Hirdetés

Öt év alatt duplájára nőtt az online streaming exkluzív filmkínálat

A járvány után sem fordultak meg a trendek, sőt.

A globális világjárvány, illetve az ezzel kapcsolatos kényszerű lezárások arra kényszerítettek az egyes cégeket, hogy az új filmjeiket ne mozikban, hanem online streaming szolgáltatáson keresztül mutassák be. Viszont már a pandémia előtt is voltak olyan alkotások, amelyek csak ilyen csatornákon keresztül voltak elérhetők.


(forrás: Flatpanels HD) [+]

A Netflix például 2015-ben mutatta be első exkluzív filmjét, és a sikert látva az elkövetkező 3 évben folyamatosan növelték az ilyen alkotások számát. Többek között ennek is köszönheti a cég, hogy mindössze hat év alatt az egyik legnagyobb hollywoodi tartalomgyártóvá vált. Az azonban tény, hogy a koronavírus-járvány gyorsított ezen a folyamaton, hiszen azok is ebbe az irányba indultak, akik korábban hanyagolták ezt a csatornát. Sokan azt várták, hogy a járvány és a korlátozások visszaszorulásával megfordul a trend és radikálisan csökken az exkluzív módon, csak az online streaming csatornákon elérhető kínálat. Azonban minden jel arra utal, hogy ez nem történt, és nem is fog megtörténni.

A hírek szerint a Netflix például minden héten bemutat egy új filmet ilyen módon, mellettük pedig – csak az Egyesült Államokban – szintén erre az útra lép (persze nem ilyen gyakorisággal) az Amazon Prime Video, az Apple TV+, a Disney+, az HBO Max, az Hulu, a Paramount+, a Roku, a Showtime és a Starz is. Mindez azt jelenti, hogy a mozi és a hagyományos televíziós tartalomszolgáltatás jelentősége tovább csökken.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés