Hirdetés
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
viktorhu
veterán
válasz Nzothan #8919 üzenetére
Elvileg ezt nem tudja kitolni, csak Te tudod. Amit ő ki tud tolni, az a purchase protection, miután már feladta.
Ahol rendeled, ott munkanapban adja meg, hogy mennyi idő múlva postáz, itt pedig naptári napban látszik, ezért több, mint amit ott megadott. Amit alul megjelöltél, az ettől független, az majd a postázás időtartama lesz, miután feladta.
Itt törölni nem tudsz, tőle tudsz kérni törlést, amit joga van elfogadni vagy elutasítani.
Szerk: most értettem csak meg, hogy mit jelöltél alul. Ilyet elvileg akkor sem tud változtatni, valószínűleg bezár az újév miatt, mielőtt a 7 munkanap letelne, és ezért lesz a 7 munknap 21 naptári nap.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz jutasi1983 #8925 üzenetére
Itt az a kérdés, hogy elismeri-e a tévedést. Csináltál videót a bontásról?
Kérhetsz különbözetet vissza, az Ali felül fogja bírálni az összeget, ill. felajánlja a 100% visszatérítést, ha visszaküldöd. Nem fogsz 100%-ot kapni, ha nem küldöd vissza a cuccot.
Előbb az eladóval próbálj megegyezni, és az alapján nyiss dispute-ot.
-
viktorhu
veterán
válasz jutasi1983 #8930 üzenetére
Letagadhatja, hogy mást küldött, ha akarja, kivéve, ha van olyan csomagolásod, amin rajta van az eladó cucca is, meg az is kiderül belőle, hogy mit kaptál.
A 30 esetleg 50 dollárt nem fogják megítélni, ha 80-at ér a cucc.
Próbálj meg vele megegyezni úgy, hogy beismerje, hogy rosszat küldött, akkor már könnyebb dolgod lesz a dispute-ban.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
Ezért mondom, hogy ha kamuzott, akkor jogos, de ha csak elkeverte a posta, akkor felesleges a büntetés, mert nem az ő lassúságával van baj, de a leminősítés hátra sorolja a keresésekben (sok leminősítésnél meg valószínűleg büntetik is, elég keményen fogja az ali az eladókat). Mondjuk ebben az ebay rosszabb, ott már a 4 csillag valamelyik részértéknél negatív értékelésnek számít, reszketnek is tőle az eladók rendesen
Én azt szoktam csinálni, hogy ha korrektül viszonyul az eladó a visszatérítéshez, akkor nem adok értékelést, ha trükközni próbál, akkor mehet a negatív.
-
viktorhu
veterán
válasz Wiking22 #9172 üzenetére
A refundhoz hivatalosan úgyis vitát kell nyitni. Elvileg az elején kellett volna, és akkor ott hivatkozni a megállapodásra, és az Ali követte volna a visszaküldési folyamatot.
Most már vagy SOS adjon még időt, vagy mindenképpen vitát kell nyitnod, és mellékelned az ajánlott levél feladóvevényének a másolatát, ami alapján trackelni lehet online a csomagot.
-
viktorhu
veterán
válasz Lacka89 #11770 üzenetére
Azt nem a Te ügyedre írtam. A Tied nem az eladótól függ, hanem az Ali fog döntőbíráskodni. Ha a kamu tracking nubert jelölted meg indokként, akkor egyszerű a dolog, rá fognak nézni, tényleg nem működik, és kapod is a pénzt.
A 11768-as hozzászólásomat Metnek válaszoltam.
Szerk: valamilyen bizonyíték kelleni fog, pl. screenshot.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz Lacka89 #11784 üzenetére
Innen rendeltem már hármat is. Mindhárom több mint egy éve működik gond nélkül (Kingspec)
-
viktorhu
veterán
Értem, hogy nem Te gondoltad meg magad, de azt szeretné, ha úgy törölnéd, mintha meggondoltad volna magadat, hogy ne derüljön ki, hogy úgy hirdetett valamit készleten lévőként, hogy nem is volt neki.
Egy csomóan csinálják ezt. Akkor szoktam csak belemenni, ha tudom, hogy előrendelés volt, és nem az eladó, hanem a gyártó hibája, hogy késik a termék, és már nem akarom megvárni - akkor belemegyek, hogy azt jelölöm, hogy meggondoltam magam.
-
viktorhu
veterán
Ha kaptál kamu tracking számot, akkor időt akar nyerni, amíg beszerzi az általad kért cuccot.
Ilyenkor neked kell figyelned, hogy idő, en megnyisd a dispute-ot.
Ha nem akarsz várni, hanem megrendelnéd mástól, akkor már pár napon belül megnyithatod, és bizonyítéknak ott lesz a nem követhető tracking szám és a beszélgetésed vele (nincs készleten, nem küldött semmit).
Ha megvárnád inkább, akkor vigyázz, hogy ki ne fuss a szállítási időből.
-
viktorhu
veterán
Kell screenshot, nem vesznek más infót figyelembe, csak amit a két fél a dispute-ban megad.
Az elküldve státusz után pár napot várni kell, utána engedi az ali újra a dispute-ot.
- Nézd meg, hogy engedi-e már
- Csinálj screenshotot a levelezésről
- Esetleg egy screenshot ahol látszik, hogy nem működik a tracking szám
- Írd le röviden, hogy mi történt (eladó mondta, hogy nincs áru, válasszak mást vagy cancelezzek, rejected cancelation, adott kamu tracking számot)Ha nem sok pénzről van szó, akkor simán lehet, hogy nem is fog válaszolni rá az eladó, hagyja lejárni és visszakapod a pénzt. Ha fáj neki a dolog, akkor lehet, hogy elkezd ígérgetni, és kérni fog, hogy vond vissza a dispute-ot, Neked meg ragaszkodnod kell ahhoz, hogy kéred a pénzt vissza.
-
viktorhu
veterán
Ott van a link a rendelésnél, hogy hol lehet trackelni a szállítást, azt érdemes használni, mert az a "hivatalos" link, amit az eladó megadott.
Dispute-od meg lesz még, ez vele jár, de pont ezért jó az Ali meg az Ebay, hogy kisebb kereskedőktől is biztonságosan lehet vásárolni.
-
viktorhu
veterán
válasz tknof1871 #11834 üzenetére
Ne küldj videót máshova, ha eszkalálni kell, csak a dispute felületen látható infók fognak számítani. Azt tudod ellenőrizni, hogy a dispute felületen működik-e a videód. Mivel ezt tényleg nem tudja olyannak továbbküldeni, akinek nem akarja a jelszavát megadni, esetleg annyit segíthetsz, hogy az alis felületen adsz egy youtube linket - oda egyszerű feltölteni videót.
-
viktorhu
veterán
válasz marontoni63 #11826 üzenetére
Olyan nem lehet esetleg, hogy le sem szedték a számládról? Meg kéne nézni a számlatörténetet.
Biztos, hogy jó kártya számláján nézed?
Ha ezeket kizártad, akkor ali ügyfélszolgálattal lenne érdemes a kapcsolatot felvenni. Ez egy chargeback tranzakció, nem utalás, de kell, hogy legyen nyoma náluk is. -
viktorhu
veterán
válasz BrownB #11839 üzenetére
Hát úgy, hogy egyéb fizetési mód, buy, aztán elmászol onnan fizetés nélkül, ha meg megvan a módosítás, fizetsz. Ebben az a szép, hogy ha azzal is gond lesz, már csak a 0,1 dollárra nyithatsz dispute-ot, szóval inkább adja csak vissza a pénzt, te meg rendelhetsz másikat belőle.
-
viktorhu
veterán
válasz marontoni63 #11842 üzenetére
Itt lehet customer service-szel chatelni:
http://www.aliexpress.com/help/contactus.htm?spm=2114.11010108.14.8.y7XvlR
-
viktorhu
veterán
Visa Electronról írtam, nem Visáról. A Visának az Electron, a Mastercardnak a Maestro az ATM kártyája. Mindkettővel működik a vásárlás (pl. Ausztriában a Hofer csak bankomat kártyát fogadott el pár éve, most nem tudom, mi a helyzet - ott pl. jól jött a Maestro), de vannak korlátai a dolognak, mert nem arra készültek, függetlenül attól, hogy az itteni bankok arra is ezeket osztogatják.
-
viktorhu
veterán
válasz Wisdome #12585 üzenetére
Mondjuk az érdekes, hogy mindenki, aki a problémát észlelte, az ersténél van.
Szóval vagy erste-probléma, vagy véletlen (pl. mások nem maestro-t adnak vásárláshoz - ez csak tipp, nem tudom, de pl. nekem régebben otp-nél a maestro-n olyan formátumban volt megadva a kártyaszám, amit nem lehetett netes fizetéshez megadni).
Ha a biztonsági ellenőrzésben bevezettek valamilyen offline tranzakciós elemet (pl. ha nem azonnal terhelik már az összeget, hanem csak befoglalási tranzakciót indítanak utólagos, jóváhagyás utáni lehívással), akkor azt a bankomat kártyák nem támogatják. Ez megmagyarázná, hogy miért látja az Ali úgy, hogy a banknál van a probléma (nem sikerül a tranzakció), és miért látja a bank, hogy be sem érkezett hozzájuk a kérés (mert már technikai oldalon elutasította a rendszer, mint nem támogatott funkciót, így a bankhoz már nem is továbbította a Mastercard).
-
viktorhu
veterán
válasz chesterboy #12588 üzenetére
Ajánlatot kérsz a termékre és a szállításra (akár külön-külön). Alipayen fizetsz, erről is meg kell állapodni.
Akkor éri meg igazán, ha olyan mennyiség, amit már hajózni érdemes, különben drágább lesz, mint az aliexpress. Lehet a kikötőben minőségellenőrzésre is ajánlatot kérni, hogy ne a hajó után jöjjön a meglepetés.
Ezt mind lehet az alibabán intézni.
-
viktorhu
veterán
válasz paatrick #12652 üzenetére
Milyen help centerbe? Aliexpressről van szó? Ha igen, akkor csak az Aliexpress felületén keresztül, bankkártyával / Alipay-jel fizess. Amikor a rendelés gombra nyomsz, máris előhozza a fizetési felületet.
Ha nem Aliexpress, akkor meg csakis paypal. Utalás és western union nemzetközi rendeléseknél a csalók kedvenc játéka (amiben itt a Te szereped az áldozaté lenne, nem a csalóé természetesen).
-
viktorhu
veterán
válasz paatrick #12657 üzenetére
Ahogy a paypalnak megadtad valószínűleg a kártyaadataidat, az alipaynek is megadhatod. A világ legnagyobb webáruház-rendszeréhez tartozik, ugyanolyan megbízhatónak számít, mint az amazon vagy a paypal. Az eladó nem fogja megkapni a kártyaszámodat, csak az összeget kapja meg, miután visszaigazoltad, hogy megkaptad a terméket.
Az átutalás még nagyobb bukás ekkora értéknél, mint a WU, egyébként tudod biztosítani, hogy a pontos összeget megapják, ha bejelölöd, hogy minden költséget te viselsz (több ezer forintról van szó).
-
viktorhu
veterán
válasz zsolesz06 #12819 üzenetére
Hogyan jelenik meg a bankkártya? Mit látsz, amikor fizetni akarnál?
Melyik leíráshoz van közelebb?
A: feldobja, hogy fizess, csak nyomsz egy gombot, és kész a tranzakció, lehetőséged sincs pl. kijavítani a kártyaszámot
B: beadja kitöltve a kártyaadatokat, ha akarnád, át is tudnád írni őket, a kártya hátulján lévő háromjegyű kódot neked kell megadnod fizetéskor
-
viktorhu
veterán
Nem tudom, miért törölted a kártyádat, zsolesz06-nak írtam a tippet, mert ő pont azt szeretné, ha nem lenne ott tárolva a kártyaszáma, hanem ha újra vásárol, újra meg kelljen majd adnia. A böngészőben meg ugye alipay accountot akart vele csináltatni, amit nem szeretne, így talán az appos megoldás lehet egy kerülőút számára.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz Makifeju #12853 üzenetére
Nem kell hozzápiszkálniuk, csak vissza kell küldened. Ha felajánlották a visszaküldést, el is kell fogadniuk, szóval megváltoztatod a dispute-ot visszaküldésesre, és amikor elfogadják, megkapod az adatokat (címet stb), és meg kell majd adnod a tracking számot, így igazolható lesz az Ali felé, hogy visszaérkezett hozzájuk a termék, te pedig visszakapod a pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz Makifeju #12856 üzenetére
A termék adatlapján megtalálod, hogy ki fizeti a vissza postát (buyer pays return shipping - seller pays return shipping).
A pénzt akkor kapod meg, amikor az eladó jelzi, hogy megérkezett az áru, vagy ha nem jelez, akkor amikor letelik az idő. Elsőbbségi ajánlottként kb. két hét alatt ott van (egy hét Kínáig, utána egy hét Kínán belül).
-
viktorhu
veterán
válasz Makifeju #12870 üzenetére
Kellene valami topicösszefoglaló, ami azzal kezdődik, hogy olyan eladótól vásároljunk, akinek sok feedbackje van, és azok pozitívak.
Én szívesen vállalok kockázatot - főleg olcsóbb dolgoknál - hogy lehetőséget adjak kezdőbb eladóknak is, de ezt mindenkinek tudatosan kellene maga számára mérlegelnie.
Ha a gomb nem érzékel, az még lehet szerelési hiba is (én jártam így, mondta a szerelő, hogy nem jó a kijelző, nem érzékelnek a gombok.. Aztán kicsit később írta, hogy megpróbál még valamit... Utána pedig: mégis működik )
Általában illik a kijelzőket szerelés előtt csatlakoztatni és kipróbálni, szerelt állapotban már nehezen veszik vissza az eladók.
Ha videót akarsz küldeni az eladónak, tényleg nem mindent tudnak megnyitni, a legjobb a youtube-ra feltölteni, és annak a linkjét megadni.
-
viktorhu
veterán
Pedig egy éve még tele volt velük az ali meg az ebay. Nem volt ott feltűnően, de mindig ott volt. De úgy látszik, hogy így is elfogadták a dispute-okat, mert kimentek a divatból a kapacitásos csalások.
Amivel most csalni tudnak, az a márkajelzés, mert az ilyen csalás használat közben sem derül ki, ha csak a Samsunggal le nem ellenőrizteted (és valószínűleg mindegy is, ha egyszer működik), viszont egy Samsung logó sokat dob a termék eladhatóságán, míg ha őszintén feltüntetnek egy kínai márkanevet, az nyilván nagy bukás ehhez képest.
-
viktorhu
veterán
válasz Makifeju #12880 üzenetére
Telefont küldtem vissza, így nézett ki:
- vita nyitása, megjelölve, hogy vissza akarom küldeni a terméket, visszatérítésnek a teljes összeg
- ha az eladó elfogadja, akkor kapsz az alitól egy értesítést, hogy 9 napod van megadni a tracking számot, és megkapod a címet is.
- Feladod a csomagot, beírod a tracking számot
- Eladó jelzi, hogy megkapta vagy kifut az időből
- Ali visszaadja a pénzedet - szóval ez itt nem az eladótól függ.A lényeg, hogy nem szabad
- visszaküldeni dispute nélkül, ill. amíg meg nem kapod ehhez a jóváhagyást
- dispute-on kívül teljesítendő ígéretekre megállapodással lezárni a vitát (volt itt a példa egy 0 dolláros megállapodási javaslatról, azzal az ígérettel, hogy paypal-on küldi majd a pénzt - ha 0 dollár van a megállapodásban, annyit is fogsz visszakapni) -
viktorhu
veterán
De van, ugyanúgy, mint visszafelé.
Tehát megadod a tracking számot.
Ali elkezd visszaszámolni, hogy hány napja van az eladónak confirm-olni vagy kifogást emelni.
Ha az eladó confirm-ot nyom vagy letelt az idő, megkapod a pénzt (ahogy fordítva is van, amikor vásárolsz). Ilyenkor nem kell igazolnod semmit, a "kifut az időből" pont elég ahhoz, hogy a pénzt megkapd, ez történt az én esetemben.Ha az eladó kifogást emel, az ali a tracking szám alapján fogja ellenőrizni, hogy megérkezett-e a termék az eladóhoz, ill. kérni fogja tőled a feladási papírt.
-
viktorhu
veterán
Ha nem jelzi az eladó, hogy nem kapta meg a csomagot, és kifut az időből, akkor igen, így járt. Utána már senkinek semmit nem kell igazolnia. Ugyanez van akkor is, ha te vásárolsz - kifutsz az időből, nem nyitottál dispute-ot, akkor az eladó megkapja a pénzt, akkor meg Te jártál így.
-
viktorhu
veterán
Nincs végtelen ideje a megerősítésre. Ha nem reagál, kifut az időből, te meg megkapod a pénzt.
Pont ez történt az én esetemben:Elküldtem a csomagot, az eladó nem konfirmálta, kifutott az időből (timeout), megkaptam a pénzt.
Amíg le nem járt az idő, végig ki volt írva a visszaszámlálás, hogy még hány napja van az eladónak jelentkezni, ha addig nem reagál, kapom a pénzt.Ez az egyik lehetőség, a másik meg hogy hazudok, nincs harmadik opció, szóval nem szeretnék erről tovább vitatkozni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen