Az év elején némi meglepetést okozott, hogy a Sony ugyan bemutatott egy új prémium kategóriás televíziót az AF8 személyében, azonban az csak dizájnjában különbözött a tavalyi csúcstévétől. Nyár közepére kiderült, hogy van a vállalatnak még tartaléka, hiszen a cég bejelentette, hogy színre lép az új képfeldolgozó-rendszerrel ellátott készülékeivel.
Egészen pontosan a Master családba tartozó AF9 OLED, és az ZF9 LED LCD televíziókról van szó, amelyek tehát megkapták az új generációs X1 Ultimate processzort. Ez utóbbi több képmódosító, képjavító technológiát tartalmaz, többek között egy továbbfejlesztett, és állítólag jobb teljesítményt produkáló felbontás felskálázási, illetve egy HDR konverziós eljárást. Az új televíziókat ellátták egy Netflixre kalibrált képi profillal, amelyet a népszerű tartalomszolgáltató munkatársaival együtt raktak össze a japán gyártó mérnökei. Ez állítólag garantálja, hogy a képi világ megőrizze a "művész kreatív vízióját és szándékát". Ennek aktiválásához nem kell mást tenni, mint kiválasztani a grafikus kezelőfelületen a megfelelő menüpontot, rákattintani, és jöhet is a Netflix "valóságos világa".
Az 55 és 65 hüvelykes változatban elérhető AF9 dizájnjában a tavalyi, formabontó A1-et idézi. A 65, illetve 75 hüvelykes méretben a boltokba kerülő ZF9 pedig a hagyományos formavilágot képviseli. Azzal kapcsolatban még nem szolgált információval a konszern, hogy mikor és mennyiért lehet majd megvásárolni a Sony Master televíziókat.