Hirdetés

Új 3D-s technológia az LG-től

Bár óriási hype övezte ebben az évben a háromdimenziós megjelenítést, a felhasználók valahogy nem tolongtak a boltokban, hogy 3D-s tévéket, projektorokat vigyenek haza. Ennek egyrészt a viszonylag kevés elérhető tartalom az oka, viszont az is igaz, hogy ezek a modellek egyelőre meglehetősen drágák, ráadásul aktív záras megoldást alkalmaznak. Ennek része az aktív szemüveg, melynek lencséibe apró LCD panelek vannak beépítve, amelyek másodpercenként legalább hatvanszor elzárják a fény útját, így akadályozva meg, hogy az adott szemnek szánt képi információ a másik szembe jusson el.

Ez sajnos sokak számára zavaró, sőt egyes felmérések szerint a felhasználók egy jelentős részének (20-25%) szervezete rosszulléttel, émelygéssel, fejfájással reagál erre az eljárásra. Az LG most bejelentette, hogy kifejlesztettek egy új, polarizált, FPR (Film-Type Patterned Retarder) névre hallgató technológiát, amelyhez elegendőek a passzív szemüvegek is. A vállalat közleményéből kiderül, hogy az új kijelző képes a Full HD-s felbontás és a szükséges fényerő megjelenítésére nagy kontrasztarány mellett, ráadásul múltidőbe teszi a korábbi, aktív záras szemüvegekre jellemző villódzást és a szellemképet okozó áthallás effektust. A polarizált passzív szemüvegek olcsóbbak, könnyebbek és kényelmesebbek, mint aktív testvéreik, hiszen nincs bennük panel, továbbá nincs szükségük energiára, így az akkumulátor is kimarad belőlük.

A konszern Pekingben már be is mutatta az első 84 hüvelykes prototípus kijelzőjét, és állítólag a 2011-es CES-en már a nagyközönség is megcsodálhatja ezt. A vállalat egyelőre nem árult el túl sokat az FPR technológiáról. Annyi derült csak ki, hogy a legnagyobb újítás az, hogy a panelben vékony, speciális filmréteget alkalmaznak az eddigi üveg helyett, amely még a gyártást is olcsóbbá teszi. A Pekingi Szemészeti Kutatóintézet vizsgálatot végzett az új eljárással kapcsolatban, amelynek eredményeképp kiderült, hogy ez a megoldás kevésbé fárasztja a szemet, legalábbis a kutatásban résztvevők ezt állították. Mindez szép és jó, ám ez még korántsem garancia a sikerre, számos példa akadt már rá korábban, hogy egy ígéretesnek tűnő technológia elbukott ilyen-olyan okból. Az LG láthatóan próbálja bebiztosítani magát több oldalról, ezért megállapodást kötött a Toshibával, a Vizióval és a Philipsszel, valamint a kínai Haierrel, Konkával, Skyworth-szel, Changhonggal, Hisense-szel és TCL-lel az FPR támogatásáról.

Pekingben az LG Display elnöke Young-Soo Kwon azt is bejelentette, hogy az új eljárás segítségével jövőre szeretnék megszerezni a 3D-s LCD tévék piacának 70 százalékát, ami azért eléggé merész kijelentésnek tűnik elsőre. Azt is hozzátette, hogy az FPR háromdimenziós tévék gyártása már megkezdődött, és első körben a távol-keleti országokban vásárolhatók majd meg. Várhatóan februárban jön Amerika, végül pedig tavasszal Európa.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Előzmények

Hirdetés