- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós kamerák
- Azonnali fotós kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Bluetooth hangszórók
- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
ph Bemutatkozott a Dali koncepció a Zephyrus G14 csúcsnoteszeken, ami a testreszabhatóság új szintjét hozhatja el a hordozható masinák világába.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Kb egy-két hónapja olvastam neten egy hírt (szerintem a stratlap dobta fel, forrásra nem emlékszem), amiben az volt, hogy ezt a 2021 január 1-i "megszűnik az áfamentes netes rendelés" időpontot úgy néz ki, hogy elhalasztják fél évvel (a koronavírus miatt, ha jól emlékszem), gyakorlatilag már csak formalitás, hogy elfogadják ezt az EU-ban.
Azóta viszont erről semmit nem hallottam, nyomát sem találom.
Tud erről valaki valamit?
Egyébként, ha ez a változás megtörténik, akkor lesz erre valami okossága az Aliexpressnek?
Illetve a Gearbest, Banggood "okosított" szállítási módjai megmaradnak, vagy azoknak is annyi? -
Vikusz77
tag
Sziasztok!
A következőben kérnék segítséget.
Vettem Alin egy kést novemberben, el is feledkeztem kissé róla.
Most ránéztem, rákerestem a 17 track keresőben a csomagszámra (SF6042209705837), és azt mutatja, hogy december 09-én kézbesítették azt. (Az Alin a rendelésnél található "view delivery detail" gomb nem mutat semmit).
A gondom az, hogy nekem nem lett kézbesítve a csomag.
Azt sem értem, hogy ezt szerintem a Magyar Postának kellett volna hoznia, de a Posta nyomkövetője nem találja.
Mi történhetett? Mit csináljak, kinek-mit írjak szerintetek?
Előre is kösz a segítséget! -
Vikusz77
tag
Szia!
Nemrég kértem tanácsot, a valóságban meg nem érkezett, de a 17 track szerint kézbesítettnek mutatott novemberben rendelt csomagomról (SF6042209705837).
Letelt az előirányzott szállítási idő, dispue-ot nyitottam az Alixpressen.
Az eladó erre írt nekem privátban egy üzenetet, hogy:
"Dear friend, the logistic information shows that the package has delivery"
Tehát arra, hivatkozik, hogy kézbesítettnek mutatják a követési adatok a csomagot.
Szerinted mit írjak neki?
Azt, amit mondtál, hogy ez egy nem könyvelt küldemény, tehát azok a szállítási információk fiktívek (valótlanok), amikre hivatkozik, és a küldemény nem érkezett meg, kérem vissza a pénzemet? Egyébként kb. 10 ezer Ft-ról van szó, ennyit már nem szívesen buknék.Vajon az Aliexpress is tudja, hogy nem valósak ezek a szállítási információk?
Előre is kösz a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
Köszönöm, annyit elmulasztottam itt írni, hogy a kézbesítést alátámasztandó, csatolt a privát üzenetéhez egy nyomkövetési fotót is, ezt:
Írjam meg neki, hogy ez nem "hiteles" nyomkövetési oldal, nem regisztrált a küldemény, nem érkezett meg, kérem vissza a kis pénzemet?
-
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Várok egy csomagot, viszont pár napja ránéztem, és a nyomkövetés szerint múlt kedden kézbesítették (LZ615614094CN).
Én nem vettem át, a szomszéd sem vette át, értesítő sem volt.
A postaládába nem fér be.
Bementem az itteni postára pénteken, azt mondták, hogy ez nem hozzájuk tartozik, mivel a bp. 6. számú kézbesítési bázisról érkezett. Adtak egy 30-as számot, de nem veszik fel.
Közben a csomag az aliexpressen „finished” státuszba került.
Gondolom, kéne dispute-ot indítanom az Alin.
OK, de mit jelöljek be?
„did you reive the item”: No,
aztán: „ logistics tracking problem” gondolom,
és aztán, talán ez?: „purchase protection is running out, but the package is still in transit” ez tényszerűleg igaz, de a trackinget megnézve ők azt fogják mondani, hogy: „sikeresen kézbesítve”, nincs itt semmi gond.
Szóval, kicsit patthelyzetnek látom.
De most jut eszembe, ez már paypalos fizetés volt, talán az még később segíthet, ha nem sikerül az aliexpressen a javamra rendezni a dolgot időben.
Bemenni a 6. csomagbázisra nem igazán pálya nekem.
Mit kéne tennem, hogy ne bukjam el a pénzem (12 e Ft)?
Holnap egy másik számon (amit ma kaptam az itteni postán) megpróbálom még elérni a 6. számú posta bázist, de az aliexpressen gondolom addig is meg kéne indítanom a dispute-ot.
Ez a helyzet.
Előre is kösz a tanácsokat! -
Vikusz77
tag
Köszönöm!
Ok, holnap hívom őket.
Ez az én csomagom, ez 99%. Volt egy másik ugyanilyen rendelésem ettől az eladótól, az meg is jött pár napja.
Én Dunakeszin lakom, de a kínai csomagok jó része erről a bp. 6. bázisról jön. Szóval ez az én csomagom, ebben nincs tévedés.
Az aliexpressen a vásárlásom státusza: "Finished" gondolom azért, mert a rendszer látja, hogy "sikeresen kézbesítve" lett a csomag. én nem erősítettem meg, hogy megérkezett, automatikusan váltott a "finished" státuszra.
Rámenve a rendelésre és a "view delivery detail"-re:
"Delivered" és kipipálva villog a házikó, mint utolsó állomás, tehát szerintük én ezt átvettem.
Ahogy a posta szerint is.
Szóval ez alapján gondolom el kéne indítanom a dispute-ot, hogy jelezzem, hogy nem érkezett meg a csomag, annak ellenére, hogy a tracking azt mutatja, hogy sikeresen kézbesítve lett. -
Vikusz77
tag
Felhívtam a posta ügyfélszolgálatát, megnézte a csomagszám alapján, igen, az én csomag om (név, cím stimmel).
Semmilyen további információt, segítséget nem tudott adni. Az átvevőt sem tudja megmondani.
Azt mondta, hogy menjek be bármelyik postahivatalba és 1245 Ft-ért (!) kérjek "adatszolgáltatást", és akkor megtudom, hogy ki vette át a csomagom - szerintük- .
Ennyi.
Fizetni nem fogok 1245 Ft-ot, hogy növeljem a bukást.
A Bp.6. sz. csomagkézbesítő bázis telefonon elérhetetlen. -
Vikusz77
tag
A Dunakeszi postán és a telefonos posta ügyfélszolgálaton is azt mondták, hogy az átvevő nevét és igazolványszámát kötelezően rögzíteni kell a kézbesítőnek, ellenkező esetben a kézbesítés nem szabályos.
Azt, pedig, hogy a küldemény nem fér a postaládába (ha van oda joga kézbesíteni), a rendelésemből látható.: Két darab termék, amiből már önmagában egy sem fér a postaládába.
Nem megyek be személyesen (sok idő+pénz+ideg), akkor marad az, hogy e-mailben panaszt teszek.
Az aliexpressen meg pár napon belül (hogy még ne csússzak ki a 15 napból, mert sajnos nem tudom pontosan, hogy mikor került "finished" státuszba a rendelés) indítok egy dispute-ot.Annyi jutott még eszembe, hogy előtte írok az eladónak, hogy mi a helyzet.
Köszönöm a segítségedet, és AlexDaywalkr neked is a hozzászólást!
Ha lesz valami érdemi fejlemény, jelezni fogom itt.
[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
Lehet, hogy rosszul értem, de nem az van ebben a szövegben, hogy egyedül az ajánlott levelet kézbesítheti a postaládába?
A tértivevényes levelet, hivatalos iratot és a csomagot pedig a címzettnek kézbesítheti, akinek a nevét és igazolványszámát köteles rögzíteni elektronikusan?Persze, hogy az én küldeményem az hivatalosan ajánlott levél vagy csomag, azt nem tudom.
De a postaládába nem fér be, tehát szerintem jogszerűen ezt nem kézbesíthette volna.
Persze, sok reményt nem fűzök a reklamációmhoz.[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
válasz mályva #50454 üzenetére
Szia!
Ugyanez történt az egyik csomagommal (nem kaptam értesítőt az érkezéséről, így nem kerestem, és kb. két hét elteltével visszafordították a csomagot, gondolom, megy vissza a feladónak.
Az Aliexpress reklamációs időből sajnos pár nappal már kifutottam.
Érdeklődöm, hogy a Paypal reklamációd hogyan alakult. Visszafizetik a pénzedet? -
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Van négy darab küldeményem még a Július 1 előtti időszakból, amiről nem kaptam értesítést, a nyomkövetést néztem, de nem mozdult a vámkezelés után; sajnos nem kapcsoltam időben, hogy ez már rég a kézbesítő postán lehet (ott nem szóltak, pedig voltam bent más csomagokért többször) nem léptem időben és visszaküldték a feladónak.
Szóval a kérdésem, hogy: mikor nyissak Dipute-ot az Alin?
Már most, amikor még úton van visszafelé (pár napja tették repülőre), vagy várjam meg amíg átveszi az eladó.
A cél, hogy visszakapjam a pénzem.
Sajnos mind a négy csomag egy eladótól van, nyilván nem öröm ez neki (amikor rájöttem, hogy gebasz van, megírtam neki privátban a dolgot, és jeleztem, hogy próbálom visszafordítani a küldeményt- sajnos nem sikerült). -
Vikusz77
tag
válasz Vikusz77 #52979 üzenetére
Sziasztok!
Van négy csomagom, amit nem vettem át, így a posta visszaküldött a feladónak (érkezésükkor nem kaptam róluk értesítést, és a nyomkövetés (amit rendszeresen figyeltem) csak azt mutatta, hogy vámkezelés vége, és nem jelezte, hogy közben már rég a kézbesítő postán volt).
Két csomagnál (LT782760415NL, LT783229946NL) már lejárt a védelmi idő, így elindítottam a dispute-ot.
Oknak ezt jelöltem be:
„Package was returned to seller by shipping company”
Az egyik csomag nyomkövetése (de mindkettő ugyanazt mutatja gyakorlatilag):
[Magyar Posta]
[Postal Ninja]
[Cainiao.com]Az Aliexpress válasza: „INVALID”
„The tracking information shows that it delivered to your address. Please track it in the logistics official website or contact shipping company servicer to get more information. If you did not received, please provide document to prove lost. If you have received the goods but not in good condition/ shortage, please go to 'Dispute Detail' -- Check 'Dispute Reason-- Click 'Update Reason' to update your reason for filing a dispute.”Nem értem.
A nyomkövetésben tisztán látszik, hogy nem lett kézbesítve, és visszaküldés alatt van a feladónak.Mit válaszoljak erre szerintetek?
Darabonként 10-12 ezer forintos csomagok, ideges lennék, ha ezt be kéne nyelnem.[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
Köszönöm a segítséget!
Igen, nem voltam elég rutinos, piszkálni kellett volna a postát, csak gondoltam, sok a csomag, biztos csak elakadt kicsit.
De ezen már nem tudok változtatni.Én azt nem értem, hogy miért írja azt az Aliexpress, hogy a csomagot kézbesítették nekem.
Szerintem az tisztán látszik a nyomkövetésben, hogy visszaküldés alatt van a feladónak, mert a csomagot a címzett nem vette át (nem kereste).(Ugyanilyen esetem volt most a Banggooddal, szó nélkül visszafizették a pénzt.)
Ezt írod:
"Ez pedig lehet hogy újból idejön
20 Júl 2021 11:22 Undeliverable item, will be returned to sender mivel Hollandiában nem tudták a megadott címre kézbesíteni."Én ezt úgy értelmeztem, hogy: "nem kézbesíthető küldemény vissza lesz küldve a feladónak".
Tehát nem hollandiában nem tudták kézbesíteni, hanem annyit írnak le újból, hogy nekem nem tudták kézbesíteni, ezért megy vissza a feladónak.
De lehet, hogy én értelmezem rosszul.Te mit írnál az Aliexpressnek?
Megírjam, hogy nézzék meg alaposabban: a küldemény visszakézbesítés alatt van a feladónak, ebből is látszik, hogy nem lett a címzettnek kézbesítve, és linkeljem nekik is a nyomkövetési oldalakat?[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
Ok, de az Aliexpress miért írja azt nekem az elutasítás indokaként azt, hogy: "Delivered".
Miért invalid szerintük az, hogy nem kaptam meg és megy éppen vissza a feladónak?
Azt elhiszem, hogy nem látszik Hollandia után, hogy az eladóhoz visszajut-e a küldemény végül, az viszont tisztán látszik, hogy nem lett a címzettnek (nekem) kézbesítve, és visszaküldés alatt van a feladónak.
Na mindegy, akkor megírom az Aliexpressnek printszkrínekkel alátámasztva, hogy nem lett kézbesítve és visszaküldés alatt van feladónak, aztán ha nem érdekli őket, akkor gondolom a Paypalnál kell folytatnom. -
Vikusz77
tag
Még egy számomra nem érthető dolog.
A dispute okaként ezt jelöltem be:
"Dispute Reason: Package was returned to seller by shipping company"
Az Aliexpress elutasító határozatában viszont ez szerepel:
"Purchase Protection is running out, but package is still in transit" : INVALID
Dehát én nem is ezt választottam ki a listáról, mint a dispute indítás okát.Ez normális eljárás így?
-
Vikusz77
tag
Köszönöm, akkor a Paypal előtt, ha nem akarják megérteni, hogy nem vettem át a küldeményt, akkor ezt a lépést még beiktatom, hátha beválik (egyelőre most írtam nekik a dispute-on belül, és csatoltam három nyomkövetés printszkrínt, pirossal bekeretezve, hogy: nem lett kézbesítve, és visszaküldés történik a feladónak..
-
Vikusz77
tag
válasz Vikusz77 #53776 üzenetére
Úgy néz ki, hogy az Aliexpress-nél sikerült megérteniük a helyzetet, miután a szájukba rágtam és printszkrínekkel illusztráltam.
A termék árát visszakapom, a postaköltséget viszont bukom a döntésük szerint (ami sajnos elég magas volt).
Így kb. 12 e Ft lett a veszteségem, de legalább nem negyven.[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Újabb kérdésem adódott.
Van egy Aliexpress rendelésem (harminc dolláros tétel), amivel kapcsolatban kaptam múlt héten egy levelet a postától, hogy küldjem be a vámkezeléshez szükséges adatokat (mert nem áll rendelkezésükre elegendő információ).
Ezt megtettem.
Aztán most jut eszembe, hogy lehet, hogy az ÁFA-n felül így majd még 4 ezer Ft-ot kéne fizetnem pluszban, mivel ez így már nem egy automatikus vámolás lett?
Vagy ez hülyeség? -
Vikusz77
tag
válasz laci.bp #55927 üzenetére
Hasonló ügynél én csináltam printszkrínt a posta, és pluszban két nemzetközi nyomkövető oldal keresési eredményéről, pirossal bekereteztem azt, hogy nem kézbesíthető és megy épp vissza a feladónak a küldemény.
Illetve leírtam, hogy értelmezzék a képeket, én nem vettem át a posta hibájából a küldeményeket, ahogy a képeken is látják pirossal bekeretezve, megy épp vissza a feladónak.
Korrigálták a döntést, a termék árát visszakaptam, a postaköltséget buktam. -
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Rendeltem egy eladótól két szerszámot két külön rendelésben.
Volt neki ez több verzióban is felrakva, különböző árakon, ez gyanúsan olcsó volt (kb 70%-a "normál" árnak), de gondoltam, hátha elküldi.
Közölte másnap, hogy még sincsen (levette a hirdetést), töröljem a rendelést.
Én kötöttem az ebet a karóhoz, hogy ez ugyanaz, mint amit drágábban is hirdet, küldje el szépen.
Nem akarta, de végül "elküldte".
Kaptam követési számot, majd kb. két hét múlva az jelent meg, hogy a szállítás törölve (alin a bejegyzés: "Cancelled by seller").
Jeleztem a fickónak, aki közölte, hogy a szállítással valami gond adódott, töröljem a rendelést. Mondtam neki, hogy: nem, küldje újra.
Azt mondta, hogy nem tudja (magyarán nem akarja).A kérdésem:
Van-e valami oka, hogy nem törli ő a rendelést, hanem azt szeretné, ha én töröljem.
Pl. ha én törlöm nem értékelhetem a vásárlást, ha ő törli, akkor meg igen.
Ha tök mindegy, mert se így, se úgy nem tudom majd értékelni, akkor nem húzom az időt és indítok egy dispute-ot (a szállítási időből még 52 nap van hátra, ha ez számít)Előre is kösz a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
Köszönöm a válaszodat!
A kérdésem az, hogy van-e olyan hátránya annak, ha én kérem a vásárlás törlését (amit az eladó szorgalmaz valamiért, ahelyett, hogy egyszerűen ő törölné a vásárlást), hogy ez esetben nem tudom majd értékelni.
Vagy törlés esetén nincs értékelésre lehetőségem, akkor sem, ha ő törli a rendelést.
Mivel hülyére vett, elégedetlen vagyok, szeretném ezt egy értékelésben jelezni, ha módom van rá.[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
Sziasztok!
Aliexpress-ről jön 4 csomagom foxpost automatába.
Egyhez szerdán megjött az értesítés a nyitókóddal, az rendben van, átvettem.
A másik háromra rákerestem a nyomkövetésben, és kiderült, hogy kedd óta az automatában vannak, de a nyitókódot tartalmazó sms-t nem kaptam meg.
Írtam nekik az e-mail címükre (amit nem nagyon mutogatnak), jött az automata válasz, hogy kb.: erre felesleges írni, 30 napon belül reagálnak.
Kérdésem:
Azon kívül, hogy az oldalukon megadott telefonszámon próbálom majd elérni őket, tudok-e mást tenni, hogy elküldjék végre a nyitókódokat?
Előre is köszönöm a segítséget! -
Vikusz77
tag
A posta általában egy munkanapon belül válaszolt nekem eddig az e-mailekre, foxpostnál úgy látszik, hogy ez nem járható.
Nem küldtek emailt, és az sms-sem érkezett meg (azt állítják, hogy elküldték).
Telefonáltam nekik, tíz percet várakoztattak, nem volt vészes, újraküldték a kódokat, most meg is érkeztek, szombatig átvehetőek a csomagok.
Remélem, több gondom nem lesz velük.
Köszönöm a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Exkluzív órák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Építő/felújító topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Wise (ex-TransferWise)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
- ASUS VS228DE 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
- Komplett igényes gamer PC (Monitor, alaplap, cpu, ház, táp,ssd, vga)
- Samsung S34BG850 G8 - 34" Ívelt Smart OLED - 3440x1440 175Hz - 0.1 ms - TrueBlack 400 - FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen