Hirdetés

Pokolian erős lesz az új generációs PowerVR fejlesztés

Az év elején írunk először az Imagination Technologies legújabb GPU IP-iről, melyek az új generációs Rogue architektúrára épülnek. A korábban részletezett adatokat nem írjuk le újra, de a vállalat előhozakodott a rendszer sematikus vázlatával, melyből következtetni lehet a működésre.

Az Imagination Technologies jelentős fejlesztéseket eszközölt, így a Rogue architektúra az energiahatékonyságot és a nagyfokú skálázhatóságot helyezi előtérbe. Utóbbi a rendszer legérdekesebb része, ugyanis a cég bevallása szerint a 100 GFLOPS-os tempóra képes alapkonfiguráció mellett akár 1 TFLOPS fölé is emelhető az elméleti számítási teljesítmény.

Az architektúrát tekintve nem meglepő, hogy az Imagination Technologies marad a TBDR, azaz a tile-based deferred rendering megvalósításnál, vagyis a rendszer próbálja a lehető legkevesebb felesleges számítást elvégezni, illetve spórolni a memória használatával. Ennek a lényege, hogy előre elrendezni hardver a háromszögeket, és csak azokkal számol, amelyik látszik. Természetesen a háromszögek rendezése bonyolult hardvert kíván, de a megcélzott piacon az alkalmazható memória mennyisége erősen limitált, így előnyösebb ez a koncepció.

A számításokat a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni. Itt jönnek elő a kérdések, ugyanis nem tudni, hogy az USC milyen felépítésű, illetve azt sem tudni, hogy az USC tömbben mennyi feldolgozó lesz, illetve lehet. Az biztos, hogy két-két USC-hez tartozik egy-egy megosztott textúrázó tömb.

A Rogue architektúrára sematikus felépítése
A Rogue architektúrára sematikus felépítése [+]

Látható, hogy az Imagination Technologies egy tesszellátort is fejlesztett, de ez csak szaggatott vonallal van berajzolva a sematikus vázlatba. Ez azt jelentheti, hogy az egység igény szerint kivehető az adott dizájnból, vagyis emulálni is lehet a tesszellálást. Valószínű, hogy a vállalat az egyes IP-kbe nem építi be az egységet, míg a többibe esetleg igen. Itt olyasmire érdemes gondolni, hogy az Androidhoz tervezett IP-k esetében erre nincs szükség, így a helyet feleslegesen foglalná. A Windows RT esetén már kihasználható a tesszellálás, így érdemes fix funkciós egységgel dolgozni. Az persze még mindig nagy kérdés, hogy a háromszögek rendezéséért felelős hardver hogyan birkózik meg a rengeteg adattal, de az emulálásnál biztos gyorsabb a fix funkciós feldolgozó.


[+]

Az Imagination Technologies az első körben PowerVR G6230 és G6430 jelzésű IP-ket tervez. Arról konkrétan nincs adat, hogy ezek miben különböznek. Lehetséges, hogy az előbbiben nincs, míg az utóbbiban lesz fix funkciós tesszellátor, és ennek megfelelően az előbbi az Android, míg az utóbbi a Windows RT operációs rendszerhez ajánlott. Persze mindez csak feltételezés, de a logika ezt diktálja. Szintén nagy kérdés, hogy a skálázhatóság milyen lépcsőkben ejthető meg. Sajnos minderre csak később kapunk választ, de legalább az általános felépítés vázlatát láthattuk.

Fontos adalék még, hogy az Imagination Technologies része a nemrég létrehozott HSA alapítványnak, így a Rogue architektúrára épülő termékek előnyt kovácsolhatnak a HSA-ból. Arról szintén nincs adat, hogy a vállalat milyen kiterjesztéseken dolgozik ebből a szempontból, de az már biztos, hogy az ARM architektúrákhoz illesztik a grafikus vezérlő képességeit. Ez első hallásra teljesen logikus döntés, hiszen az ARM-tól gyakorlatilag licencelhetők a szükséges technológiák, ám nem szabad elfelejteni, hogy az Imagination Technologies ügyfele az Intel is. Ez biztos felvetett pár kérdést a cégen belül, de mondhatni, hogy a vállalatnak nem volt más választása, hiszen még ha az Inteltől meg is kapták volna a licenceket ahhoz, hogy az x86-os processzormagokhoz illesszék az új GPU IP-t, az AMD biztos nem adta volna oda az AMD64 támogatásához a jogokat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés