Szintet lép az NVIDIA 3D Vision

Az NVIDIA bejelentette a 3D Vision 2 névre keresztelt megoldást, mely a 2009 elején bemutatott, első generációs verzió továbbfejlesztése. Az eredeti 3D Vision máig elérhető, és a vállalat két szemüveget kínál hozzá. Az olcsóbb, 99 dolláros modell vezetékes, míg a 149 dolláros változat vezeték nélküli termék. Utóbbit persze tölteni kell, hiszen aktív szemüvegekről van szó, ami igényli az energiát, de egy töltéssel elég sokáig el lehet lenni, így ez nem jelent kellemetlenséget.

Az NVIDIA új szemüvege
Az NVIDIA új szemüvege [+]

Természetesen a 3D Vision nem volt minden szempontból hibátlan termék, de ilyet amúgy is nagyon nehéz készíteni. A lényeg, hogy az NVIDIA az új szemüveg tervezésénél a felhasználói visszajelzéseket vette figyelembe. Először is az alkalmazott aktív lencsék méretét 20%-kal megnövelték a tervezők. Szerintünk ebből a szempontból az első generációs termékkel sem volt gond, de a nagyobb méret valóban előnyösebb. A szemüveg kialakítása is megváltozott. A dizájn egyrészt igényesebb lett, ám ami ennél is fontosabb, hogy az újdonságba úgymond több anyag került, így jobban bírhatja a strapát, no meg a viselése is kényelmesebb. Végül fontos extra, hogy az új szemüveg jobban elfedi a szemet a külső fényhatásoktól. Mint ismeretes az előd egyik problémás pontja volt, hogy ha elég sok fény jutott be a szemüveg mögé, és ezzel a szembe is, akkor az rontotta a végleges eredményt.

3D LightBoost technológiát támogató termékek
3D LightBoost technológiát támogató termékek [+]

Maga a 3D Vision 2 persze egy csomag, így a szemüvegen túl nagyobb újítások kerülnek elő. Az aktív sztereó 3D-s megoldások egyik általános problémája, hogy a fényerőt nagymértékben csökkentik. Ez abból adódik, hogy a két lencse felváltva elsötétül másodpercenként 60-szor. Gyakorlatilag ez szükséges a sztereó 3D-s hatás előidézéséhez, hiszen a kijelző a két szem számára külön információkat jelenít meg, és az eredményt lényegében az emberi agy rakja össze. Az NVIDIA a fényerőt érintő problémákon a 3D LightBoost technológiával próbál segíteni. Maga a jelenség nem tüntethető el, hiszen a lencséknek el kell sötétülniük a 3D-s hatáshoz, de az élmény egyértelműen javítható. A 3D LightBoost persze csak az erre felkészített monitorokkal használható. Ezek közül az NVIDIA az ASUS VG278H-t ajánlja, de az Acer HN274HB, illetve a BenQ XL2420T és XL2420TX is megfelelő választás. A notebookok esetében a Toshiba Qosmio X770 és X775, valamint a Satellite P770 és 775 jelzésű termékeket támogatják. Rövid tapasztalatunk szerint az elgondolás valóban hatásos, és érezhetően jobb a fényerő az előző generációs 3D Visionhöz képest. Az NVIDIA emellett csökkentette a szellemképes hatást, ami szintén probléma szokott lenni, különösen az aktív sztereó 3D-s technológiákkal.

A teljes rendszer kompatibilis visszafelé
A teljes rendszer kompatibilis visszafelé [+]

Az új szemüveg szállítása már megkezdődött, így októberben megvásárolható lesz a nagyobb webáruházakban. A vezeték nélküli termék önmagában 99 dollárba kerül. A kommunikációs interfész teljesen kompatibilis a korábbi 3D Vision megoldásokkal, így nem szükséges hozzá új infravörös vevőegység. Persze sokan először vásárolnak majd 3D Vision terméket, így számukra a 149 dolláros csomag az érdekes, mely a szemüveg mellett tartalmazza az infravörös vevőegységet is. Természetesen a 3D LightBoost technológia kihasználásához nem szabad megfeledkezni a megfelelő kijelző megvásárlásáról sem.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés