Hirdetés

NV31 és NV34 - pipeline-keringő

Az NV34 egy 2x2-es renderelő pipeline-os termék. Ez azt jelenti, hogy a chip az NV30-tól megszokott módon az 1.4-es és magasabb változatú pixel shader-egységek kódjait csak fele olyan gyorsan hajtja végre, mint a pixel shader 1.1 kódokat. A chip ennek ellenére DirectX 9-kompatibilis, bár sohasem lesz képes teljes mértékben a DirectX 9-es effektekhez szükséges teljesítmény felmutatására. Tehát így az NV34 egy felezett, illetve a geometria területén számolva, harmadolt teljesítményű NV30-asnak felel meg.

Az NV31, ha nincs szükség a pixel shader-egységekre, akkor 4x1-es architektúraként működik. Abban a pillanatban, ha igény van a pixel shader-egységre, működése átváltozik 2x2-es architektúrává. Az NV31 - ellentétben az NV34-el - teljes mértékben képes kihasználni a pixel shader 1.4 és a pixel shader 2.0-egységek nyújtotta lehetőségeket. Az NV31 tehát egy fél, geometriailag pedig egy harmad teljesítményű NV35-ös lehet.

Azóta történt

  • nVidia NV40 karácsonyra

    Két német internetes hardveroldalon is új információk láttak napvilágot az nVidia NV40-es chipről.

Előzmények

Hirdetés