Hirdetés

Reklámok jöhetnek a Netflixre

A szolgáltató ezzel a lépéssel igyekszik növelni megfogyatkozott előfizetői bázisát.

A Netflix nemrég közzétett jelentéséből kiderült, hogy a szolgáltató az idei esztendő első negyedévében nagyjából 200 000 felhasználót veszített, ami jelentős visszaesés az elmúlt évek növekedéséhez képest, a cég jóslatai szerint pedig az előfizetők száma a következő negyedévben tovább csökkenhet.


[+]

A Netflix kétféle módszerrel tervezi növelni a regisztrált felhasználók számát, és ezzel együtt a bevételeit. Az elsőről egy ideje már tudunk, miszerint valahogy korlátoznák a profilmegosztást, így kevesebb potyafelhasználó tudná ingyen nézni a műsorokat egy ismerőse fiókját használva. A jelenlegi terv az, hogy egy felhasználó nagyjából 3 dolláros felárért cserébe oszthatja majd meg a fiókját olyannal, aki nem vele egy háztartásban él, ami az ingyenességnél drágább, viszont még mindig olcsóbb, mintha az illető saját fiókkal fizetne elő a Netflixre.

Ezen túlmenően Reed Hastings, a Netflix vezetőjének nemrég nyilvánosságra hozott terve szerint a cég egy új, a jelenlegi legolcsóbb előfizetési szintnél is kedvezőbb árú csomag bevezetésén gondolkozik, amelyben reklámok jelennek meg a műsorok között. Hastings állítása szerint ezzel a lépéssel azoknak kedveznének, akiket különösebben nem zavar néhány reklám és ez vállalható kompromisszumot jelent nekik az alacsonyabb előfizetési díjért cserébe. Akiket pedig zavar a – nem a felhasználótól gyűjtött adatok alapján – célzott hirdetések megjelenése, az továbbra is választhatja a jelenleg is elérhető csomagokat. Ez a megoldás egyelőre még csak ötlet szintjén létezik, és ha lesz is belőle valami, a megjelenésre csak a következő 1-2 év folyamán számíthatunk, a feláras profilmegosztást viszont Chilében, Peruban és Costa Ricán már teszteli a Netflix, így nem lepődnénk meg azon, ha akár már idén kötelező funkcióként látnánk viszont hazánkban is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés