Hirdetés

Őszre csúszhat a Radeon HD 8000 sorozat megjelenése

Az AMD számtalanszor kommentálta már, hogy a Sea Islands kódnevű generációs a 2013-as esztendő közepén startol majd, noha az útitervek szokás szerint bármikor változhatnak. Az egyelőre biztosnak tűnik, hogy a cég a mobil piacon véghezviszi a váltást, hiszen ott már bemutatkozott egy új fejlesztésű lapka, és még készül is pár új modell, de az asztali piacon úgy néz ki, hogy őszig mindenképp marad a Radeon HD 7000-es generáció. Valószínű, hogy a vállalat a Sea Islands sorozatba tartozó lapkákat használó asztali VGA-kat októberben szeretné bevezetni, ezzel a cég visszatérne a karácsonyi szezon előtti frissítési ciklushoz, ami a gyártástechnológiai átállások következtében csúszott el az elmúlt évek során.

Az AMD jelenleg minden erőforrását arra koncentrálja, hogy a játékok kihasználják az aktuális hardverek tudását. Az egyik vezető gyártópartnertől megtudtuk, hogy a vállalat a Gaming Evolved partnerprogram 2012-es évét nagyon sikeresnek értékeli, így 2013-ban jóval több pénzt áldoznak a fejlesztői támogatásra. Elsődleges cél a fejlesztői kapcsolatok szorosabbra fűzése, és olyan újszerű DirectX 11-es effektek kifejlesztése és játékokba implementálása, amelyek kihasználják a GCN architektúra egyedi képességeit.

A harmadik negyedévig kitartanak a HD 7000-es Radeonok
A harmadik negyedévig kitartanak a HD 7000-es Radeonok [+]

Jelenleg a DiRT Showdown az a játék, ami egy olyan (egyébként kikapcsolható) eljárást használ, mely kifejezetten igényli a GCN architektúra hatékonyságát, de az érkező Tomb Raider is kap egy jelenleg nagyon titkolt effektet (valószínűleg ez is kikapcsolható lesz), amit bevallottan a Radeonok képességeihez igazítanak a fejlesztők. Az AMD annyira hisz ebben a stratégiában, hogy még több erőforrást fektetnek a modernebb grafikai eljárások kutatásába, amiből nyilván a Radeon HD 8000-es generáció is profitálhat, hiszen arra az alapra épül, amire a Radeon HD 7000-es generáció.

Az NVIDIA valószínűleg látja, hogy min ügyködik az AMD a háttérben, így hamarosan megjelenik a GeForce GTX Titan, mely tisztán nyers erővel küzd majd a Radeonok komplex shader kódokban felmutatott magas hatékonysága ellen.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés