Hirdetés

Meglepőek a piackutatók előrejelzései a VR-piacra vonatkozóan

A virtuális valóság piacát természetesen nem csak az érdeklődő felhasználók, hanem az piackutatók is sasszemmel figyelik, ugyanis az ipar tőlük várja el, hogy előre jelezzék mi várható az elkövetkező időszakban. Ez mindig is hálátlan feladat volt, hiszen sok esetben nagyon nehéz megjósolni azt, hogy melyik termék lesz a legelterjedtebb, de a Jon Peddie Research és az IHS friss elemzései megpróbálkoznak vele.

Előzetesen fontos megjegyezni, hogy egyik cég sem vette számításba a mobil piacra szánt úgynevezett VR kereteket, amelyekbe okostelefont kell helyezni a virtuális valóság működéséhez. Ezt a piacot az elemzők külön fogják vizsgálni, mivel egy teljesen más célközönséget fednek le.

Az IHS-től Piers Harding-Rolls, a játékpiac kutatásáért felelős szakember készítette el a saját kimutatását a 2016-os esztendőre. Eszerint az év végén a Sony PlayStation VR fogja uralni a piacot 64%-kal, annak ellenére, hogy ez a VR headset csak októberben lesz elérhető. Darabszámban ez hozzávetőleg 1,6 millió leszállított terméket jelent. Piers Harding-Rolls úgy számol, hogy az év végéig már 56 millió PlayStation 4 konzol lesz a felhasználóknál, ami hatványozottan nagyobb potenciális vásárlóbázis annál, amit az Oculus Rift és a HTC Vive megcéloz. Utóbbi két headsetre az év végén csupán 17 millió lesz a potenciális vásárlóbázis.

A HTC Vive és az Oculus Rift különálló részesedését már rendkívül nehéz belőni, ugyanis mindkét termék ugyanazt a célközönséget próbálja meggyőzni a virtuális valóság előnyeiről, ráadásul teszik ezt közel azonos szolgáltatások és hasonló árazás mellett. Emiatt az IHS nem is választja külön a két terméket, tehát a piac maradék 36%-át az Oculus és a HTC fogja uralni valamilyen arányban.

A Jon Peddie Research már nem a VR headsetek részesedését mérte, hanem a hozzájuk szükséges gépekben található grafikus vezérlők gyártóinak részesedését. A piackutató szerint a teljes VR-piac 83%-át fogja uralni az AMD az idei évben, míg az NVIDIA a maradék 17%-ot kaparinthatja meg. Az AMD előnye főleg a PlayStation 4-nek lesz köszönhető, hiszen a Jon Peddie Research is azt várja, hogy a PlayStation VR lesz idén a domináns szereplő a virtuális valóság szempontjából.

2017-re vonatkozóan még csak tippelni lehet, ugyanis a hatékonyabb előrejelzéshez fontos lenne tudni, hogy a PC-piacon az új generációs VGA-k milyen teljesítménnyel, milyen árszintre érkeznek. Ez alapvetően meghatározná, hogy a potenciális vásárlóbázis a PC-n mennyire nő, és ez drasztikusan befolyásolhatja a headsetek közötti csatát a jövő évben.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés