szolgálati autót).
Olyan fogyasztási átlagot lehet havi szinten kimutatni, hogy azt hiszik hazudok. -
sto1911
veterán
válasz torcsrent #157219 üzenetére
+SOAD
Mert te úgy használod ahogy kell és gondolom tudod otthon olcsón tölteni.
Egyiküknél úgy nézett ki a töltés, hogy elvitte az autót kb. egy kilométerre, töltőre dugta, haza sétált, két óra múlva elment érte, hazavitte, közben kiautózott a gyári 15 km tisztán elektromos hatótávból mondjuk 800 métert, de mivel nem új autót vett, így jelenleg vagy 5 kmt bírhat. A cégnél nem tudja tölteni valami elbaszott jogszabály miatt ja, saját autó, magának vette, csak megunta ezt az állandó szívást. Én mondjuk a sétát irigyeltem tőle
Volt valami kimutatás, hogy elhanyagolható arányban töltik otthon az autót a tulajok, és ilyen esetben ugye az elektromos része csak döglött súly és minden szempontból pazarlás. Ja, nem, mert ingyen parkol (még egy ideig )
A másik dolog ami akadályozza az elterjedését az a töltés, jelenleg kevés van és nem is az, hogy útközben nincs, hanem a panelban lakók mivel fogják tölteni? Vagy akinek nincs napeleme illetve telepített gyorstöltője. Ez mind rengeteg pénz és részben hozzá az árát máshol is, de főleg itthon telibe fogják tojni a környezetvédelmet, ha a jelenlegi autó helyett mondjuk 15 miskát le kellene tenni egy olyan technológiáért, ami vagy zsákutca lesz vagy nem. Ezt nagyon kevés ember teszi meg.
A harmadik meg nyilván az autó ára, van egy 5 méteres dízelem, 5 ember kényelmesen befér meg vagy 500 kg csomag és elmegyek vele 1000km-t rettegés nélkül. Ha betartom a sebességhatárokat, akkor 90-nél 4-4.5 körül eszik. Piaci ára jelenleg 2.5-3 körül van. Milyen autót vegyek az árából, illetve mennyit kell hozzátenni, hogy hasonló szolgáltatást nyújtson? Plusz infó, hogy városban addig megy ez az autó, míg ki nem érek a városból vele, tehát pont úgy használom ahogy illik.
Szóval van helye, csak nem nőttek még fel az emberek hozzá agyban meg pénztárcában sem.
Fun sztori, egy másik ismerős vett egy Leafet valahonnan Szabolcsból vagy Miskolc környékéről, és hazavitte vagy Budapest vagy Szeged környékére. Igazából lényegtelen, a lényeg, hogy 14 óráig tartott a hazavitel mondtam neki nem vagy normális, egy trailer simán hazavitte volna 3 óra alatt. Persze ő is csak városban használja, ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
-
micsiri
csendes tag
válasz sto1911 #157220 üzenetére
"5 ember kényelmesen befér meg vagy 500 kg csomag és elmegyek vele 1000km-t rettegés nélkül. "
Havonta mennyiszer használod ki ezt a tulajdonságát?
Biztosan vannak emberek akik nem tudják összeegyeztetni az életvitelüket az akksis kocsi hátrányaival (hatótáv, töltési idő), de szerintem többen vannak akik egy hónapban nem mennek 1000 km-t.
" 14 óráig tartott a hazavitel"Persze a régi kisakksis leaf amiben gyorstöltés sincs elhiszem de egy normális akksis autóval ez meglehet akár töltés nélkül is vagy egy kb 20 perces töltéssel.
"Piaci ára jelenleg 2.5-3 körül van. Milyen autót vegyek az árából,"
Ha most lecserélnéd mit vennél mennyiért?
Nekem azzal van a bajom hogy a legtöbb ember nem tudja elfogadni a dolgokat, ha valami neki nem tetszik akkor az már szar is és kész. Az hogy a másiknak tetszik jól, ki tudja használni (jelen esetben pl: otthoni fali töltő ) az mindegy mert a másik az tuti hülye mert mert ez szar.
Norvégiában az eladott új autók 80% full elektromos de hát biztos tuti hülyék a norvégok mert a versenyző is megmondta a videóban hogy nem működnek a töltők
[ Szerkesztve ]
-
sto1911
veterán
válasz micsiri #157222 üzenetére
En ket dolog miatt nem cserelek, de ennek latszodni kellene a lenti hsz-bol:
1) nincs hol toltenem (es nem tervezek orakat meg rettegek, hogy lesz-e szabad tolto vagy tolto egyaltalan, eleg sokat jarok olyan helyen, ahol fel se merul van-e tolto, mert meg benzinkut sincs sok )
2) kurva sokat ra kellene dobnom, hogy hasonlo kenyelemben tudjak lenni. Es itt olyan alapveto dolgokra kell gondolni, hogy ne erjen ossze a vallam a mellettem ulovel, meg a labam elferjen ELOL az anyoson..."Ha most lecserélnéd mit vennél mennyiért?" - 2016 utani Mustangot vennek 14-25-ert. Es ez halal komoly
Gondolom nem jutottal a vegere a hsznek, ahol is ezt irom: "Szóval van helye, csak nem nőttek még fel az emberek hozzá agyban meg pénztárcában sem."
A norvegok kb. 200 evvel vannak elottunk, mindenben. Ugye mondanom sem kell, hogy szeretett varosunkban hetvegen nem jart a kornyezetkimelo villamos, dizel busszal potoltak?
A leafes vegen is ott van, hogy "Persze ő is csak városban használja, ahogy kell." Csak kivancsi volt milyen vele egy ilyen (tor)tura, ideje meg volt.
[ Szerkesztve ]
-
micsiri
csendes tag
válasz sto1911 #157223 üzenetére
Elolvastam csak akkor nem jól fogalmaztam.
Szóval ha cserélnéd egy másik belső égésű motoros autóra akkor mennyit költenél, le is írtad hogy kurva sokat mindegy milyen hajtás van benne sokba kerül.
ok Mustang megértemAzért kérdeztem ezeket mert sokhelyen olvasom hogy az enyém elmegy 1000km-t közben meg egy hónapban megy összesen az ember 500 km-t. Én értem hogy neked megvan az hogy kényelmesen ezeket a kocsikat városban és agglomerációban lehet használni és akkor úgy hogy van otthon töltő.
A norvég példát meg azért meg a korábban linkelt videóban az mondja a rallys hogy Norvégiában nincsenek bekötve a töltők mert nincs áram..."Ugye mondanom sem kell, hogy szeretett varosunkban hetvegen nem jart a kornyezetkimelo villamos, dizel busszal potoltak?
Mindennek megvan az ára, valahol nyilatkozta a polgi hogy akkor a villamos 1 km-t valami 1400 Ft-ért tesz meg a busz meg kb 600 ft-ért. -
mezis
nagyúr
válasz micsiri #157224 üzenetére
Az akkuk töltési ciklusáról az NiCD akkuknál 500 körüli volt a becslés.
Üzembe helyeztek itt a közelemben egy napelemes lámpát. Kb 2000 töltés után kezdett gyengülni, aztán megszűnt világítani.
A töltésekre azt olvasni, hogy nem jó a "rátöltögetés", mert ugyanannyit "öregíti" az akkut, mint egy teljes töltés.Ha valaki naponta töltögeti otthon az e-autóját, akkor 6 - 7 év és jöhet a teljes akku csere?
Ezt olvastátok?
[ Szerkesztve ]
mezis
-
SOAD19
addikt
-
SOAD19
addikt
válasz mezis #157225 üzenetére
Ennél a Tesla-nál, ami már több, mint 1M km-t futott kb. 290k km után kellett cserélni az aksit. Ilyen felhasználás mellett gondolom napi szinten töltötte az aksit. És vélhetően fejlesztik a töltés technológiát is, hogy minél kevésbé csökkenjen az aksi kondíciója, pl. A töltés közbeni akkumulátor hűtéssel. [link]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
SOAD19
addikt
válasz sto1911 #157227 üzenetére
Ha jól látom, ez is olyan "híroldal", ahol luxus a cikk írójának a megnevezése, ami nem csoda, hisz ez a szenny lapok ismérve. Nem meglepő, így nem lehet felelősségre vonni, ha hazudna, és hát hazudnak a rengeteg elvesztett sajtó helyreigazítási per alapján. Anno az origos főszerkesztő is azt nyilatkozta, hogy nem tudja, hogy melyik propagandistája írt egy adott cikket, amiben álhírt terjesztettek az egyik ellenzéki képviselőről: [link] Szégyen, hogy ilyen médiumok egyáltalán működhetnek, és, hogy van rá igény.
[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
7Sony7
addikt
válasz torcsrent #157218 üzenetére
Bocsi, lehet félreérthetően fogalmaztam. 1,25M -ért vettem autót. Mondjuk, hogy költök rá, mert kell, és kész. Legyen 2M ft. Mikor vettem, 4-5 misi volt egy használt villanyautó. Ok, ez csak 2-3 szoros ár, de ha 2misim van kocsira, akkor nincs 4. Ennyi az egész. Nem utálom én a villanyautókat, csak azt a hype-ot, ami körülötte van.
-
-
nagyúr
válasz mezis #157225 üzenetére
Ha valaki naponta töltögeti otthon az e-autóját, akkor 6 - 7 év és jöhet a teljes akku csere?
Te, mint szakértő, ugye nem kevered a NiCD akkukat a Li-ionnal? A Li-ionnak nem árt a rátöltés, csak az, ha folyton 100%-on van. Viszont az elektromos autók csak 85%-ig engedik tölteni az akksit (legalábbis a Tesláról ezt konkrétan tudom).
-
GIJoe
addikt
Mindig megdöbbenek micsoda gyűlölet van az e-auto irányába, nekem 1,5 éve van egy cuki Czero, de minden egyéb is van mellette benzin/dízel is. Jó vétel volt 2M ért.
Sárándról jár be a feleségem vele, kis gyerekhordó masina. Mellékelem ez eddigi e havi fogyasztást, minden munkanap használatban volt. Ha beszorzod 80 Ft-al 57 kWh, nem sok. Pláne hogy napelem is van ami nem került egy Ft-omba se+ tovább bővítem, jah és fizetnek munkába járást is mintha benzines lenne. Nagyon tetszik az MG MG4, aminek már LFP akkuja van, azaz 6000 ciklus után lesz 80%az akku teljesítménye, számoljunk egy 48 munkahetet, elég lenne hetente tölteni vagyis 6000/48 125 év? Ha baja lenne a Czerónak kb 30E Ft egy használt 70-80% cella, 80 db cellából áll kicserélik szó sincs több milliós akkucseréről, aki ilyet ír az idióta fatraktor, az olyanról ugat amiről fingja sincs, aki ilyen felületes, az az élet minden területén olyan mint egy telefosott búvárruha. 15 éve foglalkozom környezetvédelemmel, mértük is mérni is fogom amikor elfordítod a benzines kulcsát, azonnal 14-féle rákkeltő anyagot kezdesz el inhalálni, úgy ahogy a gyerekeid. Légzéssel bekerült a véráramba, aztán nem tudjuk miért ennyi rákos, szív és érrendszeri és allergiás beteg, toplistásak vagyunk ebben is! Ipar ebben az országban nincs sok, ha tüntet az a 3000 dolgozó a mercinél, azonnal bezuhan a GDP, a szennyezést javarészt a közlekedésből fakad. 6 éve még a panelKaptárban laktunk, 0 segítséggel ilyen lópikula fizetések mellett szerintem jól stratégiáztunk, bár lehet jobb lett volna lelépni innen keletről... MG4:25000€ Németből, ami nem olcsó, de kérdezem én mibe van egy új Skoda dízel mondjuk egy kombi? A Ft és a fizetésünk is megdöglött, az világos...Elkezdtem építeni egy LFP akkupakkot a 2. inverterhez, de végül csak a balancerig jutottam 4 savas akku lett belőle, mert meglátom mi lesz az olcsó lítium mentes sodium akkuból... 2-3 év míg kiderül. Az egyik kedvenc videóm az elektromos/belső égéső témában, mindenkinek ajánlom (én meg több negatív dolgot írtam volna a videóba, de kezdetnek nem rossz)
-
lappy
őstag
válasz GIJoe #157232 üzenetére
Igen mind szép amit írtál hogy olcsóbb fenntartani, főleg ha van napelem amivel szinte ingyen van. De van akinek nincs lehetősége tölteni se (lakótelepen élők vagy anyagilag mar nem tudnak napelemet telepíteni)
De vajon mennyibe is kerül egy napelemes autó előállítása ha innen közelítjük meg mar nem is olyan jó. Es a másik amit a többiek is írtak hosszú távra nem jó (sok idő feltölteni nincs megfelelő hálózat hozzá)
Ja es ha mindenki most elektromosra térne át honnan lenne annyi aksi? Kevés a nyersanyag szóval nem olyan egyszerű az áttèrès.Bámulatos hol tart már a tudomány!
-
zeon.hu
nagyúr
válasz lappy #157234 üzenetére
Azt előállítása már alig drágább (legalább 80%-al olcsóbb most, mint volt 5-10 éve az aksi pakk) a környezeti hatása jelenleg rosszabb a gyártási folyamat alatt, de ezt 20-50K km után letudja, míg a hagyományos élete végéig szennyez.
Nem vesz egyszerre mindenki EV -t, mint ahogy robbanó motorost se vett mindenki egyszerre.
Mellesleg ma is használnak még lovat...Üzemanyag se volt minden sarkon, évtizedek teltek el, mire rendes hálózat épült.
Eleinte szinte nem is volt, benzint sok helyen a patikákban/egyéb helyeken lehetett venni.#?*@&!
-
SOAD19
addikt
válasz lappy #157234 üzenetére
Láthatólag nem túlzottan van sok információd a dologról, mégis kész tényként állítod, hogy nem életképes még a dolog.
Itt van, ez a mondatot is:
"De vajon mennyibe is kerül egy napelemes autó előállítása ha innen közelítjük meg mar nem is olyan jó."A mondat első felében kérdést teszel fel, mert nem tudod a választ rá, majd a mondat második felében már tényként közlöd, hogy nem olyan gazdaságos egy elektromos előállítása. Nyilván nem fog pár éven belül lecserélődni az összes hagyományos autó elektromosra, mert még viszonylag drága, még sok embernek elég sok kompromisszummal járna. Idővel egyre több töltőpont lesz, vélhetően egyre nagyobb hatótávval és töltési sebességgel fognak rendelkezni az akkumulátorok is. Kezdetben mobiltelefon is kevés embernek volt elérhető, aztán idővel beindult a tömeggyártás, és egyre jobban ment le az ára. Ugyanez lesz majd az elektromos autókkal is vélhetően.
[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
GIJoe
addikt
válasz lappy #157234 üzenetére
- "De van akinek nincs lehetősége..."
Ha nekünk sikerült a kaptárból kijönni bárkinek sikerülhet...
Jó példákat hoznak fel a kollégák, gondolj a legelső alma ájfonra, azonnal lett Feri bácsinak a 7.-en? Nem idő és verseny míg mindenkinek tepsije lett.
Szerintem a szellem ki van engedve a palackból, fel fog pörögni mint a telefon gyártás, 10 év meglesz az 1000 km, majd az ai szól hogy brother ideje rágurulni az indukciós szőnyegre...
- "..De vajon mennyibe is kerül egy napelemes autó előállítása ..." szerintem sok energiába, de már semmivel sem többe mint a "rendes" autóké, miért is mivel 40% al is több alkatrészt is tartalmaz 1 modern dízeles comman rail rendszerű autó, gondold el 200 baron milyen kopó alkatrészek halmaza lehet benne. Az mibe kerül, legyártani java részt ércből sokféléből, szénhidrogének stb+ kopnak is. Most ne feledjük azok forgalmazását,tárolását, szállítását. Sajnos nincs porlasztó csúcs fa ami kinő a gyár mellett. A modern EVk 60-70% körül már LFPt használnak, amiben mangán sincs már, egyebek mellett. Az enyim régi MNC, de még ez is 6. évét betöltve karbon-semleges is, még egy kis erdőtelepítéssel megdobtam a lábnyomunk, biztos ami biztos alapon.
Ha az árakat nézzük, jó áron vannak a Románia Springek, meg jönnek a további versenytársak... Fél éve figyelem a BYD Seagullt már az LFP is kedvező, de sódium lítium mentes akkuval is lesz kapható. Tehát már lítium se kell, a sóból pedig elég sok van a földön... Fokozatosan fogunk, fog mindenki áttérni..
Még 1 gondolat a töltésről, ha nekem az MG4et hetente kéne tölteni, akkor a fent említett városban Lakó Feri bácsinak lehet hogy 2 hetente, ha eközben nem tudja valahol leszervezni hogy feltöltse, akkor lehet a benzines is kihívás neki?. Ha vezetsz egy városban dolgozó megtett km Excelt nem kell olyan sok a lakosság java részének, pláne városban. -
nagyúr
válasz GIJoe #157237 üzenetére
akkor a fent említett városban Lakó Feri bácsinak lehet hogy 2 hetente, ha eközben nem tudja valahol leszervezni hogy feltöltse, akkor lehet a benzines is kihívás neki?
Igazából fogalmam sincs a pontos helyzetről, de egy benzines tankolás fizetéssel együtt megvan 10 perc alatt, ha nem kell sorban állni. Egy elektromos tankolás mennyi, mondjuk fél óra? Na most, előfordul, hogy van fél órám tankolni, elmegyek a kúthoz, állnak előttem ketten, fél óra alatt végeztem. Jellemzően össze szoktam kötni a tankolást mondjuk bevásárlással. De ha az a két ember előttem fél-fél órát "tankol", akkor máris ráment másfél órám az egészre, lehet, hogy másra nem is maradt időm. Ahogy a belvárosban járok, soha nem látok üres töltőállomást, szóval nem, nem hiszem, hogy hosszú távon bírja az ember idegekkel, hogy naponta/néhány naponta órái menjenek rá a kocsi töltésére.
-
Papaj x
tag
válasz SOAD19 #157216 üzenetére
Én csak ezen kontektet szakítottam ki; s amire valóban kíváncsi vagyok indítottam el egy témát, amire az itt jelen lévők véleményére/álláspontjára vagyok kíváncsi. A videót természetesen meg fogom nézni, köszönöm, aztán értékelem a magam módján a mondani valóját/"igazság alapját" annak, amit mond.
Minden esetre, lényegi részében, elértem vele a célom, ergo pro-kontra jönnek a "vélemények" ezen témáról, amit szívesen olvasok, s akár vélemény/rálátás formáló is az én részemre."A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”
-
7Sony7
addikt
Srácok, multigépet használt már valaki favágáshoz? Fenyő anyagból kellene kivágni hosszában az egyik sarkát, mintha egy ajtófélfa lenne, tehát rendes fűrész nem jó.
-
-
wiggen123
aktív tag
P20 Pro-hoz keresek tokot és kijelzővédőt. Hátha van valakinél elfekvőben...
Sometimes you win, sometimes you learn.
-
7Sony7
addikt
válasz hucsikoi #157248 üzenetére
Köszi, megúsztam. Gugolnom kellett (padlás), és szerintem túl gyorsan nyomtam rá a deszkára a gépet. Megszaladt, átvágta a bakancsot, azután állt le. Gyorsan kekaptam a bakit, de mákom volt. A zoknit is elkapta, de a lábamig nem jutott el.
Aha, erre gondoltam én is. Eszembe jutott a felsőmaró, de az sem gyerekjáték. Szerintem ezzel finomabban ki tudom vágni.-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- lenovo DU9033S1 Onelink Pro Dock TÖBB DARAB Töltő nincs benne az árban
- Új Gyári Lenovo 65W Notebook adapter USB-C csatlakozóval
- iPhone 14 PRO - Arany - Gyönyörű
- iPhone 14 PRO MAX - 2026.10ig Garancia - Független
- Microsoft Surface Book 2in1 Érintős Szétszedhető Laptop Tablet 13,5" -60% i5-7300U 8/256 QHD+ Win 10
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen