Hirdetés

Az okoseszközökbe érkezik a PowerVR GX5300

Az Imagination bejelentette a PowerVR GX5300-as GPU IP-t, amely kifejezetten a viselhető eszközökbe készült. Ezt az is bizonyítja, hogy a TSMC 28 nm-es gyártástechnológiáján mindössze 0,55 mm²-et foglal el az adott rendszerchipen, és emellett támogatja az OpenGL ES 2.0-s API-t.

A PowerVR GX5300 lényeges szerepet tölthet be a piacon, ugyanis a mai okoseszközökbe szánt rendszerchipek pont a helyhiány következtében vagy nem alkalmaznak IGP-t, vagy egy nagyon szimpla opciót használnak, leginkább a felhasználói felület gyorsítására.


[+]

Az Imagination új fejlesztése nem az új Rogue, hanem még az előző generációs architektúrára épül, ami persze nem jelent rosszat, hiszen ez a rendszer is a TBDR és unified shader alapú megoldás, ugyanakkor csupán egyetlen USSE (unified scalable shader engine) blokkot tartalmaz, amiben egy 128 bites SIMD motor található, ami felfogható négy shader részelemként. Az újdonság érdekessége, hogy támogatja a PVRTC-t, azaz a cég saját textúra tömörítési sémáját, mely előnyösebbnek tekinthető a szabványos ETC opciónál.

A PowerVR GX5300 már licencelhető az érdeklődőknek. Az Imagination Linux, Android és Android Wear operációs rendszerekre kínál majd hozzá terméktámogatást.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés