Hirdetés

Megjelent a 3DMark05

A Futuremark ma hivatalosan kiadta 3DMark05 grafikus tesztprogramját. A nagy várakozásokkal övezett benchmark egy újabb, 2.0, 2.a, 2.b vagy 3.0 verziószámú Shader Modelt támogató videokártyát feltételez. A program a grafikus kártya képességeinek garantált kiaknázása érdekében képernyőnként átlagosan több mint egymillió poligont ábrázol, de ez az érték egyes jelenetekben kétmillió fölé is futhat.

A teljesen átdolgozott motor a High-Level Shader Language (HLSL) segítségével dinamikusan készíti el minden anyaghoz a shadereket, amelyeket valós időben fordít az adott hardverhez igazítva. Az egyes frame-ek különféle beállítások szerint menthetők el, így segítve a megjelenítés (például az élsimítás vagy a filterezések) minőségének tüzetes vizsgálatát. Alaposabb elemzéseket tesz lehetővé az új „Graphs” opció is, amely számos adatot képes Excel-táblába menteni. Két processzorteszttel is bővült a kínálat, melyek közül az egyik kifejezetten (virtuális vagy fizikai) többprocesszoros rendszerek teljesítményét méri.

A 3DMark05 standard változata 19,95 dollárért letölthető, vagy 29,95 dollár ellenében CD-ROM-on megrendelhető. A business kiadás ára letöltve 240, megrendelve 250 dollár. Egy korlátozott funkcionalitású, ingyenes verzió ezen a linken érhető el. A csomag mérete 283 MB.

A futtatáshoz egy legalább 2 GHz-es, az SSE utasításkészletet ismerő x86 processzor, továbbá 512 MB rendszermemória és 1,5 GB szabad merevlemez-kapacitás szükséges. A szoftverek listáján Windows 2000 vagy XP operációs rendszer és DirectX 9.0c futtatási környezet szerepel, egyes funkciók igénybevételéhez pedig böngésző és Excel is elengedhetetlen.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés