Hirdetés

Xboxot csinál a PC-ből az új Windows 10 Insider Preview

Ennél közelebb nem is tudná hozni a két platformot a Microsoft.

A redmondi óriáscég régóta dolgozik a PC és az Xbox szorosabb összefűzésén, és számos szolgáltatást vezettek be korábban erre vonatkozóan. Bizonyos nézőpontból ezek működnek is, de nemrég kiadtak egy új, Build 18334-es verziójú Windows 10 Insider Preview csomagot, amelynek kapcsán arra kérték a tesztelőket, hogy segítsék a Windows platformon keresztüli játék fejlődését, így teszteljék a State of Decay című játékot. Utóbbit a vállalat limitált ideig ingyen odaadja az érintetteknek, és az alábbi oldalon leírják, hogy miképpen lehet beszerezni.

A nagy kérdés az, hogy miben segíti ez a Windows platformot a játék szempontjából, elvégre az említett cím már elérhető volt korábban is több online áruházon keresztül, de a Microsoft által tesztelésre bocsátott verzió különleges. A Thurrott beszámolója szerint az érintettek gyakorlatilag egy "xvc" (xbox virtual container) kiterjesztésű fájlt kapnak, amely az Xbox One egyik konténer formátuma. Technikailag ezt töltik le az Xbox One konzolok is, amikor a játékos telepíti az alkalmazást, de korábban a Windows 10 nem tudott mit kezdeni a szóban forgó állománnyal.

A Microsoft a fentiek alapján egy igen egyszerű dolgot csinál. Az UWP nem igazán jött be a PC-s játékosoknak, így olyan irányba fejlesztik tovább, hogy a PC-s portolásra csak rendkívül minimális szinten legyen szükség az Xbox One konzolra kiadott alkotásoknál. Konkrétan a vállalat elérhetővé teszi PC-n az Xbox One főbb API-jait, vagyis innentől kezdve az Xbox szolgáltatások elérésére lényegében portolás nélkül is megoldható lesz a Windows 10 operációs rendszer érkező frissítésével. Ez lehet az előző év vége óta emlegetett GameCore projekt.

Az egész a fejlesztőkre nagy hatással lehet, hiszen innentől kezdve az Xbox One, illetve a PC tényleg kezelhető egy platformként. Elég a játékot a konzolra szállítani, a Windows pedig képes telepíteni ezt a csomagot is. Persze a PC-s hátteret biztosítani kell, ideértve a billentyűzet, valamint az egér támogatását, de egy ideje ezeket már az Xbox One konzolok is támogatják, vagyis az egész lassan minden fronton összeér.

A teljesítmény lehet még érdekes kérdés, hiszen az kétségtelen tény, hogy az Xbox One a hardver tekintetében alig töredezett, míg a PC-ről ez nem mondható el. Elvi szinten ebből nem lehet probléma, hiszen írhatók ehhez olyan rétegek, amelyek a fordítást megoldják, viszont a teljesítményspecifikus optimalizálás sok esetben nem portolható ilyen formában. Az alkalmazás tehát elindítható lesz minden PC-n, lényegében működni is fog a legkülönfélébb konfigurációkon, de nem biztos, hogy az összes hardveren hatékonyan futtatható az Xbox One konzolra írt és optimalizált kód.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés