Hirdetés

Az Oxide Nitrous fejlesztése felvirágoztathatja a stratégia műfaját PC-n

Az Oxide Games még októberben jelentette be a Nitrous nevű videojáték-motort, melyet teljesen új elvek szerint terveznek, és elsősorban a stratégiai játékokhoz lehet majd jó alternatíva. A fejlesztők a SWARM technológiával már alapvetően felhívták a média figyelmét, de a Mantle támogatásának bejelentésével már abszolút a középpontba kerültek. A GamesIndustry készített is egy interjút az alapítókkal és egyben a fejlesztőkkel, amiben nagyon érdekes részletek derültek ki a játékok fejlesztésével kapcsolatban.

Brad Wardell, a Stardock elnök-vezérigazgatója szerint mindig, amikor egy stratégia játékot szeretnének fejleszteni, akkor ahhoz maguknak kell építeni egy megfelelő motort. Állítása szerint az efféle programok fejlesztése nehézkes, mivel vizuálisan lemaradtak a belső nézetű lövöldözős játékoktól, amelyekhez elég például egy Unreal motort licencelni. Ezzel a technológiai irammal a stratégiai játékok piaca nem tartotta a lépést, így az egyre csak zsugorodott. A Nitrous motor ezen próbál változtatni, ugyanis a rendszert úgy építették fel, hogy több ezer egységet legyen képes mozgatni a képernyőn hasonlóan, ahogy azt A Gyűrűk Ura című film csatajeleneteiben látták a nézők. Persze a Nitrous nem csak stratégiákra lesz jó, így például a Baldur's Gate stílusú alkotások is új grafikai szintre léphetnek.

Dan Baker is ecsetelte az álláspontját, mely szerint a valós idejű stratégiai játékok készítését csak a nagy stúdiók engedhetik meg maguknak. Elmondása alapján a piaci igény megvan erre a stílusra és a játékok eladási mutatói is jók. Joggal merül fel akkor a kérdés, hogy miért van egyre kevesebb ilyen alkotás. Dan Baker szerint a probléma az anyagiakban keresendő. Az efféle játékok alapjául szolgáló technológia fejlesztése nagyon drága, így a legtöbb kiadó ennek finanszírozását már nem hajlandó felvállalni, ami nyilvánvalóan kevesebb játék megjelenéséhez vezet.

A Nitrous motor sarkalatos pontja, hogy csak 64 bites rendszeren fog elindulni, de ez Dan Baker szerint abszolút nem probléma, mivel a piaci adatokat átnézve, már szinte mindenki rendelkezik megfelelő hardverrel. Ezzel kapcsolatban kiderült, hogy az AMD, az Intel és az NVIDIA is támogatja a Nitrous motort, mivel látják, hogy ma szinte mindegyik játék teljesítményét limitálja a CPU. Brad Wardell szerint a mai grafikus vezérlők fantasztikus dolgokra képesek, de nem igazán használható ki az erejük, mert a CPU erejének nem megfelelő kiaknázása korlátokat teremt. A Stardock elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a legtöbb játék alapjaiban még mindig egy processzormagra épít, de a Nitrous motor már jóval kedvezőbb. Itt ugye a SWARM technológiára gondol, ami lehetővé teszi, hogy a grafikus vezérlő bármelyik központi processzormagtól fogadhasson rajzolási parancsot, azaz a grafikus processzor etetése ne legyen csupán egy processzormagra korlátozva, ahogy a mai játékok esetében szokás.

Dan Baker kitért az AMD Mantle API-jának támogatására is, aminek a beépítése néhány hónapba telt alfa készültségi szint mellett. Elmondása szerint az emberek úgy állítják majd be, hogy az AMD tolja ezt a technológiát, de az igazság az, hogy rengeteg fejlesztő – beleértve saját magát – már régóta szeretne alacsony szintű hozzáférést a hardverhez. Problémaként a driver modellt és az API-kat említette, melyek úgy vannak tervezve, hogy minden véletlen szituáció ellen védjék a rendszert, emiatt rengeteg teljesítményt vesz kárba. A Nitrous úgy lett felépítve, hogy ne tegyen semmi rosszat, így a Mantle API támogatása logikus volt.

A Nitrous egyébként elsősorban a profi fejlesztőknek szól. Dan Baker szerint ezt úgy érdemes elképzelni, hogy egy autóba biztosítják a motort, a kasztnit pedig fel kell húzni köré. A többi licencelhető rendszer ennél kötöttebb, mivel – maradva az előbbi analógiánál – egy teljes autót ad a partnereknek, akik csupán a festésre kapnak lehetőséget. Ennek megfelelően a Nitrous használata nem lesz olyan egyszerű, mint a Unity és az Unreal motoroké, de ez nem is volt cél. A támogatott platformokról egyelőre nem szeretnének a fejlesztők nyilatkozni, de a Windows mellett értékes lehetőségként tekintenek az új generációs konzolokra, a Steam masinákra és az Apple Mac gépekre.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés