A Unity számokban beszél róla, hogy miért nyerő az ultramobil piac

A Unity talán az ipar egyik legismertebb és legelismertebb videojáték-motorjának számít. Elképesztően sok licencelővel rendelkezik a cég, és rendkívüli mértékű tartalom is készül a rendszerhez, amely a mobil játékpiac majdnem felét uralja.

John Riccitello, a vállalat elnök-vezérigazgatója azonban megdöbbentő kijelentést tett a Unite Boston 2015 rendezvényen, ahol gyanis elmondta, hogy április eleje és július vége között több mint 174 000 játékot adtak ki a Unity-re építve. Ezek a játékok a vizsgált időszakban összesítve 2,5 milliárd letöltést generáltak, vagy ha úgy tetszik átlagosan naponta 20 millió telepítésről van szó. A vizsgált játékok egyébként 1,1 milliárd egyedi mobil eszközre jutottak el, és ezek döntő többsége iOS-t vagy Androidot futtat.

Bár a PC-s játékosokra jellemző, hogy nem kifejezetten tetszik számukra a tradicionális PC-s gyökerekkel rendelkező fejlesztők mobil fókusza, de valójában mindenki azt keresi, hogy miképpen lehetnének a Unity ellenfelei. Emiatt lett főleg mobil rendszer az Unreal Engine 4, illetve a CryEngine is ilyen irányba tart, bár a Crytek nem reagált olyan gyorsan az eseményekre, mint az Epic, így kevésbé versenyképesek ezen a területen.

A Unity eredményeit látva azonban látszik az a félelmetes potenciál az ultramobil piacban, amit minden érintett megpróbál meglovagolni. Emiatt sajnos a PC-s fejlesztések nagyrészt háttérbe szorulnak, ami sajnos a Unity és az Unreal Engine 4-en is meglátszik, de a helyzet az, hogy a PC-re licencelő fejlesztők száma elenyésző a mobil piacot megcélzó licencelőkkel szemben, így nem kérdés, hogy az érintettek melyik irányra fókuszálnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés