Vélemény: lesz-e DirectX 12 Windows 7-re?

Az elmúlt héten Richard Huddy, az AMD játékokban alkalmazott technológiákért felelős vezetője a PDXLAN rendezvényen elszólta magát arról, hogy Windows 7-re nem lesz elérhető a DirectX 12, miközben az operációs rendszer elterjedtsége bőven 50% felett van. Erre vonatkozóan az AMD szinte azonnal reagált, hogy Richard Huddy kijelentése csak spekuláció volt, ezzel mentve a menthetőt.

A média lassan belezavarodik abba, hogy mi fog történni, hiszen két ellentétes információ érkezett, így többen azt feltételezik, hogy a DirectX 12 megérkezik Windows 7-re, és az AMD pontosítása ezért született meg. A nagy kérdés tehát: lesz-e DirectX 12 Windows 7-re.

Hivatalos válasz erre még nincs, és az AMD elsődlegesen nem feltétlenül azért adott ki helyesbítést, mert a Richard Huddy tévesen tudja a Microsoft terveit, hanem inkább azért, mert a DirectX API-k elérhetőségének bejelentése abszolút a Microsoft feladata. Erre a vállalat általában stratégiailag is felkészül, hogy tudassa a médiával a döntésük okát is. Ez lényegében több sablonválaszt jelent az egyes, támogatás hiányát firtató kérdésekre vonatkozóan, így a teljes világon ugyanazt a választ kapja a szaksajtó.

Sajnos elég nagy esély van arra, hogy a DirectX 12 API ne legyen elérhető Windows 7-re. Nyilván ott az üzleti indok, ami a Windows 10 eladásában jelentkezik majd, eközben persze nem lehet elmenni amellett sem szó nélkül, hogy a Windows 7 általános terméktámogatása a következő év elején véget ér, vagyis igazából a Microsoftnak nem is kellett volna bejelenteni, hogy az API nem lesz elérhető az elterjedt operációs rendszeren, hiszen ez már a támogatás lejártából következik.

A szükséges szoftveres módosítások igénye viszont a fentieknél sokkal fontosabb indok a DirectX 12 Windows 7-re portolása ellen. Technikailag teljes mértékben kivitelezhető egy szervizcsomag a DirectX 12-höz szükséges szoftveres frissítésekkel, de ez azt is jelentené, hogy a gyártóknak egy operációs rendszert két drivercsomaggal kellene célozni. Egyrészt szükséges lenne a WDDM 1.3-as opció, illetve az új WDDM felülethez egy másik grafikus meghajtó. Ez az átlagfelhasználók számára is viszonylag sok kellemetlenséget okozhatna, hiszen lenne egy olyan grafikus eszközillesztő, ami a teoretikus DirectX 12-es frissítés megléte nélkül lenne telepítendő, illetve egy olyan is, amely igényelné az esetleges frissítést. Tudva azt, hogy a gyártók a mai viszonyok mellett milyen horror sztorikba futnak a panaszok kapcsán, abszolút nem célravezető megnehezíteni az átlagos PC-s felhasználók életét, hiszen sokan hozzá nem értés híján ma sem tudnak grafikus eszközillesztőt telepíteni, pedig ez jelenleg nehezen rontható el.

Bár a DirectX 12 Windows 7-re portolása hasznos lenne a piac számára, de ez ellen számos üzleti és technikai ellenérdek merülhet fel, nem beszélve az általános terméktámogatás lejártáról, így véleményünk szerint nagyon kicsi esélye van tehát annak, hogy a Microsoft megoldja az új grafikus API működését a népszerű operációs rendszeren.

Előzmények

Hirdetés