Windows blog: a SharePoint és közös szerkesztés

A SharePoint első bemutatója során bakagaijin nevű olvasónk felvetett egy kérdést a dokumentumok szerkesztésével kapcsolatban, melyre a Microsoft ezzel a blogbejegyzéssel válaszol. A kérdés az volt, hogy lehet-e egyszerre több személy számára is szerkeszthetővé tenni a dokumentumokat a SharePointon keresztül, illetve a verziók közötti eltérések hogyan jelennek meg a szerkesztés alatt.

Ahhoz, hogy megosztott dokumentumot hozzunk létre a SharePointon belül, mentéskor a hagyományos mód helyett a Mentés és Küldés opciót kell választanunk, azon belül is a Mentés: SharePoint lehetőséget. Ezek után már csak a megfelelő Dokumentumtárba kell belépnünk, ahonnan a dokumentumon végrehajtott jobb klikk után már küldhetjük is a meghívást leendő szerzőtársunknak, aki ezután éppúgy az állomány szerkesztőjévé válhat, mint mi magunk. Az aktuális szerkesztők listájáról a bal alsó sarokban, egy kis értesítést megnyitva tájékozódhatunk.

A többi szerkesztő munkáját természetesen nyomon követhetjük, méghozzá a munka alatt álló bekezdés előtti kapcsos zárójellel. Ez jelzi azt, hogy mely kolléga épp hol jár helyileg, a változásokat azonban nem egészen így láthatjuk meg.

Amennyiben mások és a saját ténykedésünket szeretnénk összefésülni, ahhoz szimplán a Mentés gombra kell kattintanunk, ekkor a mi módosításaink mellett színes kiemeléssel láthatjuk mások frissítéseit. Az imént hangzottakat az alábbi linken található videó is szemlélteti.

Abban az esetben, ha egy dokumentum két verziója közt történt változásokat szeretnénk megjeleníteni, akkor használhatjuk az Egybevetés funkciót, melyet a Korrektúra lapon belül az Összehasonlítás csoportban találunk. A két összevetendő dokumentum között vizsgáltatható karakter vagy szószint, a végeredmény pedig a két dokumentum különbségének kivonata. Ennek részletes módjáról és sok egyéb, az Office termékcsaláddal kapcsolatos információhoz juthatunk a hivatalos terméktámogatás oldalán.

Inarus

Előzmények