Hirdetés

Az USB 3.0 lassan, de biztosan terjed

Masszívan növekedett az USB 3.0-s termékek piaca a 2010-es évben. Az In-Stat felmérése szerint a gyártók ugyan nem érték el a kitűzött célt a leszállított eszközök számát tekintve, de nagyon közel álltak hozzá. Éppen ezért a 14 milliós éves eladási adatot kedvezőnek lehet nevezni. A szabvány még 2008 végén készült el, ám a nagyobb gyártók az integrálást még nem tartják kézenfekvőnek. Az AMD és az Intel új generációs lapkakészleteiben továbbra sem lesz natív támogatás. Természetesen az említett vállalatok partnerei egy külső vezérlő segítségével élhetnek az új felület beépítésével, sőt az AMD közvetlenül licenszeli a Renesas Electronics megoldását, amit az egyes platformokhoz kötelező lesz használni.

Az In-Stat előrejelzései szerint 2014-ben 1,7 milliárd USB 3.0-s eszköz leszállítására lehet számítani, ami természetesen hatalmas növekedés. Ezen belül 225 millió termék valamilyen flashalapú adathordozó lesz. A kutatásból az is kiderült, hogy a set-top boxok piacán is erőre kap az új felület, ugyanis 7 millió eladott megoldással számolnak, továbbá a hordozható multimédiás lejátszók piacán 40%-os részesedést feltételeznek majd.

Az USB 3.0 implementálásával a nagy gyártók többnyire egyetértenek és pár port erejéig alkalmazzák is majd az elérhető vezérlők egyikét. A kakukktojás szerepét az Apple tölti be. Steve Jobs szerint a natív támogatás hiánya miatt a tömeges terjedés egyelőre nem biztosított, így a Mac rendszerek később kapnak új generációs felületet. Persze felmerül a Light Peak technológia is, amit a VIA nemrég kommentált. A sebessége az előzetes adatok szerint jobb az USB 3.0-s felületnél, de kérdéses az interfészként való alkalmazása, mivel az USB szabvány elterjedtsége elképesztő, és az emberek nagy része biztosan nem válna meg az eszközeitől egy új port bevezetése miatt.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés