PH! blog: új ÁSZF lesz a Prohardver lapcsaládon

Az új szabályzat messzebbről közelíti meg a szolgáltatást és a moderáció kérdését, és sok tekintetben egyszerűbb, egyértelműbb helyzetet fog teremteni.

Mivel ez titeket is érint, ezért a kihirdetés előtt bemutatjuk nektek és véleményezhetitek is, ha küldtök egy privát üzenetet (nem emailt) Kalandornak!

A tervezett, új ÁSZF:

 

Általános Szolgáltatási Feltételek (ÁSZF)

(hatályos: 2013. -től)

I. Alapfogalmak

Üzemeltető: PROHARDVER Informatikai Kft. (1021 Budapest, Budakeszi út 37/B., Cégjegyzékszám: 01-09-710009), mint a Szolgáltatás létrehozója, tulajdonosa és fenntartója.

Szolgáltatás: prohardver.hu, mobilarena.hu, itcafe.hu, gamepod.hu, logout.hu, hardverapro.hu, bitmarket.hu internetes oldalak szolgáltatásai.

Felhasználó: minden olyan természetes személy vagy szervezet, aki aktív Felhasználói Fiókkal rendelkezik.

Felhasználói Fiók: a Felhasználó által a Szolgáltatásban regisztrált, jelszóval védett, a Felhasználóhoz tartozó, egyedi és személyes hozzáférés, mely elengedhetetlen a Szolgáltatás egyes részeinek használatához.

Felhasználói Tartalom: minden adat vagy fájl, melyet a Felhasználó a Szolgáltatás használata során az Üzemeltető számítógépes rendszerében elhelyez vagy meglevőt megváltoztat.

Adminisztrátor: az Üzemeltető által kiemelt jogosultságokkal felruházott Felhasználó fiók.

II. Általános rendelkezések

  1. A Felhasználó a Felhasználói Fiók regisztrálásával és használatával elismeri, hogy az ÁSZF-et megismerte, megértette és vállalja, hogy azt betartja.
  2. Amennyiben a Felhasználó megsérti az ÁSZF-et, úgy az Üzemeltető a Felhasználó számára a Szolgáltatás igénybevételét a Felhasználói Fiók felfüggesztésével korlátozhatja.
  3. Az Üzemeltető fenntartja jogát, hogy az ÁSZF-et egyoldalúan megváltoztassa, melyről a Felhasználókat írásban értesíti a Felhasználói Fiókba történő belépéskor vagy a Felhasználói Fiókban megadott belépési email címen vagy Szolgáltatás ÁSZF oldalán (jelen oldal) vagy a Szolgáltatás privát üzenet funkcióján keresztül.
    A Felhasználó a megváltozott az ÁSZF-et ráutaló magatartással, a Felhasználói Fiók továbbhasználatával fogadja el.
    Ha a Felhasználó a megváltozott ÁSZF-et nem fogadja el, akkor a Szolgáltatás használatát egyoldalúan abbahagyja azzal, hogy a Felhasználói Fiókjába nem lép be, újat nem készít.
  4. A Szolgáltatás igénybevétele főszabály szerint térítésmentes.
  5. A Felhasználó lemond szerzői jogainak vagyoni részéről Felhasználói Tartalommal kapcsolatban, tehát anyagi igényt nem támaszt az Üzemeltető felé, valamint az Üzemeltetőnek korlátlan (terjesztés, többszörözés, közvetítés, átdolgozás, nyilvános előadás) felhasználási jogot ad.
  6. A Felhasználói Tartalomért a Felhasználó teljeskörűen felel.
  7. Egy Felhasználó egy Felhasználói Fiókkal rendelkezhet, melyet más részére nem engedhet át.
  8. A Felhasználói Tartalom nyelve a magyar, ettől eltérni csak indokolt esetben lehet.
  9. Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatást szüneteltesse, módosítsa, átalakítsa.
  10. A Felhasználó az Üzemeltetővel szemben anyagi követelést nem támaszthat. Különösen nem a Szolgáltatásban fellelhető információk megbízhatóságáért, aktualitásáért; a Szolgáltatás használatából keletkező károkért vagy költségekért (főképp nem egy Felhasználó által egy másik Felhasználónak okozott kárért vagy költségért); a Szolgáltatás leállása, hibás működése, elérhetetlensége, megváltozása esetén keletkező kárért; a Moderációért, vagy annak hiányáért.
  11. Amennyiben Felhasználói Tartalom miatt állami szerv illetve más személy eljárást indít vagy elháríthatatlan anyagi igényt támaszt az Üzemeltető felé, az Üzemeltető az őt terhelő költséget a Felhasználóra tovább háríthatja.
  12. Kivételes esetben az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a Felhasználói Fiókot bármikor, előzetes értesítés nélkül is felfüggessze, korlátozza vagy Felhasználói Tartalmat eltávolítson.
  13. A Szolgáltatás igénybevételekor saját természetbeni tartózkodási helyétől függetlenül a Felhasználó vállalja a magyarországi hatályos jogszabályok betartását a Felhasználói Tartalomban.
  14. Esetleges jogvita esetén az Üzemeltető a saját székhelye szerinti bíróság illetékességét köti ki.
  15. A Szolgáltatásban megjelenített hirdetéseket és a látogatottság auditálását a Felhasználó nem blokkolhatja, ehhez segítséget nem kérhet és nem adhat a Felhasználói Tartalomban.

III. Moderáció

  1. A Szolgáltatás területén a Felhasználói Tartalom az Adminisztrátorok által ellenőrzött (kivétel: felhasználói jelszavak és a privát üzenetek), mely tevékenység összességében a Moderáció.
  2. A Moderáció elsődleges célja a Szolgáltatás üzemszerű működése és a kulturált hangnemű, konstruktív beszédlégkör fenntartása.
  3. Az Adminisztrátor Moderációval nem összefüggő véleménye magánvélemény, mely nem feltétlenül tükrözi az Üzemeltető álláspontját.
  4. Különösen tiltott a Felhasználói Tartalomban (alapelvek):
    1. Bármely beavatkozás, mely hátrányosan változtatja meg a Szolgáltatás megjelenését, illetve akadályozza annak rendeltetésszerű használatát, zavarja a többi Felhasználót (például: mértéktelen hangulatjel használat, óriási méretű képek, kártékony programkódok, felesleges üres sorok, túlburjánzó díszítések és sorminták, folytonos nagybetűs írásmód, illetve a jóérzést zavaró, agresszív, hangulatkeltő, vulgáris, személyeskedő tartalom).
    2. Jogszabálysértés vagy arra buzdítás.
    3. Faji, vallási, nemzeti, nemzetiségi, nemi, politikai hovatartozás sértése.
    4. A kiskorúak fejlődésére káros tartalmak (a 2010. évi CLXXXV. törvény III-IV-V-VI kategóriájába sorolható: erőszak, szexualitás, stb.).
    5. „Flood”: ugyanazon vagy nagyon hasonló tartalom egy helyen többször vagy több helyen.
    6. „Cyber-bullying”: fenyegetés, zaklatás, támadás.
    7. „Flame”: erőteljes érzelmi töltetű, indulatokat gerjesztő, lejárató, elfogadható érv nélküli, valami ellen hangoló tartalom.
    8. „Trollkodás”: téma- és közösségromboló provokáció.
    9. „OFF-olás”: túlzott mennyiségű témába nem vágó tartalom.
    10. „Warez”: a szerzői és szomszédos vagy egyéb vagyoni jogok (vagy általában jogszabályok) által védett bárminemű szoftver / adat / képanyag / hanganyag / filmanyag / stb. jogosulatlan használatának elősegítése (információ megadásával, linkeléssel, bárhogyan); segítségkérés, használatra buzdítás (például: szoftver illegális regisztrációjához, működéséhez szükséges kód vagy azt kijátszó eljárás; elektronikus készülék szoftverének jogellenes megváltoztatása, kijátszása, megváltoztatása a szolgáltatótól való függetlenítéshez, fájlcserélő oldalak meghívóinak adás-vétele).
    11. Aktuálpolitika és faji, kisebbségi kérdések (a vallás téma pedig kizárólag a Vallás topikban kaphat helyet).
    12. Privát üzenetek megosztása harmadik személlyel: a Felhasználók közötti ún. privát üzeneteket a levéltitok védi, azok megosztása a másik fél hozzájárulása nélkül tilos!
    13. A hardverapro.hu, az Állásbörze és a városi LOKÁL topikcsoportokon kívül máshol terméket, szolgáltatást, munkát hirdetni.
  5. Szigorúan tilos a következő termékek, szolgáltatások hirdetése:
    1. Bármilyen (lő)fegyver (íj, légfegyver, gázfegyver, airsoft is), a 175/2003. (X. 28.) Korm. rendeletben megemlített bármilyen közbiztonságra veszélyes eszköz, robbanószer, pirotechnikai eszköz, petárda.
    2. Jövedéki termék (üzemanyag, alkohol, dohánytermékek, stb.).
    3. Az Üzemeltető engedélye nélküli marketing vagy gazdasági tevékenység (tagok, vásárlók gyűjtése, szervezése, regisztrációra invitálása, ajánlattétel, felhívás).
    4. Üdülési csekk, cafeteria, értékpapír, bankbetét, bankjegy vagy bármilyen készpénz-helyettesítő eszköz (bankkártya, hitelkártya, stb), kivétel a forgalmi érték nélküli, régiségként árult termékek.
    5. Gyógyszer, gyógyhatású készítmény, kábítószer, bármilyen bódító vagy tudatmódosító szer.
    6. Veszélyes (mérgező, gyúlékony, sugárzó, stb.) anyag.
    7. Emberi szövet, szerv, szexuális tárgyú termék vagy szolgáltatás.
    8. Bármilyen termék, mely sérti bármely természetes vagy szervezet jogát (személyiségi, kegyeleti, szabadalmi, szerzői, stb.), jogos érdekét.
    9. Hamis vagy hamisított márkajelzésű és az úgynevezett replika, klón termékek is, melyek jogvédett formatervű termékre hasonlítanak vagy jogvédett műszaki megoldásokat másolnak.
    10. Garancialevél, igazolvány, bizonyítvány, oklevél, hivatalos irat, közokirat, és ezek érvényesítő szelvénye (matrica, bélyeg, pecsét, stb.).
    11. Jogvédett szellemi termékek (szoftver, hangfelvétel, stb.) jogellenes másolatai, vagy szoftverhez tartozó, de az eredeti terméktől különválasztott illetve nem jogtiszta kódok, kulcsok, szelvények, adathordozók, tartozékok.
    12. Számítógépes játékok accountja (hozzáférés, regisztráció, felhasználói fiók) és az azokhoz kapcsolódó játékok (melyek nem használhatóak a fiók nélkül) a vásárlást igazoló számla és adathordozó nélkül, illetve tipikusan az ún. MMORPG játékban használatos virtuális tárgyak (karakter, pénz, egyéb item).
    13. Személyes adatokat tartalmazó adatbázis; meghívó / account (hozzáférés, regisztráció, felhasználói fiók) FTP, torrent, web vagy közösségi oldalakra.
    14. Kártékony szoftver (vírus, trójai, rootkit, stb.).
    15. Bűncselekményből származó termék.
    16. Termék vagy szolgáltatás, melynek internetes forgalmazását jogszabály tiltja.
    17. Az Üzemeltető engedélye nélküli üzletszerű, folyamatos haszonszerzés céljábóli kereskedés (Médiaajánlatunk itt elérhető).
    18. Egy konkrét termék vagy szolgáltatás többszöri hirdetése.
  6. Az Adminisztrátorok a jogszabályokba vagy az ÁSZF-be ütköző Felhasználói Tartalmat módosíthatják, eltávolíthatják.
  7. Az Adminisztrátorok a Felhasználót a szabályok megsértésének abbahagyására figyelmeztethetik, valamint ideiglenesen vagy véglegesen a Felhasználói Fiókot kitilthatják.
    Ha a Felhasználó Felhasználói Fiókjának kitiltása alatt újabb fiókot hoz létre, akkor az összes Felhasználói Fiókja végleges kitiltásra kerül és az Adminisztrátorok engedélyéig újat nem készíthet.
  8. A Moderációs döntések véglegesek. Észrevételt tenni megalapozott indokkal a Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések-válaszok topikban lehet.
  9. Moderációt kérni csak a Moderátort keresek a FÓRUMHOZ! topikban lehet (apróhirdetések esetén a Moderátort keresek az APRÓHIRDETÉSEKHEZ! topikban), más módon nem!
  10. Moderációról annak helyszínén vagy a [Miért moderáltuk?] topikban vagy emailben vagy privát üzenetben történik értesítés, azonban az Üzemeltetőnek nincs értesítési kötelezettsége.
  11. Felhasználói Fiók a Felhasználó kérésére nem törölhető.

IV. Szerzői jog

A szerzői jogi nyilatkozatunk itt érhető el.

V. Adatvédelem

  1. Felhasználói Fiókkal nem rendelkező Felhasználóról személyes adat nem kerül rögzítésre.
  2. A Felhasználó a Felhasználói Fiók elkészítésével hozzájárul, hogy az általa önként megadott illetve a Szolgáltatás használata során keletkezett adatát az Üzemeltető megismerje, kezelje, tárolja, üzemeltetéshez felhasználja.
  3. Az Üzemeltető mindent megtesz azért, hogy a hatályos jogszabályok szerint maximális jogi és műszaki biztonsággal kezelje a Felhasználók Szolgáltatás használata során átadott és keletkező személyes adatait.
  4. A Felhasználó személyes adatait az Üzemeltető harmadik fél részére nem adja át, viszont az Üzemeltetőnek jogszabályi kötelezettsége van arra, hogy bíróság vagy hatóság kérésére adatokat adjon át.
  5. A Szolgáltatásban Felhasználóknak küldhető úgynevezett „privát üzenetek” magánlevelezésnek minősülnek, azokat a levéltitok védi és csak a küldő és a címzett Felhasználó ismerheti meg, viszont az Üzemeltetőnek jogszabályi kötelezettsége van arra, hogy bíróság vagy hatóság kérésére ilyen adatokat adjon át.

VI. Jótanácsok, további szabályok:

  1. A keresőt minden kérdésfeltevés és új topik nyitása előtt is érdemes használni.
  2. topiknyitás:
    1. Egyszeri problémának ne nyiss topikot, mert a kis topikok hamar elsüllyednek, ráadásul igen kicsi az esély, hogy a téma szakértői észreveszik. Általában többen tudnak segíteni neked a nagy gyűjtőtopikokban, melyek gyakran piros színnel ki vannak emelve és a nyitó hozzászólásukban a legtöbb esetben össze vannak gyűjtve a legfontosabb információk az adott témáról.
    2. Ha mégsem találtál olyan topikot, amelyben a kérdésedet felteheted és új topikot nyitsz, kerüld a túl általános címeket ("Segítsetek plíz!"), a cím pontosan, egyértelműen tükrözze azt, amit szeretnél. A topik címe olyan információt tartalmazzon, amit könnyen megtalálnak a keresővel a fórumozók (Például ha azt írod, hogy "Megdöglött azikszpém a radidrájverrel", akkor azt senki sem fogja megtalálni, ellentétben azzal, hogy "Nem megy a Windowsom, mióta feltettem a Catalystot").
    3. A sorozattopikok nyitása moderátori feladat, ezért ha egy ilyen elérte az 50.000 hozzászólást, a Moderátort keresek a FÓRUMHOZ! topikban kérj újat.
  3. Hozzászólás:
    1. Figyelj a helyesírásra és az érthető fogalmazásra, mert sokkal nagyobb eséllyel kapsz választ egy összeszedett, jól megírt kérdésre, mint egy nehezen értelmezhető betűhalmazra.
    2. Ha 5 percen belül eszedbe jut még valami a hozzászólásod után, akkor használd a (Szerkesztés) gombot, ezzel szerkeszteni tudod az aktuális hozzászólásodat.
    3. Egy hozzászólásra mindig a Válasz linkkel írj, hogy mindenki láthassa mire és kinek válaszoltál. Ha 1-2 szavas választ szeretnél adni több hozzászólásra is, akkor próbáld meg egy hozzászólásba összegyűjteni a mondanivalódat.
  4. Like-okat és szavazatokat gyűjteni csak a Like és szavazatgyűjtő topikban szabad.
  5. Újoncoknak ajánlott a PROHARDVER! - abszolút kezdőknek topik első hozzászólásának elolvasása.
  6. Ne rontsd más üzletét akkor sem, ha ugyanazt a terméket olcsóbban láttad/vetted/adod!

 

Végszóként álljon itt keopsz első hozzászólása a 2000. november 20-án indult PLUSABIT fórumáról: "Akkor hát messük el a virtuális nemzeti színű szalagot, ahogy Bástya elvtárs tette, amikor megnyitotta a Szocialista Szellem Vasútját! Ezennel Tietek a tér, tisztelt fórumni vágyók, legyetek bő beszéddel, és bő kritikával, magatok, és minden iránt! Előre! :)"

Azóta történt