Hirdetés

Vélemény: csak a jövőben állítható maximumra a Total War: Attila grafikája

A SEGA elképesztő szélsőséget írt le pár hónapon belül, hiszen a Alien: Isolation című játékot mindenki az optimalizáltságáért dicsérte, így Total War: Attila című alkotástól is valami hasonlót várhattak el a felhasználók, hiszen ugyanaz a stúdió rakta le az asztalra. A PC-piacon azonban semmi sem ilyen egyszerű, ugyanis az új Total War rész startja sem zajlott zökkenőmentesen, amit a kiadás előtt hirtelen meghozott döntések árnyaltak be. Persze szigorúan technikai értelemben, hiszen a szórakozás ettől még lehet jó.

Az új programról több teszt is leírta, hogy egyszerűen rosszul van optimalizálva, de a megjelenéssel kiderült, hogy a végleges változat jobban fut, mint a tesztre kiküldött verziók. Ráadásul a helyzetet rontja, hogy több tesztverzió is volt, így a frissebbik tesztkiadás már eleve jobb teljesítményt mutatott fel. Ezt a SEGA egy picit elmérte, mivel gyakorlatilag a sajtó optimalizálatlan kódra épülő játékot kapott, vagyis az eredmények használhatatlanok, ráadásul leírták, hogy a játék optimalizálatlan.

A ComputerBase tesztje elvileg a legfrissebb tesztverzióval lett elkészítve, ami viszonylag jól bemutatja a helyzetet, de ez még nem a végleges kód, amit jelen esetben fontos hangsúlyozni. A Creative Assembly elismerte, hogy a tesztre küldött verziók teljesítménye már nem lényeges, ugyanis a végleges változatból teljesen kivették a Vegetation Alpha effektet, amely például nagyban csökkentette a VGA-k sebességét, illetve több helyen hibás is volt a megjelenítés. Szintén megtudtuk, hogy a Vegetation Alpha effekttel az Intel PixelSync implementációja is búcsúzott, amely pont az említett effekt hatékony feldolgozására volt jó, de annyira lassúak a PixelSync technikát támogató IGP-k, hogy nem éri meg ilyen formában fenntartani ezt a beállítást.

A fentiek mellett a Creative Assembly megerősítette azt is, hogy a Screen Space Reflections effektnek is letiltották a maximális minőségre vonatkozó paraméterét, mert sok hardveren problémákat okozott. Információink szerint nagyrészt a letiltott Screen Space Reflections paraméterezés volt a ludas azért a problémáért, amely arra vonatkozott, hogy az egyes VGA-kon a terhelés növelésével a játék elkezdett akadozni. Ez kellemetlen jelenség, mivel konkrétan a növekvő sebesség idézte elő az akadásokat, vagyis a képkocka/másodpercre vonatkozó értékek növelés esetenként nem javított, hanem rontott a játékélményen.

AMD Radeon R9 290X, illetve NVIDIA GeForce GTX 970 és GTX 980 folyamatosság ábra AMD Radeon R9 290X, illetve NVIDIA GeForce GTX 970 és GTX 980 folyamatosság ábra AMD Radeon R9 290X, illetve NVIDIA GeForce GTX 970 és GTX 980 folyamatosság ábra
AMD Radeon R9 290X, illetve NVIDIA GeForce GTX 970 és GTX 980 folyamatosság ábra (forrás: ComputerBase) [+]

Ez a jelenség jól látszik a ComputerBase tesztjében, ahol a képkocka/másodpercre vonatkozó értékek szempontjából a Radeon R9 290X adta a legrosszabb eredményt, majd jött a GeForce GTX 970 és végül a GeForce GTX 980 a legmagasabb a teljesítménnyel. Ugyanakkor a legkevesebb akadást a Radeon R9 290X biztosította, míg a GeForce GTX 970 ismét középre csúszott be, a legjobban pedig a GeForce GTX 980-on akadt a tesztverzió. Ez a gond a végleges játék esetében nem szűnt meg, de mindenképp javult a helyzet. A probléma forrása egyébként valószínűleg a programban keresendő, mert a Radeon R9 290X tuningolva gyorsul, de ezzel együtt jönnek az mikroakadások is, vagyis a gond nem tűnik gyártóspecifikusnak.

A Creative Assembly egyébként hivatalosan is felhívja arra a figyelmet, hogy a játékban bizonyos beállításokat (extrém minőségi szint) egyetlen ma létező VGA sem képes értékelhető sebességgel futtatni, így a ténylegesen maximális grafika majd csak a jövőben érkező hardvereken állítható be. Ezzel a koncepcióval sosem lehetett igazán egyetérteni, hiszen az alapötlet egyszerűen értelmetlen. Ha azt kell kommunikálni egy játéknál, hogy nem paraméterezhető maximumra a kornak megfelel csúcs-PC-en a grafika, akkor az nem a jövőbiztosságra jelent utalás, hanem az optimalizálásra, és erre sem pozitív értelemben.

Persze a negatívumok mellett örömteli információ, hogy a Total War: Attila a Total War: Rome II-vel ellentétben támogatja az AFR több GPU-s technikát. Ettől függetlenül a maximális grafikai minőség eléréshez így is kellenek majd a még meg nem jelent VGA-k.

Előzmények

Hirdetés