Egy hónapja írtunk arról, hogy jön a PlayStation 5-re a variálható frissítési frekvencia, amely fejlesztés a Sony friss blogbejegyzése értelmében a héten meg is érkezik.
Ahogy azt korábban ecseteltük a PlayStation 5-höz a HDMI VRR implementáció lesz használva, amely minden HDMI VRR-t támogató tévével kompatibilis. A Sony persze továbbra is a HDMI 2.1-es szabványt említi, de tudni kell, hogy a HDMI Forum olyan kijelzőket is hitelesít a 2.1-es szabványhoz, amelyeken az interfész nem feltétlenül teljesíti az adatátvitelre vonatkozó követelményeket, de esetlegesen valamelyik szabványos újítást támogatják. Erre vonatkozóan elméletben konkrét információval kellene szolgálniuk a gyártóknak, de alig van olyan cég, amely ezt megteszi, ami végeredményben a HDMI 2.1-et egy nagy katyvasszá alakítja. Ilyen formában általánosan csak annyit lehet írni, hogy minden olyan HDMI-vel rendelkező kijelző megfelel, amely támogatja a HDMI-féle szabványos VRR-t.
Az új funkció használatához egy érkező frissítés szükséges, és ezzel párhuzamosan az alábbi játékokba a direkt támogatást is beépíti a Sony:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Vanguard
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Destiny 2
- Devil May Cry 5 Special Edition
- DIRT 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Tribes of Midgard
Természetesen PlayStation 5 kínálni fog egy olyan beállítást, amellyel a variálható frissítési frekvencia kényszeríthető azokra a játékokra is, amelyek nem támogatják ezt natívan. Ebben az esetben a Sony nem garantálja a tökéletes működést, de tetszőlegesen lehet próbálkozni, és valószínűleg az esetek jó részében ezt siker koronázza majd.