Hirdetés

Vélemény: rémes reklámkampánytól remélik a gyártók a PC-piac javulását

Az PC-piac helyzete már egy ideje nem túl rózsás. Rövidtávon ugyan vannak olyan időszakok, amikor a szegmens elfogadható teljesítményt mutat, de inkább a lassú visszaesés a jellemző. A Dell, a HP, a Lenovo és az Intel összefogáságól született "PC Does Whaaat?!" kampány célja az aktuális, PC-t birtokló felhasználók váltásra buzdítása. A miérteket eddig öt videó taglalja, amelyek között vannak igazi gyöngyszemek is, bár kis túlzással mindegyik rémesen kínosnak nevezhető.

Hogy mi derül ki a reklámokból? Mindegyikből más. Például a medence mellett a dekoratív hölgyemény rájön, hogy a PC-jének jó minőségű a kijelzője. Ez aztán figyelemfelkeltő "innováció". Csupán az Apple és kis túlzással az összes magára valamit is adó tabletgyártó (például Samsung) kínál hasonló vagy jobb minőségű megjelenítőket. Ezek után felmerül a kérdés, hogy a hölgy erre a fantasztikus "innovációra" figyelt fel vagy csupán azon csodálkozott, hogy a PC kezd felzárkózni.

Ennél is ütősebb a PC-s játékosoknak készült reklám, amelyen belül kiderül, hogy az Intel új integrált grafikus vezérlője akár 30-szor gyorsabb az öt évvel korábbi fejlesztésnél. Mire eljut idáig a reklám már valószínűleg sok PC-s játékos erősen mosolyog, de érdemes az állításon egy picit elidőzni. Nyilván a Skylake legerősebb IGP-je lett összemérve a Westmere kódnevű fejlesztés IGP-jével, amely az első HD Graphics márkanévvel ellátott rendszer volt. Utóbbi bizonyos esetekben már valóban nagyon lassú lehet, magasabb felbontásokban akár legfeljebb 2-3 fps-t produkálva, melynél ma már nem nehéz sokkal gyorsabbnak lenni, még ha a 30-as szorzó csak nagyon szélsőséges esetekben mérhető is ki.

A tudatos PC-s játékosoknak biztosan nem bizalomgerjesztő az a tény, hogy az Intel korábban nagyon gyorsan, lényegében mesterségesen leépítette az egyes IGP-k terméktámogatását, és hogy ezt a stratégiát még egy reklám is pozitívan tünteti fel valószínűleg a mélypont a rossz öletek tárházában.

Kiderül az is persze, hogy a PC-k egyre több üzemidőt kínálnak, aminek a szépséghibája, hogy ez minden szegmens esetében igaz, ahol az adott gép akkumulátorra épít, de legalább ezt viccesen tálalták egy hajótörött személyében. Ja és persze itt az elmaradhatatlan ütőkártya, a vékony dizájn, mert köztudott, hogy ez is "innováció". A Macbook Air is csak egy párhuzamos univerzumban létezik.

Persze a Dell, a HP, a Lenovo és az Intel társulata legalább csinál valamit, függetlenül attól, hogy az egész kampány rémesen kínos a PC-piacnak, és ez meg is látszik a YouTube videók kedvelésében. Az egyetlen üzenet, amit a kampány közvetít, hogy a PC-piac nagyobb szereplői képtelenek egyetlen olyan egyedi ötlettel is előállni, amire a felhasználóknak valóban szüksége lehet. A konkurens platformok egyes képességeinek másolása pedig elengedhetetlen, de láthatóan nagyon nehezen reklámozható irány.

A PC-piac problémája leginkább abban keresendő, hogy az egész szegmens borzalmasan lassan reagál a potenciális igényekre. Egyszerű példa lehet mondjuk a fixfunkciós HEVC dekódolók integrálása. Az Androidban érdekelt cégek közül a Rockchip már 2013 végén kínált HEVC dekódolóval rendelkező rendszerchipet, miközben a PC-piacon ezt a képességet elsőként az AMD Carrizo SoC APU tudta felmutatni idén nyáron. Persze lehet mondani, hogy HEVC-re jó a GPGPU is, de itt most nem ez a lényeg, hanem a lassú reakció egy potenciálisan fontos újításra.

Nem véletlen egyébként, hogy a Microsoft a Windows 10 esetében az operációs rendszer mobil verziójával erősen nyit az ARM-os partnerek felé. A redmondi óriáscég is felismerte, hogy a PC-piac felfuttatásához a mostaninál nagyságrendekkel gyorsabban kell beépíteni a hardverekbe az újításokat, amelyek végső soron növelhetik a felhasználói élményt. Ha erre jelenleg az ARM-os partnerek képesek, akkor bennük van a jövő. Az ARM-os chiptervezők ráömlesztése a PC-piacra még akár jól is elsülhet, hiszen ez a szegmens hagyományosan érintett szereplőit is gyorsabb munkára kényszerítheti.

Azóta történt

Előzmények

  • Csúnyán megzuhant a GPU-piac

    Gyakorlatilag minden cég minden területen vesztett, egyedül az asztali AMD APU-k iránt növekedett a kereslet.

  • Továbbra is a Lenovo vezeti a PC-piacot

    Az IDC által október 8-án közzétett legújabb statisztikai adatok szerint a Lenovo a hatodik egymást követő negyedévben a globális PC piac vezetője, immár 20 százalékot elérő piaci részesedéssel.

Hirdetés