Hirdetés

Érkezik a Valve gamepadje is

Összeállt végre a Valve terve. A vállalat a hét elején a SteamOS operációs rendszert leplezte le, a hét közepén a Steam masinák kerültek középpontba, a hét végére pedig maradt a legfontosabb elem, ami a cég nappali fókuszáló vízióját élvezetessé teszi. Lehetett sejteni, hogy egy Steam gamepadről lesz szó. Ezt a legnehezebb megtervezni, hiszen annyi lehetőség van, de mégsincs egyértelműen jó irány. Persze lehet követni a Sony és a Microsoft gamepadjeinak funkcionalitását, ahogy azt teszik sokan, de a Valve valami egyedit szeretett volna, a kész termékek másolása ugyanis nem reform, picit máshova helyezve a digitális padot, a gombokat vagy az analóg karokat nem változtat a funkcionális működésen, azaz nem kínál innovatív megközelítést.

Az alábbi képből látszik, hogy a Steam kontroller nem viccel. Gombok alig vannak rajta, továbbá az analóg karok hiányoznak, a két hüvelykujj a két kör alakú érintőpadot éri el. A Valve szerint utóbbi újítás biztosítja az FPS-ek, szimulátorok és stratégiai játékok jó vezérlését a gamepadről. A cég fontosnak tartotta, hogy megfelelően informálja a játékosokat, így mindkét érintőpad finom erő-visszacsatolást alkalmaz. A gamepad közepén is lesz egy harmadik érintőpad, mely ráadásul egyben egy kijelző is. Ide a fejlesztők egyéni képet jeleníthetnek meg, és ennek megfelelően egyéni funkciókkal ruházhatják fel a teljes érintőfelületet.


[+]

A gamepad érintőkijelzője körül négy gomb található, melyek bármire felhasználhatók, de a termék felső részén a két mutató- és középsőujjnak is megvan a két-két oldalt található két-két gombja. Végül a Steam kontroller hátoldalán, ahol a két kéz rámarkol, van még egy-egy gomb, melyek szintén befoghatók bármire. A Valve a könnyebb érthetőség érdekében megmutatta, hogy miképp képzelik el a Portal 2 billentyűkiosztásának gamepadre való átültetését.


[+]

A Steam kontroller része lesz a tesztelői csomagoknak, de a prototípusokról hiányzik az érintőképernyő, ráadásul vezetékes csatlakozást használnak. A végleges olyan lesz, ahogy fentebb részleteztük, a kapcsolatot pedig vezeték nélküli adatátvitelt használva tartja fent az adott masinával. A játékvezérlőt egyébként nem kötelező Steam masinán használni, bármilyen rendszer megfelel, amelyre elérhető a Steam kliens. A termékhez természetesen tartozni fog egy API is, amit hamarosan megkapnak az érdeklődő játékfejlesztők.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés