Hirdetés

Új HDR képességgel jön a HDMI 2.1a

Az SBTM ugynazt kínálja, amit az AMD FreeSync Premium Pro, csak végre szabványosan.

A hamarosan kezdődő CES érdekes dolgokat tartogat a HDMI interfész fejlődése szempontjából, ugyanis a TFTCentral riportja szerint a HDMI Licensing Administrator egy előzetes előadás alkalmával elárulta, hogy készül a HDMI 2.1a specifikáció, amely opcionálisan bevezeti az SBTM, azaz a Source-Based Tone Mapping képességet.

Technikailag ez az újítás pontosan ugyanazt biztosítja, amit a korábban FreeSync 2 HDR néven futó, de manapság FreeSync Premium Pro jelzést viselő, AMD-féle HDR specifikáció, azaz megszünteti a megjelenítő oldali tone mappingot, így az adott kijelző képes a forrást biztosító rendszer oldalán számolt tone mapping eredményét direkten megjeleníteni.


(forrás: TFTCentral)

A különbség az, hogy amíg az AMD megoldása érthető módon csak a kompatibilis Radeonokkal, illetve a FreeSync Premium Pro hitelesítésű kijelzőkkel működött, addig a HDMI 2.1a részét képező SBTM szabványos lesz, tehát nem csak az AMD grafikus vezérlőivel lehet elérni ezt a lehetőséget. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy maga az SBTM egy opcionális képesség, tehát pusztán a HDMI 2.1a specifikációkkal való kompatibilitás jelölése az adott megjelenítőn nem jelenti automatikusan az SBTM támogatását, erről mindenképpen a hardver gyártójánál kell érdeklődni. Ez a tényező nem mondható újdonságnak, mivel a HDMI 2.1 egyes funkcióival is pontosan ugyanez a helyzet, gondolva itt az ALLM-re vagy a VRR-re, amelyek szintén opcionálisak.

Magát az SBTM-et egyébként nem elég majd a kijelző, illetve az adott rendszer oldalán támogatni, fel kell készíteni rá a futtatott szoftvert is. A helyzet itt megint ugyanaz, mint az AMD-féle FreeSync Premium Pro esetében, amely külön API kiegészítésekkel és szervizkönyvtárral támogatható, és hasonlókra az SBTM-nek is ugyanígy szüksége lesz, mert az adott alkalmazásnak be kell gyűjtenie a kijelző egyes adatait, hogy megfelelő tone mappingot alkalmazzon, majd az eredményt jól lehessen megjeleníteni. Erre a legjobb megoldás az lenne, ha a grafikus API-kat fejlesztő érintettek írnának gyári szintű támogatást az SBTM-hez, amire a gyártók reagálhatnának a saját implementációikkal, de erre vonatkozóan még nincsenek bejelentések.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés