Hirdetés

Linuxra is elérhető a GPU-s PhysX

Az NVIDIA bejelentette, hogy az új PhysX 3.3.2-es SDK-ban Linuxra is elérhető az egyes effektek GPU-val történő gyorsítása a CUDA platformon keresztül. Ez komoly fejlesztésnek tekinthető, hiszen eddig a játékok csak Windowson támogatták a GPU-s gyorsítást, de mostantól a Linux is alternatíva lehet.

Fontos kiemelni, hogy a GPU-s gyorsítás használatához feltétlenül szükséges a legújabb PhysX middleware támogatása az adott program oldaláról. Vagyis az eddig megjelent, GPU-s PhysX-et támogató és Linux porttal is rendelkező játékok esetében a GPU-s gyorsítás továbbra sem fog működni, mivel a régebbi middleware-ek nyilván nem támogatják ezt a funkciót, és az alkalmazott middleware egyetlen már megjelent játékban sem lesz kicserélve utólag, mivel túl sok időt venne igénybe az újratesztelés.

Érdekesség, hogy az androidos támogatás is frissül az új PhysX 3.3.2-es SDK-val, így az új middleware már az x86-os androidos eszközökön is futtatható. Hosszabb távon az Android is megkapja a GPU-s gyorsítás lehetőségét, de ma ez még nincs terítéken.

Az új PhysX 3.3.2 SDK az alábbi oldalról tölthető le az NVIDIA regisztrált fejlesztőpartnerei számára.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés