Hirdetés

Sok terhet venne le a CPU válláról a DirectStorage API

Már a többletterhelés csökkentése által jelentős mennyiségű processzoridőt lehet nyerni.

A Microsoft még az elmúlt év tavaszán részletezte a PC-s DirectStorage API-t, amelynek nemrég elérhetővé vált az első publikus fejlesztőkörnyezete. Ez egyelőre nem teljes funkcionalitású, mivel a dekódolás GPU-s gyorsítása nem érhető el benne, ugyanakkor így is számottevő előnyt kínál, amelyről a redmondi óriáscég most bővebben is beszámolt.

Cooper Partin, a Microsoft szoftvermérnöke szerint az egyik legfontosabb változás az lesz, hogy a DirectStorage API 20-40%-kal csökkentheti a processzor többletterhelését. Ez egy Windows 11-ből származó adat, és nagyrészt az új I/O API-nak köszönhető, amely leváltja a Win32 általános célú IO API-ját.

A felszabaduló processzoridő természetesen elkölthető másra, így összességében hatékonyabban lehet majd kihasználni a PC-ket. Lényeges azonban megemlíteni, hogy Windows 10 alatt a fenti előnynek csak egy része érhető el, mivel ennek az operációs rendszernek a tárolómodellje nem optimális a DirectStorage API-hoz, egyszerűen egy optimalizált IO réteg van a Win32 API-ra húzva. Előnye mindenképpen lesz a DirectStorage API-nak a minimum May 2019-es frissítésű Windows 10-en, de jobban működik a rendszer a legújabb Windows 11-es verzión.

A DirectStorage API hardverkövetelményeiről egy külön írásban foglalkoztunk, így azt nem ismételnénk meg újra, arra viszont kitérnénk, hogy a Microsoft már javában dolgozik a GPU-s dekódolás beépítésén, amely még több terhet vehet le a processzorról.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés